петак, 21. јун 2013.

Sve od višanja

 
Za prvi dan leta nekoliko osvežavajućih poslastica sa višnjama.:) Nadam se da ste se pripremili za  tropske temperature jer će nam leto duuuugo trajati (ne smem se žaliti, već sam ispucala sav bonus na kišu koju smo imali ovih dana:).
 
Krećemo od jednog laganog smutija  koji se veoma lako pravi, dovoljno je samo izmiksati sveže voće sa jogurtom, zasladiti po ukusu i dobićemo odmah fini letnji napitak koji će nas osvežiti na ovim temperaturama.
 
Potrebni sastojci su 200 g višanja (ili drugog voća po izboru), 200 ml jogurta i šećer po ukusu. Možemo ga rashladiti i odmah popiti, a ako ga stavimo u zamrzivač na par sati, dobićemo fini sladoled.
 
 

Pekmez od višanja

 
Sastojci: 1 kg višanja, 350 g šećera (može i više po ukusu, do 500 g)
 
Priprema:
 
Višnje oprati, skinuti peteljke i izvaditi koščice. Staviti ih u veću šerpu i posuti šećerom, pa ostaviti par sati dok voće ne pusti sok. Kuvati prvo na jakoj temperaturi dok ne provri, a zatim smanjiti temperaturu i kuvati oko 40-tak minuta dok se pekmez fino ne zgusne.
 
Višnje se neće potpuno raskuvati već će ostati cele, pa ih možete malo usitniti i štapnim mikserom. Vruć pekmez sipati u zagrejene tegle i ostaviti da se potpuno ohlade. Posle toga pekmez se može konzumirati ili ostaviti negde na polici u špajzu za zimu.:)
 
 
Mi nismo mogli da čekamo hladnije vreme, pa smo ga odmah isprobali sutradan za doručak.:))) Fino se slaže sa integralnim hlepčićima napravljenim od raženog brašna.
 

Možda ćete želeti da isprobate još neku poslasticu sa višanjama sada dok traje sezona, na sledećim linkovima možete pronaći sve ranije objavljene recepte na blogu.

U najavi: sledeće nedelje pravimo jedan fini rolatić sa kupinama i pečemo vranjansku pitu po Naletovom receptu.:)


1. Kompot od višanja
2. Rolat sa višnjama
3. Torta sa bademima i višnjama
4. Čokoladne korpice sa višnjama
5. Lisnate korpice sa višanjama
6. Štrudlice sa višnjama
7. Sladoled od višanja
8. Praline sa višnjama

17 коментара:

  1. Mnogo je lepo kad se nakupe recepti pa čovek pogleda retrospektivu svog rada. A i super dođe nama kad lepo sve posložiš na jednom mestu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Nekada i zaboravim sta sam sve pravila, pa i meni dodje milo da ih ovako sve pogledam.:))

      Избриши
  2. Obožavam višnje, a tvoji su recepti savšeni :) Moram probati neke, makar sladoled sada preko ljeta!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Marincice, a sladoled se jako brzo sprema i sigurno ce ti se dopasti.:))

      Избриши
  3. Volim višnje u kolačima ali nekako mi ih je tlaka čistiti, tako su sitne. Kad kupim kilu višanja čišćenje od koštic atraje u nedogled. Krasne si stvari napravila, posebno mi je za oko zapeo sladoled.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Za ciscenje visanja je obicno chef zaduzen, ali pomognem kada radimo neku vecu kolicinu, sladoled je vrlo fin i lako se pravi, svima se do sada jako dopao.:))

      Избриши
    2. Ja sam za ovu sezonu kupila onu spravicu za vadjenje koštica iz višanja. Bila sam skeptična, međutim stvar funkcioniše i potpuno je fantastična,očas posla očistite višnje od koštica, čak i veče količine, nema prljanja ruku i štrickanja po kuhinji. Toplo preporučujem. Sviđa mi se džem, nema mnogo šećera...ja imam varijantu sa džemfiksom, mada više volim ove skroz pripodne, priznajem...

      Избриши
    3. Bas sam se pitala da li je lakse raditi sa tom spravicom, moracu da pogledam ovde kod nas. Moze se staviti i vise secera, moji nekako vise vole kada je manje sladak... jedne godine sam pravila pekmez od bresaka za dzemfiksom i evo jos uvek stoji u frizideru, nikako da ga potrosim.:)))

      Избриши
  4. Da, slažem se sa Jelenom, sad je sezona višanja, a ti nam sve lepo serviraš,pa šta nam se dopadne, ja sam napravila sok, dzem, a sad merkam ove tvoje korpice sa višnjama, ... idu na listu za probu :) a mogao bi i sladoled

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mima, svaka cast, bila si bas vredna a pogotovo sto je spremanje zimnice na ovim temperaturama skoro nemoguca misija... korpice se mogu praviti i od gotovog lisnatog testa, a ako se pravi domace bolje je da bude hladnija prostorija.:)) p.s. nadam se da ce ti se svideti sladoled.:))

      Избриши
  5. Ne volim višnje, ali sve ove krasote se mogu napraviti i s trešnjama. Rado bih probala onaj sladoled!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tamara, ove visnje nisu kisele, to je neka posebna vrsta "marele" koje su divno krupne i slatkaste, nekako prijatno kiselkaste... od njih je jako lepo praviti slatko i kompote, odlicne su i za kolace, mana je sto se vrlo retko nalaze na pijaci i nema ih tako puno. A mozes sve isto praviti i sa tresnjama, mislim da bi cak i sladoled fino uspeo.:)))

      Избриши
  6. joj što volim višnje u kolačima i pekmezima! prekrasna selekcija recepata

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман24. јун 2013. 22:12

    Lana, sve ovo tako predivno izgleda! Voda mi ide na usta! Neces verovati, ovde u Holandiji nema visanja, samo tresnje :-( Bas mi neodstaju!

    ОдговориИзбриши
  8. Da li ima mozda smrznutih ili visanja u kompotu, mada se sve moze zameniti i sa tresnjama, bice to isto fino... a da mi lepo napravimo biznis i da krenemo da izvozimo visnje?:)))

    ОдговориИзбриши
  9. Sve je divno, volim i trešnje i višnje, stvarno se svašta može napraviti od njih

    ОдговориИзбриши