четвртак, 20. јануар 2011.

Cokoladne praline

Dragi moji, ovo su rodjendanske praline i mada stizu sa malim zakasnjenjem, zelela bih da vas pocastim i da se zahvalim svima na lepim zeljama, cestitkama, porukama i mejlovima koje ste mi uputili i ucinili da taj dan bude poseban.;)))

Ali ono sto me je posebno obradovalo bio je jedan paketic koji je stigao samo par dana pre toga, i to posle skoro mesec dana dugog puta. Poslala ga je draga cool prijateljica ne znajuci cak kada mi je zapravo rodjendan, ali nije mogao stici u bolji momenat... mozete da pogadjate sta je bilo u paketicu (imate fore dok ne stignete do sledeceg pasusa;)).

Vec sam razmisljala koju bih torticu mogla da napravim, ali je sadrzaj kutije koju mi ju urucio postar promenio moju odluku... jeste li mozda razmislili sta bi to moglo biti, mada verujem da vam nije bilo tesko da pogodite... da, unutra su bili najraznovrsniji kalupici za pravljenje pralina!;))))

Ako jos uvek verujete u Deda Mraza, onda mogu reci da mi je ispunio jednu davnasnju zelju, nesto sto sam jako dugo volela da imam ali se do nedavno nije moglo nabaviti kod nas... hvala draga Merice sto si bila moj DedaMraz!;)))

I zato sam resila da ovog puta nece biti tortice nego cu za moje drustvo, i sve vas dragi moji, napraviti puuuunu kutiju najfinijih cokoladnih pralina!;)))

Sastojci: punoo cokolade za premazivanje kalupica;))

Fil: krem ganache, visnje iz slatka, kandirano voce, liker... sta god vam fino padne na pamet;))

Priprema:

Nisam navela precizne mere jer zaista ne znam koliko mi je cega otislo, bilo je tu malo probanja (ili malo vise;)), pa par neuspelih pokusaja, tako da nisam sve tacno merila nego sam se igrala i beleske ne bi puno koristile.;))

Evo, kako sam radila... na slici su modlice (iz paketa), ali ako nemate ovakve modlice mogu odlicno posluziti i silikonski kalupi za led koji se sada mogu naci u vecim marketima (Idea, Merkator), ali isto tako mozete koristiti i manje papirnate korpice, bilo bi dobro da budu od masnog papira.

Rastopiti cistu cokoladu (bez dodatka ulja) i uz pomoc cetkice premazati unutrasnjost modlica. Sacekati dok se cokolada stegne (mozete staviti i u frizider da bi bilo brze), pa naneti jos jedan sloj cokolade.

Kad se i taj drugi sloj cokolade ohladio, mozete napuniti modlice po zelji... stavite po jednu visnju iz slatka (ako su modlice dublje), ili uz pomoc sprica istisnite malo ganache kreme, mozete izmesati rastopljenu cokoladu i usitnjeni grlijas, dodati mlevene lesnike, kandirano voce, malo likera ok kafe... sta god najvise volite u cokoladicama.;))

(na slici se vidi presek pralina punjenih sa visnjama i ganache kremom)

Za ganache kremu: zagrejte na srednjoj temperaturi 2 dl slatke pavlake i pre nego sto provri, pomerite sa ringle i dodajte 150 g cokolade izlomljne na manje kockice. Izmesajte da se cokolada potpuno rastopi i ako volite mozete dodati malo seckanih ili mlevenih lesnika, 1 kasicicu nes-kafe, malo likera od cokolade ili kafe i sl. Ostaviti da se krema ohladi i uz pomoc sprica ili male kasicice napunite modlice.

Prelijte sa jos malo rastopljene cokolade odgore kao poklopcic i lepo izravanajte nozem ako je potrebno. Sacekajte da se sve ohladi i stegne da biste praline lakse izvadili iz kalupa.
Moram Vam priznati da mi je taj deo najteze pao, jer pralinice nisu bas tako lako htele da izadju napolje.;)) Neke su izasla savim lako a neke bas i nisu, hehe... pa ako neko od Vas mozda ima iskustva sa ovim, rado bih cula kako se to moze uraditi na najlaksi nacin.;))


Kad ste sve cokoladice uspeli da nekako izvadite iz kalupa, mozete ih staviti u papirnate korpice (ali i ne morate;)) i poredjati u ukrasnu kutiju.
U nekom od narednih postova napisacu Vam kako se vrlo lako i brzo mogu napraviti kutijice od ukrasnog, talasastog kartona koje vidite na slici, ali mozete ih sada naci u svakoj knjizari i to vrlo lepih i u raznim dimenzijama... jedna masnica na vrhu ili grancica suvog cveca upotpunice ceo dozivljaj.;))

Korisni linkovi: kalupe koje vidite na slici mozete naci na ovom linku ovde , doduse ne znam kako bi to islo sa narucivanjem, ali ako imate nekoga ko bi mogao da Vam posalje iz Amerike, mislim da bi bilo puno jednostavnije.
Kod nas se od nedavno mogu nabaviti slicni kalupici za praline, manji je izbor ali verujem da ce vrlo brzo prosiriri ponudu, tu se mogu naruciti i folije za prenosenje otisaka na cokoladnu glazuru i jos puno lepih i korisnih stvarcica...mozete pogledati na ovom linku ovde .;))

49 коментара:

  1. Lana, hvala na divnom receptu...Imam iste kalupe, dobila ih prosle godine iz Kanade, nisam ih do sad koristila i eto meni ideje kako ih isprobati:)

    ОдговориИзбриши
  2. Srecan rodjendan draga prijateljice, sa zkasnjenjem! :-***
    pa kada je bio? Meni je promakao i bas sam sada tuzna sto sam to omasila, iako kazu da za lepe zelje nikada nije kasno.
    A kalupici su sjajni, i tvoje pralinice naravno. Divne su, bas bih gricnula jednu sa visnjicom :) Jedva cekam uputstvo za kutijice :)

    ОдговориИзбриши
  3. Draga Jafi, jel mi verujes da se cele nedelje zanimam sa ovim cokoladicama, ma ko malo dete...nisam stigla sve da isprobam, jeste da ovo nisu poput pravih belgijskih cokoaldica, ali sam sasvim zadovoljna "home made" varijantom!;)))
    A kad si vec tu, moram ti reci da sam danas pravila tvoju banicu sa sirom i svi su se odusevili, odmah su me pitali kad cu ponovo praviti...pa se nadam da cu onda uspeti i da fotkam!;))) kiss

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala Taci, bio je u nedelju...ali vidis da i ja kasnim, tako da mi se nista ne sekiras.;))) Bice uskoro i post o kutijama, sve sto je potrebno za njih su karton, makaze i lepak...po neki suvi cvetic i lepa masnica.;))

    ОдговориИзбриши
  5. sretan rođendan i sve najbolje!!!
    praline su prekrasne! koji lijepi poklon!
    imam pitanje: što su višnje iz slatka?
    jedva čekam da podijeliš s nama kako do ovako lijepih kutija :)

    ОдговориИзбриши
  6. Hvala cure...visnje iz slatka su vrsta slatke zimnice, nesto poput kandiranog voca samo sa vise sirupa. Slatko se moze napraviti od skoro svakog voca (jagoda, tresanja, kajsija, sljiva...cak i od kora lubenica i tikvica.;))

    U zavisnosti od vrste voca koje se koristi, postupak se malo razlikuje ali osnovno je da se voce kuva sa secerom uz mali dodatak vode, dok se ne dobije gusti sirup. Tako pripremljeno voce se zatim sipa u tegle i moze se fino cuvati i par godina.;))
    Ranije je bio lep obicaj da se gosti prvo posluze slatkim od voca koje je domacica spremila, a zatim se kuvala kafica...danas se to sve redje moze sresti.;))

    Receptic za slatko od visanja - visnje ocistiti od kostica, staviti u neku vecu i plicu serpu, pa posuti secerom odgore... ostaviti tako par sati dok ne puste sok, najbolje je to uraditi uvece pa ujutru kuvati. Na 1 kg visanja obicno ide 1 kg secera, posto su visnje kisele, za neku drugu vrstu voca moze se staviti i manje secera...sve se kuva na srednjoj temperaturi, ne treba mesati dovoljno je samo da se povremeno protrese, i kad se sirup zgusne poput meda, slatko je gotovo...obicno se kuva 20-30 minuta.;)

    Sad bi trebalo skinuti penu koja se stvorila na povrsini prilikom kuvanja, zatim se serpa prekrije vlaznom kuhinjskom krpom i ostavi dok se potpuno ne ohladi. Tek posle toga slatko se moze sipati u tegle, dobro zatvoriti i odloziti na policu u ostavu.;))

    Kao zamena, mogu se koristiti i visnje iz kompota ili voce koje prethodno stajalao malo u rumu ili nekom alkoholu.;))

    ОдговориИзбриши
  7. hvala ti na brzom odgovoru!
    malo me zbunilo ovo "višnje iz slatka", no na kraju znam što je to - jela sam već, ali ga nisam radila. vidim da si pravi ekspert za to ;)

    ОдговориИзбриши
  8. Draga Lana, i ja malo kasnim ali ti od srca zelim sve najlepse!!!
    Pralinice su prelepe, a ove kutije su me skroz odusevile :)))

    ОдговориИзбриши
  9. KASNIM ZNAM :-(((( SREĆAN ROĐENDAN DRAGA!!!! SVE NAJBOLJE!!! Ovih dana sam i ja razmišljala o pralinama , nemam ovaj divan kalup ali može i u papirnim korpicama!! SAVRŠENE SU!!!

    ОдговориИзбриши
  10. Sve najljepše za tvoj rođendan koji ti je uz ove pralinice vidim bio nešto posebno i jako ,jako fino.

    ОдговориИзбриши
  11. Draga Lana i ja malo kasnim ali od srca ti želim sve najljepše! Drago mi je da je paket ipak na kraju stigao u pravo vrijeme (i meni je prekjučer došao paket iz Amerike nakon mjesec i pol dana putovanja, prosinac je bio preeeezauzet) a pralinice su savršene! Svaka čast, divno si ih napravila, punjenje je meni najdraže :)

    ОдговориИзбриши
  12. Draga Lana, srećan rođendan sa zakašnjenjem. Ništa lepše neogo kada nam neko drag pokloni nešto što volimo, kada misli na nas.
    Hvala za link. Nisam čula za ovaj sajt za poručivanje. Možda bi mogao jedan post o tome gde u Srbiji naći sve proizvode ili bolje kako se dovijamo pomoću štapa i kanapa za neke stvari. Dopadaju mi se oklagije za fondan, ali su male 22cm, a moje torte su sve veće. Predivnih li kutijica.

    ОдговориИзбриши
  13. Srecan rodjendan, draga Lana!

    Pralinice su k'o prave, a verujem da je ukus jos bolji :)

    ОдговориИзбриши
  14. Sretan rođendan.. Ja gledam slike već jedno 5 minuta i ne mogu vjerovati kako su ti savršeno ispale ove pralinice.. Tako sjajna čokolada, savršenog oblika.. Ma svaka čast

    ОдговориИзбриши
  15. Posto nisam znala,evo sad cestitam rodjendan!!Divni ste,kao i sve sto radite,Uvek kad vam dodjem u posetu,odusevim se.Prosle nedelje sam i ja nasla kalupe pa cu obavezno da probam,ali vec unapred znam rezultat,SAVRSENO!Pozdrav draga Lana!

    ОдговориИзбриши
  16. Srecan rodjendan, sa zakasnjenjem! Sve najbolje i ove cokoladice su savrsene! prelepe praline, jos i ove slicice, ma sjajnooooo

    ОдговориИзбриши
  17. Predivne su draga Lanice,bas sam gledala ove kalupcice providne moracu uzeti.

    ОдговориИзбриши
  18. Srećan rođendan, sve najbolje. Praline su opasna stvar. Nego namerno ne kupujem te kalupe, kad bih počela da pravim, ne bih umela da stanem.

    ОдговориИзбриши
  19. Srećan rođendan (sa malim zakašnjenjem :P ):))
    Praline su divne :)

    ОдговориИзбриши
  20. Dragi moji, hvala puno na lepim zeljama...kalupici su odlicni, samo sto ne znam kako da izvadim cokoladice iz njih, sigurno postoji neka tehnika jer su napravljeni od cvrste plastike pa nisu bas tako savitljivi...ali, naucicu vec.;)))

    Ovo su prvi radovi pa se poznaju mali nedostaci, kao na primer rupice u cokoladi, koje sam tek posle primetila...neke praline koje se su napunjene sa visnjama posle dobiju kapljice na glazuri, ima tu jos puno stvari koje bi trebalo nauciti...i samo da znate, ovi kalupici stvaraju zavisnost, hihih... ne mozete se posle odvojiti od njih!;PPP

    ОдговориИзбриши
  21. Sve najbolje za rođendan i hvala ti što si nas počastila ovim divnim pralinama pa makar i virtualno! :)

    ОдговориИзбриши
  22. Draga, kod Dajane sa baker's corner-a imas dva odlicna posta o pravljenju pralina i rastapanju cokolade, a mozda ce ti resiti neke nedoumice oko tih mehurica i pomoci savetom kako da izvadis lepo pralinice. Znam da je licno iskustvo neprocenjivo, ali zasto ne ubrzati proces :)))
    :-***

    ОдговориИзбриши
  23. Hvala Josipa!;))
    Taci, hvala ti punoo, bas cu otici kod Dajane da potrazim te postove, uvek sam za "ubrzanje", ne mora se bas sve uciti ispocetka, hihi...;)))

    ОдговориИзбриши
  24. Sretan ti rodjedndan sa zakasnjenjem, a praline su prekrasne!

    ОдговориИзбриши
  25. Sretan rođenda draga Lana, pralinice su predivne, hvala za recept za slatko. Imala sam tetu u Beogradu i sjećam se taj gotovo obred, prvo žličica slatkog i čaša vode. A pamtim i dvije vrste, slatko od ruža i kora od lubenice. Divna nezaboravna vremena.

    ОдговориИзбриши
  26. Draga Lana,sve čestitke povodom rodjendana!Praline su uradjene vrhunski!Sve najbolje!

    ОдговориИзбриши
  27. Draga Lana još jednom ti želi sretan rođendan i sve najbolj.
    Praline su toliko lijepe i savršene da ne znam kako bi ih komentirala. Mogu samo zamišljati koliko su ukusne. :)

    ОдговориИзбриши
  28. Draga moja na mom blogu te čekaju slatke nagradice. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши
  29. Uh bas su lepe i savrsene...da mi je sada jedna,bar!

    ОдговориИзбриши
  30. Predivni pralinice,kao i uvjek od tebe ocekivano...
    Draga dodzi po nagradu....Pozdrav!!!

    ОдговориИзбриши
  31. Pa, kako ja ovo nisam vidjela!? Rođendan sam čestitala preko fb ali i ovako s malim zakašnjenjem ali od srca želim ti sretan rođendan carice mignonne:)) Pusa!

    ОдговориИзбриши
  32. Srećan rodjendan draga sa zakašnjenjem! Od ovih pralina sam prosto zanemela, prelepo zaista. Sve najbolje još jednom :)

    ОдговориИзбриши
  33. Čao Lano, rado bih ti pomogao oko vađenja tih pralina iz kalupa, ali nemam nikakvo iskustvo sa tim plastičnim modlama. No zato volim da rešavam probleme, pa me nedostatak iskustva sigurno neće sprečiti da malo razmišljam o tome. Za sada mi padaju samo 2 stvari na pamet. Pralina neće da se odlepi od kalupa jer je drži vakum. Ako bi sasvim malo pritisnula bokove tog kalupa, da se neznatno deformiše, mislim da bi to bilo dovoljno da vazduh uđe unutra i ona bi trebala da izađe. Znam da si to prvo probala, a nisi uspela jer praline su mekane pa kad pritisneš plastiku ti deformišeš i pralinu, ali se ona zbog vakuma isto tako i vrati u prethodni položaj, kad odpustiš pritisak. Moraš ih ohladiti, možda čak i zalediti da bi ovaj postupak uspeo. No i ako ne uspe, verujem da će i samim tim što si ih zaledila, i izvadila iz zamrzivača, već za par minuta one same da ispadaju. Naime i pralina i kalup će se od hladnoće skupiti. Kada ih izvadiš, prvo će se zagrejati kalup, a to znači da će se malo i raširiti, a to onda znači da će vazduh da uđe između praline i kalupa i ona će da ispadne napolje. Topla voda preko kalupa, bi naravno ubrzala ovaj postupak.

    I ako sam u pravu i ako nisam, biće mi drago. U prvom slučaju, zato što smo rešili tvoj problem. No, ako nisam u pravu, to znači da mogu i dalje da se zabavljam razmišljajući o problemu. Kako god okreneš neko je na dobitku :)))

    Čao Mignone.

    ОдговориИзбриши
  34. Thank youuu..;)))

    Pozdrav, Dade...nadam se da je prosla guzva sa kolacicima i drago mi je da si navratio.;)) Sto se tice pralina, sta sve nisam probala...i toplu vodu i zamrzavanje, samo sto se onda pojave neke belicaste strafte, posle sam nasla na par mesata da se to necee pojavljivati ako se cokolada prethodno pripremi, zagreje pa ohladi na ploci...to cu morati jos da isprobam.
    Znas, problem je sto ta plastika nije jako savitljiva, pa ne mozes mnogo ni da pritiskas kao kod silikonskih kalupa, a nije mi jasno ni kako to da samo neke praline ispadnu a neke ostanu...hajde da se bar sve isto ponasaju, bilo bi mi lakse da otkrijem u cemu je stos...ali naci cemo vec neko resenje, hvala ti puno sto se trudis!:))) pozzz

    ОдговориИзбриши
  35. Lana! Pre svega srecan rodjendan, ni ja bas nisam u toku, ali valjda nije kasno za lepe zelje :) Da si nam ziva i zdrava i puno pralinica i kolacica napravila!

    Ja sam probala da se igram sa pralinama u par navrata, nijednom nisam bila nesto znacajno uspesna, ali ipak sam ponesto i naucila.

    Temperiranje je vazno, i to izgleda bas mora dobro da se savlada. Dobila sam nekih saveta od Godive i jedne anonimne osobe na blogu, citala sam po netu o toj tehnici, a videla sam i kod Dajane nedavno. Kako god, ovo jeste vazno, ne samo za izgled i sjaj, nego i za cvrstinu cokolade.

    Ne znam sa kojom cokoladom si radila, ali SL mislimd a ovde nece biti dobra. Meka je previse a ima malo kakao delova. Ja sam se odlucila za menaz, dok se igram i vezbam, da bih mogla da pratim "rast i razvoj", jer ako bih svaki put menjala cokoladu ne bih bila sigurna da li neku promenu da pripisem vrsti cokoalade ili nekom izmenom u postupku.

    E pazi sad. Ja sam radila u kalupima za led. Imam jedan zvezdasti. Malene su zvezdice, ali prilicno duboke. A drugi kalup (isto za led) je kao grozdovi grozdja. Jako lepo izgleda i sve sam nade polagala u njega, ali ispalio me. Nije gladak dovoljno. Lepi mi cokoladu, a to stvarno ne bi smelo da radi, narocito sto sam je prethodno temperirala (e da, za temperiranje sam uzela alkoholni termometar sa pijace, onaj koji meri spoljnu temperaturu vazduha, ide od -30 do +50, taman, vise i ne treba).

    I sad. Vecinu rupa u kalupu sam punila cokoladom, sipala sa kasicice. Samo tri rupe sam mazala cetkicom, i to jedan sloj, vise rekreativno, da vidim kako ce da se ponasa.

    Kad se to sve steglo, malo sam razmrdala kalup i ipak morala pritiskom da pomognem da cokoladice ispadnu. Uglavnom su bile rapave i ruzne, jer se deo zalepio za kalup. Ali, tamo u zljebovima gde se "zrna" grozdja spajaju, tu su cokoladice imale sjaja.

    One tri koje sam mazala cetkicom (to su bile samo opne, nisam punila niti zatvarala) su naravno popucale pri vadjenju, ali primeti kako je kalup kod njih nekako ravnomerno zalepio cokoladu za sebe! Znaci ima nesto i u tome da li samo sipas cokoladu, ili malas cetkicom. Mozda bi trebalo sipati grumen, pa samo po obodu cetkicom rasporediti. Zapravo najbolje bi bilo sipati pa odliti visak, tako u industriji rade, ali to meni deluje nemoguce, kad je cokolada onako gusta, i jedva mlaka. Stvarno mi taj deo nije bas jasan, kako se barata tako gustom cokoladom, pa sve sto novo saznas - javi :)

    Moracu da nadjem te kalupe specijalizovane, jer njima mora da je glatkija povrsina od ovih silikonskih za led. Mada i vrste silikona se razlikuju. Eto, ja imam ta dva kalupa za led, oba su silikonska, ali jedan je meksi i glatkiji iznutra (zvezdasti) a drugi je malo rapaviji i grublji i manje savitljiv.

    Evo slika od tog eksperimenta :)

    Imala sam i mehurica prilicno, jos dok sam mesala cokoladu videla sam da ih ima. Jesi nesto zakljucila u vezi sa tim? Mislim, jasno mi je da bi trebalo da NE mesam cokoadu ili nekako jako sporo i na tabli... Ja sam mesala u serpici, klasicno.

    Veliki pozdrav i sve najbolje!
    Maja

    ОдговориИзбриши
  36. Cao, Majo...hvala ti na detaljnom opisu i sto si podelila tvoje iskustvo sa nama. Kada sam na netu trazila resenje kako izvaditi praline iz kalupa, stigla sam i do tvog bloga i procitala kako je protekao eksperiment sa pralinama (btw. vidi molim te ponovo ovaj link, posto mi se otvara tvoj Picassa album;))

    Mozda bih ipak trebala da promenim cokoladu, do sada sam obicno koristila SL, cak su mi neke praline ispale fino sjajne iako nisam radila temperiranje cokolade, ali cu isprobati pa javiti da li ima razlike!;))

    Hvala ti jos jednom punooo!;)))

    ОдговориИзбриши
  37. Imam jednu ideju koju ne mogu da proverim jer nemam nikakve kalupe. Ni silikonske ni plastične. Možda bih našao neki metalni kad bih preturio celu kuću, a stvarno me mrzi. Zato ćeš morati sama da isprobaš moje blesave ideje, čak i ako ne rade :)))
    Evo šta sam ja sad smislio. Jako je jednostavno. Treba pokvasiti kalup pa onda unutra staviti čokoladu. To mi je palo na pamet zbog pudinga. Kad čašu pokvasiš hladnom vodom pa sipaš puding, on lako izlazi napolje, odnosno ne lepi se za staklo. Računam kad može puding što ne bi mogla i čokolada. No nije to sve. Kad sam jednom krenuo u tom pravcu onda je razmišljanje išlo ovako. Možda će voda da ošteti čokoladu pa praline neće izgledati lepo. Zato sam počeo da razmišljam o kondenzaciji. Što bi kvasili kalup, kad možemo da ga ohladimo pa će on kad izađe iz zamrzivača da kondenzuje tanak film vode na svojoj površini. Taman kolko nam treba. No nisam se ja ni tu zaustavio, jer lako je moguće da će se kalup, zato što je tanak zagrejati i pre nego što kondenzuje vodu. Naravno nije mene to zaustavilo u razmišljanju. I eto tako mi padne napamet da bi u stvari trebalo te kalupe potopiti u pleh sa vodom. Naravno donjom stranom tako da kalup ostane šupalj (bez vode). Kad bi se to sve zajedno zaledilo, onda bi kad izvadiš i kalup i tu santu leda u kome leži, dobili dosta zgodnu stvar. Garantovano bi kontenzovalo vodu, ali i bez toga bi to bilo sasvim zgodno za rad. Naime kad četkicom naneseš čokoladu, ova bi se odmah ohladila jer je kalup zaleđen, a to bi ti omogućilo da naneseš nekoliko slojeva čokolade. Već i zbog toga ja bih ovo isprobao. Ako pralina i sa ovom metodom neće da ispadne, onda bar znamo da voda ništa ne pomaže.:)))

    Ako se ispostavi da voda ne pomaže, zbilja ću se zapanjiti ako se to desi i sa uljem. Ne mogu ni da zamislim da nešto može da se zalepi za površinu koja je namazana uljem. Ne treba mnogo ulja. Natopiš malo fate i iscediš je i sa tim mažeš kalup.

    Nadam se da ćeš uskoro dobiti želju za pralinama i da će mo ubrzo saznati ima li ovo moje nagađanje bilo kakvog pozitivnog efekta.

    Tolicno za sada :)))

    Čao Lano

    ОдговориИзбриши
  38. ;))) Dade, svaka ti cast, ma gde se samo setis svega... vazi, evo obecavam da cu se upustiti u eksperimentisanje i javljam rezultate, i da bude nesto od svega toga i da ne bude!;)) Hvala jos jednom...puno pozdrava!;))

    ОдговориИзбриши
  39. hvala vam na lijepom objašnjenju i ja ovako pravim praline i sve su ukusne na svoj način.Kalupe sam nabavila iz Njemačke , silikonski su i lako je raditi sa njima, ali nigdje ne mogu da nabavim kalupe u obliku školjkice , pa Vas molim ako neko zna gdje se mogu nabaviti da mi napiše. Pozdrav za sve ljubitelje pralina

    ОдговориИзбриши
  40. Pozdrav, ove cokoladice je tako zabavno praviti u kucnoj radinosti, ali naravno da posao olaksavaju i dobri kalupici... nazalost, takav kalup za skoljkice nisam pronasla ovde kod nas, mislim da ga nemaju cak ni u Slatkom dekoru, mozda bi se mogli nabaviti takvi slicni kalupi za led, nadam se da ce se neko od citalaca javiti ako ih slucajno negde spazi!;))) Lep pozdrav i Vama!

    ОдговориИзбриши