уторак, 25. јун 2013.

Rolat sa kupinama

  
Prvi put sam, pre nekog vremena, bila na blogu kod Ane-Marije i Mislava - Foozdarije. Volim te naše blogerske igrice jer, pored sjajnih i zanimmljivih recepata, upoznajemo i nove kolege blogere. Do njih me je odvela naša igrica Ajme, koliko nas je a tema ovog meseca su recepti napravljeni sa šumskim voćem.

Kako sam imala višak belanaca koje je trebalo što pre potrošiti, odlučila sam se da napravim jedan lagani voćni rolat sa korom od belanaca po ovom receptu koji mi se jako dopao. Jagode sam zamenila sa kupinama iz zamrzivača, zapravo možete praviti sa bilo kojim voćem. Korica se fino ispekla i lako zamotala iako sam bila malo skeptična u početku, a krema od umućene slatke pavlake se odlično uklopila sa voćem.

Recept šaljem Ana-Mariji i Mislavu kao ulaznicu za blogersku igricu ovog meseca.

Sastojci: 9 belanaca, 150 g šećera, 100 g brašna, 1 kašičica limunovog soka

Fil: 2,5 dl slatke pavlake,  2-3 kašike šećera u prahu, oko 200 g kupina + par komada za dekoraciju

Priprema:

Umutiti penasto belanca u čvrst šam i postepeno dodati šećer. Na kraju pažljivo umešati brašno i smesu sipati u veliki pleh od rerne obložen masnim papirom. Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 180 C oko 15-20 minuta.

Gotov rolat izvaditi na kuhinjsku krpu posuti šećerom u prahu, skinuti papir i zamotati sa kraće strane u rolat. Ostaviti da se potpuno ohladi, a za to vreme pripremiti fil.


Umutiti slatku pavlaku u šlag i dodati 2-3 kašike šećera po ukusu. Ostaviti par kašika šlaga na stranu za dekoraciju, a ostatkom premazati razvijenu koru i posuti voćem. Ponovo zamotati u rolat i ostaviti u frižider ili zamrzivač da se malo ohladi i stegne.

Pr služenja, rolat posuti šećerom u prahu i ukrasiti "ružicama" od šlaga a u svaku staviti po jednu kupinu i listić mente. Bon appétit!

Napomena: može se napraviti i sa drugim voćem po želji, sa jagodama, malinama, ribizlama, borovnicama  i sl.


 
Kad smo već kod igrica, pre nekog vremena sam dobila poziv od naše drage  Jarmile sa bloga Maman qui cuisine sans lait da učestvujem u još jednoj blogerskog igrici - Liebster pitanja. Treba odgovoriti na postavljena pitanja, smisliti novih 11 pitanja i poslati pozivnicu novim blogericama, više od 11 a manje od 200.:) Tako da evo mojih odgovora na pitanja koja je Jarmila postavila:

1. Када и зашто си почела да блогујеш? 
Iako sam recepte objavljivala i ranije, prvo na Coolinarici, blog sam počela da pišem pre 3,5 godine zbog potreba jednog projekta. Naime, jedan kulinarski časopis je želeo da napravi specijalno izdanje sa receptima blogerica, pa sam tako na Minjin predlog otkuckala prvih par recepeta na blogu... posle već znate.:)

2. Чему се надаш?
Uvek dobrom!:) Da živim u miru sa sobom i sa ljudima oko sebe... 

3. Какви су твоји пријатељи?
Pravi!:))  

4. Да ли си сова или шева?
Volim rano da ustanem, dakle - ševa.... ali nedeljom ipak malkice duže ostanem u krevetu.;)  

5. Шта се налази на твом фрижидеру?
Magnetići, naravno... i po koji recept!:)  

6. Која ти је омиљена крема за лице?
Neka lagana i hidratantna za osetljivu kožu.  

7. Шта си последње поклонила мајци? 
Nažalost, ne mogu joj pokloniti ništa više materijalno, već samo ljubav - nesputanu vremenom i prostorom.

8. Омиљени брзи рецепт за ручак.
U poslednje vreme su to krompirići pečeni u rerni po receptu J. Olivera.:) 

9. Омиљени зачин(и).
Cimet za slatkiše.... ruzmarin i bosiljak za slana jela.:) 

10. Шта те чини срећном?
Sučan dan, dobra knjiga uz koju zaboravim na vreme, kafica sa prijateljima na terasi, pozitivni ljudi, neki fini novi kolač... i uspele fotografije istog.:) 

11. Француска или Италија?
Francuska za sada, volela bih da nekada ponovo odem... a Italija je na "bucket listi", ali nadam se ne zadugo.:) 


A evo i moje liste pitanja za one koji budu želeli da učestvuju u igrici, podsetila me je na leksikone koje smo nekada pisali u školi, jel se sećate kako su krišom kružili od ruke do ruke. Obično je trebalo odgovoriti na pitanja koji je vaš omiljeni glumac, pevač, knjiga, film ili sl., to je najčešće bila neka sveska sa lepim koricama a na listovima su bila ispisana pitanja i nacrtani raznobojni cvetići i nalepljene sličice iz raznih časopisa.:)).

Dakle, pitanja za moje drage blogerice su sledeća:

1. Napišite prve 3 želje sa Vaše  ("bucket") liste.

2. Omiljeno mesto za odmor je... (navedite grad, planinu, državu i sl.)

3. Knjigu koju sam poslednju pročitao/la...

4. Preporuči dobar film

5. Na današnjem meniju je...

6. Omiljeni slatkiš

7. Ispred Vas je tabla čokolade, šolja mleka, štapić vanile i par jaja... šta ćete napraviti?:)

8. Muzika u kojoj trenutno uživam je...

9. Šta Vas čini srećnim?

10. Idealno nedeljno popodne (opišite kako bi izgledalo:)

11. Omiljeni hobi :)

Pitanja šaljem našim blogericama, ali svi koji žele su dobrodošli da učestvuju u igrici i mogu nam se pridružiti!:)))


Dakle, vaš zadatak je da odgovorite na postavljena pitanja, smislite novih 11 i nastavite dalje krug... lepo se zabavite i uživajte!:)))) 



21 коментар:

  1. Ma otkud si sad izvukla kupine, moje su tek u cvatu :( ali zato imam maline :D
    Obožavam voćne rolade i izvrsno pašu ljeti. Što se pitanja tiče, neću ih odraditi u sljedećem postu, jer će to biti Daring Bakers post pa je ionako jaaaaaako dugačak, ali post nakon toga će imati odgovore na pitanja. Hvala ti što si me se sjetila!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Taco, kupine su iz zamrzivaca, nema ni kod nas jos svezih.:) A ova rolada je jako zgodna da se potrosi visak belanaca, za mene je potpuno otkrovenje.:) p.s. igricu kad stignes, necu se ljutiti ni ako vam se mozda ne igra... mah-mah!:)))

      Избриши
  2. Divota! Pahuljasto tijesto i kupine... mljac :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :))) Marinice, tvoj blog sam isto stavila na listu, mozes se igrati ako zelis... puno te pozdravljam!:))

      Избриши
  3. Uu Lana, da znaš da mi se dopada što nije ceo premezan pavlakom jer zaista izgleda tako nežan sa koriscom od belanaca. Nije kao svi ostali rolati voćni, nekako je delikatniji.

    ОдговориИзбриши
  4. Jelena, ovo je super receptic da se iskoristi visak belanaca, prvi put sam pravila ovako nesto i mislim da se moze iskombinovati na jos puno lepih nacina.:)

    ОдговориИзбриши
  5. p.s. mozes ucestvovati u igrici ako zelis, necu ostavljati obavestenja na svaki blog posebno ali svako ko zeli moze da se ukljuci.:))

    ОдговориИзбриши
  6. Lana, nikad nemam problem sa viškom belanaca, već žumanaca. Ovo bi pravila bez obzira na višak žumanaca jer baš elpo izgleda i lagano. Belance ispečem kao omlet. Hvala na pozivu!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Mozemo onda da se menjamo.:))) od viska zumanaca mozes napraviti stanglice sa limunom (u oblandi), krema se kuva na pari kao za torticu, doda se jos i limunov sok po ukusu, pa se posle filuje izmedju oblandi... ili recimo grilijas trougao, tu odmah potrosis 5-6 zumanaca.:))

      Избриши
    2. Lana, mogla bi da napraviš post sa slatkišima baš na tu temu, višak đumanaca, višak belanaca...ti imaš milion predivnih receptića za slatkiše.

      Избриши
    3. :)) Jelena, odlicna je ideja, nisam razmisljala o tome... uh, to je malo veci posao (skupiti sve slicice sa kompa:), ali bilo bi lepo napraviti jednom tako nesto.:)) Hvala na lepom predlogu!:))

      Избриши
  7. divota! baš mi se sviđa što je kora samo s bjelanjcima

    ОдговориИзбриши
  8. naravno i meni se sviđa što je s bjelancima...uvijek ih imam u zamrzivaču..eto prilike za iskoristiti ih...još sa ovim krasnim dodatkom! odličan izbor

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moja baka je obicno pravila grilijas trougao od zumanaca, a belanca bi iskoristila za komisprot, pa bi tako odmah imala dve vrste kolaca... kad mi tako neki put preostanu belanca, obicno ih iskoristim za pohovanje.:))

      Избриши
  9. Draga Lana,
    na koji način čuvate belanca i koliko dugo mogu stajati neupotrebljena? Od slika rolata mi sve ide voda na usta :) Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Brankice, cuvam ih u frizideru, obicno 3-4 dana u poklopljenom loncicu, najcesce mi preostanu kada pravim neke keksice u koje idu samo zumanca. Mislim da se mogu i zamrznuti ali ih nisam tako koristila, pa ne znam kako bi se ponasala kad se umute, mozda ce se neko javiti sa svojim iskustvom.:) Saljem puno lepih pozdrava!:))

      Избриши
  10. Lanice uvijek mi je pravi gušt stići u tvoj kutak i virnuti na neku novu divoticu,baš rolate posebno volim,ovaj je divan,mogu samo zamisliti ukus,eh kako ti nisam bliže..puno te pozdravljam:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nely, ovo je pravi receptic za tebe, bilo bi stvarno lepo da smo blize... puuuno pozdrava!:)))

      Избриши
  11. Jooooj, divotice! Svaka cast, deluje jako slasno:)Pozzzz

    ОдговориИзбриши