среда, 5. јун 2013.

Pečeni krompirići po receptu J.Olivera



Pre nekog vremena sam, obilazeći kulinarske blogove, ugledala sam fotografiju pečenih krompirića koji su se tako divno zlatili da ste gotovo mogli da osetite koliko su hrskavi i fini. Možda ćete pomisliti šta tu ima tako posebno oko krompirića, ali ovi zaista jesu drugačiji.:)

Napravila sam ih prvi put za probu i oduševili smo se, ubrzo je usledila i repriza, a evo ih sada i ovde na blogu, originalni recept (sa onom super fotografijom:) možete pogledati ovde.



Sastojci: oko 800 g mladih krompira, malo ulja, morska so, beli luk, grančica ruzmarina

Priprema:

Krompir oljuštite i kuvajte u slanoj vodi 6-7 minuta (najbolje je da krompir bude veći). Možete praviti i od starog krompira, ali onda ga kuvajte koji minut duže. Dovoljno je da krompir tek malo omekša, ali da se ne skuva potpuno. Izvadite ga rupičastom kašikom i ostavite da se malo ocedi i prohladi.

 
Zatim, isecite krompir na deblje kriške i poređajte na pleh od rerne preko masnog papira. Prelijte sa malo ulja i pospite krupnom morskom solju. Nekoliko čenova belog luka blago zgnječite i ušuškajte između kolutića krompira. Sve pospite seckanim ruzmarinom ili drugim začinskim biljem po želji.
 
Stavite u prethodno zagrejanu rernu (na gornju prečku, skroz gore) i pecite 30-tak minuta, možda i koji minut duže u zavisnosti od vrste krompira. Kad dobiju lepu rumenu boju, krompirići su gotovi. Izvadite ih iz rerne i prebacite na tanjir za serviranje. Odlični su kao prilog ali su neodoljivo ukusni i sami... prijatno grickanje!:)))

 

36 коментара:

  1. Blogeri celog sveta, ujedinite se !!!
    pre neki dan sam o tim krompirima citala na jednom italijanskom blogu...
    Sta podrazumevas pod tim "skroz gore" ?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Svet je nekada zaista mali, hehe... a krompirici su stvarno fini. Moja rerna ima 3 nivoa, pa sam pleh stavila na gornju precku da bi bili sto blize grejacima, mada mi sredina ne pece bas najbolje pa onda moram povremeno da ih premestam.;))

      Избриши
    2. p.s. dopunila sam receptic da ne bude zabune.:))

      Избриши
  2. zaista neodoljivo izgledaju..onako res a suskavi kako ih ja zovem...prosto da ih pojedes u letu !!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. E, bas tako, susakvi i vrlooo ukusni... nesto pout cipsa, ali zdravija varijanta.:))

      Избриши
  3. Baš ovakve volim,lagano rešaste i aromatične,divno Lanice!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nely, ovo su krompirici bas za vas, sigurna sam da ce vam se dopasti i na ovaj nacin.:)) mah-mah...

      Избриши
  4. Moze malo:) Baš ti je dobro ispao. Obožavam krompir na razne načine. Samo, poslednjih godina sve je teže naći dobar, domaći, krompir. Probam:) Kiss

    ОдговориИзбриши
  5. Obožavam ručak iz pećnice - dobar komad mesa, zlaćani krompir, malo povrća na pari i salata. Mada, imaš pravo, ovaj krompir bi se moga jesti i sam kako divno izgleda!

    ОдговориИзбриши
  6. Joj kako ovo dobro izgleda!! Moram zapamtiti :)

    ОдговориИзбриши
  7. Odoh da ljustim krompirice za veceru, zaista izgledaju neodoljivo i moram da ih isprobam;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nadam se da je vecera bila fina, mislim da cemo ih ovih dana ponovo praviti.:)))

      Избриши
  8. što se mene tiče, krumpirići mogu na sve načine. ovo je jako fino!

    ОдговориИзбриши
  9. Pečeni krompir obožavam na svaki mogući način...ovi tvoji baš mame i izgledaju neodoljivo.

    ОдговориИзбриши
  10. Vidjela sam ovaj recept kod Jamiea i skroz me oduševio.

    ОдговориИзбриши
  11. Krompiriće i mlade i stare isključivo ovako pravim, nema više prženja :-) Sravila sam maslinovo ulje u plastičnu flašicu sa sprejerom, koja divota!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vesna, mislim da ce i nama ovo postati najomiljeniji nacin za pripremu krompirica, super ideja za bocicu sa rasprskivacem.;)))

      Избриши
  12. Jamiea jako, jako volim, baš kao i njegove recepte. Mislim da sam i ja radila ovako krumpiriće i čovjek prosto da ne povjeruje kako nešto sasvim jednostavno može biti božanstvenog okusa.

    ОдговориИзбриши
  13. Анониман8. јун 2013. 07:38

    Savrseno, nista drugo ne treba! Za mene je uz salatu dovoljno za rucak, znam da bih za muza morala jos komadic mesa da spremim. Super ideja i kad se sprema veci rucak ili vecera za goste. Probam i na ovaj nacin!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Glasam za taj rucak sa salaticom, ne treba mi nista vise.:))) p.s. gostima obavezno posle podeliti receptice...;)))pozzz

      Избриши