петак, 9. новембар 2012.

Slatka kolekcija 1. (jeste li za neki kolačić?:)

 
Kako nam se priblizava vreme praznika, sigurno će se na vašem stolu naći neki fini kolačići ili možda ukusna tortica. Verujem da svi imamo omiljene kolačiće koji su obavezni deo praznične trpeze, ali neki put volimo da isprobamo i nešto novo. Mislila sam da će jedan ovakav post biti od pomoći da se lakse snađemo i odlučimo za kolačiće koje ćemo praviti, a i da na vreme možemo da nabavimo sve potrebne sastojke i izbegnemo one velike gužve koje su obično u prodavnicama u to vreme.
 
Ovde su posebno izabrani kolačići koji se mogu fino kombinovati, isprobani su puno puta i sigurna sam da će vam se barem neki dopasti.:) Neke recepte već dobro znate, objavila sam ih ranije na blogu i na Coolinarici, tu su i kolačići koje sam pravila prema receptima drugih blogerica, tako da su ispod navedeni svi linkovi. Možda ćete primetiti i neke nove oblike, za njih sam posebno napisala recepte u nastavku, neki kolačići su poznatog sastava ali u novoj formi (recimo Minjoni sa orasima su nekada bile Rum kockice:), a neki će se uskoro naći na blogu u drugom delu kolekcije.:)  
 
Na slici su sledeći sitni kolači (posni su označeni sa zvezdicom):
 
 2.  Bajadera*
 3.  Urmice*
 4.  Lesnik srca*
 8.  Posni minjoni*
14. Isleri
17. Zrna kafe*
18. Kasato stanglice* (u nastavku)
19. Bombice sa kajsijama* (u nastavku)
 
 
Kasato štanglice
 
 
 
Sastojci: 250 g mlevenog keksa, 200 g margarina, 100 g šećera u prahu, 100 g suvog grožđa, 150 g žele bombona, 2 kašike ruma
 
Glazura: oko 100 g crne čokolade i 100 bele čokolade, 6 kašika ulja
 
Priprema:
 
Izmešati mleveni keks i šećer u prahu, dodati seckane žele bombone i suvo grožđe (ako je krupno, malo ga iseckati). Sve izmešati, dodati margarin sobne temperature i 2-3 kašike ruma koliko je potrebno da se smesa fino sjednini.
 
Preko ravne podloge staviti foliju i rastanjiti pripremljenu smesu na 1 cm debljine. Prekriti folijom i ostaviti par sati u zamrzivaču da se malo stegne. Seći na manje štanglice dok je još polusmrznuto, pa ih zatim ostaviti da se potpuno smrznu i dobro rashlade.
 
Štanglice prelivati do pola belom čokoladom, a drugu polovinu crnom čokoladom. Odmah staviti i jednu perlicu na sredinu, dok se čokolada potpuno ne stegne. Kad se glazura osuši, kolačići se mogu staviti u papirnate korpice.
 
Napomena: za glazuru istopiti čokoladu na tihoj temperaturi sa malo ulja, posebno crnu i posebno belu. Posebno treba biti pažljiv kad se otapa bela čokolada i povremeno promešati da se ne naprave grudvice. Ako je glazura suviše gusta, slobodno dodajte još malo ulja.
 
 
Bombice sa kajsijama
 
 
 
Sastojci: 200 g suvih kajsija, 100 g kokosa, 75 g margarina, 50 g secera u prahu, par kasika likera od kajsija, malo naribane limunove korice, na vrh noza cimeta
 
Glazura: oko 200 g bele čokolade, 6 kašika ulja
 
Priprema:
 
Suve kajsije sitno iseckati i preliti sa 4 kašike likera od kajsija. Ostaviti da stoje 1 h i povremeno promešati kad se setite. Zatim, kajsije usitniti u blenderu ili još malo iseckati na dasci. Dodati kokos, šećer u prahu, malo naribane limunove korice, na vrh noža cimeta i sa margarinom zamesiti smesu. Neka odstoji malo u frižideru da se fino stegne.
 
Oblikovati male loptice, redjati ih na ravan tanjir i staviti u zamrzivač da se stegnu. Rastopiti na tihoj vatri belu čokoladu sa malo ulja, preliti bombice i isprskati sa malo rastopljene čokolade u koju smo dodali par kapi prehrambene narandžaste boje. Kad se glazura potpuno osušila, bombice se mogu staviti u papirnate korpice.
 

56 коментара:

  1. Ovo je genijalan post na kom ti se puno, puno zahvaljujem! Trebace mi pocetkom sledece godine kad budem pripremala jedan jako vazan catering. A za takve dogadjaje tvoji kolaci su pun pogodak! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mikice, nadam se da ce pomoci!:) Spremam jos jedan ovakav post jer svi kolacici nisu uspeli da mi stanu, ali to ce biti verovatno tek sledece nedelje, tu sam za sve sto treba.:))

      Избриши
  2. Odlicni kolaci! Vec ih par godina merkam ali nikako da se usudim da pravim nesto od ovoga jer znam da mi nece biti ovako lijepi kao ovi na slici. Kasato stanglice su mi narocito interesantne jer ja vec imam neki recept za kasato koji nam je omiljen ali sam ga uvijek pravila kao salamu a ova mi se ideja sa stanglicama bas svidja

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Irena, mozes slobodno praviti, to su sve isprobani recept i ako nesto zapne, znas da sam uvek tu, ne moraju biti savrseni, vazno je da su napravljeni s ljubavlju i da su ukusni.:)) Ovi kolacici su svi prilicno slatki, pa se slobodno mogu malo manje zalsaditi... kasato stanglice se mogu napraviti i kao toblerona, samo sto su mi ovako prakticnije zbog seckanja.:)

      Избриши
  3. eh, draga moja! genijalna ideja sve na jednom mjestu. neke sam i pravila i samo mogu reći da sam prezadovoljna. samo još kad bih bila pedantna kao ti? ali, jedna je lana!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Snjezo, mene to nekako opusta, lepo se zabavim i igram dok ih pravim, zamisljam ih lepo poredjane na polici ili "uskuskane" u finoj kutiji, jednog dana u mojoj poslasticarnici, pa mi dodje nekako toplo oko srca (ako mi se ikada ispuni taj san:)).

      Избриши
  4. Predivno, tvoj stil - dotjerano do savršenstva. Nešto od toga ću napravit, na prvu me privlače ona mala slatka srca.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Dunja, mislim da bi se ti kolacici posebno dopali tvojoj maloj unucici i asistentici u kuhinji.:))

      Избриши
  5. Da te nema trebalo bi te izmisliti :)
    Tvoje kolačiće pravim već dugo,neki su već i potpuno domaći kod nas.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja komsinice, znam da ti isto sve ovo fino radis, nego ceka me sada detaljno listanje tvog bloga, samo da ugrabim malo vremena, i znam da necu moci tako lako izabrati.:))

      Избриши
  6. jel moze malo detaljnije kako prelivati sa belom i crnom cokoladom?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Andja, kolacici se najlakse glaziraju ako se prethodno dobro rashlade. I najbolje je unapred sve pripremiti da bude pri ruci sto je potrebno, da posle ne biste prekidali posao.
      U posebnim posudicama otopite belu i crnu cokoladu sa malo ulja, pa svaki kolacic prvo do pola uronite u belu cokoladu i ostavite na celofan da se malo prosusi. Za to vreme mozete to isto ponoviti sa ostalim kolacicima.
      Bela glazura ce se vrlo brzo osusiti, tako da kolacic mozet lepo uhvatiti, bez bojazni da ce ostati otisci, i onda drugu polovinu uroniti u crnu cokoladu. Odlozite ponovo na celofan dok se cokolada ne stegne, a visak cokolade mozete kasnije iseci uz samu ivicu kolaca. Meni je nekako najjednostavnije da tako pravim, medjutim mozete ih poredjati i preko resetke i onda svaki kolacic pazljivo prelivati uz pomoc kasicice. Slobodno isprobajte kako vam vise odgovara, a mozda ce neko predloziti jos neki zgodan nacin, eto nadam se da ce pomoci.:)

      Избриши
  7. Mnogi isprobani i sta mogu reci nego SAVRSENI!!!!Ove kasato su mnogo dobre i njih pravim sad obavezno,a cekam i receptic za kikiriki kuglice,pozuri:) <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Majo, hvala ti puno... bice uskoro svi receptici, samo moram prvo da sredim fotke, ide tu jos i alva i bas su prave energetske "bombice".:))

      Избриши
  8. Ajme meni, ovo je prava slatka kolekcija! Svaka ti čast! Na kolažu vidim i meni neke drage kolačiće, npr. ova rolada s kokosom je odlična i jednostavna za izradu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :))) Meni je isto milo da ih vidim tu sve na jednom mestu, a ta roladica je radjena prema receptu Saluan sa Coolke i zao mi je sto vise ne objavljuje, jer ona je isto imala finih kolacica.:))

      Избриши
  9. Nemam riječi Lana,ovo je stvarno fantazija,zaista si moj idol..ne znam šta je od ovih svih finih kolačića ukusnije i dekorativnije..bravo!

    ОдговориИзбриши
  10. Savršeno!!! U naslovu piše Slatka kolekcija 1, znači da če biti još :)

    ОдговориИзбриши
  11. Ovo je sve dovedeno do savrsenstva, stvarno da se ostane bez daha. Odlicna ideja ovako na jednom mjestu. Radujem se da isprobam nesto :) Sjajan post

    ОдговориИзбриши
  12. Divno,super,božanstveno... svaka čast,lana. pozdrav i sve najbolje.Vanja

    ОдговориИзбриши
  13. Moja mama je kupila laptop i sad vredno uči da surfuje po internetu i prima i šalje mejlove. Puši se k'o krofna, ali ne odustaje.
    Večeras sam joj pokazala tvoj blog i da znaš da si doživela salve oduševljenja :-) I onda kao vrhunac: jao, pa kad nam bude trebalo samo joj kažemo - daj nam po pola kilograma tog, tog i tog kolačića i pošalji nam na autobus, a mi ćemo tebi poslati novac! Tako da znaš da kupce već imaš!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Pa dobro, sto ja kuckam recepte... mozete slobodno da ih koristite, nemoj da mi se tu sada izvlacis, hihihi... ti isto pravis fine kolace, kad se samo setim onih sam-rolni!:)))) salim se, nisam bas sigurna da bi kolacici stigli celi na svoje odrediste...:D

      Избриши
  14. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Izvini zbog brisanja, nešto sam pogrešila.
      Mnogo volim ovako kolačiće i recepte na gomili.... i to kakve kolačiće. A još se skoro svi mogu napraviti kao posni. :D Hvala! :)))

      Избриши
    2. Sve je u redu... bas sada gledam, ima skoro duplo vise posnih kolacica, tako da moze da se napravi lep izbor.:))

      Избриши
  15. Lana , prosto ne znam koji je kolač ljepši! izuzetan post.

    ОдговориИзбриши
  16. Neke sam kolacice isprobala i stoje u svesci sitnih kolaca,a neke namjeravam uskoro...divota ih je ovako gledati !!!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kod nas se uglavnom prave kolacici ovog tipa, sa puno oraha ili suvog voca, i lepo izgledaju na tanjiru na kraju svecanog slavskog rucka, a i gostima se mogu spakovati za poneti.:))

      Избриши
  17. Draga Lana, zaista se divim vasem talentu. Predivna kolekcija, a svaki kolacic je tako precizno dekorisan i sa stilom. Pozdrav:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Natasa, hvala puno na lepoj promociji na fb-u, nadam se da ce se neki kolacic naci na praznicnom stolu, puno lepih pozdrava!:))

      Избриши
  18. Predivni kolacici,uskoro cu nesto isprobati za Bozic i za sinov rodjendan,postoji samo jedan problem-tesko se odluciti koji napraviti :)

    ОдговориИзбриши
  19. Draga Lana, pa ti si nevjerovatna, kolekcija je fenomenalna, sve na jednom mjestu. Za predstojeće praznike će se na našem stolu naći i delicije pripremljene prema tvom receptu, to je sigurno, ali najiskrenije, teško se odlučiti kad sve izgleda tako primamljivo :)
    Recept za bombice sa kajsijama je odličan!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Tanja, meni je isto ovako zgodnije da se snadjem, nekada i zaboravim sta sam pravila, pa se nadam da ce jos nekome posluziti.:)) p.s. hvala puno na fb reklami..:))

      Избриши
  20. Neke od ovih kolačića sam provila neke ću, hvala Lanchi!

    ОдговориИзбриши
  21. Ovo je SAVRŠENO.....SVAKA ČAST!!!!!!
    Kojim aparatom praviš ove savršene fotografije....pozzzz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snezana, hvala puno.:) Koristim sasvim obican digitalni fotic Olympus mju 800, za sada se dobro pokazao, mada razmisljam o nekom maaalkice profesionalnijem aparatu (u buducnosti:)).

      Избриши
  22. Koji sam ja frik, dva dana studiram ovaj post, pinujem, razmišljam kako mi je ispalo ono što sam pravila i na kraju ti u komentar stavim - ništa!

    Dobro objašnjenje za dvobojno prlevanje a recepti? Znaš ti već šta ja mislim:-))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Nista mi se ne sekiraj, znam ja sta ti mislis... veliki pozdrav leti do tebe!:))

      Избриши
  23. Lana draga ovo je fantastično ! Prije svega sviđa mi se ideja da napraviš ovakav post, hvala ti što si nam pomogla jer ovako je sigurno lakše izabrati neki od kolačića. Meni se svi sviđaju, u tvoj izvedbi izgledaju prekrasno, a mislim da će kod mene ubrzo biti na redu Zrna kafe koja su mnogi već isprobali i pohvalili.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Branka, hvala ti puno, eto volela bih da ovi recepti fino posluze, kao sto su i meni koristili vasi recepti, ovde sam ih samo okupila sve zajedno.:))

      Избриши
  24. Već sam rekla da mi se ova tvoja ideja sviđa a u ovom izboru su mi najviše upali u oko ovi kolačići u obliku srčeka. Divno!

    ОдговориИзбриши
  25. predivna kolekcija, teško bi se odlučila koji bi izabrala, u tvojoj izvedbi sve izgleda prekrasno

    ОдговориИзбриши
  26. Draga moja,kolaci su svi savrseni <3 mnoge sam probala a ove zadnje dve moram odusevili su me.Taman sada kad dodju posni dani...milina.Puno te pozdravljam!Cmokic dear.

    ОдговориИзбриши