субота, 24. новембар 2012.

Prhke kiflice sa pekmezom

 
Nezne, prhke kiflice za jednu izuzetnu osobu, kreativnu mladu damu i velikog romantika u dusi... nasu dragu Nely sa bloga Blue Hortensia, nekako mi bas pasu uz nju i nadam se da ce joj se dopasti.:) Naravno, i vi isto mozete vrlo lako i brzo napraviti ove kiflice, spremiti ih u omiljenu kutiju za keksice i uzivati u nastupajucim praznicima.:)
 
Pre neki dan sam dobila presladak paketic sa divnim, rucno napravljenim, novogodisnjim detaljima... nesto sto bi svaki kreativac samo mogao iskreno pozeleti, eto mene je totalno raznezilo i zelela sam da se na ovaj nacin, makar malkice, zahvalim autorici (zapravo kreativnom timu:) svih ovih divnih detalja koji su napravljeni sa toliko puno ljubavi, paznje i strpljenja!:)
 
 
 
Ovo je jedan fini starinski recept za mekane, ali u isto vreme i prhke kiflice sa pekmezom koje se samo tope kad ih zagrizete... ma, jednostavno ne mozete im odoleti i probati samu jednu!:) Recept sam pronasla u maminoj svesci sa receptima pod nazivom Kosanine kiflice, i znala sam odmah da ce biti dobre iako ih pravim prvi put.
 
Inace, Kosana je bila moja baka sa tatine strane, vrlo rano sam je izgubila, bila sam mala i imala sam svega 2-3 godine, tako da je pamtim najvise sa slika, ali i po divnim receptima koje nam je ostavila i koje smo rado pravili svih godina kasnije, tako da je na neki nacin bila uvek sa nama. Nadam se da ce se i vama dopasti ove kiflice, bas kao sto su i nama, i da cete pozeleti da ih napravite:). Na spisak za nabavku, stavite sledece sastojke:
 
 
Sastojci: oko 500 g brasna, 100 g masti, 150 g maslaca, 25 g svezeg kvasca, 1 dl tople vode, 3 kasike secera, 1 vanilin secer, malo soli, 2 zumanceta, naribana limunova korica... i jos  fini pekmez za filovanje i secer u prahu za posipanje:)
 
Priprema:
 
Razmutiti kvasac u pola solje tople vode sa kasicicom secera i brasna, ostaviti na toplom da naraste. U posebnoj posudi izmesati brasno sa malo soli, dodati secer i vanilin secer, zumanca, mast i maslac, naribati limunovu koricu i na kraju dodati pripremljeni kvasac. Zamesiti glatko testo, oblikovati valjak i podeliti na 6 delova.
 
Testo je vrlo lepo i pogodno za oblikovanje, tako da se ne mora odmarati. Dovoljno je samo svaku lopticu blago pristisnuti, a zatim razviti tanko u krug i podeliti na 8 delova (trouglica).
 
 
Na svaki trouglic staviti po kasicicu fila i zamotati kao kiflicu (koristila sam pekmez od visanja). Bilo bi dobro da pekmez bude nesto gusce ukuvan, da se ne bi razlivao prilikom pecenja (kao meni:), a mozete saviti i krajeve kiflica prema unutra da fil ne iscuri. Redjati na pleh preko masnog papira i peci u prethodno zagrejanoj rerni na 180 C oko 15-tak minuta.
 
Kiflice treba da ostanu svetle i da samo blago porumene po ivicama. Tople kiflice uvaljati odmah u prah secer zamirisan vanilom. Mogu se odmah grickati, samo pazite na vruc pekmez u sredini... prijatno!:))
 

 
Napomena: kiflice se mogu pripremiti unapred i cuvati u kutiji 7-10 dana (mada ne verujem da ce  bas toliko dugo stajati:). Umesto masti mozete koristiti samo maslac ili margarin. Od ove mere se dobije 48 kiflica, sto je dovoljno da se ispece u 1,5 plehu, ali mozete odmah napraviti i duplu meru.:))
 
 

41 коментар:

  1. Nely i mene uvek ispiriše i probudi uvek najbolje u meni! Nely i ti imate toliko topline u sebi da možete celom svetu da podelite!

    Ana DJ je donela ovakve kiflice na Adu jesenas, pored svih lepota morala sam da pojedem dve!

    Uskoro mi se doseljava unuk na 20 dana, dobila sam domaću svinjsku mast, evo prilike da isprobam tvoje kiflice. Ako neke budem punila makom onda se Filip neće odvojiti od kutije:-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da cete vas dvoje bas lepo uzivati, ne znam koliko godina ima unuk, ali mozda bi mogao malo da ti pomogne u kuhinji kad budes pravila kiflica, makar da zamota par komada (te ce mu posle biti najsladje:)). p.s. mogle bi se praviti i bez secera, a puniti sa nekim niskokaloricnim dzemom, mada mislim da ce te sa makom prve nestati sa tanjira!:))) puno te pozdravljam!

      Избриши
  2. Lanice draga ja stvarno moram priznati da si me ostavila bez riječi..ovo je tako divna gesta,jer ove kiflice su tebi vrlo sentimentalne,a i meni sada pogotovo,zaista sam dirnuta tvojom pažnjom,odmah danas ću ih praviti jer kao da si znala šta glavni majstor najviše voli od kolača.
    Veliko,veliko hvala u naše ime,šaljem ti veliki pozdrav i zagrljaj i uživaj, ovo su zaista sitnice tebi od srca..p.s.hvala i Vesni na tako lijepim riječima!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, hvala ti punoo na svemu (i tvom dragom, naravno:), bas ste mi nekako ulepsali celu nedelju i sada jedva cekam novu godinu, pa da da okitim drvce za zvezdicama.:)) Saljem vam veeeliki pozdrav i nadam se da ce vam se svideti kiflice ... mah-mah!:)))

      Избриши
  3. Divne kiflice i odlicne slike! Ja sve sto podsjeca na vanilice obozavam a ovo mi bas izgleda nekako takvo a i idealno je za zimske dane tako da cu ih sigurno isprobati uskoro

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draaga Irena, da znas da su i mene isto nekako podsetile na Bozic i praznike, tako uskuskane u secer i pahuljaste, a mogu fino da stoje i lepo ih je grickati uz neki film ili omiljenu knjigu.:)) Veliki pozdrav leti do tebe!:))

      Избриши
  4. Predivne kiflice,slike. Lijepo je kad koristimo svaki trenutak da se sjetimo dragih osoba,i dobro je da se nikad ne zaboravljaju.
    Poklon je predivan-baš za nekoga ko će to znati da cijeni.
    Sve najbolje. Pozdrav- Vanja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Vanja, eto nadam se da ce i ovi receptici koje ovde delimo, jednog dana isto tako nekoga lepo obradovati, mozda ce cak postati delic necije omiljene zbirke recepata, pa ce onda nastaviti da putuju i dalje... eh, da su nase bake imale internet!:))

      Избриши
  5. Jeste Nely duša divna!
    I ja toliko uživam u njenim postovima...Kad god sam nešto neurosis, skoknem kod nje u baštu:)Baš smiruje. I to njeno blago pisanje...
    Lana, divno si se zahvalila za pokloničiće(koji su diiivni, pogotovo ona pahulja).
    Znaš da mast i ja se ne volimo nikako al svejedno moram da prokomentarišem da su kiflice divotne:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Iz tvog iskustva jel margarin može da postigne to da te kiflice budu prhke kao kad su sa masti?

      Избриши
    2. Draga Nevena, cini mi se da svako ko poseti Nelicin blog ima slicno iskustvo, njeni postovi i fotke deluju tako smirujuce i inspirativno.:)) Sto se tice kiflica, mozes ih slobodno napraviti i sa margarinom, bice isto tako fine.:))

      Избриши
  6. obožavam prhke kiflice, izgledaju tako slasno! I mene zanima bi li maslac mogao preuzeti ulogu masti?

    Nelyini darovi su posebni, bas kao i ona! A u cijelu su se priču o bakinim kiflicama posebno dobro uklopili :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Ivana, eto bas sam kuckala i Neveni, mast se moze slobodno zameniti sa maslacem ili recimo staviti pola maslaca i pola margarina, nece to smetati... a slazem se za Nelicin blog, on je tako poseban!:)))

      Избриши
  7. U prvi tren sam pomislila da si radila kiflice po receptu koji je Nely objavila prošle godine. I taman razmišljam kako jedva čekam da pročitam kako su vam se svidjele, jer sam ih prošle godine isprobala i bili smo oduševljeni, a kad tamo ovo je drugi recept.
    Kako god, tvoja gesta je divna, a radovi koje si dobila su prekrasni. Posebno me oduševljavaju pahuljice! Spoj vaših radova na fotkama je odličan. Često me tvoje romantične i nježne fotke asociraju na njezin blog.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bas pricam sa Nelicom kako su ti stari recepti nasih baka zapravo medjusobno vrlo slicni, kao da su koristile istu tekicu.:)) A pahuljice su i mene posebno odusevile i jos ne mogu da se nacudim kako je neko imao toliko strpljenja da rezucka sve te minijaturne zavoje, pravi filigranski rad.:))

      Избриши
  8. krasna gesta Nelyce, a bome i tvoja, ove kiflice su za poželjeti! jako lijepo

    ОдговориИзбриши
  9. Mogu da zamislim koliko si se obradovala ovim divnim Nelinim poklonima :) Mnogo volim Nelin blog i njene magicne ruke da sve pretvori u nesto lepo. A i divan poklon si ti njoj spremila. To su one lepe starinske kiflice koje je spremala i moja baka. Lepo si ih opisala, prosto se tope u ustima.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, sta da ti kazem... bas sam bila kao malo dete, meni su ovakve stvari preslatke.:)) eto, lepo kazem da su nase bake izgleda prepisivale iz istog kuvara.:))))

      Избриши
  10. Prekrasne poklone si dobila, zaista divna gesta. A kiflice su opet prica za sebe, toliko lijepo izgledaju, nadam se da cu ih uskoro isprobati.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Gordana, bice mi drago ako se kiflice nadju na tvom stolu, mozda vec za predstojece praznike.:))

      Избриши
  11. Nešto slično (možda i isto) sam pravila po Aninom receptu i moram reći da su - savršene. Sve su lepše stajanjem, jer masti u njima otpušta vremenom i dobijaju na mekoći i slasti. Prošle zime sam u više navrata pravila po duplu meru, ne bismo li duže imali "nešto slatko" u kući - ama ne dočekaju ni četvrti dan!
    Iz posta u post me oduševljava tvoja pedantnost u radu, uživam od slike do slike.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Evo, i mi smo ih danas ponovo pravili, samo ne znam da li ce docekati cetvrti dan (mozda im ipak dosade:))... salim se, stvarno su sve ukusnije kako stoje, i stalno mi se neki "misici" motaju tu oko kutije sa kolacicima.:)) p.s. bas cu potraziti Anin recept da uporedim... hvala ti!:))

      Избриши
  12. Одговори
    1. Taci, hvala ti... da znas da bi mogla da ih napravis, samo reci ako treba da te nagovaram jos koji put.:)))

      Избриши
    2. Juuuu pa ti kao da ne poznaješ ovu žabu! :)))))

      Избриши
  13. Nelyn blog je zaista poseban i uzivam u njenjim pricama, kao i fotografiji. Pokloncici su predivni, kao i ove kiflice koje je i moja baka nekada davno pravila na slican nacin. Veliki pozdrav za obe i uzivajte u weekend-u.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Natasa, hvala puno... nekada mi se cini da su svi ti kolaci koje su radile nase bake, bili puno ukusnije nego sada.:)) Veliki pozdrav i tebi letiiii..:))

      Избриши
  14. Evo samo da potvrdim da su kiflice zaista posebno ukusne i divne,jučer isprobane,i stvarno su oduševile na prvi zalogaj..uz sve preporuke svima,najljepše ti zahvaljujem na ovom divnom receptu i puno te pozdravljam:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nely, hvala ti punoo (na isprobavanju i javljanju:), nadam se da ste ih fino grickali uz neki dobar film... evo, mi danas radili reprizu.:))) Saljem puno lepih pozdrava tebi i tvojima, mah-mah!:)))

      Избриши
    2. Moram priznati da smo stvarno uživali u njima,i moji su poželjeli reprizu,jer danas više nije ostala niti jedna,to ti sve govori..predivne su,hvala ti puno:))

      Избриши
  15. Mast u kiflicama-savršeno! Poklončići-predivni!

    ОдговориИзбриши
  16. Prekrasni pokloni, Nely je uistinu kreativna i ima zlatne ruke i prekrasne stvari izlaze iz njezine kreativne radionice.
    Prekrasne su i tvoje kiflice, recept mi se jako sviđa posebno kombinacija masti i maslaca što znači da je garantirano da su prhke a istovremeno imaju i onaj puni okus koji daje maslac. Bilježim ih i za ove blagdane biti će puuunnooo kiflica na stolu :)

    ОдговориИзбриши
  17. Zaista ovi starinski recepti pored nostalgije i sete koje nose sa sobom, pogootvu u ova suluda vremena, fantastičnih mirisa detinjstva i radosti za sve nas sa kojima si ovo podelila (bez obzira što većina ima u nasleđe nešto slično), nose i nešto mnogo više... neprocenjivu vrednost i ponos kada se te stare beležnice, sveske i kuvari otvore. Kao kakve relikvije, koje se ne skrnave, već sa poštovanjem, srećom i nestrpljenjem isčekaju da pokažu svu svoju raskoš i tajne. Hvala, kao i tvojoj kreativnoj prijateljici Nely. Divno je videti sve te lepote i veštine, tako različite i čarobne.

    ОдговориИзбриши
  18. Krasni su, obožavam recepte iz bakinih bilježnica.

    ОдговориИзбриши
  19. Predivne mila,znam da su ukusne radila sam ih.A nely je cudo od zene,divna jedna osoba.I ja sam dobila paketic od nje koji me je odusevio.Ima zlatne ruke.

    ОдговориИзбриши
  20. Jako fine kiflice , imaju onaj lijepi starinski štih, moji ih doma obožavaju

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Jelena, hvala puno na lepim utiscima, posebno me raduje sto su se dopale i Vasim ukucanima, mogu dugo da stoje, samo najcesce misteriozno isceznu sa tanjira:) Saljem lepe pozdrave!:))

      Избриши
  21. I am English speaking only. What is vanilla sugar? I guess I'll just guess and add a teaspoon of vanilla.

    ОдговориИзбриши