субота, 3. новембар 2012.

Krem čorba od kima

 
Recept za ovu laganu čorbicu pozajmljujem od mog tate ili chefa koji je, kao što već znate od ranije, zadužen za spremanje finih supica i čorbica kod nas u kući, a kako to njemu prilično dobro ide od ruke, obično se ne mešam puno u njegov posao, sve dok ne dodje vreme za degustaciju.:) Ovu čorbicu veoma volimo jer je fina, kremasta i osvežavajuća, posebno prija leti kad su jake vrućine, ali možete je napraviti kad god poželite... kao mi sada.:) Sve potrebne sastojke verujem da imate u kući, a evo šta je sve potrebno za jedan veeeliki lonac:
 
 
 
Sastojci: 2 glavice crnog luka, 2,5 kašike brašna, 2 kašičice kima, 1 kašičica soli, 1 veća kocka za supu, 1 kašičica šećera, 2-2,5 l vode, 3 dl kisele pavlake, sok od 1 limuna, 2 jaja, 25 g maslaca (mini pakovanje), ulje
 
Priprema:
 
Iseckati sitno crni luk i kratko propžiti na malo maslaca i ulja dok ne postane staklast. Dodati brašno i kim, brzo promešati da kim fino zamiriše, pa sipati 2 - 2,5 l hladne vode (prvo sasvim malo, da se brašno razmuti, a zatim sipati preostalu količinu). Kuvati 5 minuta a zatim dodati kocku za supu (onu veliku koja ide na 1 l tečnosti), so ili Vegetu po ukusu i na kraju šećer.
 
Kad provri, smanjiti temperaturu i kuvati jos desetak minuta. Razmutiti kiselu pavlaku, dodati cela jaja i sok od 1 limuna. Sve fino izjednačiti i sipati u čorbicu pred kraj kuvanja (može i preko cediljke da ne bi bilo grudvica). Kuvati još par minuta i poslužiti toplo.
 
Ova čorbica je vrlo osvežavajuća i ima lepu aromu kima, a fino prija čak i kad je mlaka. Nije potrebno dodavati rezance ili neku drugu testeninu, možete je piti čak i iz solje. Ako volite, slobodno začinite sa još malo pavlake prilikom serviranja... prijatno!:))
 
Napomena: čorbica će biti fina ako se deo luka zameni sa prazilukom, važno je samo sve što sitnije iseckati.:) 
 

23 коментара:

  1. mmmm, volim čorbica a ova divno izgleda i ide na isprobavanje koliko sutra. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, probaj... vrlo je osvezavajuca i skroz neobicna, kim obicno padne na dno solje/tanjira pa se ne mora pojesti, ali da finu aromu. Volim da sipam u solju i onda to obicno polako pijuckam, onako za veceru, dok sam na netu.:))

      Избриши
  2. Kim sam do sada jela samo na pecivu a ovo me kopka da napravim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Evo glasam za probu!:))) salim se, mislim da ces se prijatno iznenaditi.:))

      Избриши
  3. Одговори
    1. Hvala Tanja... znas vec kako je nezgodno fotkati supice, ali ova moze da prodje.;))

      Избриши
  4. Posebno, još nikada nisam probala, ali kako volimo kim, sigurno hoću. No, ono što mi malo pričinjava problem je kopirati tvoj recept. Možda si to namjerno napravila, ne znam, ali obično kopiram recept u program u kojem znam da je to novi recept, te čiji je, pa ako ga radim, da znam javiti "vlasnici".

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Katarina, mislim da ce se tebi mozda cak i najvise dopasti, znam da ti volis te fine supice. Dopisala sam posebno sastojke ispod slike, mozda je bilo nezgodno za kopiranje kada je tekst tako preko cele slike, i bas bih volela da cujem utiske ako je budes pravila.:))

      Избриши
    2. p.s. izgleda da postoji neki problem sa blogerom, ni ja ne mogu da iskopiram ovaj recept, kao ni jos jedan sa drugog bloga... nisam nista menjala u podesavanjima, pa verujem da ce se kasnije to ipak nekako srediti.:))

      Избриши
  5. Mmmmmmm... ovo deluje tako dobro i osvežavajuće. Volim kim, voleću i čorbu. Sjajno! :)

    ОдговориИзбриши
  6. Odlicno zvuci i prelijepo izgleda. Krasne slike :)

    ОдговориИзбриши
  7. definitivno ću ovo probati, baš me zanima kakav je okus, budući da je kim vrlo intenzivan, svaka čast

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bice mi drago ako isprobate recept i nadam se da ce postati omiljena corbica.:))

      Избриши
  8. negdje u sjecanju imam nesto slicno u kuhinji moje bake...volim kim iako "napuhava" ;-))!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Mozda su cak isti receptici... iako nisam bas neki ljubitelj kima (radije na pecivo stavim susam:) svidja mi se u ovoj kombinaciji.:))

      Избриши
  9. Jučer se kod nas za ručkom otvorila polemika,kako jako malo koristimo kima u jelima,i evo sada ova čorbica(koja podudarnost) kao naručena da pobijem te teze da je kim gotovo nikako zastupljen:)
    Lijep ti pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Nely, navijam za tebe, samo ti njih lepo iznenadi sa ovom corbicom, posle cete je stalno praviti.:))) punoo te pozdravljam, mah-mah...:))

      Избриши
  10. Ova juhica sa kimom mi je jako interesantna , nešto novo za mene, nešto fino, ...., isprobavam !

    ОдговориИзбриши
  11. U pravu si da Bloger zeza, ja ovaj post nisam videla kao nov na svom blogu, već naleteh na tuđem!

    Čorbica je super naročito kad je pravi tata. Ti si mogla baš neki grisini da ispečeš uz nju:-)

    ОдговориИзбриши
  12. moram priznati da nisam ni ja probala ovu juhicu, ali jako volim kim i vjerujem da bi mi baš odgovarala

    ОдговориИзбриши