петак, 21. октобар 2011.

Mala zurka na blogu...i fini kolacici:)




Dragi moji, danas imamo malu proslavu na blogu i jedne fine kolacice napravljene tim povodom.:) Naime, kreativna kuhinjica danas slavi svoj drugi rodjendan ali cini mi se kao da smo tek nedavno oduvali prvu virtuelnu svecicu na rodjendanskoj torti (kako samo vreme leti).

Nekada sam razmisljala da li cu imati dovoljno recepata, hoce li uvek biti zanimljivi i inspirativni, ali sada mi se cini da tek necu stici da napravim sve sto bih zelela, ideje ne nedostaju ali vremena je uvek malo... izgleda da ovo dvoje ne idu pod ruku jedno sa drugim.;))

Razmisljala sam sta bih mogla napraviti za tu priliku, mozda neku malu torticu pa da stavim svecicu sa brojem dva, ili da mozda ispecem pun pleh cokoladnih mafina ili nesto tako slicno... na kraju sam se odlucila da to budu ovi fini kolacici koji mi bas nekako idu za jednu tako svecanu prigodu. Svi ih volimo i kod nas su sastavni deo bozicnog ili nekog svecanog stola, ali ih je fino grickati i uz soljicu toplog caja i neku lepu knjigu kada sneg zaveje.:))

Isleri


Sastojci: 180 g maslaca, 100 g secera, 1 zumance, 100 g mlevenih oraha, 200 g brasna

Fil: 150 g maslaca, 150 g secera u prahu, 150 g cokolade, 1 jaje + 1 belance

Glazura: 100 g cokolade 3 kasike ulja

Dekoracija: 50 g cokolade, malo seckanih lesnika

Priprema:

Umutiti penasto maslac sa secerom i jednim zumancetom, dodati mlevene orahe i brasno. Zamesiti testo i ostaviti da stoji 30 min. u frizideru.


Zatim, rastanjiti testo na radnoj povrsini posutoj brasnom, pa modlicom vaditi pogacice precnika 5 cm (slika 1.). Redjati ih na pleh preko masnog papira i peci u prethodno zagrejanoj rerni 12 minuta na 180 C (slika 2.). Oni ce se prilikom pecenja malkice i rasiriti, tako da gledajte da imaju dovoljno prostora.:)

Mozda ce se kod Vas peci koji minut manje ili vise, sve zavisi od rerne, ali pazite da keksici ostanu svetle boje (evo, kako bi trebali da izgledaju peceni, slika 3.) Kad su gotovi, sacekajte minut ili dva da se malo prohlade u plehu, jer su jos uvek topli i mekani, pa ih tek onda prebacite na ravan tanjir.

                                             
U medjuvremenu dok se keksici hlade, mozemo pripremiti fil. Umutiti penasto maslac, secer i zumanca, pa dodati rastopljenu cokoladu. U posebnoj posudi umuti penu od belanaca i sve pazljivo sjediniti sa ostatkom fila. Staviti u poslasticarsku vrecicu sa zvezdastim nastavkom i  na polovinu keksica istisnuti po malo fila (slika 4.). Ako vise volite da fil bude kuvan, mozete ga pripremiti i na pari.

Za glazuru rastopiti na tihoj vatri cokoladu sa malo ulja, pa onu drugu polovinu keksica preliti cokoladom i staviti preko filovanih keksica (slika 5.). Kad se glazura stegne, po zelji poprskati sa jos malo rastopljene cokolade i posuti seckanim lesnicima... izvolite, probajte!;)))


Napomena: isleri su najuksniji  kada imaju vremena da fino omeksaju, pa ih je dobro napraviti dan-dva ranije. Mogu se i zamrznuti, najbolje ih je onda poredjati na posluzavnik i kada se malo rashlade, prebaciti u kutiju sa poklopcem. Ukoliko ih redjamo u vise redova, izmedju svakog staviti po list celofana da se ne bi zalepili. Veoma su zgodni jer se mogu napraviti dosta ranije, recimo za Bozic ili Novu godinu.

Od ove mere obicno izadje 60-70 islera.:)

49 коментара:

  1. Kolačići uzgledaju prefino! Vjerujem da ću isprobati ovaj recept:) Rado bi gricnula koji sada! Ugodan vikend ti želim.

    ОдговориИзбриши
  2. Srecan rodjendancic draga Lana!!!!Zelim ti i dalje punoooo ovako lepih recepata!!Svaki tvoj post je poseban,bilo sa receptom ili slikom.Dosta toga sam vec pravila i probala,ali jos mnogo planiram.Ove islere obavezno!!!Divna si!!Bilo bi lepo upoznati te i uzivo na nekom sledecem blog okupljanju!!Pozdrav veliki!!!

    ОдговориИзбриши
  3. ;))) Hvala cure, hajde, izvolite brzzzo na kolacice...dok vi stignete, stavicu caj i skuvati toplu cokoladu!;)))
    @ Draga Majo, nadam se da ce biti prilike da se vidimo na nekom narednom druzenju, a mozda ce Vas pre put naneti u ove krajeve.;))
    Prijatan vikend i Vama dragi moji!!;))

    ОдговориИзбриши
  4. Laaanooooo :)))))
    sretan vam blogerski rođendaaaaannnn i želim ti puno, puno zanimljivih receptića i vremena da stigneš napraviti sve što si zamislila. :)

    Išleri, ne da su dobri, nego su ubilački. :D Pravila sam ih po tvom receptu nekaaad davno, ruku pod ruku sa Marokancima i Bijelim truflama i onim bakinim korpicama sa orasima. :)
    Najbolje išlere koje sam jela! :) Zakon! :)

    ОдговориИзбриши
  5. Sretan rođendan tvom blogiću, i tebi kao mami sve najbolje :)))
    Divni išleri, ima više od desetljeća kako ih nisam pravila ni jela

    ОдговориИзбриши
  6. Srećan ti blogorođendan draga moja, išleri su fantastični ali kao u ostalom i sve što izađe iz tvoje kuhinje :)

    ОдговориИзбриши
  7. Draga Lana, srecan rodjendan i tebi i tvojoj kreativnoj radionici i da nas jos mnooogo godina iznenadjujes ovako finim recepticima :)
    Isleri su predivni!

    Uzivaj u vikendu :)

    ОдговориИзбриши
  8. Tako rado bih dosla licno da ti cestitam i ujedno da se posluzim ovim islerima;)) Ovako samo ovim putem cestitam i ocima pojedoh dobar deo;))

    ОдговориИзбриши
  9. Draga moja, srecan ti blogo-rodjendan i zelim ti jos punooooo, punoooo, lepih recepata, fotografija, inspiracije, a samim tim i godina koje cemo provesti u lepom druzenju!
    Ti si jedan od faktora tj. ljudi zbog kojih sam kulinarstvo zavolela jos vise.
    Saljem ti puno poljubaca, draga Lanic.
    Isleri, eeeeeh, samo mogu da ih gledam. Nisi fer:( Ma, odlicni, svi lice ko jaje jajetu, ti si stvarno pravi majstor.

    ОдговориИзбриши
  10. Srecan rodjendancic i jos puno puno lepih i korisnih postova ti zelim!!!

    ОдговориИзбриши
  11. Srećan rođendan! Želim ti još punooo,punooo lepih receptića i kolačića! I sama znaš da ti se divim i da si jedan od mojih kulinarskih idola!
    Išleri-fenomenalni!

    ОдговориИзбриши
  12. Sretan blogorođendan!! Baš si nas počastila ukusnim i finim kolačićima.

    ОдговориИзбриши
  13. Sretan rodjendanac tvom divnom blogu, kolačići su izvrsni :)

    ОдговориИзбриши
  14. Hvala drugari i da se jos duuuugo ovako lepo druzimo, kuvamo i razmenjujemo receptice!;))) p.s. sad nesto mislim, trebali smo da nazdravimo i sa nekim sampanjcem, valjda ce biti neki za sledeci rodjendan, hihih...;)))

    ОдговориИзбриши
  15. Zaista lijep jubilej, lijepog bloga uz lijepe kolačiće!

    ОдговориИзбриши
  16. Draga..čestitkice ti lete za tvoj blog rođendan,zaista mi je užitak uvijek svratiti u tvoj kutak,jer me uvijek dočeka pregršt divota koje vidljivo spremaš sa ljubavlju..izvrsni išleri koje obožavam..velika pusa dear!

    ОдговориИзбриши
  17. Srećan rođendan, divan kolač si odabrala. Prelepo izgledaju, imam sličan recept, ali ga ove godine za slavu nisam pravila, pravila sam posne. Veliki pozdrav....

    ОдговориИзбриши
  18. Išleri su prelepi, a kreativnoj kuhinjici i njenoj autorki srećan blogorođendan!

    ОдговориИзбриши
  19. Lano, majstorice od sitnih kolača! Ovo su jedni od najljepših išlera koje sam vidjela. Sretan ti blogorođendan i želim ti još puno uspješnih godina :)

    ОдговориИзбриши
  20. Cestitke i od mene !!!
    Najbolji kolaci dolaze upravo sa tvog bloga !!!!:)

    ОдговориИзбриши
  21. Draga Lana, draga čarobnice, čestitam ti drugi rođendan tvog predivnog bloga koji je prava kulinarska enciklopedija. Išleri famozni!

    ОдговориИзбриши
  22. Za mene je tvoj blog poseban, jer je prvi koji sam otkrila i čitala. Srećan rođendan i sve najbolje! Fotografije, tutorijal, izvedba - savršeno, kao i obično!

    ОдговориИзбриши
  23. Cestitam rodjendan a blog je bas kao i autorka pravi slakis!

    ОдговориИзбриши
  24. Draga Lana , čestitam ti drugi rođendan bloga ! Nadam se da ćemo zajedno proslaviti još puno blogo-rođendana i da ćemo i nadalje uživati u svim divotama koje nam ovdje prezentiraš i kojima nas učiš. Zbilja uživam u svakom tvom postu i receptu pa tako i u ovim išlerima. Odlični su i prelijepi. Bravo !

    ОдговориИзбриши
  25. Fantasticno kao i uvek a isleri su kolacici moje mladosti pa su mi posebno dragi :)

    Srecan blogorodjendan uz zelju da ih bude pregrst na svu radost :)

    Sve najbolje!

    ОдговориИзбриши
  26. sretan ti blogorođendan!jel se tako kaže?? želim ti još puno lujepih i inspirativnih recepata!! Išlere sam jendom radila i bili su mi fini iako prilično komplicirani!!

    ОдговориИзбриши
  27. Hvala na cestitkama i lepim zeljama, da znate da se osecam kao prvi slavljenik, hihih... samo jos fali tortica sa svecicama!;))) Saljem pregrst lepih pozdrava mojoj dragoj blogerskoj ekipi!;)))

    ОдговориИзбриши
  28. Bila sam ubijeđena da sam već ostavila komentar ali izgleda da je u mene nastupilo ono: adio pameti!!!
    Čestitam ti draga i znaš i sama da obožavam tvoje postove kao i tvoje receptiće! Da se još dugo, dugo družimo!!!

    ОдговориИзбриши
  29. I ja želim da vam čestitam rodjendan. sve najbolje i puno ovako lijepih recepata,slika i pričica. sa nestrpljenjem čekam svaki vaš novi recept.
    Vanja.

    ОдговориИзбриши
  30. Hvala Snjezo, hvala Vanja, drago mi je da Vas mogu ugostiti ovde, pa makar to bilo i samo ovako virtuelno, a volela bih da mogu jednom i uzivo...punooo pozdrava!;)))

    ОдговориИзбриши
  31. Sa malim zakašnjenjem, ali za čestitke nikada nije kasno. Draga od ♥ ti čestitam drugi blogovski rođendan, sa željom da još duuugo deliš sa nama svoje predivne recepte začinjene prekrasnim fotkama. Sve najbolje od Zore...

    ОдговориИзбриши
  32. Draga moja Lana, Sretan rođandan i od mene, neka nam tvoj blog živi još dugo, dugo :) Odlična proslava i prekrasni kolačići :) Uživam u fotkama!!

    ОдговориИзбриши
  33. Srecna godisnjica bloga, Lana! :) Od srca ti zelim da ih bude jos mnogo, mnogo, mnogo... Tvoj blog svima nama donosi veliku radost!

    ОдговориИзбриши
  34. Srećan blogorodjendan Lana! Želim ti još puno divnih recepata i postova...

    Sjajni išleri!

    ОдговориИзбриши
  35. Hvala puuuuno, dragi moji... sacuvala sam Vam nesto od kolacica za probu, psssst!;)))

    ОдговориИзбриши
  36. Čestitke za blogorođendan. Predivni su išleri. I moj blogorođendan je ovaj tjedan. Pripremam nešta zanimljivo pa svrati kada stigneš!

    ОдговориИзбриши
  37. Neka je sa srecom draga Lana, da nas jos dugo castis svojim receptima i prekrasnim slika :-9 ♥ miaiva

    ОдговориИзбриши
  38. Evo i mene, kasnim na zurkicu, jeste li sacuvali koji kolacic? :))
    Lanic, srecan ti drugi blogorodjendanoko i zelim ti jos puno godina veselog blogovanja! :***
    Ovi isleri su divni, oni i jesu da se prave unapred. Pipav je to posao i mora zena biti raspolozena za takve kolacice ili covek hihi

    ОдговориИзбриши
  39. Hvala Jasna, hvala Marijana!;)))
    @ Jubistacha, dolazim obavezno kod tebe na rodjus!;))
    @ Taci, hajde upadaj na zurku, evo pravi novu turu i tebe cu sada odmah zaposliti da stavljas glazuru!;)))

    ОдговориИзбриши
  40. hummm!! délicieusement gourmands!! très bon blog anniversaire! bonne continuation!!

    ОдговориИзбриши
  41. Oh darling, pa ja sam pocastvovana na ukazanom poverenju sto ces me pustiti blizu glazure :))))

    ОдговориИзбриши
  42. Srecan blogorodjendan draga Mignonne. Zelim ti jos puno divnih recepata, slika i postova.

    ОдговориИзбриши
  43. Išleri su kao i sve kod tebe predivno:))s malim zakašnjenjem srećan blogorođendan i još mnogo ovako sjajnih postova ti želim!

    ОдговориИзбриши