недеља, 5. јануар 2014.

Katmer pita sa prazilukom


Ovu pitu je baka obično pravila za Badnje veče, način peklapanja je isti kao za klasičnu katmer pitu, samo što se korice sada premazuju sa uljem umesto sa mašću. Pita spremljena na ovaj način ima hrskave korice i veoma je ukusna. Možete je napraviti i sa bundevom ili krompirom ili sa nekim drugim nadevom po želji.:)

Sastojci: 500 g brašna, 1 kašičica soli, oko 3,5 dl mlake vode, ulje za premazivanje

Nadev: 3 praziluka, so, biber, ulje

Priprema:

Zamesite srednje meko testo od brašna, soli i mlake vode. Testo podeliti na 6 loptica/jufkica i ostavite da se odmore 10-tak minuta. Svaku jufkicu razvijte u okruglu koru i premažite uljem. Ređajte dva puta po tri kore, jednu preko druge (poslednju koru ne treba premazivati).

Posle kraćeg odmaranja, razvijte svaku koru  u krug i zasecit na 6-7 mesta, ali ne do kraja. Svaki zasečeni list premažite sa malo ulja i preklopite jedan preko drugog. Zatim preokrenute na donju stranu i ostavite da se odmori 10-tak minuta, a za to vreme pripremite nadev.

Praziluk sitno iseckajte i propržite na ulju. Kad postane staklast posolite i pobiberite po ukusu, pomerite sa ringle i ostavite da se prohladi.

 Kore razvijte tanko prvo oklagijom, a zatim razvucite još malo rukom koliko možete. Presecite na dva dela i duž ivice rasporedite fil. Zamotajte u rolnice i ređajte u krug u podmazani pleh.

Na isti način razvijte i drugi deo testa, zamotajte i poređajte u pleh. Premažite uljem i pecite u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 30-40 minuta.



Napomena: možete napraviti i male pitice tako što će svaki rolatić biti jedna posebna pitica. Zamotajte ih spiralno kao na slici gore, poređajte u pleh i premažite uljem pre pečenja. Male pitice će se brže ispeći nego nego velika... prijatno grickanje!:)


15 коментара:

  1. Lanice, obožavam ove tvoje pite, fotke su tako lepe čiste a jela pedantna!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Verice, ova pita je zaista fina sa bilo kojim nadevom da se napravi, mada su meni draze korice sa mascu ali ova je lepo krcakva.:))

      Избриши
  2. Sve preporuke za ovu pitu pošto sam je pravila po linkovanom Laninom receptu i odlična je. Lana je to tako lepo objasnila da i početnici u kuhinji mogu da da se pohvale ovakvom lisnatom pitom sa domaćim korama. Tradicija se nastavlja!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Jelena, ovaj receptic mi je posebno drag jer me podseca na baku, nekada je ona to sve pravila a ja gledala, a sada smo zamenile mesta.:))

      Избриши
  3. Ovakve pite su zakon! Moja nana je tako motala pitu sve u krug, kako je to lepo bilo tada! Odlična pita, sa prazilukom je baš ukusna, volim!

    ОдговориИзбриши
  4. Obožavam ovakve pite, nije vežno da li su posne ili mrsne, sve mi se sviđaju, prave starinske! Najbolje!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. To su receptici za sve generacije, cini mi se da cu sledeci put morati da napravim duplu meru.:))

      Избриши
  5. Obozavam ove pite, ova izgleda savrseno ! Sretan Bozic i posebno mi pozdravi baku;)))

    ОдговориИзбриши
  6. Mmmm divna, nikad ne valjam kore sama, mislim da je vrijeme

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :))) Ovo je sve puno jednostavnije nego sto izgleda, drzim fige za prvi put.:))

      Избриши
  7. Moram i ja jednom da se dam u tu avanturu pravljenja kora. Videla sam onaj tvoj recept iz Mezzetluka, mislim da bih ja jako volela tu vrstu pite. I drago mi je da se ne premazuje sa mašću:)

    ОдговориИзбриши