недеља, 31. јануар 2010.

KuVarijacije: Ruski medovik



Tema ovomesecne igrice za food blogere kuVarijacije bio je kolac Ruski medovik (originalni recept) koji je na Coolinarici objavila korisnica BADRUBULDURA.
 
Ove medene kockice sam prvi put videla kod mamajac na blogu Cooks and Bakes i odusevila se (da, bila je to ljubav na prvi pogled:), ali nikako da stignem da ih ranije napravim. Moram priznati da mi je recept na prvi pogled delovao malkice komplikovano, posebno onaj deo da je potrebno prvo mutiti jaja i secer na pari, pa zatim dodati neodredjenu kolicinu brasna..ali ohrabrena vasim utiscima resila sam da ga napravim.:))
 
Od velike pomoci bi mi je savet koji je napisala Maja , da se testo moze napraviti i bez prethodnog kuvanja na pari, pa sam se tako upustila u eksperiment...evo kako sam radila:

Ruski medovik

Sastojci: 3 jaja, 200 g secera, 3 kasike meda, 180 g margarina, 550 g ostrog brasna, 2 kasicice soda-bikarbone
Fil: 1,5 l kisele pavlake, 250 g secera u prahu

Priprema:


Umutiti mikserom sam od belanaca, dodati secer i jedno po jedno zumance. Na tihoj vatri otopiti margarin i med, pa tako vruce sipati u umucena jaja. Brasno pomesati sa sodom-bikarbonom i dodati smesi, pa sve lepo izmesati, pokriti i ostaviti da se ohladi (u prvom trenutku, stavila sam samo 400 g brasna, ali kad se smesa ohladila, bila je i dalje mekana, pa sam naknadno dodala jos 150 g brasna).

Testo podeliti na 4-5 delova, svaki rastanjiti preko prevrnutog pleha od rerne ili pak papira. Peci oko 5 minuta na 180 C. Kad se korice ohlade, iseci krajeve i izmrviti ih.

Izmesati kiselu pavlaku i secer u prahu, dovoljno je samo jednom blago promesati, sve se na kraju fino otopi. Filovati ohladjene kore, a gornju sasvim tanko premazati filom i posuti mrvicama biskvita.

Kolac sam seckala tek sutradan, korice su u medjuvremenu upile fil i postale divno mekane. Na kraju, sve je ispalo puno jednostavnije nego sto sam se nadala, kolac nije presladak, veoma je izdasan i sigurno cu ga napraviti jos koji put.:)))

14 коментара:

  1. Kao u prave profesionalke! Predivno ti je ispao, kao i u većine sudionica ovog kruga!

    ОдговориИзбриши
  2. I tvoj prekrasno izgleda. :)
    Čitajući vaše utiske o kolaču sve sam bliže ideji da ga i ja isprobam. Ovako mi ne izgleda toliko kompliciran koliko sam mislila kad sam vidjela originalni recept. :)

    ОдговориИзбриши
  3. Uh, sto je dobar! Kako su ti jednake korice... Na koju velicinu si rastanjile kore?

    ОдговориИзбриши
  4. Da bi reč rekla! :))
    Kao i uvijek, izgleda super!
    Ja ću ponoviti, kombinirajuća vaša iskustva.

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala, cure...draga Majo, testo sam podelila na 4 dela i svaki rastanjila u koricu 30x30 cm, mozda je moglo da bude i tanje, jer korice su bas posle narasle (nesto razmisljam da sledeci put stavim samo 1 kasicicu sode-bikarbone)...pleh sam prvo namazala margarinom i posula sa malo brasna, i to sam ponovila za svaku novu koricu, da se testo ne bi zalepilo.;))
    Btw, sad tek vidim da fil nisam bas ravnomerno rasporedila, hihih...a u prvom momentu mi se ucinilo da ce mi cak i ostati viska!;D
    Draga Tadeja, drziiiimo fige za sledeci pokusaj!;))))

    ОдговориИзбриши
  6. p.s. testo nisam uspela da razvucem preko cele povrsine pleha, vec otprilike na 3/4...a za svaku novu koricu, ne mora se cekati da se pleh potpuno ohladi, samo premazati malo margarinom i posuti brasnom...i samo testo prilikom razvlacenja treba povremeno posuti brasnom...eto, nadam se da ce koristiti.:)))

    ОдговориИзбриши
  7. Super ti je ispao :)))
    Ja cu naredni put raditi moje korice za medenu pitu, posto je ukus potpuno isti a kuvanja na pari nema i filovacu kiselom pavlakom.
    Kolac je stvarno ukusan, ti si ga savrseno napravila :)

    ОдговориИзбриши
  8. oduševljena sam kako tvoje slastice uvijek izgledaju savršeno lijepo i uredno! divim ti se! :)

    ОдговориИзбриши
  9. evo tražila sam savršen recpt za medovik koji bi udovoljio mojim pitanjima tvoj mi se jako sviđa nema mućenja na paru precizne mjere i sve si lijepo precizno objasnila što je bitno zanima me samo da li se kore mogu peći na papiru za pečenje

    ОдговориИзбриши