петак, 8. јануар 2010.

Pileca pasteta u testu


Za pripremu ovog predjela potrebno je odvojiti nesto vise vremena, i moram vam priznati da sam bila malkice skepticna kako ce sve na kraju ispasti, pogotovo sto sam prvi put radila pastetu na ovakav nacin, u testu i sa zelatinom.

Kako Bozic uvek proslavljamo u porodicnom krugu, odlucila sam se da isprobam ovaj novi receptic, a znala sam da mi moji ne bi zamerili ako bas i ne ispadne kako treba...;)) Medjutim, sve je proteklo u najboljem redu i rezultat je premasio moja ocekivanja, tako da ovo moze biti sasvim fino predjelo za neke svecane prilike.;))

Sastojci za testo: 500 g brasna, 2 dl kisele pavlake (vrhnja), 80 g maslaca, 1 jaje, malo soli

Nadev: 300g curecih (ili pilecih) grudi, 50 g slanine, 2 dl kisele pavlake, 1 belance, so, biber, 3 pileca bela mesa, 2-3 sargarpe, 50 g suvih pecuraka, veza persuna, malo naribane limunove korice, muskatni orascic

Preliv sa zelatinom: 3 dl pilece supe, kesica zelatina (10 g), 50 ml blazeg serija

Priprema:

Zamesiti testo od brasna, malo soli, listica maslaca i pavlake, dodati 1 jaje i ako je potrebno jos malo mleka. Testo zamotati u foliju i staviti u frizider da stoji 1 sat.

Pilece belo meso skuvati u supi zajedno sa sargarepicom, na klasican nacin uz dodatak ostale zeleni. Kad je meso kuvano, izvaditi ga iz supe i ocediti, a sargarepu koju smo skuvali celu, zaseci na 4-5 mesta po duzini (da bi kasnije u preseku izgledala kao cvetic) ili je iseci na sitne kockice.

Suve pecurke potopiti u vodu i ostaviti da stoje 1 sat (koristila sam sitake suve pecurke, ali mozete i neke druge po zelji ili cak i sveze pecurke). Kad su malo omeksale, iseci ih na manje kockice.

Curece grudi i slaninu sitno iseckati (ili samleti na masini), izmesati sa pavlakom, umucenim belancetom, posoliti i pobiberiti po ukusu, dodati seckani persun, pecurke, naribanu limunovu koricu, muskatni orascic i po zelji malo vorcester sosa.


Testo rastanjiti, obloziti pravougani podmazani kalup (za hleb), a ostaviti deo testa za poklopac. Sipati pola fila, poredjati komade kuvane piletine i sargarepe, staviti drugi deo smese i poklopiti ostatkom testa.

Manjom modlicom napraviti nekoliko rupica na vrhu da bi para mogla da izlazi. Premazati umucenim jajetom i peci na 180-200 C oko 60-70 minuta.

Kad se pasteta ohladila, ukoliko je ostalo praznog prostora izmedju testa i nadeva, moze se rastopiti zelatin u toploj supi, dodati malo serija i kroz rupice polako sipati preko pastete. Ohladiti u frizideru. Posluziti uz tartar sos ili sos od limuna.


S obzirom da se meni poklopcic fino zalepio za nadev, nije bilo potrebno da popunjavam visak prostora sa zelatinom, pa sam ga iskoristila za jednu malu modlicu u koju sam nazimenice slagala povrce iz supe i kuvano jaje. Prvo sam sipala malo tecnosti, stavila u frizider da se stegne, slozila prvi red povrca i sipala jos malo supe, ponovo na hladjenje u frizider i tako redom dok se ne utrose svi sastojci.:)

5 коментара: