недеља, 18. јануар 2015.

Pekmez od bundeve



Možda još uvek imate parčence bundeve u ostavi, a može se još tu i tamo naći na tezgama na pijaci, taman da napravite ovaj fini pekmez. Recept je naravno Ljubicin, što znači da je proveren i od srca vam preporučujem za probu. Ove godine sam prvi put pravila pekmez od bundeve i sada se pitam zašto nisam i ranije, dogodine sigurno pravim duplu meru.:)

Pekmez od bundeve
(originalni Ljubicin recept)

 Sastojci:

1 bundeva (oko 1 kg)
4 naranče
1 limun
60 dag smeđeg šećera
2 mahune vanilije

Priprema:

Ogulite  i očistite bundevu, pa narežite na kocke. Iscijedite sok iz naranči i limuna sa kojeg najprije naribate koricu. Mahune vanilije uzdužno prorežite. Zalijte bundevu sokom agruma, dodajte vaniliju i limunovu koricu, pa pospite šećerom. Zalijte sa 1 dl vode i ostavite odleži 2 sata. 

Zatim pristavite i kad provrije smanjite temperaturu, pa kuhajte miješajući. Provjerite je li pekmez gotov tako da malo kapnete na rashlađeni tanjurić, ako se stvrdne u kuglicu gotov je - u spurotnom produžite. Izvadite vaniliju i narežete je, pa rasporedite u zagrejane staklenke. Dodajte po malo kipući pekmez. Odmah pokrijte celofanom namočenom u alkohol. Zavežite.


Moji utisci: kad probate kašičicu ovog pekmeza, prvo što ćete osetiti je divna aroma naranče i vrlo prijatan, osvežavajući ukus citrusa. Na bundevu nećete ni pomisliti (osim naravno, ako niste sami pravili pekmez, tako da  znate od čega je:), ona će dati samo jednu lepu baršunastu teksturu koja će fino povezati sve ostale  sastojke.

Pekmez sam pravila od 3/4 mere (toliko sam imala iseckane bundeve u zamrzivaču) i dobila sam dve manje teglice koje možete videti na slici. Ako ne računam vreme odmaranja (dok bundeva ne pusti sok), samo kuvanje pekmeza ne traje duže od 30 minuta. Sledeće godine planiram da napravim barem duplu meru i već sam zamislila kiflice i razno pecivo napunjeno ovim finim pekmezom - najtoplije ga preporučujem za probu.:)

U najavi: sledeći put ćemo praviti ukusne slatke uštipke sa sirom koji se odlično slažu sa pekmezom od bundeve.:)


34 коментара:

  1. Ima divnu boju i sasvim zanimljive, nesvakidasnje sastojke. Svakako treba probati, jer je idealno za preostale neiskoristene bundeve.
    Ne zelim ispravljati 'krivu Drinu', ali rijec pekmez se kod nas nepravilno upotrebljava- zapravo oznacava ukuhani sok nekog voca, koji dobije teksturu (gustog) meda (znaci nema komadica voca).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da sam ga samo probala (i da nisam pravila:), rekla bih da je od pomorandze.:))) Da, kod nas je cesto prava zbrka sa nazivima, i sama se ponekad izgubim u svemu... u svakom slucaju, dobro je znati razliku, hvala na pojasnjenju.:))

      Избриши
  2. Predivno iygleda a i ova yimska slika na blogu ti je super!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pravi receptic za ovo zimsko vreme, nadam se da se jos uvek moze nac koja bundevica.:))

      Избриши
  3. Ovaj receptić došao mi je kao naručen,cijela bundeva čeka na svoj red,odmah sutra bacam se na posao da napravim ovaj pekmez..hvala puno..pusa!

    ОдговориИзбриши
  4. od svih divnih stvari i ukusa na tvom blogu jedino bundevu nevolim :(...divit će se tvojim slikicama i sa nestrpljenjem čekati uštipke....
    puno pozdrava do sledećeg kuckanja....

    ОдговориИзбриши
  5. Pekmez od bundeve još nisam pravila, ali sam pravila od šargarepe i odličnog mi je ukusa. Slikice su divne a jednom, kad mi prođe cela ova gužva oko slave, možda ću ga i napraviti. Koju si bundevu koristila?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da su zapravo veoma slicni, mogu zamisliti kako fantasticnu boju ima pekmez od sargarepe... koristila sam muskatnu bundevu (butternut squash), ona je fino mesnata i brzo se sprema.:)

      Избриши
  6. Mora da je u turskoj radnji zaostala neka bundevica jer ovo zvuci divno - zamisli buhtle sa ovim dzemom!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drzim ti fige da nadjes jednu bundevicu, makar za probu a dogodine cemo se vec bolje organizovati, hihihi...:)))

      Избриши
  7. Divan pekmez od bundeve, slično ga i sama pravom, ali ovaj mi izgleda tako da bi ga ovako sa ekrana kušala ! I kako Jelena kaže mislim da bi u buhtlama bio odličan !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kad te pohvali jedna majstorica za fine dzemove, onda je to pravi komoliment... mislim da bi se u buhtlama fantasticno uklopio.:)))

      Избриши
  8. kako divan dzem, dopada mi se jer nema tone secera u njemu... imam ogromne dvije bundeve, mislim da cu da isprobam ovo cim prije...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nije previse sladak, mada su i bundeve same po sebi dovoljno slatke... eto, taman da se fino iskoriste te dve bundeve koje zauzimaju mesta, hihihi...:)))

      Избриши
  9. E, ovo je odličan doručak! A, pauza mi jos daleko... Ne bi skodila teglica ovog dzema u fijoci:) Mnogo su mi slatke fotkice. <3

    ОдговориИзбриши
  10. Pravila sam već džem od bundeve i baš mi se dopao. Ovde mi se sviđa dodatak pomorandže, a boja je očaravajuća...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni je pekmez od bundeve potpuno nesto novo, nisam ga ranije pravila, ali mislim da cu od sada cesce.:))

      Избриши
  11. Odlična ideja... Sviđa mi se što pekmez može da se sprema usred zime (pa se još i ogreješ dok pripremaš), što mu je divna boja, što je sigurno preukusan, što je bundeva jeftina i zdrava... Ima tih "što" još mnogo, al i ovo je dovoljno da pekmez ode na listu za isprobavanje!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Da, zimi je najelpse grejanje uz rernu, hihihi... bundeva je dusu dala za kombinovanje.:))

      Избриши
  12. Ja ne znam sta je to tacno pekmez, da li je to marmelada? Mi ovde u Grckoj bundevu imamo ali retko koristimo, najcesce ih koristimo da pravimo pite, u zadnje vreme vidim na tv i recepte za supu. Jedna devojka iz Francuske mi je rekla da je pravila marmeladu i odmah mislila da bi bila ukusna marmelada. Ovakav pekmez cuvamo u frizideru? I koliko dugo? Ja sam jedno probala da pravim djevrecice sa bundevom ali ispale su puno masne nisu bile uspesne. Kako drugacije mozemo da koristimo pekmez osim kao namaz-ako sam dobro shvatila-? Hvala unapred.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, nesto slicno marmeladi ili dzemu, razlike je u nijansama... nisam ni ja nesto puno koristila bundevu do pre par godina, najcesce kao fil u pitama, ali ima toliko puno divnih receptica, corbica od bundeve je isto odlicna.:)
      Pekmez se moze cuvati godinu dana (i vise) u dobro zatvorenoj teglici, obicno u nekoj hladnoj prostoriji ili cak u frizideru ako ima mesta... mozes ga korisitit kao namaz ili kao fil u raznim pecivima (kiflice, buhtle i sl.). Puno pozdrava!

      Избриши
  13. Super izgleda, baš onako gusto i kompaktno. Već ga vidim u nekim buhtlama.

    ОдговориИзбриши
  14. Viđala sam i pre recepte za ovaj pekmez (možda ne iste), ali još ga nisam pravila... Ne znam ni sama zašto... A bundeve uvek imamo. Moraću jednom probati... :)

    ОдговориИзбриши
  15. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  16. Isto sam ga radila, još sam ubacila i suhe marelice. Oduševljena sam. Sebi sam ostavila samo jednu teglicu, a ostalo poklonila.

    ОдговориИзбриши