среда, 2. октобар 2013.

Pikantni hlepčić i ljuti ajvar

 
Kada je napolju oblačno i hladno, najviše volim da se zavučem u kuhinju i ugrejem pokraj tople rerne dok se u njoj peče neko fino pecivo ili domaći hlepčić. Ovaj recept mi je privukao odmah pažnju kad sam videla sličice i poželela sam ga da ga što pre isprobam. Nisam se sasvim držala originalnog receptića, iskoristila sam šta se zateklo u frižideru.:)
 
Možete ga napraviti na različite načine, dodati malo integralnog brašna ili kombinoviti više vrsta. A za nadev napravite vašu omiljenu kombinaciju dodataka i začina, recimo:
 
- Pikantno (kulen, panceta, crvena i zelena paprika, peršun)
- Mediteranski (masline, sušeni paradajz u ulju, pečeni beli luk, origano)
- Pizza (mladi luk, paprike, sušeni paradajz, parmezan, kačkavalj, začini)
- Vege (pečurke, paprike u više boja, masline, orasi, sveže začinsko bilje)
 
Pikantni hlepčić 


Sastojci: 500 g brašna, 25 g svežeg kvasca, 1 kašičica soli, 2-3 kašike ulja, oko 3,5 dl mlake vode + 150 g kulena, 50 g pancete, 1 crvena paprika, 1 zelena paprika, seckani peršun

Priprema:

Razmutiti kvasac u pola šolje tople vode sa kašičicom šećera i brašna. Poklopiti i ostaviti na toplom da se kvasc aktivira. U dubljoj posudi izmešati brašno, so, pripremljeni kvasac, ulje i sa mlakom vodom zamesiti srednje meko testo. Oblikovati loptu, premazati sa malo ulja, pokriti i ostaviti oko 20-tak minuta da odmara.


Za to vreme iseckati kulen, pancetu i papriku na sitne kockice, peršunovo lišće takođe usitniti i sve zajedno izmešati. Razviti koru debljine 0,5 cm i posuti pripremljenom mešavinom. Zaviti u rolat i ostaviti da odmara 10-tak minuta. Još jednom rastanjiti koru i ponovo zamotati da bi se svi sastojci iz nadeva lepo rasporedili. Testo zatim staviti u plastičnu foliju, a potom u frižider da lagano raste oko 1-1,5 h.

Pre pečenja izvaditi testo iz frižidera, oblikovati veknicu (po želji, možete je posuti i sa malo naribanog kačkavalja, pa tek onda zaviti). Staviti na lim za pečenje dok se rerna zagreje. Pre pečenja premazati sa malo ulja i vode i peći u zagrejanoj rerni na 200 C oko 30-40 minuta.

Kad se hlapčić ispeče, poprskati sa malo vode i prekriti kuhinjskom krpom 5-10 minuta da malo omekša. Poslužiti uz omiljeni namaz od povrća ili domaći ajvar, odlično se slažu... prijatno grickanje!:)


 
 
Ljuti ajvar (recept komšinice Zoki)

 
Ovaj divni crvenkasti, ljuti ajvar je napravila moja komšinica Zoki i dobila sam na poklon teglicu za degustaciju.:) Sada vam kuckam njen receptić kako sam ga zapisala.
 
Sastojci: 500 komada crvenih mesnatih paprika + ljute papričice (količina po želji), 1 l ulja, 500 g šećera, 8 zatvarača esencije
 
Priprema:
 
Paprike isepći na plotni i odložiti u dublji sud. Obavezno poklopiti da bi se potparile i da bi se odvojila kožica. Zatim ih oljuštiti i samleti na mašini.
 
Zagrejati ulje da zacvrči, dodati paprike i dugo, duuugo kuvati... oko 2 h otprilike. Negde pri kraju kuvanja dodati šećer i esenciju i posoliti po ukusu. Vruć ajvar sipati u zagrejene tegle i dobro zatvoriti. Kad se potpuno ohlade mogu se odložiti u špajz i čuvati za zimu.:)

 
Jeste li već prelistali novi jesenji broj, ako niste samo se udobno ušuškajte vašu u omiljenu fotelju i pogledajte šta smo vam fino spremile za ovu jesen..."narandžasto" MEZZE će vas sigurno lepo ugrejati.:))
 



48 коментара:

  1. Jako lepo izgleda, sad bi me bas ugrejao jedan ovakav topao hlebcic i ljuti ajvar, ooo, bila bi to gozga. Ovo belezim, bas mi se dopada:) Divno si to pripredila. Kiss

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nale, ti bi mogla da skoknes do mene, ali obavezno da poneses i parcence one fine maslenice.:)))

      Избриши
    2. Hihihii, ne zovi me dva put:) A, bez nje nemam nameru da ti dodjem u goste. Pa, zna se kakav je red:)))

      Избриши
  2. Predivan! Kod nas jos nije tako hladno da nam treba grijanje ali uskoro ce biti a onda eto i sanse da se proba ovaj divan hlebic. Jedva sam cekala novi mezze uvijek mu se obradujem kao malo dijete.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kod nas je cele nedelje kisa a grejanje jos nije pocelo, pa odmah dobijem inspiraciju da se usunjam u kuhinju i nesto pecem.:))) p.s. "mezzimce" je pravo jesenje izdanje, ima za svakoga po nesto...;))

      Избриши
  3. Kruh krasno izgleda. I meni je ajvar ovih dana glavni prehrambeni artikl, mama je skuhala pa ga sada jedem sa svim, tako mi je dobar.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bravo za mamu, domaca zimnica je nesto najlepse... a znam da se i kod tebe uvek nesto fino pece.:))

      Избриши
  4. Ajvar ni ja ni mama i baka nismo ove godine spremile, ja ne umem, baka ne može a ionako se iz tih razloga gomila posla sruči na mamu pa smo je toga poštedeli :-) Ja ga i ne volim mnogo, ali zato ovaj hlepčić...gde su slaninice razne tu sam i ja :-). Mećem u bookmark pa ću da vidim da li ću pre Naletovu maslenicu ili ovaj hleb ali moram da spremim obavezno.<3

    ОдговориИзбриши
  5. Tajo, ni mi ne pravimo ajvar, to mi je nekako suvise veliki posao za nasu malu kuhinjicu, ali uvek dobijemo par tegliau od komsiluka.:) Sada sam bas citala Naletov receptic, izgleda predobro... mislim da cemo se ovih dana svi grejati pored rerne.:)))

    ОдговориИзбриши
  6. ne samo da je jako fin, pogotovo u ovoj kombinaciji, nego i dekorativno izgleda!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Najtoplije preporucujem za ove hladne dane, jos pomalo ljutkast odmah brzo ugreje.:)))

      Избриши
  7. Joj, ovo je savršeno. Predivno izgleda, a mora da je za prste polizati. Bilježim.

    ОдговориИзбриши
  8. savršena..ostala sam ono paf...ne znam za koji bih se načn prije odlučila: pikantni ili mediteranski ili....idu mi zazubice

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :))) Snjezo, najbolje isprobati oba, pa koji se vise dopadne, hihih... ili neka bude po tvojoj omiljenoj kombinaciji.:)))

      Избриши
  9. Meni bi ovo dobro doslo za veceru:) Super izgleda!

    ОдговориИзбриши
  10. Wooooow... Lana,ti si prava majstorica... njami,njami...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Vec vidim kako se jedan hlepcic pece u tvojoj rerni i finooo mirise.;))) pozzz za celu ekipu...;))))

      Избриши
  11. Ajme meni, kruh izgleda fantastično, moram ga isprobati!!

    ОдговориИзбриши
  12. Kruh je stvarno fantastičan,toliko dekorativno djeluje..uhh sada bih rado šniticu!!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nely, da teleportiram jedan hlepcic do tebe!:))) Punoo vas sve pozdravljam...mah-mah!:)))

      Избриши
  13. Uuu, kako volim ovakve veknice...pune iznenađenja...

    ОдговориИзбриши
  14. Prekrasna vekna; miris svjeze pecenog hljeba uvijek asocira na dom...
    Uvodne( i ostale) fotografije su veoma dopadljive!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Jasna, miris domaceg, tek ispecenog hleba uvek propudi neku toplinu u nama... za foto kolaz na zaglavlju zasluzan je, kao i uvek, moj drugar sa cijeg bloga redovno "pozajmljujem" ove lepe slicice.:))

      Избриши
  15. Odličan je kruh, za 10 izgleda...ideja je baš baš odlična...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Nado, interent je cudo, mislim da nikada necu stici da isprobam sve receptice koje bih zelela,:))

      Избриши
  16. Ovo bi mi sad za doručak baš leglo! Prelep ti je hleb, baš mi se svidja ovako šaren, a macnula bi i malo tog ljutog ajvara, iako ne jedem ljuto, ali volim bar po malo ;) Slike su prelepe!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Suzy, ni ja ne jedem nesto ljuto, ali volim da ponekad malkice dodam u kuvana jela... ovaj ajvar je toooliko ljut da je kasicica dovoljna da zaljuti ceo lonac paprikasa, onako bas taman koliko treba.:))

      Избриши
  17. E baš je dobro što sam recept videla sada a ne uveče :-) Evo ga za vikend uz ajvar i pavlaku pa ko kako voli nek izvoli :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :))) Mislim ds ces posle morati stalno da ga pravis, sutradan sam ga isekla na snitice i malo istostirala, kako je bio dobar... kao neki pikantni krekeri.:)))

      Избриши
  18. Ajme, kako fino, a fotke su prekrasne...di ćeš bolje, kruh i ajvar!

    ОдговориИзбриши
  19. Lana mnogo mi se dopada kako si lepo napisal kombinacije za hleb. Moja omiljena je sa maslinama i paradajzom iz ulja i obavezno ruzmarin. Ja paradajz iz ulja (onajkupovni Amfisin) dugo mesim i utrljavam u testo pa ono pocrveni i onda izgleda kao da je integralan.
    ps Te teglice na dar su pravi poklon. Prelepo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mmmm, mediteranska verzija je predivna, svidja mi se stos sa bojenjem hleba.:) p.s. komsiluik mi je sjajan, ne bih mogla bolji pozeliti... ma, necu ih menjati.:)))

      Избриши
  20. hleb je savrsen, kao i svaki koji ti napravis ! razmisljam napr. o ringlicama i kockicama crvene, zute i zelene paprike...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uh, to bi bilo isto odlicna kombinacija, moze se tu puno toga finog iskombinovati... hvala Marina.:))

      Избриши
  21. Presavršeno izgleda, a okus mu je sigurno poseban, koji divan kruščić ! Čekati ću da još malo zahladi pa ga ispeći i ponijeti kada krenemo na zimski izlet u prirodu, baš će dobro doći kao fini zalogaj i da nas malo zagrije, ali i razvedri zimski dan ovom lijepo bojom !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kako si sve lepo opisala, vec sam zamislila cao zimski scenario... bice mi drago da ga isprobate.:))) Lep pozdrav!

      Избриши
  22. Obožavamo ajvar, posebno pikantniji! Jako nam se svidio recept pa smo ga uvrstile u naših top 5 ove nedjelje! Nadamo se da to ok! :) Evo i link: http://majezmaje.blogspot.com/2014/08/top-5-u-tjednu-recepti-zimnica.html Pozdrav od Maja

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno na linku, bas ste me obradovali!:))) Veliki pozdrav vam letiiii...:))))

      Избриши
  23. Ovo mi izgleda preefino! Morat ću napraviti! Obožavam ajvar, a ovaj kruh mi izgleda fantastično!

    ОдговориИзбриши