четвртак, 31. октобар 2013.

KuVarijacije: Rolada sa dekoriranim biskvitom


Verujem da su vam poznate blogerske igrice koje imamo svakog meseca, recimo FBI rukavice kada istražujemo izabrani blog ili Ajme, koliko nas je, kada treba napraviti nešto na temu zadate namirnice. A posebno mi je draga igrica KuVarijacije kada svi pravimo prema istom receptu, a zatim poslednjeg dana u mesecu objavljujemo utiske i fotografije na blogovima.

Ovog puta je Tamarina Rolada sa dekoriranom biskvitom osvojila najveći broj glasova i danas ćete je na našim blogovima često videti.:) Originalni recept možete pročitati na blogu Ave dulcis i mogu vam reći da će vas Tamarina rolada osvojiti na prvi pogled, zadala nam je jedan veoma kreativan zadatak.:)


Najpre sam se odlučila da napravim tufnasti uzorak kao u originalnom receptu, ali sam ubrzo poželela da isprobam još neki motiv, videćete uskoro na sličicama. Sada vam kuckam originalni recept za prevljenje dekoriranog bikvita:

Sastojci (za print): 1 belance, 30 g šećera, 40 g brašna, 20 g otopljenog maslaca

Čokoladni biskvit: 4 jaja, 75 g šećera, 75 g brašna, 60 g otopljenog maslaca, 35 g kakao praha

Beli bikvit: 5 belanaca, 100 g šećera, 100 g brašna, 60 g maslaca

Fil: 2 dl slatke pavlake, 4 kašike šećera, i još po želji nes kafa, čokolada, kakao, seckane čokoladne bananice  i sl.

Priprema:

Umutite čvrsto belance, dodajte šećer, rastopljeni maslac i na kraju umešajte brašno. Sve fino izjednačite i sipajte u špric sa malim okruglim nastavkom (može i u plastičnu kesicu kojoj ćete potom makazama odeseći vrh).

Na pleh od rerne stavite papir za pečenje i istisnite šare po želji (tufnice, zebra print, spiralice, cvetiće i sl.). Možete sve prethodno nacrtati na papiru i onda staviti ispod papira za pečenje, pa crtati po linijama (papir sa nacrtanim motivima izvucite pre pečenja). Sve stavite u zamrzivač na par sati da se šare fino stegnu.


Neka pleh sa šarama ostane u zamrzivaču dok ne pripremite sve sastojke za bikvit. Zagrejte rernu na 200 C, a u međuvremenu pripremite smesu za bisvit.

Umutite penasto belanca, dodajte šećer, rastopljeni maslac i na kraju pažljivo umešejte brašno pomešano sa kakao prahom (ako pravite čokoladni biskvit). Izvadite pleh iz zamrzivača sa šarom i odmah nanesite pripremljenu smesu. Sve brzo i lepo rasporedite da se šare ne bi pomerile.

Smanjite temperaturu na 180 C i pecite biskvit 10-tak minuta, pazite da se ne prepeče suviše. Biskvit prebacite na vlažnu krpu i zamotajte u rolat. Možete staviti i na novi papir za pečenje i tako zamotati ako vam je jednostavnije. Ostavite da se biskvit potpuno ohladi.


Kad se kora ohladila, možete je odviti i nafilovati filom po želji: umućenom slatkom pavlakom, ganaš kremom i sl. U kremu možete dodati malo nes kafe, rastopljenu čokoladu, lešnike,  seckane čoko bananice ili neko voće. Zamotajte sve ponovou  roladu i ostavite da stoji u frižideru do služenja... bon appétit!

Napomena: možete se igrati i sa bojama, dodajte malo prehrambene boje u smesu za šare i napravite raznobojne cvetiće, voćkice i sl.


28 коментара:

  1. Ma, ti si moja vrednica:) Kako si sve ovo lepo išarala, pa umotala, pa uslikala, eee, samo mogu da gledam kako to radiš jer nikada neću biti ni blizu tvom umeću:))) PRELEPO, draga moja.

    ОдговориИзбриши
  2. A joj, pa iz tvoje kuhinje Lana samo umetnička dela izlaze. Preslatki su, svi do jednog.

    ОдговориИзбриши
  3. Ja sve ocima pojedoh, ma ne znas koji je od kog lepsi ;))

    ОдговориИзбриши
  4. Divne su obje rolade, prava poslastica za oči. Priznajem da nikada ne sudjelujem u ovoj igri jer mi se izbor ni jednom do sada nije svidio, tj. nisam poželjela da radim odabrano. Vjerojatno zato što su gotovo uvijek u pitanju kolači od kojih mi se većina ne sviđa nešto posebno. Svejedno, jako volim pogledati što rade vrijedne ruke.

    ОдговориИзбриши
  5. svaka čast, ovo su jedne od najljepših rolada koje sam vidjela :)

    ОдговориИзбриши
  6. Predivno izgledaju, svaka čast Lana posebno za ovaj drugi rolat, tu je zaista potrebno strpljenje, pozdrav :)

    ОдговориИзбриши
  7. Znači sad se mogu objaviti rezultati...idem da objavim i moj rolat a tvoji rolati izgledaju fantastično, ali od tebe se ništa drugo i ne može očekivati. Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши
  8. Draga, ovo je umjetnost. Fotke su savršene, rolade su čista fantazija, nikad nisam vidjela nešto toliko lijepo. Ne znam koja mi je rolada ljepša. Prava si umjetnica, što drugo reći. Ja nisam stigla sudjelovati, ali ću ovo definitivno po tvojem receptu isprobati.. ili bar nešto slično jer me već dugo privlače te dekorirane rolade :)

    ОдговориИзбриши
  9. Prelepo Lana! Ne znam koji je lepši, a svakako mi je najzanimljiviji ovaj sa belom korom!

    ОдговориИзбриши
  10. Ajme Lana pa ti si imala i više varijacija na temu, svaka čast neznam koji je ljepši.

    ОдговориИзбриши
  11. Lana, majstorica kao i uvijek. Rolade su čista romantika, prekrasne!

    ОдговориИзбриши
  12. Kao i uvek odusevim se svakom tvojom izvedbom. Odlican posao:)

    ОдговориИзбриши
  13. Doslovno si rasturila ovaj krug, svaka čast! Ne mogu se odlučiti koja mi je rolada ljepša, možda ova sa spiralicama (najprije sam htjela takvu napraviti), a sve su sigurno jako ukusne. Kolaži su prekrasni, prava si majstorica :)

    ОдговориИзбриши
  14. Lana oduševljena sam , baš oduševljena ! Krasne su mi sve tri rolade, ali izabrati ću ovu bijelu kao onu koja me najviše privukla. Izuzetno lijepo i dobro si ih sve napravila, čestitam !

    ОдговориИзбриши
  15. Svi tvoji kolaci i torte su prava umetnicka, Chapeau! Ovaj originalni fil od slatke pavlake definitivno nije za mene, ali cokoladni ganas je vec druga prica...

    ОдговориИзбриши
  16. Nemam reči za ovu lepotu :-).
    Ja se nisam usudila da ovo radim jer bih samo zamrljala nesrećni rolat pa parim oči danas :-)))).

    ОдговориИзбриши
  17. Savršeno draga Lana, ne mogu da odvojim oči od tvoji prelepih slikica, za ovo stvarno treba imati strpljenja i živaca, znam jer sam i sama pravila jedan u maju ove godine za ćerkin rođendan, mislim da bih pre napravila 10 kila kolača za ovo vreme, (kičma me je bolela danima posle njega), ;) ali majčinska ljubav je u pitanju i onda ništa nije važno i nije teško :)

    ОдговориИзбриши
  18. Ne mogu se dovoljno nadiviti,zbilja su ti rolade presavršene,oduševljena sam stvarno!

    ОдговориИзбриши
  19. Dragi moji, ako mozda jos niste pravili ovakav rolatic, zelela bih da vas inpirisem da pokusate... verujte da je puuuno jednostavnije nego sto se na prvi pogled cini, sem toga sjajno cete se zabaviti u kuhinji.:))) Hvala vam na lepim komentarima, i ne zamerite sto ne odgovaram pojedinacno svakome, ovih dana sam u pirlicnoj guzvi ali trudim se da sve pratim... puno vas pozdravljam i zelim vam da lepo provedete nastupajuci vikend.:)))

    ОдговориИзбриши
  20. Nista ne moze da me zacudi kada dodjem na tvoj blog!! Onaj rolat sa tufnama je nesto zaista bozanstveno...prelepo !!

    ОдговориИзбриши
  21. Prelijepo , divno , odlično!Mislim da ću probati!

    ОдговориИзбриши
  22. Hvala vam, dragi moji, nadam se da ce neki rolatic, mozda vec uskoro, naci na vasem stolu... poljupci i pozdravi!:)))

    ОдговориИзбриши
  23. Ovo rolade izgledaju divno, pokušat ću mami napraviti za rođendan. Tako pedantno su ti ispale...

    ОдговориИзбриши
  24. Jesu li ove tamne sare radjene istom smjesom sa dodatkom kakaa/cokolade i napisi pls mjere sa onaj ganas kojim je filovan svijetli rolat

    ОдговориИзбриши