уторак, 8. октобар 2013.

Pekarske kifle


Jedan dobro poznati recept i red je bio da se konačno nađe na blogu.:) Verujem da svaka kuća ima omiljeni recept za kiflice, možda čak i više njih, one koje se uvek prave za neka porodična slavlja, za putovanja, one koje ukućani vole više od ostalih. Mislim da su ovo naše najomiljenije kiflice i prepoznaćete ih sigurno sa Coolinarike gde su objavljene pre nekoliko godina.:)

Recept je mama dobila od Ljubinke, supruge jednog tatinog kolege, pa smo ih kući dugo zvali "Ljubinkine kifle". Bio je to lep običaj kada se, prilikom nekih važnijih događaja, proslava, rođendana i sl., donosilo posluženje za kolege na poslu, pa su se onda razmenjivali recepti i tako je stigao do nas.

Kasnije sam recept sa papirića prepisala u svesku i svaki put kada ih pravim, volim da prelistam i malo se podsetim, nekako mi je lepo kada stranice šuškaju poput zlatnog jesenjeg lišća.:)


Sastojci (za 36 kiflica): 1 kg mekog brasna, 1 paketić kvasca, 2 kašičice soli, 5 dl mleka, 200 g masti, 0,5 dl ulja, 1 jaje, 2 dl kiselog mleka, 3 kašike šećera; za premazivanje: 1 jaje, susam, kim

Priprema: 

Razmutiti kvasac u pola šolje toplog mleka, dodati po kašičicu šećera i brašna i ostaviti dok ne ispuni šolju. Od brašna, pripremljenog kvasca i svih navedenih sastojaka zamesiti srednje meko testo, po potrebi dodati još malo brašna. Ostaviti da odmara 30 minuta.


Testo podeliti na 36 loptica, svaku razviti u obliku elipse i zaviti kiflicu. Dok se zavija, testo blago razvlačiti prstima prema spoljnim krajevima da bi se kiflica što više izdužila.

Redjati u podmazan pleh, premazati umućenim jajetom i posuti susamom ili kimom po želji. Neka se kiflice odmaraju još 10-15 minuta dok se rerna zagreje. Peći na 200 C dok lepo ne porumene.


Napomena: ove kiflice su same po sebi vrlo ukusne i gotovo da im ne treba neko punjenje, neka vas ne brinu one 3 kašike šećera u testu, kiflice će biti vrlo blagog i prijatno slatkastog ukusa.

Možete staviti i malo sira ili pekmeza kao nadev, ali mi ih najviše volimo upravo ovakve, još vruće kad se izvade iz rerne.Ako vam preostanu za sutra, samo ih malo ugrejte ili napravite ukusne tost sendviče... prijatno grickanje!:)


    (jesen u mom gradu:)

38 коментара:

  1. Divne su kifle, ja pravim po slicnom receptu

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Dobri su ti stari, provereni receptici... nista lepse nego kada, po kisnom danu, zamirise toplo, tek ispeceno pecivo.:))

      Избриши
  2. Ove pekarske kifle su divne,prvom prilikom ću ih napraviti..hvala ti što si mi dala krasnu idejicu..pusa!

    ОдговориИзбриши
  3. Pravi recept za jesenje zagrijavanje...Boje lisca su predivne!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Jasna, mislim da se dopunjujemo sa slicicama jer kod vas je sada pravo prolece.:)))

      Избриши
  4. Kiselo mleko uvek daje divnu teksturu pecivima, provereno :))
    Divne slike i divan recept, kao i uvek :))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Tina... u pravu si, testo bude posebno mekano i fino sa kiselim mlekom.:))

      Избриши
  5. Opet sam napravila grešku, pred spavanje pogledah šta ima novo kod tebe, kakva greška :-) Al' nema veze zaspaću gladna sa divnim jesenjim slikama pred očima!

    ОдговориИзбриши
  6. O, koje divotice! Što fotkice tvoga grada u jesen, što ove divne kiflice:))) Baš me mame. Prijala bi mi neka u ove jutarnje sate:) Mnogo mi se dopada ovo kiselo mleko u testu, uvek budu hrskavija testa kada dodajem k. mleko. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  7. Pravila sma sličan oblik ali recept nije ovakav. Ovo mi je sasvim novo. Volim te stare recepte i to što imaju i ime onoga od koga smo ih dobili. Nekako su mnogo draži.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mislim da bi se tebi ove kiflice posebno dopale, nisu poput onih klasicnih sa sirom, vec su nekako same po sebi ukusne za grickanje.:))

      Избриши
  8. Ove kifle mora da su čista fantazija! Čim sadrže mast, sigurno su posebno mekane i fine.
    P.S. Slike su prelepe! I ove jestive, i ove jesenje ;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U pravu si, testo zbog masti bude izuzetno mekano cak i sutradan, evo chef je vec pitao kad cemo ih ponovo imati.:) p.s. hvalaa..:)))

      Избриши
  9. Kiflice koje uvek mame da se opet probaju :)

    ОдговориИзбриши
  10. Volim pekarske kifle, baš si ih krasno ukomponirala u jesen, a i jesenske fotkice su prekrasne! Nisam sigurna da li sam komentirala fotke u zaglavlju, ali ona srednja je genijalna - zanima me je li u pitanju rosa ili kiša?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Tamara, ovaj receptic najtoplije preporucujem za probu... a mislim da su na srednjoj slici kapljice kise, ali provericu kod samog autora, pa javim.:))

      Избриши
  11. Od kada se rešavam da ih napravim ali ova svinjska mast mi nedostaje.Sutra idem u grad i obavezno ću je kupiti...a peciva..uh što ih volim.žabu nije teško naterati u vodu tako i mene nije teško naterati da se drućim sa pecivima. Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zorice, mozes ih praviti sa maslacem ili sa margarinom, znam da je tamo preko tesko nabaviti nase prozivode... uh, a ja stalno dopunjavm spisak za igricu, mislim da ce na kraju biti samo sastavljen od tvojih peciva.:D pozzz

      Избриши
  12. savršene....a inače mi se sviđa sve s mašću...

    ОдговориИзбриши
  13. Kiflice su odlične i gotovo da mogu osjetiti kako su mekane i fine. Jako mi se sviđaju i slike jeseni, baš je poseban ugođaj !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Branka, ove kiflice najtoplije preporucujem, tako su izdasne i lagano se prave... saljem ti lepe pozdrave!:))

      Избриши
  14. Biće isprobano! :) Lano, šta misliš da li bi bilo ok da zamijenim svinjsku mast puterom, u slučaju da je ne nađem u radnjama? Hvala! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Milice, moze i maslac, kako da ne... kiflice mogu biti samo jos finije.:))) Puno te pozdravljam!:)))

      Избриши
  15. Draga Mignonne,

    po prvi put ostavljam komentar na Vašu stranicu i samo želim da Vam se zahvalim na izdašnim receptima i prelepim slikama, kao i pažnji i ljubavi koje posvećujete Vašim receptima.

    Što se tiče pekarskih kiflica, Vaš recept sam prvi put primetila na Coolinarici i stavila sam ih u svoju listu. Od tada sam ih sam pravila nekoliko puta, iako sam totalni laik za dizana testa, i svaki put su ispale sjajne. U stvari, pri prvom pokušaju sam stavila malo više ulja, pa su mi ispale malo masnije, ali to nije smetalo da ih sa slašću pojedemo. Može se reći da uz Vaše recepte postajem malo umešnija sa pravljenjem kiflica i sličnih poslastica.

    Šaljem Vam i jednu sličicu kiflica, u nadi da ce ova sličica moći da ubedi sve one koji se dvoume, da bar jednom pokušaju da ih naprave, a ostalo nek bude istorija :D

    http://instagram.com/p/dsH6hDmzjA/#

    Puno pozdrava,
    Branka

    ОдговориИзбриши
  16. Draga Branka, sada ste me bas obradovali, drago mi je da ste se javili i da je recept za kiflice tako fino posluzio, zelim Vam jos puuuno lepe inspiracije i kulinarskih uspeha, pre svega na zadovoljstvo Vasih ukucana.:))) p.s. slicicu nisam uspela da otvorim, moguce da je razlog taj sto nisan registrovana na instagramu, ali verujem da je sve ispalo odlicno... saljem lepe pozdrave!:))

    ОдговориИзбриши
  17. Napravljene...predivne,mekane,nekako pahuljaste,eno i njih u galeriji pored recepta na cool:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :))) Te kiflice su nam omiljene, budu fino mekane i sutradan... zelim vam prijatno grickanje, uzivajte!:))

      Избриши