среда, 23. октобар 2013.

Pogačice sa mladim kajmakom i još po nešto...


Nedavno sam, zajedno sa još par blogerica, dobila promotivni paketić od kompanije Somboled. U paketiću je bio novi proizvod Président mladi kajmak, jedna lepa daščica, varjača i  kuhinjska krpa sa njihovim logom. U pratećem pisamcetu smo zamoljeni da budemo njihovi degustatori, isprobamo novi proizvod i nakon toga javimo utiske. Moram priznati da sam bila  prijatno iznenađena, a kakvi su bili utisci možete pročitati na kraju posta.:)

Domaći hleb & mladi kajmak

 
Razmišljala sam šta bih mogla da napravim za probu i prvo sam pomislila na lepinje sa kajmakom - znate one fine užičke lepinje koje se preseku na pola, namažu kajmakom (pa još razbije i jaje) i onda se to sve lepo zapeče u rerni.;)
 
Ali kako se upravo pekao domaći hleb, rešila sam da lepinje ostavim za neki drugi put, a za probu je poslužila šnitica vrućeg hleba - i kašičica mladog kajmaka odgore. I zaista ništa drugo ne treba, a sve se tako fino raaaastopi.... (moram ostaviti malo i chefu da proba, mada sam u velikom iskušenju:))
 
Pogačice sa kajmakom
 

Sastojci: 600 g brašna, 25 g svežeg kvasca, 1 kašičica soli, 200 g kajmaka, 200 g maslaca, 1 jaje, oko 3 dl mleka, malo susama za posipanje

Priprema:

Razmutiti kvasac u pola šolje toplog mleka sa kašičicom šećera i soli. Ostaviti na toplom dok ne ispuni šolju. Izmešati brašno, so, pripremljeni kvasac, dodati jedno žumance, maslac i kajmak. Zamesiti srednje meko testo sa mlakim mlekom i ostaviti da odmori 10-tak minuta.


Razviti testo, ne suviše tanko, da bude oko 1 cm debljine. Modlicom izvaditi pogačice i poređati na pleh preko papira za pečenje. Premazati umućenim belancetom i "ištipkati" malo makazama. Posuti susamo ili kimom i ostaviti da još malo rastu dok se rerna zagreje.

Pogačice peći na 200 C oko 20-tak minuta. Preostalo testo ponovo skupiti i ponovo razviti, mogu se izvaditi pogačice ili napraviti štapići. Odlične su za grikanje za dečije rođendane, za pravljenje malih kanapea, za putovanja. Fine su i sutradan ako preostanu, a mogu se i zamrznuti pečene ili nepečene.

Prijatno grickanje!:))


Ove je jedan stari porodični recept koji se se, sa manjim izmenama, često pravio u našoj kući. U maminom kuvaru stoji naslov "Jovankine pogačice" i kad se spomenu, uvek smo znali da su to "one fine pogačice sa kajmakom". Najviše smo ih pravili za put jer su zgodne da se naprave ranije a ukusne su za grickanje i narednog dana.

Količina kajmaka i maslaca/margarina može da varira u korist jednog ili drugog sastojka, već šta se zatekne u kući. Ove pogačice su divno prhke i mogu se čak služiti kao mali kanapei, samo ih presecite na pola i odgore stavite malo seckanih đakonija.:)



Korpice sa mladim kajmakom i suvim vratom


Kad smo već kod ukusnih zalogajčića, evo jedne lepe ideje koja može poslužiti kao ukusno posluženje za razne fešte, rođendane, koktele i slično - vrlo fina i ukusna klasika.:)

Napravite prhke korpice prema ovom receptu i napunite ih mladim kajmakom i seckanim suvim mesom. Pospite sa malo seckanog vlašca ili dekorišite grančicom peršuna. Možete dodati i malo začinske paprike ili bibera za pikantniju ukus... prijatno grickanje!:))


Utisci: pošto sam isprobala novi Président mladi kajmak, da podelim sa vama moje utiske. Iskreno, bila sam po malo skpetična kad sam otvarala kutiju jer sam mislila da je jako teško zameniti  pravi domaći kajmak. Međutim, već posle prve kašičice sam promenila mišljenje, zapravo veoma prijatno me je iznenadio tako poznati ukus - kao pravi mladi kajmak.:)

Veoma je blag i slan baš koliko treba, zaista imate utisak kao da ste upravo probali mladi kajmak sa pijace. Čak je i tekstura pomalo zrnasta i divno se topi kada se spusti na šniticu vrućeg hleba. Ambalaža mi nikada nije bila presudna ni najvažnija da odlučim za neki proizvod, ali dopala mi se ova čašica koja podseća na drvenu kačicu pravog zlatiborskog kajmaka.

Baka je takođe dobila kutijicu za probu, pa smo tako jednom napravili krompir u čakširama (krompir u ljusci pečen u rerni:) i fino se slažu jedno sa drugim. Drugom prilikom smo dodali malo kajmaka u čorbicu od spanaća kad je već bila na stolu i baš je obogatilo ukus, bilo je veoma ukusno. Ali baki se ipak najviše dopada da ga namaže na hleb i tako gricka za večeru - sve preporuke!:)


p.s. ne zaboravite na nagradnu igricu iz prošlog posta, još nije kasno da se uključite i možete učestvovati sve do petka do ponoći, radujem se svim vašim komentarima i kuckamo se ponovo u subotu.:)
 

24 коментара:

  1. Sve je odlično ja i lično često koristim kajmak...valjda zato i imam koji kg viška!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kod nas vec godinama, svake subote, jedan covek donosi divan kraljevacki kajmak na pijacu, baka ga voli pa onda ponekad uzmemo za nju, i mogu ti reci da je ovaj mladi kajmak vrlo slican originalu, meni se isto dopao.:)) p.s. nemas ti uopste viska i divno sve spremas.;)))

      Избриши
  2. volim kajmak, bilo bi divno da dođe i na naše tržište
    pogačice su predivne

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sigurno ce brzo doci, mislila sam da ga vec ima i kod vas... moram ti jos nesto napisati, pravila sam danas tvoje kroketice i to od slatkog krompira, dodala i sasvim malo ljute zacinske paprike i bilo je tako dobro, nista od fotkica jer je bilo kasno ali sigurno u drugoj turi.:))))

      Избриши
  3. Ja mogu samo da sanjam o pravom kajmaku, ali zato ovde pravimo onaj naš čuveni emigrantski kajmak,za koji moram da postavim recept ( ma ni K od kajmaka, ali šta ćeš, nema drugi )

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, mozda bi kajmak mogao da se skida sa mleka, sa vecim postotkom masnoce, pa da se onda svaki sloj malo posoli i cuva u casici... ali mozda moze da posluzi i ta zamena, jedva cekam receptic.:))

      Избриши
  4. Obožavam kajmak s godinama se ljubav pojačava, valjda zato što sve manje smem da ga jedem. Ovaj sam probala, odličan je! Tvoj izbor je kao i uvek - da ogladniš i navališ odmah!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Dobro, po malkice ne moze da skodi, mi ga ne koristimo tako cesto, ali fino je sto sada moze da se kupi i u prodavnici, meni se isto dopao... mislim da receptic za ove pogacice vec znate.:))

      Избриши
  5. Ma, sline mi cure na ovaj kajmak i ovo što si pripremila. Pogačice sam već komentirala, ali ni korpice nisu na odmet:) Što se dobrog kruha i kajmaka tiče - uvijek prolazi.

    ОдговориИзбриши
  6. Probala ga i podsjetio me na djetinjstvo. Tada, kada je Sarajevo uskotračnom prugom bilo povezano sa Užicem, seljaci su donosili na pijacu sir, kajmak.... Moja mama je kupovala kajmak od čovjeka koga smo mi svi (i djeca i odrasli) zvali "čika Lola". Njegov kajmak je bio nešto posebno, naročito na "polama". E, ovaj Presidentov kajmak mi je prizvao u sjećanje lik već odavno pokojnog čika Lole i sve ostale mirise djetinjstva iz nekadašnjeg komšiluka. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Sevima, divan post... eh, kako su nekada bila dobra vremena, raduje me sto si podelila sa nama te lepe uspomene, saljem pozdrave i poljupce.:)))

      Избриши
  7. Sa malim zakašnjenjem,ali iskrenim željama,želim i ja najljepšem i najboljem blogu,SREĆAN 4-i RODJENDAN. Želim da se družimo,još puno godina,da uživamo u tvojim ljepotama,što nam priredjuješ svaki dan. Ti nama,preko bloga,a mi svojim ukućanima i prijateljima sa tvojim divnim receptima. Posebno mi je drago,što La cuisine creative ima rodjendan 21-og,a moj sin 22-og oktobra,tako mi se čini da smo opet nekako povezane.
    Lana,puno pozdrava,lijepih i iskrenih želja,neka ti je sve sa srećom-želimo ti ja i moja ekipa. lijep pozdrav,Vanja

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Vanjuska, hvala ti na svim lepim zeljama, a najvise sam se obradovala kad sam videla da je i Sergeju odmah sutradan rodjendan, pa on mi dodje sada kao stariji brat.:))) Puno vas sve ljubim i pozsravljam... do kuckanja!:))

      Избриши
  8. Lep gest kompanije Somboled, a još bolji degustator:))
    Nisam probala njihov kajmak ali, kako je kod tebe završio na postu svakako ću isprobati, posebno pogačiceeee.
    Srdačan pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Rado, videces zaista je vrlo fin, a nadam se da ce uskoro i neke fine pogacice zamirisati iz rerne... punoo te pozdravljam!:)))

      Избриши
  9. Obožavam kajmak,voljela bih da ga imamo i kod nas..tvoji recepti su opet savršen izbor,pogačice su moj favorit..pusa!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nely, nadam se da ce moci da se uskoro nabavi i kod vas, ma najbolje da mi dodjete malo u goste...ljubim te!:)))

      Избриши
  10. pravi kajmak jedem tek kada odem u konjic i kupim ga ili mi ga neko donese iz beograda (zamisli ti to sad :) )..ovdje ima samo meggle, ima malo sličnosti s kajmakom...sve mi je ovo predobro ali, poznavajući sebe i svoje dečke mislim da bi pogačice nestale u trenu...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. ;)) Snjezo, onda moras sto pre da ih napravis, nisam napisala tamo u receptu da se od ove mere dobiju dva puna pleha.:))

      Избриши
  11. Najdraže su mi ove pogačice, pogotovo što mogu stajati, jer ostali kruščići izgube ono nešto, dobri su samo onda kad ih se odmah jede

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vrlo su zgodne jer se mogu napraviti ranije, a fine su za grickanje i posle par dana... mislim, ako neka preostane.:))

      Избриши