субота, 5. октобар 2013.

Ćuftice - ideje za brzzi ručak:)


Danas spremamo ćuftice i to na nekoliko načina, da se malo podsetimo nekih starih, finih jela ili da možda dobijemo novu ideju za ukusan nedeljni ručak. Koji je vaš omiljeni recept za ćuftice, podelite sa nama male tajne... kako ih vi najradije spremate?:)))

Krem čorbica sa ćufticama


Sastojci: 3-4 veća krompira, 1 crni luk, 1 praziluk, 1 kolutić celera, 1 l pilećeg bujona, 1 češanj belog luka, so, biber

Za ćuftice: 150 g mlevenog mesa, 1/2 glavice crnog luka, 1 parče hleba, 1 belance, so, mleveni biber, malo seckanog pešuna

Priprema:

Na malo ulja propržiti sitno seckani crni luk i praziluk. Dodati krompir i celer isečen na sitne kockice. Sipati 1 l pilećeg bujona (ili supe od kockice), začiniti po ukusu i kuvati dok povrće ne omekša.

U međuvremenu napraviti ćuftice koje ćemo pri kraju dodati u čorbicu. Ako za ručak već spremamo ćuftice na neki drugi način, možemo odvojiti malo smese da napravimo mini ćuftice za čorbu.

Hlep potopiti u hladno mleko i ostaviti dok omekša. Na malo ulja propržiti crni luk da postane staklast. U posudu staviti mleveno meso, hleb koji je bio potopljen u mleku, dodati proprženi crni luk i začine po ukusu. Sve povezati sa jednim belancetom, ako je smesa suviše mekana dodati i malo prezle, i oblikovati mini ćuftice.

Kad se povrće u supi skuvalo, ispasirati štapnim mikserom. Dodati pripremljene ćuftice i kuvati još 10-tak minuta. Pre serviranja posuti sa malo seckanog peršuna.

Napomena: čorbica je namerno malo gušća da bi se ćuftice bolje videle, u suprotnom bi sve potonule na dno tanjira poput podmornica.:) Čorbicu možete slobodno malo razrediti sa vodom ili dodati kiselu pavlaku pre služenja ako volite.


Zamotane polpetice


Kad smo, pre skoro tri godine, istraživali blog Gastrodiva u okviru blogerske igrice FBI rukavice, dopao mi je ovaj receptić za zamotane poleptice. Pravila sam ga više puta od tada, ali nikako da postavim sličice. Evo ih najzad kao jedna lepa ideja za ukusan ručak.:)

Sastojci (za 12 polpetica): 350 g mlevenog mesa, 1 veći crni luk, 2 šnite hleba, malo mleka, 1 jaje, so, biber, seckani peršun, 100 g kačkavalja, oko 150 g slanine isečene na tanke šnite

Priprema:

Crni luk sitno iseckajte i propržite na malo ulja. Hleb potopite u mleko i ostavite da malo stoji. Izmešajte mleveno meso sa začinima, dodajte seckani peršun, crni luk, izmrvljeni hleb, jaje i sve fino izjednačite. Ako je potrebno dodajte i malo prezle da bi lakše oblikovali polpetice.

Sir isecite na kockice, a kalup za mafine obložite šniticama slanine, tako da ivice vire malo napolje.. Od mlevenog mesa oblikujte okruglice a u sredinu svake stavite po kockicu kačkavalja. Polpetice poređajte u kalup i preklopite krajevima slanine, pa učvrstite čačkalicom.


Pecite u zagrejanoj rerni na 200 C oko 30-tak minuta. Kad su polpetice gotove, odmah iz izvadite iz kalupa da se ne bi zalepile (pre služenja ne zaboravite da sklonite i čačkalice.:). Poslužite uz leskovačku tucanu salatu po Poravkinom receptu... prijatan ručak!:)



Ćufte na luku... mmmmm:))


Ako volite ćuftice, onda će vam se sigurno dopasti i ova ideja.:) Ovo je stari bakin recept koji će dobrodoći ako su vam možda preostale ćuftice od ručka, možete brzo napraviti sasvim novo i ukusno jelo.:)

Sastojci: pržene ćuftice, 2 kaf.šoljice pirinča, 1 veći crni luk, 1 kašičica soli, 1 kašičica mlevene paprike, malo soka od paradajza, seckani peršun

Priprema:

Napraviti smesu za ćuftice (kao u prethodnom receptu, samo bez sira), oblikovati okruglice i malo ih pritisnuti rukom. Uvaljati u brašno (da bi imale hrskavu koricu) i propržiti na ulju sa obe strane .

Crni luk iseći na rebarca ili kockice i propržiti na malo ulja. Dodati opran pirinač i sipati 2 šolje vode. Posoliti po ukusu i kuvati 10-tak minuta dok pirinač ne bude napola gotov. Dodati mlevenu papriku i malo soka od paradajza ako želimo da napravimo crvenu verziju, mada možemo praviti i bez toga.

Preko pirinča poređati ćuftice i staviti u rernu da se peče još 15-20 minuta (dok ne ispari skora sva tečnost). Pre služenja posuti seckanim peršunom... bon appétit!:))


Možda će vam poslužiti i ovi recepti sa ćufticama koji su već ranije objavljeni na blogu.:)


1. Testenina sa ćufticama i patlidžanom
2. Ćuftice na grčki način (Keftedes)
3. Musaka sa mesnim okruglicama

26 коментара:

  1. Odlična su mi sva jela sa ćufticama, ali bi najradje probala ove na luku, baš primamljivo izgledaju! Obično pravim ćufte u sosu uz krompir pire, klasika, ali moji jedino tako vole.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Probaj cuftice na luku, mozes ih napraviti i bez mlevene paprike, baka me je nedvno podsetila na taj receptic... a imas moj glas za klasiku - cuftice u sosu, uvek fina i ukusna kombinacija.:))

      Избриши
  2. ćuftice prije nisam voljela, onako na klasičan način, ali ove tvoje ideje mi se jako sviđaju

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tamara, mozda ih ovako zavolis, ako ti se ukaze prilika isprobaj neki od receptica.:))

      Избриши
  3. Ove zamotane polpetice mi se čine odlične, njih bih prve gricnula!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Najtoplije ih preporucujem, vrlo brzo se naprave a i zgodne su za neki svecaniji rucak kada dolaze gosti.:))

      Избриши
  4. Nedelja ujutro, a ja gladna, mmmm Sva sreca da sam kod taste i vec osecam miris hrane iz kuhinje :) Mozda se i neki ovako dobar recept sprema, hihihi

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Prijatan rucak i samo zapisi neki lep receptic ako ti se tamo dopadne.:)))

      Избриши
  5. Joj kako je sve ovo primamljivi....ja bih ove polpetice u slanini,mogu da im zamislim ukus. Jako se radujem da si isprobala ovu tucanu salatu,ja sam je juče ponovo pravila i uz sir i domaćiu hleb mi je bio idealan doručak.Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav i vama... salata se vrlo lepo uklopila uz polpetice, a kad stignem ovih dana skupicu sve isprobane receptice u poseban post.:))

      Избриши
  6. Ja sam ti uvek za ćuftasti ručak, pa još kad ga ti uslikaš ono zamiriše. Nisam dugo pravila pa sam se uželela. Ova me musaka mami ali danas smo jeli krompir pa je na redu tek za tri dana :-)

    ОдговориИзбриши
  7. Mi ih isto jako volimo, najcesce mi nestane pola sa tanjira dok se sve isprze do kraja.:D p.s.bas gledam fotkice, ta musaka je davno pravljena, trebaal bih da zamenim slicice kad budem jednom ponovo pravila.:))kiss

    ОдговориИзбриши
  8. Hvala ti za ove ćuftaste idejice,uvijek dobro dođu,posebno što ih jako volimo..nešto od ovoga svega će sigurno biti isprobano!

    ОдговориИзбриши
  9. Pozdrav, drugarice... nadam se da ce neki receptic fino posluziti.:)) Puno vas sve pozdravljam!:))

    ОдговориИзбриши
  10. Moj vrlo nejesni sin obozava cuftice... Mi ih obicno ispecemo na elektricnom rostilju, tako da se tesim da su tako manje masne... Ove od tvoje bake mi izgledaju njami. Probacu ih!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zna dete sta je ukusno.:) Svidja mi se ideja za pecenje na rostilju, a bakin receptic toplo preporucujem.:))

      Избриши
  11. mmm, ovo je sjajno, prosto neznam koje bi pre probala, a neke cu morati ubrzo, hvala :)

    ОдговориИзбриши
  12. Одговори
    1. :)) A sta bih tek trebala reci za tebe... uvek mastoviti, fini i zdravi receptici.:))

      Избриши
  13. Odlična izdanja ćuftica, krenula sam birati pa zaključila da ću teško izabrati što bih prvo i najradije isprobala, sve bih , ali ipak da krenemo nekim redom pa ću se odlučiti na ove zamotane, i sada bi mi koja dobro došla :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Hvala Branka, ako mogu da predlozim, najbolje je probati od svega po malo... salim se, nadam se da ce vam se svideti sve sto budete isprobali.:) pozzz na kvadrat...

      Избриши
  14. Često ih radim jer su mi zgodne za drugi dan. Prvi ih samo pofrigam, a za drugi dan uvaljam u crveni šug. Super su mi ove tvoje zapečene.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zgodne su jer odmah imas dva fina rucka, a mogu se zapeci i bez crvene paprike, lepe su i samo na rizi sa dosta luka.:))

      Избриши
  15. Divni recepti, draga moja. Sve slasno i ukusno, a fotke prosto mame na probanje:)

    ОдговориИзбриши