четвртак, 7. март 2013.

Pita "sarmica"

 
Danas vam stiže još jedan recept (za kišno popodne:) tako da možete izabrati šta vam više odgovara za probu.:) Pre nekog vremena sam videla ove pitice na netu, zapravo bile su to samo fotografije bez recepta, ali pomislila sam da ih neće biti tako teško napraviti. I zaista, bilo ih je vrlo zabavno motati,  podsetile su me na sarmice tako "plisirane", pa otuda i njhov naziv. Možete ih zapravo zvati i drugačije (ako imate neku zgodni ideju, slobodno predložite:), a sada da vidimo šta nam je sve potrebno od sastojaka za njih.:)
 
Sastojci: 500 g tankih kora, oko 500 g svežeg sira, 2-3 jaja, 1 ravna kašičica soli, oko 1,5 dl mineralne vode i isto toliko ulja (za premazivanje)
 
Priprema:
 
Pripremite prvo nadev za pitice: izgnječite sir i dodajte blago ulupana jaja, možete dodati i kašičicu soli ako sir nije dovoljno slan. Za svaku piticu potreban vam je po jedan list tankih kora, što znači da ćete na kraju dobiti 15-20 pitica u zavisnosti od pakovanja.
 
Svaku koru poprskajte prvo sa jednom kašikom ulja i mineralne vode, pa skupite na sredini kao mašnicu (slika 1.). Sada približite krajeve kao kada pravite "lepezu" od papira (slika 2.). Na širi kraj  "lepeze" stavite kašiku fila (slika 3.) i zamotajte kao sarmicu (slika 4.). Gornji deo kore prebacite preko zamotane "sarmice" da bi lepše izgledale kad se ispeku (slika 5.).  
 
 
Zamotane pitice poređajte u pleh i pecite u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 30-tak minuta. Poslužite tople čim se ispeku... prijatno grickanje!:)
 
Napomena: pitice možete puniti i spanaćem, mlevenim mesom, pečurkama, jabukama i sl.:)

 

20 коментара:

  1. Kada poželim nešto preukusno,originalno i zanimljivo,znam da ču to naći u tvom kutku.Genijalna mi je ova pita"sarmica"..inače piletinu u pivu sam isprobala,stvarno je savršeno jelo,to ti potvrđujem u ime mojih zadovoljnih degustatora..pusa ti leti!

    ОдговориИзбриши
  2. Super su mi ove "sarmice", a i nadjev je pun pogodak!

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман7. март 2013. 21:33

    Slažem se sa Nely...same zanimljive i interesantne ideje se mogu naći kod tebe. Pratim te sa velikim uživanjem i oduševljenjem...i uvijek svaku tvoju priču,što prati neki recept,prokomentarišem,kako ona to tako lijepo kaže.
    Obavezno ću probati pitice. Nećeš mi vjerovati,ali kod mene postoje u trgovinama tanke kore...zašto ne znam...samo debele?!?
    pozdrav od nas i sve najbolje. Vanja

    ОдговориИзбриши
  4. Анониман7. март 2013. 21:56

    Kako god se ona zvala gužvara, reduša, sa korama pečenim na plotni strog šporeta,pita je za mene kraljica. Priznajem uvjek mi je dobro tu kod tebe, volim merkati tvoju klopu. Šaljem ti pozdrave.

    ОдговориИзбриши
  5. Jako interesantan način motanja kora u pite kao sarmice. Trenutno sam u fazi trošenja kora koje su mi u frižideri u ovo je sigurno jedan od načina koji ću probati. Baš super izgleda !

    ОдговориИзбриши
  6. Mnogo volim ovako zanimljive načine pravljenja peciva, divno izgledaju, probam, pa javljam!

    ОдговориИзбриши
  7. :) super smotano! izgledaju ukusno i hrskavo. Volim kore i sir u bilo kojoj verziji..

    ОдговориИзбриши
  8. Genijalno! Volim pitu, volim sarme, ovo je idealno za mene onda! ;)

    ОдговориИзбриши
  9. Fenomenalno! Inače, samo da javim, pravila sam iz one pekarske kolekcije Penjurlije i Kajzerice i oboje je bilo sjajno. Žao mi je što nisam slikala, ali obe stvari sam pravila poslepodne a mrzelo me da postavljam osvetljenje za slikanje. Hvala na receptima! Sinoć sam krenula sa kolačima i napravila Zrna kafe. U stvari, napravila sam masu, danas oblikujem zrna i nastavljam sa sledećom vrstom. :) Planiram sve slikati!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Milkice, jako mi je drago zbog svega, ne brini zbog slicica, vazno je da vam se dopalo.:)) A jedva cekam da svi kolacici budu gotovi, ne sumnjam uopste u tebe da ce sve ispasti kako treba.:))

      Избриши
  10. Ove sarmice sigurno krckaju kad se zagrizu a to obožavam. Stvarno se užasnem kad neko napravi sjajnu pitu a onda je pokrije krpom 'da popusti':-)))

    ОдговориИзбриши
  11. Kako vam ja zavidim na tim korama....donesoh nekoliko pakovanja iz Srbije i nemam ih više a tako ih volim. Pitice su fantastične.

    ОдговориИзбриши
  12. Divno, kakva dobra ideja, baš inenađenje.

    ОдговориИзбриши
  13. Fora je ovo motanje, nikad nisam pokušala na taj način

    ОдговориИзбриши
  14. koje ti genijalne ideje imaš! supeeeer!

    ОдговориИзбриши