недеља, 1. мај 2011.

Truffel torta


Ovu torticu sam pravila juce za jednu posebnu priliku (pssst, rodjendan mom tati;)), samo sto nije mogla da prodje kao iznenadjenje jer mi se slavljenik stalno motao po kuhinji, hihih...:))) Torticu sam zamislila kao jedan savim mali "chocolate box", pa sam prilagodila mere od  fine Delikates torte, ali vama cu ovde napisati pun recept, bez smanjivanja sastojka, tako da je drugi put mozete praviti po svom ukusu.

Sastojci: 8 jaja, 8 kasika secera, 16 kasika mlevenih oraha, 2 kasike brasna

Fil: 4 jaja, 8 kasika secera, 1 kesica vanilin secera, 100 g cokolade, 100 g seckanih propecenih oraha, 250 g maslaca

Za truffle (praline): 125 ml slatke pavlake, 125 g maslaca, 250 g cokolade, 100 g lesnika, malo naribane pomorandzine korice

Priprema:

Umutiti cvrstu penu od belanaca i postupno dodavati secer, kasiku po kasiku. Dodati zatim jedno po jedno zumance i na kraju pazljivo umesati brasno i mlevene orahe. Smesu sipati u veliki pleh od rerne oblozen masnim papirom i peci na 200 C oko 20-25 minuta.

U medjuvremenu umutiti cela jaja sa secerom na pari i skuvati fil. Pri kraju kuvanja dodati cokoladu iseckanu na manje kockice. Kad se fil malo prohladio umsati i maslac, odvojiti par kasika za premazivanje, a u ostali deo smese staviti seckane orahe koje smo kratko ispekli u rerni da bi dobili finu aromu.


Ohladjenu koru iseci na tri lente, poprskati sa malo kuvanog secernog sirupa, pa svaku koricu filovati pripremljenim filom sa orasima. Na kraju celu tortu premazati tanko slojem kreme svuda okolo. Ostaviti par sati u frizideru da se fino rashladi i stegne pa preliti cokoladnom glazurom. Po obodu posuti sitno seckane pecene lesnike a odgore lepo rasporediti cokoladne praline.:))



Tortu je najbolje napraviti dan ranije jer ce onda korice fino omeksati i stopiti se sa filom. Tortu  izvaditi iz frizidera pola sata pre posluzivanja da bi se lakse isekla i da cokoladna glazura ne bi pucala prilikom secenja....uzivajte!:)))


Coko truffle (praline)


Sastojci: 125 ml slatke pavlake, 125 g maslaca, 250 g cokolade, 100 g pecenih lesnika , malo naribane pomorandzine korice, 1 kasika likera od kafe

Glazura od cokolade: 100 g cokolade, 3 kasike ulja

Priprema:

Otopiti na tihoj vatri slatku pavlaku i maslac, zatim pojacati temperaturu i cim provri skloniti sa ringle. Dodati kockice cokolade i mesati dok se cokolada potpuno ne rastopi. Smesu podeliti na 3 dela, u jedan deo dodati 50 g pecenih mlevenih lesnika, u drugi naribati malo pomorandzine korice a u treci deo dodati 1 kasiku likera od kafe ili kasicicu capuccinna u prahu. Ostaviti par sati u frizideru da se stegne.

Praviti male kuglice i uvaljati ih u seckane pecene lesnike, kakao prah ili preliti cokoladnom glazurom. Za glazuru, cokoladu otopiti na pari ili tihoj vatri sa malo ulja. Kuglice pre stavljanja u glazuru prethodno dobro rashladiti, pa ce onda ceo postupak ici puno lakse.

Jedan deo kuglica preliti glazurom od tamne cokolade u koju smo dodali malo seckanih lesnika da bi dobile "cupavi" izgled, a drugi deo kuglica preliti rastopljenom mlecnom cokoladom i nacrtati spiralicu od bele cokolade. Od ove mere dobije se oko 40-tak pralina.:))


Napomena: ako zelite da odstampate receptic (za okruglu tortu), mozete to uciniti na sajtu MEZZE.:)

56 коментара:

  1. DIVNO!!!!!I meni je juce bio rodjendan:)))Cestitam tvom tati rodjendan!Ne zna se sta je lepse,torta ili kuglice,a tek u kombinaciji....Moracu da pravim.Pravila sam sad tvoju tobleronu i sjajna je,kao i sve sto pravis!!Divim ti se:)))

    ОдговориИзбриши
  2. Krasna je torta, baš predivna, puna čokolade i lješnjaka i oraha..Jako mi se sviđa!

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман1. мај 2011. 13:27

    Torta izgleda čarobno, sve pohvale!

    ОдговориИзбриши
  4. Prekrasna torta, odličan odabir, i sretan roćkas tati! :)

    ОдговориИзбриши
  5. Fantasticna!!!Srecan rodjendan tati :) I moj suprug je imao rodjendan :)

    ОдговориИзбриши
  6. Bože dragi ja sam bez teksta! Pa ova torta je savršena i toliko lijepa da ne znam kako da je opišem. :)
    Svaka čast Lanći i na ideji i na izvedbi. :)
    Tati želim sve najbolje za rođendan.:)

    ОдговориИзбриши
  7. Predobro izgleda... Srećan rođendan tati :)

    ОдговориИзбриши
  8. Srećan rođendan tvom ocu i svaka ti čast kako si mu lepu i ukusnu tortu napravila!

    ОдговориИзбриши
  9. ;)) Hvala, cure...kazem tati kako je dobio cestitke i preko neta, hehe...puno se zahvaljuje i pozdravlja celu ekipu!;)))
    Draga Majo, srecan rockas sa malim zakasnjenjem, vididm da je juce bilo nekoliko slavljenika!;))
    Draga Jafi, verujem da ste lepo proslavili i da si pravila isto nesto fino.;)))kiss

    ОдговориИзбриши
  10. Sve najljepše tvom tati a vidim da mu je i rođendan protekao divno uz ovu divnu tortu.

    ОдговориИзбриши
  11. Tati sve naj naj za rodjendan, a torta je...san snova!!! Prekrasna!

    ОдговориИзбриши
  12. Hvala na lepim rodjendanskim zeljama!;))
    Draga melrose, super ti je novi avatar, hihih...dolazim upravo sa tvog bloga i da znas samo kako si me nasmejala!:D kiss

    ОдговориИзбриши
  13. Wow! torta je stvarno predivna... sretan rođendan tati! :)

    ОдговориИзбриши
  14. Sretni tata sa svojom Lanom! Draga moja, torta je prekrasna, ostala sam paf kada sam je ugledala (mogla bih je napraviti svome Nikoli za rođendan:) Super, super!
    Tati najiskrenije čestitke za rođendan, sa malim zakašnjenjem, nije me bilo par dana doma! Pozz...

    ОдговориИзбриши
  15. Ne pamtim kada sam videla lepšu tortu. Divno. Ali Mignonne, od tebe se manje i ne očekuje!

    ОдговориИзбриши
  16. ajmee, svaka čast, ma ostavila si nas bez teksta.. hehe, i ja sam si nešto planirala neku torticu ukrasiti sa pralinama odozgo, a sad si me ti još više potaknula i dala mi još ideje! :))) Scve najbolje za rođendan tvom tati, sigurno je ponosan da ima tako kreativnu kćer! :)))

    ОдговориИзбриши
  17. Sretno tati i posle rodendana !!!torta me ne iznenaduje jer ti sve pravis perfektno i ma kako ja probala ni blizu ne ispadne kao tvoje !!!Mnogo mi se svida !!!!:)

    ОдговориИзбриши
  18. Predivno izgleda, srecan rodjendan tati sa malim zakasnjenjem, verujem da se obradovao ovako lepom iznenadjenju!!!

    ОдговориИзбриши
  19. Torta izgleda predivno, a tek okus mogu samo zamisliti.
    Sretan rođendan tati!!

    ОдговориИзбриши
  20. Kao da sama torta nije dovoljna, još kao šlag na tortu dolaze i ovi predivni tartufi... Oduševljena sam! :) Sve najbolje tati za rođendan!

    ОдговориИзбриши
  21. Lana, pa ovo je fenomenalno, da se ocjenjuje, dobila bi od mene čistu desetku.

    ОдговориИзбриши
  22. Poželim fotkicu da pojedem,tako je lepo!

    ОдговориИзбриши
  23. Hvala puno svima na lepim cestitkama!:)))

    ОдговориИзбриши
  24. Divna torta, divne kuglice, divan dan, sretan tati rođendan!!!

    ОдговориИзбриши
  25. Orasi, cokolada i na sve to praline, fantasticno.
    Srecan rodjendan tati, tortica je odlicna.

    ОдговориИзбриши
  26. Šta da kažem što društvo pre mene nije reklo? Tati želim srećan rođendan i dobro zdravlje i eto, ako ima da je ostalo, onako slučajno, koje parčence ove divote, da se ne baci? :)))

    Ti znaš šta ja mislim. Darling, you are the best!

    ОдговориИзбриши
  27. Sve najljepse tvom tati a torta je cisto savrsenstvo! Skidam kapu :)

    ОдговориИзбриши
  28. Wow Lana, prekrasna torta!! U okus uopće ne sumnjam, ali tvoje dekoracije me svaki puta oduševe :) :)

    ОдговориИзбриши
  29. Srecan rodjendan tati :-) Torta izgleda bombasticno.

    ОдговориИзбриши
  30. ;))) Hvala punooo...sve cestitke su prenete, slavljenik se iznenadio i vidim da cu sledeci put morati da napravim vecu torticu!;))) kiss

    Draga Nale, naci ce se neko parcence, onako slucajno!;D

    ОдговориИзбриши
  31. Draga Lana, srećan ti rođendan tati!
    Svarno torta je jedn od najlepših koju sam videla. Iduju ću ti maznuti sigurno. prelepo. Ovaj kalup ti je genijalana.

    ОдговориИзбриши
  32. Draga torta je malo reći prekrasna,čarobna je..mislim da ste zaista uživali pogotovo slavljenik kojem želim sve najljepše:)

    ОдговориИзбриши
  33. Iako sa zakašnjenjem tati želim sretan rođendan i sve najbolje !
    A što reći za tortu, osvojila me !! Originalno, odlično, lijepo , prelijepo..... !! Gledala sam je zajedno sa nećakinjom i nekoliko puta smo otvarale post a ona stalno priča "ajme vidi ovo, daj da dobro pročitamo, kako ide torta, kako idu "kuglice" , možemo li i mi ovo napraviti ? " :) . "Kuglice" su nas definitivno osvojile. Lana , ovo je super !

    ОдговориИзбриши
  34. Ajme, nesto ljepse vec dugo nisam vidjela!!! Sreatn rockas taji:)

    ОдговориИзбриши
  35. Dragi moji, tortica moze biti i neka druga po vasem izboru, a kuglice se mogu napraviti i od drugih sastojaka, mozda po nekom omiljenom recepticu, nadam se da ce ideja lepo posluziti...hvala vam svima na lepim komentarima!;))

    ОдговориИзбриши
  36. Fantasticno!

    Rodjendansko slavljeje je vec proslo ali za iskrene cestitke nikada nije kasno :)
    Tati zdravlja, srece i dug zivot zelim!
    Cerki sve pohvale za ovako savrseno uradjenu rodjendansku tortu :)

    ОдговориИзбриши
  37. ;)) Hvala punoo...tata je ostao bez teksta ali salje veeeliki pozdrav!:D

    ОдговориИзбриши
  38. Još jedna prelepa torta iz tvoje radionice :) Tati želim srećan rodjendan i da ga još puno godina uveseljavaš ovakvim poklonima!

    ОдговориИзбриши
  39. Divna!! Svidjaju mi se i kuglice, mislim da cu ih i praviti uskoro. Veliki pozdrav i jos jednom sve pohvale!

    ОдговориИзбриши
  40. Ovo je stvarno predivno. Sve pohvale. Da li su ove fotografije torte baš tvoje fotografije ili si ih pronašla negdje na internetu? Potpuno su prekrasne! :)

    ОдговориИзбриши
  41. Hvala, drago mi je da ti se svidjaju, a sve sto ovde vidis je napravljeno, fotkano i poruckano u mojoj maloj kuhinjici, nije preuzeto sa neta.;))

    ОдговориИзбриши
  42. Ja skoro nisam videla nešto lepše Lana. Pomišljam da je napravim za svoj 65. rođendan. Za mene je to poduhvat:-) Pre ću je praviti za NG a za rođos Krem tortu koju nam je mama pravila za rođendan, osećaću se kao da je sa nama!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Samo reci ako treba neka pomoc, tortica se vrlo brzo napravi, jedino sto treba odvojiti malo vremena za praline, ali one se mogu napraviti i dan-dva ranije.:)) p.s. jedva cekam recept za Krem torticu, cini mi se da je nesto dobro!:)))

      Избриши
  43. Draga Lana,
    Mnogo hvala. Savršena torta, vredi svakog grama truda. Tako smo uživali za Božić (http://www.coolinarika.com/slika/1351739/). Veliki pozdrav Svetlana

    ОдговориИзбриши
  44. Draga Svetlana, hvala puno na isprobavanju i na javljanju, jako me raduje da su utisci bili tako pozitivni i da Vam se svidela tortica, idem brzo da pogledam link i saljem puno lepih pozdrava!:)))

    ОдговориИзбриши
  45. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  46. Izgleda fantasticno :) Upravo je pravim, pecem koru u rerni i nerviram se. Stavila sam na 200 stepeni, kora narasla iha-ha za 10 min, lepo uhvatila bojicu posle 15-20 min, ja otvorim da malo okrenem pleh kad ono sve ziva unutra. Sad sam smanjila 120 stepeni i pokrila folijom. Strah me hvata da ne bude kacamak umesto kore :( :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga CozmicGirl, nadam se da je tortica ipak uspela, treba samo prilagoditi pecenje rerni, mozete i proveriti i pomocu stapica da li korica dovoljno ispecena... samo bocnite sredinu i ako na stapicu nista ne ostane, znaci da je dobro ispecena, a ako se zadrzi malo testa, ostavite je u rerni jos koji minut.:) p.s. zao mi je sto odgovor tek sada stize, nisam bila tu za prvomjaske praznike i nije mi bio dostupan internet, pa sam tek sada primetila Vase pitanje... javite mi rezultat na kraju, da ne brinem.:)

      Избриши
  47. Pozdrav, zanima me koji si čokoladu koristila običnu za kuhanje? Da li je torta dovoljno slatka?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav, mozes slobodno staviti cokoladu sa 40-50 % kakaa, kao sto je recimo "Menaz" cokolada... bude sasvim dovoljno slatka, a moze se smanjiti i kolicina secera u torti ako neko recimo ne voli previse slatko.:))

      Избриши
  48. Oduševljena sam ovim tvojim tortama koje ukrašavaš kuglicama, baš nekako elegantno i glamurozno izgledaju. Nema više čekanja, moram nekome za idući rođendan napraviti tortu ukrašenu kuglicama - i već znam kome ću, šogorica u 4. mjesecu ima rođendan, trebat ću još malo pričekati ali ona obožava čokoladu tako da već vidim da će biti oduševljena :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Tortica moze biti i neka druga po tvom izboru, a kuglice mozes napraviti ranije i samo poredjati na kraju.:)) p.s.nadam se da ce se dopasti tvojoj sogorici.:)))

      Избриши