уторак, 10. мај 2011.

Za dobro jutro - Jelenini djevreci i Dukkah stapici


Dragi moji, jos uvek sam u gostima na vasim blogovima i zato vam necu ovde puno pisati, nego cu vas odmah uputiti kod Alise u zemlju djevreka iliti kod Jelene koja pise blog Food for thought .:)) Tu mozete procitati orginalni recept kako se prave ovi mirisni turski simiti sa slike, i jos puno finih recepata za peciva i razne delicije... uzivajte i zelim vam lep pocetak dana uz soljicu bele kafe i ove "vencice sa susamom".;))


Djevreke koje vidite na slikama sam radila po prvom Jeleninom receptu, jedino sto sam malo skratila vreme cekanja izmedju pojedinih faza pripreme, pa se tako testo odmaralo samo nekih 20-tak minuta do pola sata u odnosu na originalni receptic. Pre pecenja sam ih samo premazala secernim sirupom (nisam ih potapala u med, jer mi se ucinilo da bi bili previse slatki) i odmah zatim posula sa malo prepecenih susamovih semenki... testo je fino i krckavo, bas nam se dopalo, a sledeci put cu isprobati i u nekoj drugoj varijanti!;))




Jos jedan zanimljiv isprobani recept za krckave stapice sa mirisnom mesavinom zacina koji sam nasla kod nase drage Kranjice na blogu Thursdaycooking. Kao sto sama autorica pise, Dukkah je egipatska mesavina zacina kojom se posipaju stapici pre pecenja i moze da varira u zavisnosti od ukusa. Ja sam koristila susam, kim, biber i korijander i bili su zaista mirisni i ukusni.:))

Ako volite, ove stapice mozete grickati uz maslinovo ulje, a mi smo ih posluzili uz salatu od krastavaca i kisele pavlake. Veoma su izdasni tako da cete sigurno par dana imati sa cime da se zanimate, gric, gric... prijatno!;))


16 коментара:

  1. Draga Lana, pa dobro došla u zemlju čuda!
    Nisam ni sumnjala da će tvoji simiti biti ovako lepi. Ti si majstor za peciva. Sad sam se setila tvojih buhtli slanih. Moram ih ponovo napraviti. Lepa strana blogovanja je što sada ne mogu da stignem da napravim sve što vi pravite. Lista samo raste.

    Apsolutno se slažem da se postupak može skratiti. Po nekom mom iskustvu recepti sa stranih blogova za peciva su jednostavno tako kolmplikovani i to bespotrebno. Čitaš i misliš onda da je to neka nauka. Najsmešnije mi je kad se prepiru da li treba 7 ili 5 ili 9g suvog kvasca. Svi se nešto boje tog kvasca kao da će ih pojesti. Ja obično prvi put sledim njihov recept, a sledeći skratim sve.

    Da li znaš da je svež kvasac zabranjen u slobodnoj prodaji (osim u pekarama) u većini evropskih zemalja. Mogu da se inficiraju gljivicama!?!? Ako želiš svež kvasac moraš da moliš pekara da ti pokloni, a ne proda.
    Za dukkah sam čula, ali nisam spremala. Ovi štapići izgledaju tako grickavo!

    ОдговориИзбриши
  2. prekrasno izgledaju! kod mene se svijezi kvasac prodaje normalno. pakiran u alu foliju i onda jos preko njega ide plasticna folija :-))

    ОдговориИзбриши
  3. Prekrasni su, svaki drugi komentar je suvišan za ovako predivnu izvedbu. :)

    ОдговориИзбриши
  4. Ja omašila:( Gde sam bila jutros da ti pojedem sve ove divote?
    Obožavam djevreke i kad je Jelena izbacila onaj divan post uživala sam u njenim radovima a naravno i u svakoj reci koju je upotrebila kako bi sto bolje opisala i objasnila.
    Lana, stvarno su ti odlično uspela ova peciva. Bravo za tebe a i za autorke recepata...

    ОдговориИзбриши
  5. Mmmmm, koja divota. Neko se bas nauzivao grickajuci ovo :-)

    ОдговориИзбриши
  6. Obožavam đevreke i sve vrste peciva sa što više susama. Odlično izgledaju!

    ОдговориИзбриши
  7. Draga Jelena, hvala i tebi sto si podelila sa nama sve one fine recepte za djevreke, sad si nas stavila na muke, sta prvo odabrati za probu.;)) Stvarno je tako kao sto kazes, ja isto vise ne stizem da isprobam sve sto bih zelela, toliko je toga...ma, ne bih mogla stici ni za dva zivota.;))
    A za kvasac sam cula da je u nekim zemljama zabranjen u svezem izdanju, sto mi je bas nelogicno jer i suvi kvasac kad se aktivira isto stvara kvasne gljivice... sreca da se kod nas jos uvek moze nabaviti, jer sa suvim kvascem nemam bas iskustva.;))
    Eto, mozda cete nekada pozeleti da isto napravite ova fina peciva...pa, malo da vam zagolicam mastu.:)) pozzz

    @Federica e Stefania, grazie... ciao!;))

    ОдговориИзбриши
  8. Lana u zemlji čudesa :) Presavršeno ti izgledaju mila, tebi sve od ruke ide i ispadne savršeno!! A Jelenini recepti su i više nego odlični!! Već pospremljen, samo čekam da uhvatim vrijeme da ih spremim :) :) Divota!!

    ОдговориИзбриши
  9. Divno, divno, divno, odavno se divim tvojim receptima, umeću, fofografiji, navrati mila do mene za nagradu :)))

    ОдговориИзбриши
  10. Super si napravila oba peciva, moram priznati da mi se Jelenina posebno sviđaju i vjerujem da ću ih jednom i sama isprobati. Bravo za tvoj rad, sve prekrasno izgleda !

    ОдговориИзбриши