недеља, 5. децембар 2010.

Snecine ledene kiflice

Ovaj post je bio u planu za objavljivanje jos prosle nedelje, pa su u medjuvremenu "upale" Ferrero kuglice i jedan photoshop tutorijal, ali mislim da je sada upravo pravi trenutak za ove fine kolacice u kojima mozete uzivati za vreme nastupajucih praznika.

Recept za ove ledene kiflice (u mom slucaju "prutici";)) napisala mi je nasa draga Sneca kad sam je jednom prilikom pitala da li slucajno ima recept za ove lepe starinske kolacice. Secam se da ih je mama nekada pravila i to bas u ovakvom obliku, ali taj recept nisam stigla da zabelezim i bas sam dugo tragala za njim. A onda sam se setila da bih mogla da pitam moju cool frendicu... et voila!;))

Snecu sam davno virtuelno "upoznala" na Coolinarici i jako volim njene recepte, jer mi je njena kuhinja nekako bliska a sve sto pravi je vrlo ukusno, pogotovo sam odusevljena divnim receptima za domace torte i kolace, ali je pravi majstor i za fina jela i slanise.;))

Zelela sam da ovaj recept imam i ovde na blogu, pa tako uz dopustenje glavnog autora, predstavljam Vam Snecine ledene kiflice (u originalnom receptu se prave male kiflice koje se stavljaju u umuceno jaje i uvaljaju u kristal secer, ali vi isprobajte kako vise volite;)).


Ledene kiflice/prutici

Sastojci: 750 -800 g mekog brasna, 20 g svezeg kvasca, oko 1 dl mleka, 250 g maslaca, 3 zumanceta

Za premazivanje i posipanje: 1 belance, kristal secer

Priprema:

Razmutiti kvasac u pola solje toplog mleka, dodati 1 kasicicu secera i brasna. Poklopiti i ostaviti na toplom mestu da naraste.

Umutiti penasto maslac sa zumancima, dodati brasno i pripremljeni kvasac pa zamesiti testo. Ne treba staviti odjednom celu kolicinu brasna, vec dodavati po potrebi. Testo zamotati u foliju i ostaviti u frizideru preko noci.

Sutradan testo razviti u koru debljine 0,5 cm i iseci na trakice siroke 1 cm i dugacke 7-8 cm. Premazati celu povrsinu umucenim belancetom i posuti kristal secerom.

Trakice spiralno uviti i redjati na pleh preko masnog papira. Peci na 180 c oko 20-tak minuta, paziti da ostanu svetle i da samo blago zarumene... prijatno grickanje, nemojte odmah sve da poruckate!;)))

33 коментара:

  1. Kad ti Lana razvučeš to svoje tijesto po tom stolu, pa to još i poslikaš, meni dođe da se pokrijem ušima po glavi i sakrijem nekud :(
    Ja se toga ne mogu nagledati. To je prizor od kojeg zastaje dah. A onda još to sve do zadnjeg komadića i savršeno zgotoviš. Moj duboki naklon. Ja sam po tko zna koji put iskreno fascinirana!

    ОдговориИзбриши
  2. Slažem se u potpunosti sa Tadejom, i kiflice i tijesto u tvojim rukama i u tvojoj izvedbi izgledaju presavršeno. Gledam i uživam !

    ОдговориИзбриши
  3. Savrsenstvo. Bas dobar, stari recept. Odlicno za ove zimske dane.

    ОдговориИзбриши
  4. Super izgledaju kolaci, jednostavno, brzo i ukusno...

    ОдговориИзбриши
  5. U potpunosti potpisujem Tadeju! Savršeno, tako pedantno i uredno. Moram probati!

    ОдговориИзбриши
  6. ;))) Joj, Tadeja...sta da ja onda kazem za tvoje fotkice, na koje nacisto odlepim...;))) A za ove prutice samo lenjir u ruke i lepo izmeriti horizintalne linije, pa onda seckati vertikalne...moze i tockicem, samo da nije nareckan.;))
    Hvala cure...ovi kolacici su vrlo izdasni, pa mozete praviti i od pola mere, a fini su i posle par dana...onako za grickanje uz caj!;)))

    ОдговориИзбриши
  7. wow eccezionali!!! li segno da provare! complimenti!!!

    ОдговориИзбриши
  8. Svi ti stari kolači su jako fini, ekonomični i izdašni. Verovatno se zovu ledeni zbog kristal šećera.

    ОдговориИзбриши
  9. :))) Ma imam ja ravnalo iliti lenjir samo za kuhinju, stoji među žlicama i vilicama, pa vidiš da i godine pobrkam, zamisli da krenem odokativnom metodom po centimetrima, ali svejedno...... kod tebe su svi uvijek k'o po špagici! :)Fascinantno!

    ОдговориИзбриши
  10. Vracam se ovom postu vec nekoliko puta danas. Te samo gledam pa samo citam...
    Predivno.
    Prva fotka je wouwwww....
    O tim ravnim linijama cu sanjati nocas...
    :)))

    ОдговориИзбриши
  11. Secam se ovih kiflica sa Coolke, jos tada su mi privukle paznju ali toliko se recepata nagomilava iz dana u dan da jedni potisnu druge i onda neke fine stvari potpuno smetnem s uma.
    Divim ti se na strpljenu da sve premeris i obelezis, kod mene je to uvek neki brzinski rez tamo-ovamo pa kako ispadne :)

    ОдговориИзбриши
  12. Predivno izgledaju, a ja naročito volim lijepe "radne" slike, tako su mi lijepe.

    ОдговориИзбриши
  13. Ja se divim prvo fotkama (kako ti se da u procesu pravljenja necega jos i namjestati svjetlo i fotkati), svaka cast, pa tek onda kiflicama!!!

    ОдговориИзбриши
  14. Jako mi se sviđaju baš ovako, kao prutići, kiflice su pomalo dosadne. I to bilježim za nove vreste za praznike!

    ОдговориИзбриши
  15. Moram se složiti s Tadejom jer je zbilja način na koji ti razvaljaš i izrežeš tijesto fascinantan. Divim se takvoj preciznosti koju ja nikako, nikako ne mogu postići.
    Kiflice izgledaju jako ukusno i lijepo i baš mi se sviđa ova poseban oblik. :)

    ОдговориИзбриши
  16. baš lijepi prutići, dopada mi se tijesto i vjerujem da je odlično

    ОдговориИзбриши
  17. Nisam zaboravila ove slike od kad si ih pravi put stavila na coolinariku. Jako si ih lepo napravila i kao i uvek, sve je pod konac :)))

    ОдговориИзбриши
  18. Baš divne i sve iste kao po špagi,svaka čast.

    ОдговориИзбриши
  19. Draga predivne su ti meni odavno stoje na spisku za probu pa nikako da probam,bas si mi dala ideju sada za praznike.

    ОдговориИзбриши
  20. To your blog I have liked the visit very much. Regards

    ОдговориИзбриши
  21. Hvala puno svima na lepim komentarima!;)))

    Dear Marus, thank you for visiting my blog!;))

    ОдговориИзбриши
  22. Draga Lana evo i ovde da iskoristim priliku da ti zahvalim na divnoj prezentaciji i toplim rečima. :)))

    ОдговориИзбриши
  23. Čao Mignonne, drugarice moja.
    Nisam ti dugo bio na blogu, svašta si lepog spremala, a ja ne stižem ni da čitam a ne da komentarišem. Pitanje je dal je to loše ili dar sa neba :))) Činjenica jeste čim mene nema nema ko da ti gunđa, i pronalazi greške :) zato da ne dangubimo, odmah da ti kažem da nešto sa tim merama nije u redu. Ako su štanglice debele 0,5 cm a široke 1 cm onda bi po mojoj računici trebalo da su na slikama ti štapići mnogo uži, odnosno dve debljine bi bile širina, a tako uzak štapić teško da bi se dao uviti na ovakav vačin. Naravno da je to štamparska greška i da se radi o bar 3-4 cm, ali ne bi bilo loše to ispraviti jer vidiš ti da ima dosta onih koji kriju lenjir u fioci sa kuhinjskim priborom (Čao Tadeja) jednog dana će neko to stvarno da razmeri na 1 cm pa ćeš ćeš ti biti kriva.

    Mislim da sam ti to već rekao, teško da bih ja mogao stići da sve recepte čitam tako pažljivo, ali TI zaslužuješ i da ih čitam, a zaslužuješ i da ti ukažem na svaku grešku.

    Čao drugarice moja, probaću da skoknem još koji put do Nove godine, ali ništa ne obećavam.

    ОдговориИзбриши
  24. ;))) Pozdrav, Dade...nisam stigla ranije da vidim ovaj tvoj post, pa zato odgovor malkice kasni.;)) Slobodno ti dopuni sve sto mislis da treba, znas da ja volim kad mi dodjes u goste...a stanglice sam sekla na nekih 1,5 cm sirine (ali mi je to nekako bilo neozbiljno da napisem, pa mi se ucinilo da bi priblizna sirina od 1 cm bila ok;))...a testo sam izmerila lenjirom samo po vertikali, na svakih 7 cm, dok sam posle ove trakice sekla odokativno, nisu one bas sve tako jednake...pssst, ali nemoj to nikome reci.;)))

    ОдговориИзбриши
  25. Ma posle sam i ja gledao ponovo, i na onoj poslednjoj fotografiji gde su mnogi štapići uvrnuti, tu se vidi da sam ja možda pogrešio, jer na njima ima i debljine i širina im je taman tako nešto oko 1,5 cm. No na onim gornjim slikama debljina i širina mi se nisu uklapali...SAD ZNAM I ZAŠTO TA RAZLIK :)))

    ОдговориИзбриши