недеља, 31. август 2014.

Baklava



Nešto vrlo slatko i sočno - baklava sa orasima po odličnom Sanjinom receptu sa bloga Tristo čuda .:) Tata jako voli baklavu i baka je ranijih godina, kad god bi je napravila, obavezno donosila tanjir sa trouglićima baklave, preklopljenih poput mali paketića. Meni je uvek bila nekako preslatka pa je nisam ni pravila (sve do sada:).

Nedavno je tata spomenuo kako mu se jede baklava i kako više ni u poslastičarnicama ne može da se nađe prava. Rešila sam da ga obradujem, ali sam morala prvo malo da potražim na netu.:) Setila sam se da je Sanja davno objavila jedan fini recept za baklavu i da mi se još tada dopala fotografija.

Pronašla sam Sanjin recept i malo ga modifikovala po tatinoj želji, kore sam premazala rastopljenim maslacem a dodala sam i malo seckanih oraha u fil.... et voilà! Mislim da je za prvi put sasvim fino uspela, chef je bio vrlo zadovoljan a i komšije su pohvalile (tako da možda ponovim još koji put:).


Sastojci: 500 g tankih kora, 150 g mlevenih oraha, 150 g seckanih oraha, 200 g maslaca, 50 g suvog grožđa, malo seckanih pistaća za dekoraciju

Sirup: 500 g šećera, 1/2 l vode, 1 limun

Priprema:

Prvo napravite sirup i ostavite da se ohladi, možete ga pripremiti i dan ranije. Stavite šećer i vodu u dublji lonac i kuvajte na laganoj temperaturi 15-ak minuta. Na kraju kuvanja dodajte kolutiće neprskanog limuna.

Rastopite maslac na tihoj temperaturi i premažite kalup za pečenje. Na dno stavite 3 kore i svaku premažite rastopljenim maslacem u tankom sloju (kore preklopite da se lakše uklope). Pomešajte mlevene i sitno seckane orahe za fi (možete dodati i 100 g šećera), pa preko treće kore stavite par kašika fila. Po želji dodajte i malo suvog grožđa.


Preko fila složite nove tri kore i svaku premažite malo rastopljenim maslacem. Na treću koru ponovo rasporedite fil od oraha i suvog grožđa. Postupak ponavljate dok ne potrošite sve kore i fil (meni je ispalo pet slojeva fila). Na kraju premažite gornju koricu maslacem i isecite oštrim nožem skroz do kraja u romboide ili kocke.


Pecite na 180 C oko 40-tak minuta dok ne dobije lepu rumenu koricu. Izvadite iz rerne i toplu baklavu polako prelivajte ohlađenim sirupom. Na svaku kockicu stavite po malo seckanih pistaća za dekoraciju. Sačekajte par sati da se sirup fino upije a onda poslužite... uživajte uz kaficu.:))

Napomena: za premazivanje kora umesto maslaca možete korisiti i ulje. Ovako pripremljenu bakalvu možete čuvati na hladnom desetak dana.


14 коментара:

  1. Mmmmmm baklavu bas volim i dosta slicno pravim samo sto je ja rezem na trouglice jer mi je zao da imam one ostatke pri rezanju mada ovako izrezana mnogo ljepse izgleda

    ОдговориИзбриши
  2. Takvih baklava više nema u poslastičarnicama. Pravas baklava :)

    ОдговориИзбриши
  3. Koja divotica! Nisam već dosta dugo radila baklavu. Ova dekoracija od pistacija obara s nogu i mami na degustiranje

    ОдговориИзбриши
  4. uh što je dobra, savršeno izgleda! nisam ju baš dugo jela

    ОдговориИзбриши
  5. Jako volim baklavu za koju koju znam što je u njoj. Rijetko jedem jer je zaista kalorična, ali nakon ovog tvog recepta, s divnim sastojcima, sigurno ću je raditi. Pinam.

    ОдговориИзбриши
  6. Zdravo sam ih se uzelela, izgledaju savrseno rastresito i socno:)))))

    ОдговориИзбриши
  7. I moj je muž obožava a radila sam je samo jadanput i to po odličnom receptu koji sam naravno negdje usput i zagubila.Tvoja izgleda odlično a u okus i ne sumnjam.

    ОдговориИзбриши
  8. ja baš nemam sreće sa baklavama,radila sam ih tri puta i uvjek sam imala problem sa sirupom.jednom ga nisam dovoljno ukuvala pa je baklava bila gnjecava,drugi put je bila suva jer je sirup bio gušći pa je nije dobro natopio....
    tvoje slike baš odlično izgledaju i baklava tako sočna... posebno mi se sviđa ova slika sa sastojcima ;)

    ОдговориИзбриши
  9. Svaka čast za recept, čini mi se da je baklava jako fina :) Baš često pravim razne kolače, ali moram priznati da baklavu još nisam pravila, tako da je ovo sigurno odličan recept za probu :)

    ОдговориИзбриши
  10. Eh, gde me nadje.Jako volim baklavu i za mene nema da je preslatka:)) Tvoja baklava fenomenalno izgleda, i samo da gledam pa je dosta.
    Puno te pozdravljam.

    ОдговориИзбриши
  11. N isam ljubitelj kolača, ali baklavu ne bih nikada odbila. Slike su ti jako lepe, kao i uvek.Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши