четвртак, 19. август 2010.

Slane buhtle


Izvolite na tople buhtlice sa nadevom od sunke i topljenog sira... za dobro jutro i lep pocetak dana.;)) Ako ste do sada voleli slatke buhtle, filovane pekmezom, nutelom ili cokoladom, onda ce vam se sigurno dopasti i u slanoj varijanti... isprobajte i javite posle da li su bile fine!:)


Sastojci: 550 g mekog brasna, 25 g svezeg kvasca, oko 2 dl mleka, 2 jaja, 100+50 g maslaca, 20 g naribanog kackavalja (ili parmezana), 1 ravna kasicica soli, 1 jaje za premazivanje, kim za posipanje

Nadev: 150 g praske sunke, 150 g kackavalja (ili neka druga vrsta tvrdog sira)

Priprema:

Razmutiti kavasc u pola solje toplog mleka, dodati kasicicu secera i brasna, poklopiti i ostaviti da ispuni solju. Izmesati brasno, so, pripremljeni kvasac, dodati 100 g maslaca sobne temperature iseckanog na listice, naribani kackavalj, jaja i sa mlakim mlekom zamesitit srednje meko testo. Pokriti i ostaviti da odmara 20-30 minuta.

U medjuvremenu, iseckati sunku i kackavalj na sitne kockice i sve zajedno izmesati. Testo podeliti na 16-18 delova i oblikovati male loptice. Svaku lopticu rastanjiti malo rukom da se dobije oblik kruga, na sredinu staviti po kasicicu nadeva i skupiti kao lopticu.

Rastopiti na tihoj vatri 50 g maslaca, pa svaku lopticu do pola zaroniti u maslac i redjati u pleh. Ostaviti da odmara jos 20-tak minuta dok se rerna ne zagreje. Pre pecenja premazati umucenim jajetom i posuti sa malo kima. Peci na 200 C oko 30 minuta dok buhtlice fino zarumene... prijatno!:)


Recept je uz manje izmene preuzet iz nedeljnog dodatka "Zivot plus" koji objavjuju Vecernje novosti.

23 коментара:

  1. Sigurno su jako fine. Kako sam jučer dobila čak 2 "kobasice" topljenog, dimljenog sira (a ne jedemo ga previše), probati ću s njime puniti ove buhtlice.

    ОдговориИзбриши
  2. Odlične buhtle i baš kada se mislim što za večeru: pun pogodak!

    ОдговориИзбриши
  3. Draga Κάθαρσις, mislim da ce da sa topljenim sirom biti isto tako fine, ma tu se zapravo moze staviti bilo sta od nadeva sto se nadje u frizideru, jer samo testo je jako ukusno.;))
    Draga Snjezo, drago mi je onda da je dilema resena, hihih...;D
    Draga Nado, hvala ti puno.;))

    ОдговориИзбриши
  4. ;))) javi nam posle da kako su uspele..;D pozz

    ОдговориИзбриши
  5. ... Verujem da su vrlo, vrlo ukusne kao sto i izgledaju ....

    ОдговориИзбриши
  6. Priznajem da nikad u životu nisam napravio ni slane ni slatke buhtle. Jeo sam u par navrati one slatke sa džemom, ali imam uvek istu zamerku, mnogo testa moram da pojedem da bih došao do one "tačke" džema. Srećom pa ih ne pravim inače bih po običaju preterao i natrpao više džema nego testa, a to bi se sve raspalo i ne bi ličilo ni na šta.

    Bojim se da i ove slane, ne bi dobile ništa bolju kritiku, pa sam ja (dok sam čitao recept) dobio ideju :). Pun sam ideja, šteta što sam lenj, da ih ostvarim. Al možda neko i hoće. Kad pročita. Pazi sad, kako bih ja to uradio.

    Isekao prašku šunku po dužini na 4 dela. I sir bih isekao na tanke štapiće pa bih ono testo razvukao u nekakvu tanku palačinku debljine 2-3 mm i stavio prvo šnitu šunke, onda na šunku poređao one štapiće sira, opet celom dužinom šunke, i od gore stavio još jeno parče šunke. Nek ima. Onda bih to testo uvio u rolnicu oko te šunkasir kombinacije i tako uvijeno bih ga pustio da odstoji u plehu jedno 30 minuta, da malo nadođe. Naravno namazao ga jajima, posuo sa susamom ili kimom ili ničim, nema veze, ali te punjene kiflice bi meni stvarno jako prijale. A dok pišem ove redove, nešto razmišljam a što ne bi stavili senfa i viršlu i sve to uvili i ispekli. HOT DOG ZATVOREN SA SVIH STRANA.

    Znaš šta Mignone, ako niko neće, JA ĆU GA NAPRAVITI.

    Javim ti ako održim obećanje :)))

    ОдговориИзбриши
  7. Kod nas ovakvih stvarcica nikad dosta! Divno izgledaju!!!

    ОдговориИзбриши
  8. E, dragi moji...znate sta mislim, kad bi se kojim slucajem svi jednom nasli zajedno, kakvi bi tek receptici onda nastali!;))) Dade, ova tvoja zamisao bi se vrlo lako mogla sprovesti u delo, a za testo bi se sasvim fino mogao iskoristiti i ovaj recept, mislim da bi bilo bas dobro.;)))

    ОдговориИзбриши
  9. Baš mi treba neki dobar recept za buhtle "alla bakine buhtle", jer ih dragi obožava, a ja se do sad nisam baš iskazala u pravljenju slastica od dizanog tijesta, kruh mi nikako ne uspijeva, il je neslan il' se ne digne dobro.. buhtlice su ti preslatke, za mene molim ili samo sa šunkom, ili zasebno samo sa sirom ;D

    ОдговориИзбриши
  10. Draga Ebba, pogledaj ovaj receptic za buhtle by Masatera, odlicne su i sa njima neces imati uopste problema... http://kuhinjica-mignone.blogspot.com/2010/02/buhtle-by-masatera.html ;))) a saljem ti i par slanih buhtlica u paketicu, zasebno filovanih, da grickate dok se ne ispeku ove slatke.;))) pozzz

    ОдговориИзбриши
  11. Mignonne,voda mi ide na usta:))Pa ja sam još na sladoledima,gde sad da pečem!
    aaaaaaaA moraću ,primamljivo izgledaju;)

    ОдговориИзбриши
  12. ah...slane ili slatke, jednako im teško odoljevam :) sjajne su!

    ОдговориИзбриши
  13. Mmmm mislim da sam ja više tip za slane buhtle, a kod slatkih kombinacija si me onom svom čokoladom u novom postu dobila.
    I ovo zvuči savršeno. :)

    ОдговориИзбриши
  14. Super izgleda, a u ukus ne sumnjam..inace jako volim sva tijesta tako da ce i ovo biti u redu za isprobavanje :D

    ОдговориИзбриши
  15. odlične buhtlice ! uvijek mi nedostaju neke slane varijante sa tijestom, iako ih zapravo ima dosta ja se uvijek malo izgubim kada želim nešto ovakvo napraviti. Zato mi je recept i više nego dobro došao a buhtle izgledaju i više nego dobro, super !

    ОдговориИзбриши
  16. jako dobra ideja - slane buhtle!
    i nadjev i tijesto čine mi se baš dobri

    ОдговориИзбриши
  17. Аутор је уклонио овај пост, jer je linkovao pogrešno :P :)
    Isprobane :))
    http://tinascookings.blogspot.com/2010/11/slane-buhtle.html
    I divno mekane! :)

    ОдговориИзбриши
  18. ;))) Videla sam fotkice, jako me raduje da si ih isprobala...puno pozdrava!;)))

    ОдговориИзбриши