недеља, 15. август 2010.

Kruske u rumu


Dragi moji, jedna lagana poslastica koju cete brzo spremiti, pa ako kojim slucajem imate kruske kod kuce, mozete vec odmah isprobati i obradovati ukucane posle rucka,  nadam se da ce vam se dopasti.;))

Sastojci: 4 kruske, 3 kasike secera, ribana kora jedne pomorandze, 2,5 dl vode, 1 dl ruma


Za grilijaz: 2 kasike secera, 3 kasike oraha


Za dekoraciju: 2,5 dl slatkog vrhnja

Priprema:

Kruske oljustiti, preseci na pola i izdubiti. U posudu sipati vodu, secer i naribanu koru neprskane pomorandze, pa kad provri spustiti kruske i kuvati 5 minuta. Pomeriti sa ringle, dodati rum i ostaviti da stoji dok se sirup ne ohladi.


Istopiti secer kao karamel, dodati orahe i prebaciti na nauljeni tanjir. Kad se ohladi, usitniti ga u avanu (muzaru). Umutiti slatko vrhnje kao slag. Polovine izdubljenih krusaka napuniti grilijasom, sastaviti ih i servirati sa ulupanim vrhnjem. Staviti drskice od krusaka koje smo sacuvali. Posuti sa jos malo grilijasa.

Napomena: da bi kruske lepo stajale prilikom serviranja, mozda ce biti potrebno da malo poravnamo donji deo vockica, samo ih isecite ravno i nece biti problema.;)
Recept je iz "Velikog Burdinog kuvara".

15 коментара:

  1. Savršeno za mene, uvijek me jako privlače voćni desertia, a ovo s okusom naranđe i ruma, super.

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo sve jako brzo bude gotovo, i fino je i lagano, moglo bi se cak napraviti i sa jabukama.;)))

    ОдговориИзбриши
  3. Ej bre Mignonne,
    jel imaš ti dušu. Tako ga lepo aranžiraš da mi dođe da ih napravim. A čim počnem da razmišljam u tom pravcu odmah počnem i da preispitujem recept i na kraju ispadne da se stalno nešto petljam gde mi nije mesto, a ovde mi stvarno nije mesto jer nikad nisam radio ništa slično sa kruškama. A opet kad pogledaš, zar nije ovo idealna prilika da nešto naučim?

    Znaš šta mene interesuje. Radio sam svojevremeno sa grilijažom, neka torta je bila u pitanju, gde su se kore posipale sa istucanim grilijažom. I taj šećer je kolko se sećam i nakon par dana mogao da se gricka kad jedeš tu tortu. Onda sam ja nešto petljao, i stavi grilijaž spolja (na bokove torte) i taj grilijaž se za 24 sata pretvori u sirup koji samo počne da curi sa torte, i nema više ništa od estetike. Došao sam do zaključka da grilijaž upija atmosversku vlagu i topi se. Od tad ga stavljam samo u Figaro štanglice, i čudno je ali tamo se ne topi. Verovatno zato što ima jaja i margarina, pa ne može da upija vodu. No kod tebe je okružen sočnom kruškom, pa me interesuje, da li je ikada neka od tih kruški preživela do sutrašnjeg dana, ili sve pojedete čim staviš na sto.:)

    Ako se desilo da je ipak naka nekad preživela, baš me interesuje da li se taj grilijaž unutra otopio, ili je i dalje u obliku kristalčića koji se grickaju i deluju jako zanimljivo dok to jedeš, naročito u toj kombinaciji sa kruškama.

    Hvala ti unapred na odgovoru.

    ОдговориИзбриши
  4. Cao, Dade...ako budes pravio ovaj desert, nemoj ostavljati za sutra, secer ce se otopiti i ostace samo usitnjeni orasi.;)) Najbolje je posluziti istog dana kad se napravi, dobro nece mu nista smetati da saceka par sati do rucka...;D
    Jednom sam pravila Zerbo tortu, a znas da se svaka korica premazuje karamelisanim secerom, pa tek onda filom...a bilo letnje vreme, nije mogla u frizider jer je vec bio zauzet, i do popodne se sav secer istopio i napravio "baricu" svuda oko torte... i zato sada, ako vec pravim ovu tortu, obavezno istog trenutka kad se nafiluje ide u zamrzivac i vise nemam problema sa rastopljenim secerom... verujem da bi i ta tvoja tortica sa grilijazom dobro prosla ako bi se odmah stavila negde na hladno.;))

    ОдговориИзбриши
  5. Hvala Mignonne, na iskrenom odgovoru. Ja sam bio gotovo siguran da bi u kruški, to moralo da se istopi, ali više volim i potvrdu te "sigurnosti".

    A što se tiče frižidera, i topljenja grilijaža, SVE SE ISTOPI KO I NA SOBNOJ TEMPERATURI. U zamrzivaču na -20 se ne topi tako brzo, ali ga zamrzivač savršeno "pripremi", tako da čim izvadiš tortu iz njega kroz 15 min. počinje curenje. Hladnoća i atmosverski vazduh čine da se sve to kondenzuje na grilijažu....i nama više grilijaža. :)))

    Važno je da MI znamo šta se događa, pa će mo se u skladu sa tim znanjem i ponašati. Ne valja kad napraviš nešto i očekuješ goste sutra, pa se obrukaš. Ili nedaj bože nosiš na poklon... Zato se ja stalno trudim da upoznam "neprijatelja". Ne volim iznenađenja. A ovam mangup grilijaž ja baš voleo da mi ih priređuje.

    Sad ga više i ne koristim sem u sastavu nekog FILA, u kome ima margarina. Tad se ponaša sasvim korektno.

    Pozdravljam te Mignonne, čujemo se uskoro.

    ОдговориИзбриши
  6. ovo je, draga moja, fenomenalno! idem odmah kruške kupiti :))

    ОдговориИзбриши
  7. Jaoj,izgledaju ko iz časopisa.Preslatke su mi i ove peteljke na kraju.Super ,super!

    ОдговориИзбриши
  8. rum...kruske...uvek se divim i uzdisem nad ovim receptom a nikako da ga napravim...skoro je i laka kuharica imala kruske na meniju...samo da li kruske treba da su cvrste ili mekse...sada se prodaju samo one grozno ttvrde koje sazreju za 7 dana kuci

    ОдговориИзбриши
  9. Dragi moji, ako se resite da napravite ovu poslasticu, bilo bi dobro da kruske budu vec zrele, sa zutom korom, ali ne previse mekane...a mozete smanjiti ili produziti vreme kuvanja u zavisnosti od toga kakve kruske nadjete.;))

    ОдговориИзбриши
  10. Jako mi se sviđa ova kombinacija. Volim kruške, a volim ih i koristiti u raznim desertima tako da je ovo za mene pun pogodak. :)

    ОдговориИзбриши
  11. Draga Andrea, nadam se da ce ti se dopasti!;))

    ОдговориИзбриши
  12. jako volim ovakve deserte, voće, pa ovi fini dodaci i onda još ovako lijepo pripremljeni i servirani. Super !!!

    ОдговориИзбриши
  13. Анониман7. март 2013. 11:20

    In terms of handling your confront, it anti wrinkle cream facial lines, supply heavy detoxification, perfect skin structure, and drink plenty of
    water. [url=http://www.netmeet.com/index.php?do=/blog/45169/3-myths-about-age-reversing-skin-care-items/]best wrinkle cream[/url]
    They all use skincare these people adequate, that now is the greatest time for
    you to start up a business. An additional part of wrinkle lotions may be the Coenzyme http://wanteddirect.
    com/node/1848 are primarily liable inside our means
    of aging.

    my web page :: best anti aging cream

    ОдговориИзбриши