субота, 21. март 2015.

"Ušuškana" pita od piletine


Recept za "ušuškanu" pitu od piletine iz aktuelnog broja MEZZE magazina (na stranici 25-26.). Ispod tople korice od lisnatog testa krije se mekano pileće meso i povrće u finom, kremastom sosu. Ovo jelo možete podjednako poslužiti kao toplo predjelo i kao glavno jelo. Posebno će lepo izgledati ako napravite male individualne porcije za svakog gosta.:)

Recept je veoma zahvalan za eksperimentisanje, pa tako recimo piletinu možete zameniti ćuretinom, suvim mesom, a možete staviti i kuvano meso iz supe. Izbor povrća se takođe može prilagoditi ukućanima, pečurke u sosu su uvek omiljena kombinacija, a fino se slažu i sa kockicama pančete.:)



Sastojci: 300 g pilećeg belog mesa, 1 crni luk, 150 g brokolija (grašak, šargarepa, pečurke i sl.) + 250 g lisnatog testa, 1 jaje za premazivanje

Bešamel umak: 25 g maslaca, 1 kašika brašna, 2 dl pileće supe, 1 dl mleka, prstohvat soli, biber po ukusu

Priprema:

Belo meso isecite na kockice i posolite po ukusu. Na malo maslaca i ulja propržite sitno seckani crni luk. Dodajte kockice piletine i sve zajedno kratko pržite dok meso ne omekša (možete koristiti i ostatke kuvanog mesa iz supe). Brokoli kuvajte u slanoj vodi 5 minuta, a zatim izvadite i sjedinite sa piletinom. Sve prebacite u posudu u kojoj će se peći.

Napravite bešamel umak: na malo maslaca propržite kašiku brašna. Polako sipajte pileću supu (može i od kockice) i mešajte da se ne naprave grudvice. Na kraju dodajte mleko i kuvajte 2-3 minuta da se umak zgusne. Posolite i pobiberite po ukusu. Prelijte preko piletine i povrća i sve fino izmešajte.


Rastanjite lisnato testo i isecite “poklopac” tako da malkice bude veći od posude za pečenje. Od ostatka testa isecite nekoliko listića i tupom stranom noža napravite zareze.

Ivice kalupa premažite sa umućenim jajetom, pa zatim pažljivo prebacite testo preko pripremljenog fila. Ivice testa dobro pritisnite da se zalepe za kalup. Na sredinu stavite dekoraciju od testa i sve premažite umućenim jajetom. Napravite i mali otvor nožem kako bi para mogla da izlazi. Pecite oko 35 minuta na 200 C sve dok testo lepo ne zarumeni. Poslužite toplo.
                                                                      
Prijatno!:)



20 коментара:

  1. Анониман22. март 2015. 08:23

    Sjajno! Kako ti padnu ove dekoracije na pamet? Fin nacin da se iskoristi ostaci povrca iz frizidera.

    ОдговориИзбриши
  2. Divna dekoracija, postavi jedan tanjiric i za mene, stizem na rucak :))

    ОдговориИзбриши
  3. Ajme meni, ja čim vidim lisnato tijesto odmah mi se sviđa, pa još onda i brokula - pun pogodak za moj gušt

    ОдговориИзбриши
  4. Radila sam nešto slično samo s gljivama i piletinom i bilo je odlično

    ОдговориИзбриши
  5. Ja sam uvek za ove "pokrivene ruckove", kao sto znas, ova kombinacija sa brokolima i lisnatim testom mora da je prste da polizes:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Prvo odskrines poklopcic, pa onda pokusas da izravnas... iz vise puta.:))

      Избриши
  6. Odlična kombinacija :) S pečurkama je kao pita i moram probati :)

    ОдговориИзбриши
  7. Kombinacija boli glava,uzitak za oko i nepce,prelepo draga moja.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, drago mi je da Te vidim ovde....sledeci put cu napraviti ovo kad se vidimo.:)))

      Избриши
  8. Анониман27. март 2015. 11:30

    Divno, jedva čekam da napravim!

    ОдговориИзбриши
  9. Ako nekada navratim do tebe ovo nemoj nikako iznositi pred mene. Pojescu i posudicu ;)
    Prelepooooo!

    ОдговориИзбриши