петак, 27. фебруар 2015.

Džem od limuna


Znate da rado pravim po Ljubicinim receptima i sa velikim uživanjem sam isprobala većinu recepata koje mi je poslala (neki od njih još uvek čekaju na red za probu:). I ovo je jedan od njih - džem od limuna je divan spoj slatkog i osvežavajućeg ukusa, odličan je dodatak voćnim kolačima i štrudlama, ali može biti i zanimljiv deo raznih koktel grickalica.

U nastavku pročitajte originalni Ljubicin recept za ovaj fini džem i pogledajte predlog za ukusne zalogajčiće sa sirom i džemom od limuna.:)

Džem od limuna (po Ljubicinom receptu)


Sastojci: 1 kg limuna, 500 g šećera, 2 dcl jabučnog soka, mahuna vanilije

Priprema:

Oguliti koru limuna, isjeći na četvrtine a potom na kockice. Odstraniti koštice.

U soku otopiti šećer, dodati seckani limun i sjemenke vanilije (ili vanilin šećer). Kuhati 45 minuta uz češće mješanje da ne zagori .

Polagano stavljati dzem u staklenke, zatvorit i okrenut tegle na poklopac dok se ne ohlade. Kasnije sestaklenke okrenu i uživamo. Džem se može stavljati u nadjeve od jabuka, kod štrudela, u poneka biskvitna tijesta sa voćem.


Utisci: džem sam pravila od 600 g limuna (to su otprilike 4 veća limuna), a kad sam ih očistila od kore dobila sam oko 300 g "mesa" limuna. Meni je nekako bilo zgodnije da ih najpre isečem na četvrtine, a potom oštrim nožem samo izvadim sredinu limuna. Sve je vrlo brzo bilo gotovo i za nešto manje od sat vremena dobila sam teglicu mirisnog džema, a iskoristila sam ga za fine zalogajčiće (pogledajte recept u nastavku:).


Zalogajčići sa sirom i džemom od limuna


Sastojci: 150 g Brie sira (može i neki drugi mekani, punomasni sir), 1 manji baget, malo maslaca, džem od limuna

Priprema:

Baget isecite na tanje kriškice i premažite sa malo maslaca. Na svaku kriškicu stavite po šniticu mekog sira i zapecite desetak minuta u zagrejanoj rerni. Za to vreme sir će se fino rastopiti a hlepčići će postati hrskavi.

Odgore stavite po kašičicu džma od limuna i odmah poslužite. Prijatno grickanje!:) 


39 коментара:

  1. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Demi, sok od jabuke se dodaje zbog lepseg ukusa (koristila sam kupovni sok iz tetrapaka), ali mozes staviti i obicnu vodu ako zelis. Dzem je tokom kuvanja postepeno dobijao tamniju boju, pretpostavljam da je to zbog secera koji je poceo lagano da se karamelizuje na kraju kuvanja.:) p.s. vrlo brzo se napravi, pa ako zelis mozes isprobati od pola mere.:)

      Избриши
    2. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    3. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    4. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    5. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    6. :)) Draga Demi, nemam nesto puno iskustva sa ovom vrstom marmelade, pravila sam je 2x po ovom receptu i oba puta je uspela. Prvi put sam izmerila kolicinu ociscenog voca, cisto da vidim koliko se dobije, ali nisam nista menjala u receptu, stavila sam 2 dl tecnosti na ovu kolicinu.:)
      p.s. sad cu doci da pogledam tvoje receptic.:)

      Избриши
  2. Jako volim citrusne džemove, moraću ovaj da dodam na listu za isprobavanje :) slike savršene, kao i uvek ♥

    ОдговориИзбриши
  3. :)) Hvalaa... i obavezno javi utiske ako budes pravila, verujem da ce ti se svideti.:))

    ОдговориИзбриши
  4. Obožavam citrusne džemove (marmelade?)! Ovaj je divan, a kombinacija sa sirom je fantastična- obožavam i takve kombinacije. Kako još nisam počela raditi svoje slatke prerađevine, u ovome uživam kroz ove divne slike.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mozda se nadje mesta za teglicu, verujem da bi svaki limun pozeleo da postane ovaj dzem.:)))

      Избриши
  5. Fini džemić, a i nema nešto posla... A ovi zalogaji mame... bri volEm, a džem je sigurno super u toj kombinaciji ♥

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zaista se sve brzo napravi i nema puno posla oko njega, mi smo nasu teglicu vec potrosili a chef je narucio duplu turu sledeci put.:D

      Избриши
  6. Kakva predivna kombinacija, Lana! Samo me interesuje da li bi se deo korice mogao da iskoriste u satkom, koje je ovakvo kako si ga ti napravila fenomenalno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Sladjana, ako mozda uspes da nabavis neprskani limun, verujem da bi bilo fantasticno napraviti i sa kandiranom koricom.:))

      Избриши
  7. Neću odoleti da stavim i po neli ceo limun sa korom, imam organski iz Grčke :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U tom slucaju napravi odmah duplu meru, steta bi bilo ne iskorisitit neprskanu koricu.:)

      Избриши
  8. skoro nikada ne radim džem od limuna, super je!

    ОдговориИзбриши
  9. Odlično izgleda, baš mi se sviđa kombinacija limuna i sira.

    ОдговориИзбриши
  10. Kad je preporuka tvoja, a još kada sve ovo prate ovakve divne fotografije... prosto mirišu!
    Ovo ću uskoro isprobati :)

    ОдговориИзбриши
  11. Super izgleda marmelada, kad sam ja radila nekako mi je tamna ispala i tvrda, ali je dobro došla za punjenje. Sviđa mi se ovaj recept.

    ОдговориИзбриши
  12. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  13. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ok, evo ovako... pravila sam dva puta marmeladu po tom receptu, nisam nista menjala od sastojaka, i oba puta je fino ispala. Znaci, ne moras nista meriti, slobodno radi po receptu i dodaj 200 ml soka ili vode na ovu kolicinu limuna (1 kg sa korom, odnosno oko 1/2 kg kad se ocisti.:)

      Избриши
    2. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    3. Mislila sam da bi bilo lepo objaviti neki receptic gde je upotrebljena maremelada od limuna, mozda kao fil u kolacima ili pecivu, keksicima i sl.:))

      Избриши
  14. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  15. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mmmm, keksici sa lavandom su odlicna ideja, a verujem da ces ti jos nesto fino smisliti, navraticu kasnije da pogledam.:) Lepo provedi vikend!:)

      Избриши
  16. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши