петак, 27. фебруар 2015.

Džem od limuna


Znate da rado pravim po Ljubicinim receptima i sa velikim uživanjem sam isprobala većinu recepata koje mi je poslala (neki od njih još uvek čekaju na red za probu:). I ovo je jedan od njih - džem od limuna je divan spoj slatkog i osvežavajućeg ukusa, odličan je dodatak voćnim kolačima i štrudlama, ali može biti i zanimljiv deo raznih koktel grickalica.

U nastavku pročitajte originalni Ljubicin recept za ovaj fini džem i pogledajte predlog za ukusne zalogajčiće sa sirom i džemom od limuna.:)

Džem od limuna (po Ljubicinom receptu)


Sastojci: 1 kg limuna, 500 g šećera, 2 dcl jabučnog soka, mahuna vanilije

Priprema:

Oguliti koru limuna, isjeći na četvrtine a potom na kockice. Odstraniti koštice.

U soku otopiti šećer, dodati seckani limun i sjemenke vanilije (ili vanilin šećer). Kuhati 45 minuta uz češće mješanje da ne zagori .

Polagano stavljati dzem u staklenke, zatvorit i okrenut tegle na poklopac dok se ne ohlade. Kasnije sestaklenke okrenu i uživamo. Džem se može stavljati u nadjeve od jabuka, kod štrudela, u poneka biskvitna tijesta sa voćem.


Utisci: džem sam pravila od 600 g limuna (to su otprilike 4 veća limuna), a kad sam ih očistila od kore dobila sam oko 300 g "mesa" limuna. Meni je nekako bilo zgodnije da ih najpre isečem na četvrtine, a potom oštrim nožem samo izvadim sredinu limuna. Sve je vrlo brzo bilo gotovo i za nešto manje od sat vremena dobila sam teglicu mirisnog džema, a iskoristila sam ga za fine zalogajčiće (pogledajte recept u nastavku:).


Zalogajčići sa sirom i džemom od limuna


Sastojci: 150 g Brie sira (može i neki drugi mekani, punomasni sir), 1 manji baget, malo maslaca, džem od limuna

Priprema:

Baget isecite na tanje kriškice i premažite sa malo maslaca. Na svaku kriškicu stavite po šniticu mekog sira i zapecite desetak minuta u zagrejanoj rerni. Za to vreme sir će se fino rastopiti a hlepčići će postati hrskavi.

Odgore stavite po kašičicu džma od limuna i odmah poslužite. Prijatno grickanje!:) 


39 коментара:

  1. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Demi, sok od jabuke se dodaje zbog lepseg ukusa (koristila sam kupovni sok iz tetrapaka), ali mozes staviti i obicnu vodu ako zelis. Dzem je tokom kuvanja postepeno dobijao tamniju boju, pretpostavljam da je to zbog secera koji je poceo lagano da se karamelizuje na kraju kuvanja.:) p.s. vrlo brzo se napravi, pa ako zelis mozes isprobati od pola mere.:)

      Избриши
    2. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    3. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    4. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    5. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    6. :)) Draga Demi, nemam nesto puno iskustva sa ovom vrstom marmelade, pravila sam je 2x po ovom receptu i oba puta je uspela. Prvi put sam izmerila kolicinu ociscenog voca, cisto da vidim koliko se dobije, ali nisam nista menjala u receptu, stavila sam 2 dl tecnosti na ovu kolicinu.:)
      p.s. sad cu doci da pogledam tvoje receptic.:)

      Избриши
  2. Jako volim citrusne džemove, moraću ovaj da dodam na listu za isprobavanje :) slike savršene, kao i uvek ♥

    ОдговориИзбриши
  3. :)) Hvalaa... i obavezno javi utiske ako budes pravila, verujem da ce ti se svideti.:))

    ОдговориИзбриши
  4. Obožavam citrusne džemove (marmelade?)! Ovaj je divan, a kombinacija sa sirom je fantastična- obožavam i takve kombinacije. Kako još nisam počela raditi svoje slatke prerađevine, u ovome uživam kroz ove divne slike.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mozda se nadje mesta za teglicu, verujem da bi svaki limun pozeleo da postane ovaj dzem.:)))

      Избриши
  5. Fini džemić, a i nema nešto posla... A ovi zalogaji mame... bri volEm, a džem je sigurno super u toj kombinaciji ♥

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zaista se sve brzo napravi i nema puno posla oko njega, mi smo nasu teglicu vec potrosili a chef je narucio duplu turu sledeci put.:D

      Избриши
  6. Kakva predivna kombinacija, Lana! Samo me interesuje da li bi se deo korice mogao da iskoriste u satkom, koje je ovakvo kako si ga ti napravila fenomenalno!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Sladjana, ako mozda uspes da nabavis neprskani limun, verujem da bi bilo fantasticno napraviti i sa kandiranom koricom.:))

      Избриши
  7. Neću odoleti da stavim i po neli ceo limun sa korom, imam organski iz Grčke :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U tom slucaju napravi odmah duplu meru, steta bi bilo ne iskorisitit neprskanu koricu.:)

      Избриши
  8. skoro nikada ne radim džem od limuna, super je!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Eto zgodne prilike da isprobas receptic, drzim fige!:)

      Избриши
  9. Odlično izgleda, baš mi se sviđa kombinacija limuna i sira.

    ОдговориИзбриши
  10. Kad je preporuka tvoja, a još kada sve ovo prate ovakve divne fotografije... prosto mirišu!
    Ovo ću uskoro isprobati :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drzim fige za probu i nadam se da ce ti se svideti.:))

      Избриши
  11. Super izgleda marmelada, kad sam ja radila nekako mi je tamna ispala i tvrda, ali je dobro došla za punjenje. Sviđa mi se ovaj recept.

    ОдговориИзбриши
  12. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)))) Dolaaaazim na vecericu! :D da, 2 dl je 200 ml (1 solja)

      Избриши
  13. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ok, evo ovako... pravila sam dva puta marmeladu po tom receptu, nisam nista menjala od sastojaka, i oba puta je fino ispala. Znaci, ne moras nista meriti, slobodno radi po receptu i dodaj 200 ml soka ili vode na ovu kolicinu limuna (1 kg sa korom, odnosno oko 1/2 kg kad se ocisti.:)

      Избриши
    2. Аутор је уклонио коментар.

      Избриши
    3. Mislila sam da bi bilo lepo objaviti neki receptic gde je upotrebljena maremelada od limuna, mozda kao fil u kolacima ili pecivu, keksicima i sl.:))

      Избриши
  14. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  15. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mmmm, keksici sa lavandom su odlicna ideja, a verujem da ces ti jos nesto fino smisliti, navraticu kasnije da pogledam.:) Lepo provedi vikend!:)

      Избриши
  16. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши