четвртак, 19. фебруар 2015.

Rustična pita od paradajza


Nedvno mi je moja draga Ljubica poslala link za recept koji je gledala u emisiji La prova del cuoco i napisala da bi mi se možda dopao za probu. Kaže da je ona već pravila i da je veoma ukusno. I zaista je bila u pravu.:)

Radi se zapravo o klasičnom testu za pizzu kombinovanim sa filom od paradajza i bešamel umakom. Vrlo ukusno i lagano za pripremu, pa ako možda još uvek razmišljate šta ćete praviti danas za večeru, eto jedne lepe ideje.:)

Na sledećem linku možete pogledati i video recept na Rai Uno (počinje od 25:00 min.).


Rustična pita od paradajza


Sastojci: 300 g brašna, 1 ravna kašičica soli, 1/2 kašičice sode-bikarbone, 100 ml mleka, 1 kašika kisele pavlake

Nadev: 500 g paradajz pelata (ili svež), 1 češanj belog luka, malo soli i bibera, bosiljak

Bešamel umak: 150 ml mleka, 100 ml pavlake za kuvanje, 25 g maslaca, 1 kašika brašna, 1/2 kašičice soli, 100 g parmezana ili kačkavalja

Priprema:

Izmešati brašno, so i malo sode bikarbone. Dodati kašiku pavlake i uz postepeno dodavanje mleka zamesiti testo. Testo zamotati u foliju i ostaviti pola sata u frižideru. Dok se testo odmara, napraviti nadev i bešamel umak.


Kalup za pečenje premazati maslacem (može se koristiti i kalup za tortu). Testo zatim rastanjiti u krug, tako da bude veći od prečnika kalupa. Preneti uz pomoć oklagije a višak testa prebaciti preko ivica kalupa.

Preko testa rasporediti najpre fil od paradajza, a preko toga sipati bešamel. Sasvim malo razmutiti varjačom da se sjedine oba fila (ne treba puno mešati). Ivice testa prebaciti preko fila i napraviti faltice (kao na slici). Peći u zagrejanoj rerni na 200 C oko 30 minuta. Sačekati da se pita malo prohladi pre nego što je isečete. Prijatno!:)


Nadev od paradajza: na ulju kratko propržiti jedan češanj belog luka da fino zamiriše, pa zatim dodati paradajz pelat ili svež paradajz iseckan na kockice. Posoliti po ukusu i dodati malo seckanog bosiljka. Dinstati desetak minuta da ispari višak tečnosti i da ostane gust paradajz sos.

Bešamel umak: na malo maslaca propržiti kašiku brašna, pa sipati mleko i pavlaku za kuvanje. Neprestano mešati da se ne naprave grudvice. Posoliti i pobiberiti po ukusu. Kuvati oko 5 minuta da se umak zgusne. Na kraju dodati naribani sir i sve izmešati da se fino rastopi.


Napomena: ako možete da odolite, sačekajte da se pita malo prohladi pre nego što je isečete, jer je fil još uvek vruć i razliće se po tanjiru (a možete se i ispeći ako pokušate da ga probate još tako toplog). Mislim da ću sledeći put koru napraviti sa nešto manje brašna (možda 250 g), čini mi se da je za kalup prečnika 24 cm to sasvim dovoljno i da će korica biti tanja i krckavija.:)


33 коментара:

  1. Mediteranska! Ali puno pelata ima.... Ja bih napunila pecurkama i slaninom... Pelatom..ali tad bi licila na pizza:-D ta kora izgleda tvrda ali besamel lici kao sir i opet mi podseca pizza.... Mislim da mirise kao pizza....

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mogu se dodati pecurke i malo slaninice, bice jos ukusnije... korica je ispala malo deblja nego sto sam mislila, sledeci put cu je napraviti tanju ili cu peci u vecem kalupu.:)) p.s. korica je krckava (mi je tako bas volimo), ali moze se poprskati sa malo vode kad se ispece i ostaviti pokrivenu krpom, pa ce omeksati za par minuta.:)

      Избриши
    2. Tako nekako izgleda kad moja mama pravi spanakopitu ali to je ybog maslinovog ulja žto ispadne tvdr testo... ja ne volim hrčkavo da bude. Ipak sutradan je nešto mekše i jedem i ja neki komad....

      Избриши
  2. zanimljiva ti je ova pita...baš dobar prijedlog za večeru s dečkima :)

    ОдговориИзбриши
  3. Kako ukusno deluje tako reš pečeno. I ja bih dodala malo slaninice i malo više bosiljka. Obožavam ga. Kako ste uspeli da ga sačuvate za zimu?
    Duška

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Sa slaninicom bi bilo odlicno, sigurno nece "pokvariti", hihihi...:))) p.s. mala saksija bosiljka mi uvek stoji na kuhinj.prozoru, samo ga malo zalijem po potrebi.:))

      Избриши
  4. шта укусно рецепт !!! и хвала за сјајне слике до !!! лове поздраве из ангие из Немачке

    ОдговориИзбриши
  5. Super ideja, punjenje je odlično a što se kore tiše on može biti i malo deblja, ne smeta

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Meni je rub korice uvek najukusniji, ali mozda sam ovog puta malkice preterala.:))

      Избриши
  6. Meni od ovog nista vise ne reba, mada je odlicna podloga za dodavanje ukusa. Prelepo :))

    ОдговориИзбриши
  7. Volim pizze, tako da me ovo dosta podsjeća i rado bih isprobala :) Svaka čast :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Natasa, verujem da bi ti se svidelo, ovo je jedan bas lagan i ukusan receptic.:)

      Избриши
  8. Pravila sam pitu, ali sa svežim paradajzom sa lisnatim testom i oduševili smo se, verujem da bi i ova pita bila dobar za naš ukus.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zoko, testo mozes menjati po zelji, ovo je neka varijatna omiljenog testa za "pizzu".:))

      Избриши
  9. Ovo je super recept kad nema svježih pumidora, a i super izgleda. Sviđa mi se i tračak sunca na fotkama, osjeća se proljeće :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uspela sam da uhvatim poslednji zracak svetla pre nego sto su sunce i pitica nestali.:D

      Избриши
  10. Lana, ovo prelepo izgleda! I ne, nista ne dodavati, sto god se doda moze samo da potisne paradajz. Ovako je savrsena!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Ovo je bila "light" verzija, mada po neki konkretni komadic ne bi puno smetao, hihihi...:D

      Избриши
  11. Odlicno izgleda. Verujem da bih uzivala u svakom zalogaju:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nale, obavezno isprobaj ako ti se ukaze zgodna prilika, sigurna sam da ce vam se dopasti.:))

      Избриши
  12. Osećam da je ovo totalno ludilo!
    Sigurno ću isprobati :)

    ОдговориИзбриши
  13. Pita divno izgleda, tako svježe i veselo, a paradajz je uvijek dobro došao, svježi ili pelati, pita je sigurno jako ukusna !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Branka, to je jedan od onih brzih i laganih receptica, zgodnih za svaku priliku, nadam se da ce mozda doci na red za probu.:))

      Избриши