петак, 7. новембар 2014.

Ručak sa bundevom


Danas ponovo kuvam po Ljubicinim receptima (sećete se Ljubicine orahnjače:), a ovog puta su to dva fina jela sa bundevom.:) Kako vi najčešće pripremate bundevu, da li imate neki omiljeni recept ? Kod nas se bundeva najviše koristi u pitama i kolačima, u skorije vreme pravim i čorbicu sa bundevom (chef je baš ne voli:), ali ovi slani recepti su zaista bili jedno divo novo iskustvo.

U nastavku slede dva recepta koje je Ljubica poslala, za njoke od buče (bundeve) i za buču sa kiselim kupusom, dok je treći recept zapravo više ideja kako iskoristiti postojeće sastojke za novo jelo. Na kraju svakog recepta sam napisala svoje utiske, šta sam promenila ili dodala. Pročitajte recepte i možda dobijete lepu inspiraciju za neki naredni ručak, a mi ćemo ih svakako ponoviti.:)

 Njoki od buče


Sastojci: 1kg buče, 4 dag masla, 3jaja, 25 dag brasna, sol 

Priprema:

Ogulimo buču izrezemo na komade velišine jaja i kuhamo na pari 20-30 min. Poslje toga je propasiramo ili usitnimo u sjeckalici. Pire dobro ocijedmo (ostavimo u cijedilu) da tekućina iskapa i ohladim.


U ohlađeni pire dodamo maslo, jaja, brašno i sol i umjesto tjesto podjelimo u 4 kuglice. Svaku razvaljamo u valjak i režmo kuglice koje palcem provučmo preko ribeža za tako da se jedne strane ostane rupice. Kuhamo ih u slanoj vodi oko 5 min. Kuhane njoke uronimo u hladnu vodu i služimo kao prilog.


Moji utisci: ovo je zaista jedno fino i lagano jelo. Pravila sam sve po Ljubicinom receptu, meni je trebalo nešto više brašna koje sam dodala da se testo ne lepi za prste. Njoke sam oblikovala preko okrenute viljuške da bi dobili lepe šare (mada su prilikom kuvanja nestale:). Kad je sve bilo gotovo, njoke sam prelila sa malo rastoljenog maslaca i posula sveže mlevenim biberom i seckanim peršunom.

Chefu se dopalo da ih posipa kockicama pržene slanine, pa eto još jedne ideje.:)



Buča sa kiselim kupusom


Sastojci: 50 dag buče, 40 dag kiselog kupusa, ulja, 1 kapula (crveni luk ), papar po želji, malo vegete, 1 list lovora (moze suhi )

Priprema:

Ogulimo buču i naribamo je na krupnom ribežu. Ja kupus isprem  naizmjenično jednom u hladnoj vodi pa u to toplu vodu oko 4 puta (moji ne vole da je kupus previse slan). Sve se dinsta na laganoj vatri na ulju ispržimo luk crveni u to dodamo buču i kupus. Mješamo i tako pirjamo 15 min na laganoj vatri. Dodamo vode toliko da prekrije dno posude (papar po zelji ). Lovorov list dodamo i tako kuhamo oko 40 min . Lovor izvadim čim zavrsim sa dinstanjem. 


Moji utisci: priznajem da sam u početku bila pomalo skeptična kako će se uklopiti svi sastojci, nisam ranije pravila bundevu u slanoj kombinaciji. Kod nas je najviše zastupljena u poslasticama, međutim ovo jelo je bilo prijatno iznenađenje. Kiseli kupus je dao finu osvežavajuću notu, a bundeva se vrlo lepo uklopila i nije preovladao njen slatkasti ukus.

Na kraju sam dodala i malo propržene slaninice odgore (ostalo je od šefovih "kockica":) i dosta bibera, pa je sve skupa bila zaista ukusno. Sem toga, vrlo brzo se sprema tako da toplo preporučujem za probu.:) Mesne "dodatke" možete slobodno izostaviti, pa ćete dobiti veoma ukusno posno jelo.


Njoke od bundeve na maslacu


Njokice od bundeve koje su ostale od prošlog puta sam zamrzla, pa smo ih imali za još jedan ručak. Kad su se napola odmrzle, samo sam ih kratko propržila na maslacu da se ugreju i na kraju posula sitno naribanim sirom. Veoma su ukusne i tako same, a možete ih poslužiti i kao prilog uz neko glavno jelo, recimo sa piletinom.:)

Još finih recepata sa bundevom možete pronaći na blogu pod tagom bundeva.:)

14 коментара:

  1. Ubiste me sa ovim divnim receptima sa bundevom, sad sam bila i kod Zoke. I njoj sam se zalila sto ne mogu da nadjem lepu bundevu, idem za vikend po pijacama ;)) Njoke su ti divne:))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drzim ti fige za nabavku, samo reci ako treba da posaljemo odavde, hihihi... veliki ljubac ti leti!:))

      Избриши
  2. Ne mogu vjerovati, baš mi je muž pripremio prije dva dana baš na ovaj način njoke sa bundevom i stvarno je ukusno. Inače ja volim njoke na sve načine :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bice da je telepatija.:) Njoke su veoma zahvalne i uvek ukusne u svim kombinacijama.:)

      Избриши
  3. Njoke su sjajne, ja ih baš volim, ali baš me zanima ovaj drugi recept. Nikad nešto slično nisam jela...

    ОдговориИзбриши
  4. Baš sam danas radila njoke od bundeve, tražile su mi više brašna, stvarno se ne može odrediti koliko je potrebno jer ovisi koliko se buća ocijedila. Meni više odgovara kada je manje brašna, a djeci više. Danas sam i marmeladu napravila, sutra ćemo je degustirati. Ovo s kupusom nisam probala, niti išta slično.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pravi put sam radila njokice i nama su se isto dopale, sad me kopka kakva je marmelada od bundeve, nadam se da ce biti receptic.:)

      Избриши
  5. Bundevu obožavamo i muž i ja i mi je koristimo maksimalno. Kupus i bundevu nisam probala a mogla bih kad mi se kupus ukiseli, inače čorbice od nje su nam vrlo često na stolu.
    Danas i li sutra će opet biti nešto sa njom.jer ih baš ima svuda oko nas.
    Prijatno i uživajte u ručku.

    ОдговориИзбриши
  6. Blagodati bundeve na stolu; divni recepti za ne bas cesto iskoristeno povrce. Njoke super izgledaju i imaju divnu boju.

    ОдговориИзбриши