понедељак, 17. новембар 2014.

Šah torta


Kad vam treba neki brzi i fini desert, predlažem vam da napravite ovu sočnu torticu sa rumom i ganaš kremom. Umesto klasičnih korica i slojeva kreme, kada je presečete čeka vas zanimljiv "šahovski" uzorak. Idealna za druženje uz popodnevenu partiju šaha i kaficu.:)

Šah torta

Sastojci: 5 jaja, 150 g šećera, 75 ml mleka (mala kafena šoljica), 75 ml ulja, 200 g brašna, 1 prašak za pecivo + 1,5 kašika kakao praha (za braon koru)

Ganaš krema: 250 ml slatke pavlake, 250 g čokolade

Sirup: 200 g šećera, 150 ml vode, 50 ml ruma

Glazura: 150 g čokolade, 4-5 kašika ulja

Priprema: 

Umutiti belanca u čvrst šam uz postupno dodavanje šećera. Dodati jedno po jedno žumance, mleko, ulje i na kraju umešati brašno sa praškom za pecivo. Podeliti smesu na dva dela, pa u jedan deo dodati kakao prah.

Plah od rerne obložiti papirom za pečenje a na sredini napraviti malu pregradu od preklopljenog papira (visine 3-4 cm). U jedan deo pleha sipati žutu smesu, a u drugi deo braon. Peći oba dela zajedno na 200 C oko 20-tak minuta. Kad su kore gotove, svaku deo iseći na 5 dugačkih traka (dobićemo 5 žutih i 5 braon trakica).


Napraviti fil: zagrejati slatku pavlaku, pomeriti sa ringle čim provri i dodati kockice izlomljene čokolade. Mešati dok se čokolada potpuno ne rastopi. Staviti na hladno da se fil malo ohladi i stegne.

Skuvati sirup od šećera, vode i ruma. Možete dodati i više ruma po želji. Sirup kuvati 1-2 minuta kad provri, a zatim pomeriti sa ringle.

Torticu filovati na sledeći način: na tanjir za posluživanje složiti tri trake (naizmenično žute i braon), preliti ih sirupom i premazati ganaš kremom (nožem proći između traka da bi se krema bolje rasporedila). Preko toga poređeti još tri trake, paziti da braon kockice dođe iznad žutih i obrnuto. Preliti sve ponovo sirupom i premazati kremom. Postupak ponoviti još jednom i za treći red (ostaće jedan trakica koja se može poručkati:).


Celu tortu premazati preostalim kremom i kad se ohladi preliti glazurom od čokolade. Za glazuru rastopiti čokoladu sa malo ulja na laganoj temperaturi. Na kraju torticu isprskati sa malo čokolade ili dekorisati po želji.

 Pre služenja tortu ostaviti par sati se rashladi kako bi se svi sastojci fino povezali.... uživajte!:)


30 коментара:

  1. neznam šta više pisati ispod svih tvojih postova....slike,recepti,ideje....samo ću reći- "divno je znati da postojiš" !

    ОдговориИзбриши
  2. Zaista je divna!!! Meni je već dugo želja da napravim onu okruglu sa šah uzorkom... :)

    ОдговориИзбриши
  3. Deluje tako mekano i sočno a i izgled je upečatljiv!
    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
  4. Ma, znam... Sve ti to meni lepo napišeš i objasniš kako se pravi, još lepše mi uslikaš i ja samo mogu da trepćem na tvoje preslatke djakonije... Ali, jel' mogu ja da se najavim tebi, lepo, ko čovek, pa da ti meni napraviš jednu 'vaku tortičku? Troškove ja plaćam:)))) Svidja mi se, naročito, onaj rum kao dodatak, hik-hik:)) Ljubim-ljubim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nale, nemoj da mi trepces tamo, nego lepo da se spakujes i dodjes ovde, pa cemo zajedno da pravimo, jel moze?:))) cmok, cmok...

      Избриши
  5. auuu, kako dobro izgleda! super je fazon skroz.. divne slike =)

    ОдговориИзбриши
  6. Ajme a vidi ovu čokoladu što se fini topi, divota.

    ОдговориИзбриши
  7. Odavno imam zelju da isprobam ovu torticu i molicu lepo jedno parcence :)))

    ОдговориИзбриши
  8. Prelepa je i bas pedantna, verujem i da je ukusna ;)

    ОдговориИзбриши
  9. Ja sam umorna kao pas ušla da pogledam šta ima novo, jedva kuckam ali sam morala da napišem da si stvarno čarobnica, Lana.

    ОдговориИзбриши
  10. Oooo što je ovo lepo! Rado bi odigrala jednu partiju sa tobom ;)

    ОдговориИзбриши
  11. Ja sam i zaboravila da ta torta postoji, kakvo si joj divno odelo dala:)) p.s vidim da je chef izgubio partiju:)

    ОдговориИзбриши
  12. moja mama je često pravila šah tortu..imam njen recept.....
    tako me i ova tvoja torta podsjetila na maminu.....predivna je...kao uostalom i sve kod tebe...

    ОдговориИзбриши
  13. Sviđa mi se što je jednostavna, a sigurno je odlična! Barem sastojci i izgled tako kažu... :)))

    ОдговориИзбриши
  14. Odlična torta Lana i kao i uvijek majstorski si je napravila, baš je zanimljiva u ovom šah izdanju i sigurno ukusna i fina !

    ОдговориИзбриши