четвртак, 13. новембар 2014.

Ali Babine pogačice


Ove slane zalogajčiće možete poslužit kao toplo predjelo ili ukusnu večeru, a mogu biti i lepo posluženje kada vam se najave gosti.:) Slobodno iskoristite pire krompir koji je preostao od ručka da napravite testo, a fil možete kombinovati po želji - u svakoj korpici se krije pravo malo blago.:)

Ali Babine pogačice


Sastojci (testo): 500 g kuvanog krompira, 250 g brašna, malo soli i bibera

Nadev: 1 vezica mladog crnog luka, 100 g pancete, 100 g kačkavalja, 100 g šampinjona, so, biber, seckani peršun + 1 jaje za premazivanje, susam ili kim za posipanje

Priprema:

Krompir oljuštite i skuvajte u slanoj vodi. Ispasirajte i izmešajte sa brašnom, dodajte malo soli i bibera po ukusu. Radni sto pospite brašnom i razvijte tanku koru. Okruglom modlicom izvadite 12 većih krugova prečnika 8,5 -10 cm i isto toliko manjih krugova za poklopčiće. 


Kalup za mafine premažite maslacem i pospite sa malo brašna.  U kalup najpre stavite veće krugove od testa i utisnite ivice. Stavite po kašičicu fila i skupite malo krajeve testa prema sredini. Odgore stavite manje krugove kao poklopčiće i sve premažite umućenim jajetom. Po želji pospite crnim ili običnim susamom.


Nadev: na malo ulja propržite sitno seckani mladi luk i kockice pancete. Dodajte listiće šampinjona i sve zajedno kratko prodinstajte. Pomerite sa ringle i ostavite da se ohladi.

Kačkavalj iseckajte na sitne kockice i umešajte u ohlađeni fil. Posolite i pobiberite po ukusu i dodajte seckano peršunovo lišće. Napunite pogačice od krompira.


Pecite na 200 C oko 25-30 minuta da pogačice lepo zarumene. Poslužite ih odmah dok su fino tople jer su tada najlepše. Prijatno!:)

Napomena: pogačice možete napuniti povrćem po želji, pečurkama, kuvanom piletinom, mlevenim mesom, dimljenim sirom, tunjevinom i dr.


Recept je objavljen u letnjem dvobroju magazina MEZZE.:)

33 коментара:

  1. Lana odlične su pogačice, ma super su ! Za ručak na poslu, za počastiti dobro društvo, za svaku priliku, sviđa mi se krumpirovo tijesto kao i ovo punjenje. A kalup me tek osvojio, prekrasan je !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Branka, pogacice su stvarno prakticne i tesko im je odoleti, nestanu u trenu.:) Kalupic je davno kupljen pa ga cuvam samo za posebne receptice.:)

      Избриши
  2. ovaj tvoj kalup!!!
    i u njemu uvijek tako dobre tvoje delicije, prave kreacije...super, super,..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Snjezo, najradije bih kupila celu kolekciju takvog posudja, i taj kalupic sam slucajno pronasla i cak mi je zao da pecem u njemu, sve se bojim da ce se slomiti.:)

      Избриши
  3. Ove pogacice moram da probam. I meni se mnogo svidja kalup, gde si ga kupila?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veoma su jednostavne za pravljenje.:) p.s. kalupic je kupljen u lokalnoj radnji u Leskovcu koja prodaje razne sitnice za kuhinju, lepe tanjire i sl.:) Ne znam odakle se javljate, ali ukoliko ste u mogucnosti da porucite prosledila bih sledeci link http://www.temp-tations.com/, naime to je firma koja radi upravo takvo keramicko posudje, nazalost, ovde ga je nemoguce naruciti ali mozda ce se neko snaci.:)

      Избриши
    2. Hvala puno na odgovoru :) Ja sam Mira iz Temisvara. Vas blog mi je jedan od omiljenih kulinarskih :)

      Избриши
    3. Draga Miro, hvala Vam i puno Vas pozdravljam!:))

      Избриши
  4. ajme što su divne, a bome i ovaj kalupić, prekrasno!

    ОдговориИзбриши
  5. Prekrasan receptic; tijesto od krompira je odusevljavajuce, bas kao i mogucnost filovanja raznim sastojcima.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Jasna, krompirovo testo je zaista zahvalno i puno toga lepog se moze napraviti sa njim,:)

      Избриши
  6. Moram da ti kažem da si me baš zainteresovala sa nazivom ovih peciva.. sviđaju mi se a kalupić mi je jako lep.Videla sam ovde nešto slično, nisam ih kupila jer više nemam mesta gde da ih stavljam

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno Zorice, a sa kalupicima je uvek problem gde ih odloziti, cini mi se da kuhinja postaje sve manja.:)))

      Избриши
  7. Ali Baba je znao šta je dobro a naročito kad se stavi u ovakve kalupčiće :-)

    ОдговориИзбриши
  8. hmmmmmm, znaš što? ovaj kalup je toliko krasan da se moram koncentrirati na pogačice jer bi samo u njega gledala, sviđa mi se ovo kumpirovo tijesto

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)))) sledeci put cu servirati na tanjiricu, da vam ne odvlaci paznju, hihihi...:)))

      Избриши
  9. Bas su divne ove pogačice! Odlična ideja za užinu za posao. :)
    P.S. Mislim da sam videla sličan kalup kod nas u Pančevu. Potražiću ovih dana...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Mimi...mozda uspes da ih pronadjes jos u nekoj boji, ovde su bili i i crveni.:))

      Избриши
  10. Retko pravim krompirovo testo, a ove tvoje pogačice kažu da grešim! Odlično izgledaju!
    A o kalupu... ;)))

    ОдговориИзбриши
  11. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  12. Komentar namenjen drugome sam ostavila tebi, izvini:) Vidjala sam ove pogacice ranije, al me ove tvoje bas podsecaju na male cupove:)) P.S Juce sam pravila neke okruglice sa jabukama i po previ put koristila ovaj predivni kalupic:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :))) Radujem se zajedno sa tobom i nadam se da su okruglice fino ispale.:))) p.s. ne brini zabog komentara.;) cmook...

      Избриши
  13. Prvo mi je zapeo za oko divan kalup a tek sam onda obratila pažnju na recept , sve jako fino, lijepo fotkano i na kraju posluženo, Netko je fino guštao zar ne..

    ОдговориИзбриши
  14. Divne pogačice! Posljednji put sam se suzdržala komentirati kalup, ali sad moram - prekrasan je!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :))) Ne smem vise fotkati u tom kalupicu, cini mi se da vam odvlaci paznju, hihihi...:D

      Избриши
  15. Uh, sve je super, od tijesta, punjenja, do ovog divnog kalupa

    ОдговориИзбриши