недеља, 12. октобар 2014.

Bakini tašci sa pekmezom


Ovo je jedan fini starinski recept koji mi je veoma drag - bakini tašci sa pekmezom. Baka nažalost nije više sa nama, ali od danas na blogu možete pronaći posebno izabrane recepte koji su obeleženi tagom iz bakine kuhinjeNa taj način želim da ih sačuvam za neke buduće generacije i da podelim lepe uspomene sa vama.:)

Sastojci: 350 g brašna, 1/4  kašičice soli, 1 jaje, oko 1,5 dl mlake vode, domaći pekmez od kajsija (gusto ukuvan), mrvice

Priprema:

Zamesiti testo od brašna, malo soli, jednog jajeta i vode. Testo treba da bude tvrđe kao za rezance. Pokriti i ostaviti da odmara desetak minuta, pa zatim razviti tanku pravougaonu koru.


Na jednu polovinu testa rasporediti male kupice pekmeza od kajsija (kao na slici). Prostor između njih premazati belancetom ili hladnom vodom, pa preklopiti drugom polovinom testa. Testo malo utapkati između "brežuljaka" da se bolje zalepi.

Reckavim točkićem iseći na kvadratiće. Zagrejati vodu sa malo soli u većem loncu, pa spuštati po nekoliko taškica da se kuvaju. Kuvati ih 10-15 minuta u kipućoj vodi dok ne isplivaju na površinu.


U međuvremenu, na maslacu ili ulju proopržiti hlebne mrvice (prezlu) da fino zarumeni. Kuvane taške spuštati na tanjir i posipati uprženim mrvicama. Po želji odgore staviti kašiku milerama da se fino rastopi. Poslužiti ih tople čim su gotove... prijatno!:)

Napomena: testo možete zamesiti i bez jaja ukoliko želite da napravite posnu verziju taški sa pekmezom.


Ako vam se dopao ovaj starinski receptić, pogledajte još neke fine recepte iz bakine kuhinje koji su  posebno označeni na blogu.:)

20 коментара:

  1. Prvo sam se obradovala kad sam videla naslov, pa rastuzila. Ovakvi tasci ( i svi recepti iz bakine kuhinje) me dirnu tacno "u sredu". Baku cemo svi pamtiti, ko po jednom, ko po drugom receptu, al svi zajedno verujem,po vestim rukama koje prave grenadir mars. U mislima sam s tobom i tatom:)))

    ОдговориИзбриши
  2. Bakini recepti su uvek najbolji i mislim da su ti stari recepti nasih baka uvek preukusni. Dopada mi se nova rubrika pod nazivom iz bakine kuhinje i verujem da ce mnogima, ali i meni biti od velike koristi. Bisous!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Zelela sam da svi budu na jednom mestu... da se sacuvaju i ne zaborave.:) bisous...

      Избриши
  3. Baka je sigurno tamo gore ponosna na svoju unučicu koja marljivo priprema i čuva njezine recepte. Idem sad virnuti što si sve fino smjestila u bakin tag

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nadam se da tamo gore postoji wi-fi, pa ce mozda uspeti da virne neki put... ljub:)

      Избриши
  4. Mislim da se nije desilo da ti na blog dodjem i odmah sebi ne obecam: ovo pravim vec sutra! :)

    ОдговориИзбриши
  5. ovo je tako divno, naravno da je iz bakine kuhinje, sve sto je fino dolazi od baka...

    ОдговориИзбриши
  6. Žao mi je što vas je baka napustila. Bake su jedno od sećanja koja su u nama za ceo život. Ispunjavaju nam želje koje roditelji obično neće. Naučimo mnogo od njih pa i recepte. Lanice ja uvek kad ode tako neko iz familije setim se maminih reči, 'samo nek ide po redu'. Slaba uteha al to je zbilja tako.
    Taškice su nešto što je pravila i moja baka a sa njenim odlaskom nekako su se izgubile iz naših jelovnika, bar u našoj familiji. Vreme je sa se vrate. Isprobala sam čim si objavila bakin pasulj, bio je odličan, verujem da su takve i taškice!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno na fb deljenju, a taskice su jedno divno starinsko jelo, mozda iskrsne neka zgodna prilika da ih napravis... ljubim te puno!:)

      Избриши
  7. Lanice,zao mi je sto bake vise nema. Ali,kad se neko voli,uvijek je uz nas i u nasim srcima. Eto kad i mi budemo pravili jela Iz bakine kuhinje,rado cemo je se sjecati i zahvaljivati sto nam je ostavila tebe i svoje divne recepte. Sa zadovoljstvom cu i ja nesto probati iz bakine kuhinje. Puno pozdrava i poljubaca ti saljem.

    ОдговориИзбриши
  8. Izgleda neodoljivo, kako mu i sam naziv kaze. Ko bi odbio bakine poslastice?!

    ОдговориИзбриши
  9. Predivni su! Obožavam ovakav tip tijesta, a još uvijek nisam napravila one tvoje kao knedlice sa sirom koje se kuvaju i podsjećaju na knedle sa šljivama. Uh, evo sad sam i ove dodala! :)
    Da, ti bakini recepti imaju dušu. <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Milice, mislim da je spisak postao upravo duzi za jos jedan receptic... saljem ti veliki pozdrav!:)

      Избриши
  10. Joj ovo super izgleda! MOja baka to nije radila ali mislim da ću se ja prikloniti tvojoj baki.

    ОдговориИзбриши