среда, 11. септембар 2013.

Zimnica sa tvistom & Mikser Design Food



Ako u nedelju možda budete u Beogradu, prošetajte do Mikser Housa u Karađorđevoj 46 i posetite peti po redu Mikser Design Food market na kome izlažu mali i veliki proizvođači vina, sireva, slatkiša, organske hrane, proizvođači kuhinjske opreme i posuđa. Deo MEZZE tima će takođe biti tamo i promovisati Zimnicu sa tvistom, tako da ćete na licu mesta moći da probate ili kupite teglicu fine domaće zimnice.:)

Dođite u nedelju, market se održava 15. septembra od 12 do 22 časa u Karađorđevoj 46, a ulaz je slobodan.

Ako možda želite da sami napravite teglice ukusnog voća za zimu, slede ukusni recepti. A pogledajte šta su još napravile Ana, Marija, Jelena, Milkica i Nevena.:))

Kompot od šljiva sa cimetom

 
Omiljeni način za pripremu kompota po kome uvek radim, sasvim jednostavan i proveren recept.:))
 
Sastojci: lepe čvrste šljive (količina po želji:), šećer, voda, štapić cimeta ili zvezdasti anis, teglice
 
Priprema:
 
Odaberite voće koje nije suviše mekano, neka bude čvršće ali ne zeleno. Šljive operite, presecite na pola i izvadite koštice. Teglice dobro operite i osušite, ako želite u svaku možete staviti po komadić cimeta ili zvezdastog anisa. Napunite ih sa voćem do vrha.
 
Ako koristite velike tegle (od 750 ml), u svaku stavite po 6 kašika šećera, a za manje tegle (od 250 ml) stavite po 2 kašike šećera i napunite hladnom vodom tako da prekrije voće. Zatvorite dobro sa poklopčićima.
 
U dublji lonac stavite jednu kuhinjsku krpu na dno, a zatim poređajte 2-3 teglice ili već koliko može da stane. Lonac napunite hladnom ili mlakom vodom tako da prekrije poklopčiće barem za 1 cm. Zagrevajte i kad provri kuvajte 5 minuta.
 
 
Pažljivo odlijte malo vode tako da možete da izvadite teglice (pazite, veoma su vruće!). Ostavite ih da se potpuno ohlade a zatim ih možete odložiti u špajz ili na policu do zime.:)
 
Ovako pripremljen kompot možete čuvati do godinu dana na hladnom i tamnom mestu, šećer koji ostane na dnu teglica vremenom će se rastopiti. Na ovaj način možete vrlo jednostavno napraviti kompot od bilo koje vrste voća, a kada zaveju pahuljice samo otvorite teglicu da se zasladite.:)
 



 Džem od šljiva sa cimetom i rumom

 
Klasika, ali finaaa... ovog puta sa daškom egzotike.:)
 
Sastojci: 1 kg očišćenih šljiva, 200 g šećera, 1 kašičica cimeta, malo ruma
 
Priprema:
 
Odaberite lepe, mekane šljive da bi se brže skuvale. Voće operite, izvadite koštice i naseckajte na četvrtine ako su šljive krupne. Pospite šećerom i kuvajte najpre na jačoj vatri oko pola sata, zatim smanjite temperaturu i nastavite da  kuvate, uz povremeno mešanje, oko 1-1,5 h sve dok se pekmez fino ne zgusne.
 
Na pola kuvanja možete dodati  kašičicu mlevenog cimeta i par kašika ruma (po želji). Pekmez će dobiti divnu aromu i kolači koje kasnije budete pravili sa njim, biće izuzetni mirisni i fini.:) 


 
U narednom postu saznaćete šta sve fino možete napraviti sa pekmezom od šljiva... i gde je "iščezao" pekmez iz ove činijice.:)
 
 
 
Slatko od šljiva
(možete ga vrlo lako napraviti kod kuće:)
 
 
Ove godine sam prvi put pravila slatko od šljiva.:) Malo sam prelistala kuvare i prokrstarila netom da vidim da li se može praviti bez krečne vode u koju se obično potapaju šljive da bi zadržale lep oblik i da se ne bi raspale prilikom kuvanja.
 
Kako meni baš nije zgodno da nabavim negde kreč, jako sam se obradovala kad sam pročitala da se slatko može napraviti i sa sodom-bikarbonom. Rešila sam da pokušam sa nekom manjom količinom, pa ako se dobro pokaže napraviću još jednu turu. Treba rastvoriti sodu-bikarbona i u tom rastvoru se "brčkaju" šljive neko vreme (15-tak do 30 minuta). Posle toga se slatko skuva na klasičan način i mogu vam reći da se ovaj ekperiment odlično pokazao.
 
Sastojci: 1 kg očišćenih šljiva (bez koštica), 1 kg šećera, 2 dl vode, 1 limun
 
Za potapanje: 1 kašika sode-bikarbone, 1 l hladne vode
 
Priprema:
 
Rastvorite kašiku sode-bikarbone u hladnoj vodi u koju ćete spuštati oljuštene šljve. Šljive operite i oljuštite, svaku zasecite malo nožem da izvadite koštice. Oljuštene šljive spušatje u vodu sa sodom-bikarbonom. Trebaće vam otprilike 40-tak minuta da oljušite oko 1,5 kg voća kako biste dobili 1 kg šljiva bez koštica.
 
U veću šerpu stavite 1 kg šećera i 2 dl vode, dodajte kolutiće limuna i kratko prokuvajte da se šećer istopi. Očišćeno voće isperite hladnom vodom i stavite u sirup. Kuvajte 20-30 minuta, ne treba mešati već samo povremeno protresite malo šerpu. Videćete da je slatko gotovo kada voće postane lepo prozirno, a sirup se zgusne do gustine ređeg meda. 


U toku kuvanja ili na kraju skinite penu koja se skupila na površini, malo protresite šerpu da bi se sva penica skupila na jednom mestu. Pomerite šerpu sa ringle i pokrijte je vlažnom kuhinjskom krpom, neka tako stoji dok se slatko potpuno ne ohladi.

Posle toga možete napuniti teglice, lepo će izgledati ako u svaku stavite po par kolutića limuna. Teglice dobro zatvorite i čuvajte ih na hladnom i tamnom mestu. Od ove mere dobićete 3 manje ili dve velike tegle slatka.:)

p.s. ne zaboravite da dođete na Mikser Design food market u nedelju ... čekamo vas!:)))))

 

30 коментара:

  1. Radujem se degustaciji, posebno slatkog (ili slatka?) od sljiva ;)

    ОдговориИзбриши
  2. recepti su divni, a i ovo događanje je za pohvalu, uživajte u druženju :)

    ОдговориИзбриши
  3. Lana , ovo je prava raskoš u teglicama, sve mi je tako dobro i predivno ! Uživajte na sajmu, sigirno će biti super !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Branka, ti si meni majstorica za teglice, tvoje kombinacije mogu samo da sanjam, ja se tek ucim... prenecu curama, verujem da ce nam ispricati iz prve ruke!:))

      Избриши
  4. Tako si slatko upakovala ove teglice,a kombinacija ukusa džema za pravo uživanje!

    ОдговориИзбриши
  5. I meni su preslatke ove teglice... Nadam se da zima nece biti duga, jer pored ovakvog izbora tesko je odoleti iskusenju:)

    ОдговориИзбриши
  6. Taman sam se pitala kako napraviti slatko od šljiva bez kreča, i evo ti si postavila recept. Pekmez je odličan uz dodatak cimeta i ruma naravno ko voli. Prezentacija kao i uvek odlična. Ovo sve tako dobro izgleda... Hvala na receptima.
    Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Rado, za mene je to isto bilo otkrice i sada razmisljam da napravim jos jednu turu, ovu sam vec razdelila.:))

      Избриши
  7. Uh, predivno! Ja sam po prvi put ovde pravila neku zimnicu,al mi skoro nista nije isto kao ranije. Ovaj izum sa sodom bikarbonom je genijalan :) Uzivajte u druzenju i mislite na nas koji ne mozemo da vam se pridruzimo :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Verujem da je ipak sve ukusno i da ce dobro doci kada nam stigne hladna zima.:)) Hvala na lepim zeljama, meni je ipak daleko da idem na sajam ali nadam se da ce nam devojke preneti utiske... drzimo im fige!:))

      Избриши
  8. Uvek si vredna i uvek su ti recepti divni! Nisam imala pojma da slatko od sljiva moze i bez kreca :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala chefice!:)) malo sam zabrinuto gledala hoce li se raspasti, ali eto moze i bez kreca, provereno!:))

      Избриши
  9. Evo ide mi voda na usta... Kod mene nema takvih sljiva da bih napravila dzem, a i da ih ima ne znam kako bih nasal vreme. Kupila sam jednu 'Bakine tajne', dobar je, ali ovaj tvoj je sigurno 100 puta bolji!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bakina tajna ima odlicnu liniju prozivoda, nego da mi lepo organizujemo jedan export-import biznis sa sljivama.:))))

      Избриши
  10. Divno Lanice! Ne mogu da odlučim šta mi je najlepše, sve bih probala al prokleti šećer :-(

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znammm, mozda bi moglo da napravi sa nekom zamenom... mada i meni vise prijaju slani receptici, ali slatkise vise volim da pravim, pa se nekako nadjemo na pola puta.:)) ljuuubim te...

      Избриши
  11. Svidjaju mi se ovi mirisni dodaci u kompotu i džemu:) A slatko sam i ja prvi put kuvala ove godine, ali sam imala kreča i super mi je ispalo, jako sam zadovoljna. Čitala sam da može sa sodom bik. a sad vidim kod tebe da je lepo i tako.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Komsinica je pravila sa krecom, pa mi je donela teglicu za probu i cini mi se da sa krecom ipak budu malkice cvrsce nego kad sespremaju sa sodom-bikarbonom, mada sam zadovoljna kako je ispalo za prvi put.:) P.s. svraticu kod tebe da uporedim receptice... znas da volim sve sto ti napravis.:))

      Избриши
  12. Ma, vrednice jedna! Prelepe stvarčice si pripremila. Šta reći? Odlično:)

    ОдговориИзбриши