недеља, 8. септембар 2013.

Nedeljni ručak: Pileći bataci sa senfom i Nenine rozine sa makom


Danas vrlo kratko i slatko, bez posebnog uvoda, prelazim odmah na konkretne recepte.:) Tek toliko da vam možda zagolicaju maštu i inspirišu za neki naredni ručak, jer je sve vrlo ukusno, sočno, brzo i mirisno... nama se jako dopalo i ponovićemo još neki put.:)

Sastojci: 4 pileća bataka, 1 veća glavica crnog luka, 4 kašike senfa, so, biber, 2 dl belog vina

Priprema:

Pileće batake oprati i osušiti. Posoliti i pobiberiti sa obe strane, premazati senfom i staviti u posudu sa poklopcem. Posuti crnnim lukom isečenim na kolutove, poklopiti i ostaviti da stoje preko noći.

Sutradan batake izvaditi iz paca i propržiti na ulju sa obe strane da fino porumene. U pac sa lukom i senfom dodati belo vino i preliti batačiće. Dinstati ih poklopljene oko 30-tak minuta dok meso ne postane mekano. Servirati sa pirinčem i preliti umakom od pečenja... prijatno!:)

Recept je iz edicije Čarobnog lonca "Piletina na trpezi" (broj 116.).



Rozine sa makom (po Neveninom receptu:)


Recept za Nevenine Rozine sa makom pronaći ćete kao gostujući post na blogu  Kuhinjske priče koji nam sa dalekog severa piše naša draga Gordana. Pored recepta za ove mekane (k‘o duša), sočne i "brzonestajuće" kolačiće, prošetaćete zajedno sa Nenom malo Novim Sadom, a možete skoknuti i do njenog bloga Hleb i lale da vidite šta vam sve fino tamo sprema.:)

Ovde prenosim originalni Nenin recept (radi lakšeg snalaženja), a kolačići na slikama su već "misteriozno" nestali sa tanjira brzinom svetlosti.:)

Testo:
200 g brašna,
1 prašak za pecivo,
150g putera,
1 vanilin šećer,
200g krem sira,
prstohvat soli
 
Fil:
150 g mlevenog maka
5 kašika vrelog mleka
1 vanilin šećer
2 kašike ruma
narendana korica pola limuna
100 g šećera
1 ulupan belanjak
 
Preliv:
100 g šećera
1,5 dl vode


Umesiti sve sastojke i podeliti smesu na dva dela. Razvući testo u pravougaonik na debljinu od jednog prsta. Fil staviti po sredini. Previti jednu preko druge strane i okreniti na dole. Staviti u tepsiju namazanu puterom. Iseći šnite 2 cm širine, premazati žumancetom. Peći na 185 stepeni 30 minuta.

Pečeno preliti vrućim prelivom koji se dobija tako što se voda ukuva sa šećerom da bude kao sirup.


Napomena: ovo je nešto toliko fino, mekano, sočno i lagano za pripremu, najtoplije vam preporučujem za probu. Testo možete razviti preko papira za pečenje, tako će vam kasnije biti lakše da ga preklopite i prenesete u pleh (pogledajte slike).

U sirup sam dodala i malo limunovog soka, sve se vrlo brzo i lepo upilo tako da kolač možete gotovo odmah poslužiti kada ga ispečete.:)

31 коментар:

  1. Ručak preskačem i odmah jurim na desert. Obožavam recepte s makom, ali nisam nikad desert s makom preljevala sa sirupom - kako se sirup uklopio u cijelu priču?

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo je nesto jako fino, poput urmasica, mekano, zaliveno, ma ni ne primetis kada nestane pola tepsije, mak se odlicno uklopio u celu pricu... preporucujem da se odmah napravi dupla mera.:))

    ОдговориИзбриши
  3. Piletina nam je porodicni favorit - divno ispecena na tvojoj fotografiji, a desert izgleda neodoljivo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Jasna, mi isto volimo piletinu a nove ideje uvek dobro dodju.:)) p.s. slatkis preporucujem za probu.:))

      Избриши
  4. Savršeno! Piletinu neču dugo peći jer sada imam dodatnog člana koji je ne jede, ali nikada se ne zna ..... A kolač je super i pinam ga.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Znam da tvoji nisu bas ljubitelji piletine, zato mozes odmah preci na slatkise... hvala na "bockanju".;))

      Избриши
  5. Fantastičnooo! Kako si to lepo pripremila, ma idilično. A, rozine sam probala i odlične su. Mak volim i zato mi ovakve poslastice i dusu zaslade:) Super kombinacija. Lubim te minonchichu:)))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Hvala Nalence, chef bas nesto ne ljubi kolace sa makom, ali mislim da su mu se ovi dopali.:)) ljubim te i dolazim na one cevapcice...;)))

      Избриши
  6. Jedan divan nedeljni ručak! :) Bacila sam i ja oko na ove Nenine rozine, čuvam i čekam da dođu na red! Mislim da su mmmmmmm....

    ОдговориИзбриши
  7. Piletina je uvijek najbolji nedjeljni rucak, a ova odlicno izgleda. Rozine su divne, odlican prikaz postupka. I hvala za lijepe rijeci :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Od kad sam videla receptic kod tebe na blogu, ne izlazi mi nikako iz glave, bas volim ovu nasu veliku blogersku porodicu.:)) Saljem puno lepih pozdrava na sever!:))

      Избриши
  8. fantastičan ručak...kolač je isto tako pravi ali, samo ja volim mak ali, ne jedem slatko za sada...šta će biti vidjet ćemo...uglavnom sve nšto mislim da bi se umjesto maka mogli stvaiti i orasi, lješnjaci,..

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, sve znam, izdrzi jos malo... bice vremena da se zasladimo i proslavimo lepe vesti.:)) p.s. mislim da bi bilo fino i sa orasima, mozda cak i seckanim.:))

      Избриши
  9. Lanči, hvala ti na poverenju!:)
    Ovo je jedna od mojih najomiljenijih poslastica i tako mi je drago da se svidela i tebi i Šefu:)
    <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga moja, hvala tebi na tako finom receptu, mislim da nam kolaci nisu skoro tako brzo nestali, imas sve pohvale od bake, komsija i chefa!.:)) p.s. ne znam da li imas receptic i na blogu, postavila bih link ali ga nisam pronasla.:))kiss

      Избриши
  10. Bilježim se odmah za ovaj fini ručak, piletina može, a Nevenin kolačić itekako može ! Planiram ga i ja napraviti, a ti si to odlično napravila, baš super izgleda !

    ОдговориИзбриши
  11. Ja ću biti skromna i poželjeti i ovaj pileći batak i kolač,..pa eto hihi..divan ručak zaista!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nelyce, potpisujem... najbolje idu zajedno u paru.:))) Puno vas sve pozdravljam... kiss:)))

      Избриши
  12. :) dopada mi se !!!!! Mak obozavam dok to ne mogu reci za moje ukucane...stavila si me na slatke muke...sada idem na spavanje jer mi je vrijeme,a sutra bistre glave pokusacu se odluciti za jednu ,kazem samo jednu,poslasticu....mak mi je samljeven,samo ne znam kakav ce mu biti okus..javim sta sam uradila !!

    ОдговориИзбриши
  13. Ćao Lana,
    Molim te kaži mi koja je dimenzija tvog pleha za ovaj kolač, i koji sir da upotrebim.
    Hvala unapred i pozdrav,
    Katarina

    ОдговориИзбриши
  14. Draga Katarina, dimenzije pleha su su 17x30 cm, a stavila sam jednu kutijicu Imlekovog krema sira (plava kutijica od 100 g). Drzim fige za kolacic i ne sumnjam da ce sve dobro uspeti.:) Puno pozdrava!

    ОдговориИзбриши
  15. Moram da priznam da nikad nisam radila piletinu ovako sa senfom, inače nisam baš neki ljubitelj senfa ali me čisto zanima kako će ispasti :)
    dostava hrane osijek

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Antonija, senf se u ovom jelu gotovo ni ne oseti, ali piletina dobije finu aromu, pomalo pikantnu, ako kojim slucajem mozete da nabavite ljuti Dijon senf, napravite ga sa njim, ali sasvim fino ce posluziti i bilo koji drugi.:) p.s. nadam se da ce Vam se dopasti i drzim fige za probu.:) Puno pozdrava!

      Избриши