уторак, 24. септембар 2013.

Toskanska čorbica sa kobasicom i Praščići

 
Nešto toplo, mirisno, ljutkasto i ukusno, da se malo ugrejemo prvih jesenjih dana.:) U poslednje vreme me često možete naći na Pinterestu, to me nekako opušta. Volim da tamo provodim vreme i "bockam" sličice, uvek pronađem neku lepu inspiraciju. Tako su mi i ovi recepti privukli pažnju, jedva sam čekala da ih isprobam i podelim sa vama, nadam se da će se i vama dopasti.:)
 
 
Toskanska čorbica sa kobasicom
 
Sastojci: 2 para polu-dimljenih ljutih kobasica, 1 veći crni luk, 1/2 praziluka, 50 g pancete, 1 šargarepa, kolutić celera + lišće, 2 veća krompira, 1 češanj belog luka, so, biber u zrnu, lovor list, 1 kašičica slatke mlevene paprike + 1/2 kašicice ljute mlev. paprike, 2 kašike brašna, peršunovo lišće
 
Priprema:


Na malo ulja propržiti kockice pancete, dodati seckani crni luk i praziluk. Kobasicu oljuštiti i iseći na kolutiće i sve zajedno kratko propržiti. Beli luk sitno iseckati i dodati da fino zamiriše.

Šargarepu oljuštiti i iseći na kolutiće, a krompir iseći na kockice, sve dodati u čorbicu. Začiniti po ukusu, staviti slatku i ljutu mlevenu papriku, nekoliko zrna bibera i list lovora.

Sipati 2 l vode, poklopiti i kuvati na laganoj temperaturi oko 30-tak minuta dok povrće ne omekša. Pri kraju kuvanja, razmutiti 2 kašike brašna u pola šolje hladne vode i dodati u čorbicu. Pre služenja posuti seckanim peršunovim lišćem i poslužiti fino toplo... prijatno!:))

inspiracija za recept :)


Praščići sa kobasicom


Sastojci (za 10-tak praščića): 500 g brašna, 25 g svežeg kvasca, 1 kašičica soli, oko 3 dl mlake vode, par kašika ulja, 1 par dimljenih kobasica, 1 jaje za premazivanje, biber u zrnu za okice :)

Priprema:

Razmutiti kvasac u pola šolje tople vode sa kašičicom šećera i brašna. Poklopiti i ostaviti na toplom da ispuni šolju.  U dubljoj posudi izmešati brašno i so, dodati pripremljeni kvasac, malo ulja i sa mlakom vodom zamesiti srednje mekano testo. Pokriti i ostaviti da odmara 30-tak minuta.

Testo podeliti na 10 loptica, ostaviti malo testa na stranu za njuškice i uši. Svaku lopticu rastanjiti na dlanu i u sredinu staviti po parčence dimljene kobasice. Skupiti testo i oblikovati loptice. Od testa koje smo izdvojili oblikovati uši i repiće. Deo testa rastanjiti i izvaditi male kružiće (za njuškice) i napraviti po dve rupice pomoću stapića za roštilj.

Loptice porđati na pleh preko papira za pečenje. Premazati umućenim jajetom sa svih strana i nalepiti sve delove (njuškice, uši i repiće). Premazati i njih umućenim jajetom i utisnuti po dve zrna bibera kao oči.

Peći u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 20-tak minuta da fino zarumene. Od ove mere može se napraviti 10-tak praščića... prijatno grickanje!:)))

originalni receptić (sa slikama pripreme)


p.s. svratite na blog Slasno i opasno  i pogledajte kako je naša Tajana napravila preslatke praščiće. Posebno mi se sviđa recept za testo koje je koristila, sa jogurtom i malo meda, a za nadev možete staviti i nešto drugo po želji (malo sira, šunkice, piletine i sl.).

Želela bih da podelim sa vama još jednu lepu fotografiju koju sam dobila mejlom od drage čitateljke Romane Radovanović i pogledajte kako prasići medeno izgledaju u njenoj verziji (slika ispod).

Draga Romana, najlepše se zahvaljujem na ustupljenoj fotografiji i hvala Vam što ste je podelili sa svima nama, nadam se da će vas inspirisati da ih možda napravite.:))

    photo by Romana Radovanović

Mislim da su vam se prasici baš dopali, evo još jednog lepog kolaža od ekipe iz Bečeja, ovog puta su napravljeni u kombinaciji sa integralnim brašnom. Hvalaaa, drugari!:))))

     

33 коментара:

  1. Čorbica je odlična, ali prasići su ukrali svu pažnju, predivno urađeno :)))

    ОдговориИзбриши
  2. Ja sad ne smem Miši, kako obično radim, da okrenem laptop i pokažem praščiće jer znam da neću umeti ovako slatko da ih napravim, a tražiće sigurno, kao da je dete :-). A čorbu mogu da pokažem, to ću valjda uspeti. :-) Predivno je sve, kao uvek.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Sigurna sam da ce sve uspeti, ti sada vec majstorica za fina peciva, neka to bude malo iznenadjenje za tvog dragog.:))

      Избриши
    2. Upravo sam pojela jedno prašče! :-)))))
      Virila sam sve vreme u rernu bojažljivo, da mi se ne deformišu, ali mislim da su prilično lepi. Ne kao tvoji, ali meni su najslađi na svetu :-D. Imam nekoliko recepata za peciva u rezervi odavno ali ovi tvoji prasci idu za neki dan preko reda na blog :-). Promenila sam malo punjenje i malko testo, ali opšti utisak je da će biti isprobani i sa kobasicom jer je ovo najslađe pecivo na svetu :-).

      Избриши
    3. :)))) Aaaa, bas me raduje, mogu se napraviti sa bilo kojim testom, mislim da bi cak neko testo sa mlekom bilo bolje, jedva cekam da ih vidim, ne sumnjam da su preslatki!:))) Punooo te pozdravljam!:)))

      Избриши
  3. Kod vas vrijeme corbica , a kod mene zagrijava; danas 32 *C- a proljece tek pocelo!
    Corba je divna, ali prascici su naprosto neodoljivi!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uzivajte u lepom vremenu, a receptici neka se nadju kad malo zahladi.:) Puno pozdrava!

      Избриши
  4. hajd' corbica, nju cemo kada zahladnni ali ja sam ocarana prasicima....da bih dobila prethodmne pilice morala sam tri puta da probam da ih modelujem...mozda ce prasici lakse ici ?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :))Verujem da ce prascici ici od prve, meni su se cak malkice raspukli prilikom pecenja, ali se degustatori nisu bunili.:D

      Избриши
  5. Ma prasici su ti predivni a i corbica odlicno izgleda. Kakve su ove ljute kobasice jel to iz neke mesare lokalne ili su fabricke prizvodnje? Moja majka je slicno ovako pravila paprikas ali sa suvim ne sa kobasicama a meni bas te kobasice dobro zvuce. Ona tvoja ala sef je kod nas dosta ceto a i jos par recepata

    ОдговориИзбриши
  6. Irena, kupovne su, mislim da ih ovde zovu "srpske kobasice", stavila sam za svaki slucaj slicicu da vidite kako izgledaju, ali bilo koje dimljene ce dobro posluziti. A paprikas sa kobascama je pravo jelo za ovu sezonu, kod nas je najcesce uz dodatak knedlica... chefu ce biti drago da cuje za corbicu, posto je on glavni majstor za njih.:))Puno vas sve pozdravljam!

    ОдговориИзбриши
  7. Joj Lanice svaki puta me iznova oduševiš,ne znam šta mi je ljepše i primamljivije,ovi praščići su me potpuno oduševili,obavezno ću ih praviti,hvala ti na uvijek divnim idejama!
    Veliki pozdrav i pusa!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Nely, veliki pozdrav vam svima leti i nadam se da ce vas ove male "gice"razveseliti bas kao sto su i nas.:)))

      Избриши
  8. Joj prašćići su mrak, a i maneštrica je odlična...

    ОдговориИзбриши
  9. Obožavam Pinterest jedino je zabrinjavajuće da mogu na njemu provesti dva sata a da ne trepnem.
    Svinjice su preslatke.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. ;))) O, daaa... na Pinterestu zna biti jako zabavno, jednostavno zaboravis na vreme kad si tamo.:))) p.s. gice su me osvojile na prvi pogled.:D

      Избриши
  10. divna, okrepljujuća juhica, ali praščići su posebno šarmantni :)

    ОдговориИзбриши
  11. Čorbica je odlična, volim malo ljuckasto, ali gice su prepreslatke :-))

    ОдговориИзбриши
  12. Uuuu... čorbica odlično izgleda i zvuči, pogotovo što mi u poslednje vreme mi baš prija ljuto! A prasići... jedva čekam da probam da ih napravim!! :))

    ОдговориИзбриши
  13. Divna juhica! Nema mi boljeg nego ovako malo "čili" topla juhica , sa žlicom, i još kobasice, posebno sad dok je ovako zahladnilo, ovo je i za prste polizati, a i svinjice su baš posebne....Ali vec sam puno puta rekla i napisala da znam otprilike kako je to kod tebe Lana....<3 !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nado, hvala ti... u pravu si za juhicu, bas nekako prija kad je ovako vreme, a prascici su jako zgodni za decije rockase.;))

      Избриши
  14. Stvarno se divim tvojoj kreativnosti! Oni uskrsnji pilici su bili pun pogodak kod nas, prascici ce sigurno dobro proci! Ovo sigurno pravim za rodjendan mog decaka, ali do tada ima vremena, ti ces me sigurno I necim drugim inspirisati. Toskanska supa je medju meni najomiljenijim!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Drago mi je zbog pilica, a posto ste sada vec uigrani, verujem da ce sa prascicima ici jos lakse, mozete ih cak isprobati i pre rodjendana, mislim da ne cekate toliko, hihihi....;))) p.s. corbica mi je bila totalno otkrivenje, a kako su i ukucani dali zeleno svetlo, mislim da ce se jos koji put praviti... punoo pozdrava!:)))

      Избриши
  15. Preslatki su praščići ! Meni sigurno neće niti blizu ovako ispasti , ali probati ću pa kako bude :): Juhu probam sigurno, neka još malo zahladi, po povratku iz zimske šetnje ovo će biti odlično jelo !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :))) Ne sumnjam ni najmanje da ce sve suuuper ispasti, mozes ih slobodno napraviti sa i sa nekim drugim omiljenim testom, nece se oni buniti.;))) Puno vas pozdravljam!:)))

      Избриши