среда, 10. април 2013.

U gostima kod Ivane


Još uvek traje blogerska igrica FBI rukavice  koju je osmislila naša mamajac, zapravo ostalo je još 3 nedelje za istrazivanje bloga koji je izabran najvećim brojem glasova prošlog meseca. Ovog puta su nam na raspolaganju čak dva bloga So i biber i  Dolce fooda (na srpskom i engleskom) koje piše naša draga blogerica Ivana.:)

Njen blog je drugačiji i zanimljiv jer pokušava da nam kroz recepte približi američku kuhinju i običaje s obzirom da već dugi niz godina sa porodicom živi tamo, a isto tako da i njima otkrije delić naše kuhinje kroz izabrane domaće recepte. Uglavnom sam isprobavala recepte sa prvog bloga So i biber i najviše sam se zadržala na odeljku sa slatkišima, kao što se vidi iz priloženih sličica.:)



Iskreno, ne pravim tako često mafine iako taj popularni američki desert u korpicama sve više osvaja i ove prostore. Upravo iz tog razloga odlučila se da isprobam jedan takav recept, naravno sa puno čokolade.:) Recept za čokoladne mafine možete pročitati na Ivaninom sajtu, a evo par malih izmena koje sam napravila: smanjila sam količinu kakaa (50 g)  i proporcionalno tome stavila manje šećera (150 g), nekako mi se učinilo da bi cela mera bila previše.

Mafini su bili odlični, čokoladni i sasvim dovoljno slatki, baš koliko treba. Najlepše ih bilo grickati tople dok su kockice čokolade još polurastopljene u sredini.:)

A za ove lepe tufnaste korpice želim da se zahvalim dragoj Brankici iz NS, kao i na divnom rustičnom bloku za recepte koji se tako lepo uklopio uz ove čokoladne mafine.:)





Aaaaah, ovim kolačićima zaista pristaje jedan tako romantičan naziv! Fina kombinacija lešnika, ruma i čokolade sa "srcem" od kandiranih višanja. Ove bombice ću sigurno praviti još koji put, klik za recept.:)





Morala sam da isprobam i ove kapkejkse jer su tako zanosno izgledali sa "kapicama" od čokolade i kremom od vanile u sredini. Možda su za mrvicu zahtevniji za pripremu, ali je zato krajnji rezultat fini i mekani kolačić koji neodoljivo podseća na naše princes krofnice kad ga zagrizete. Ovde možete pročitati  originalni recept i isprobati ih prvom prilikom.:)

 Baš su nam se dopali!!!





Kad je, pre nekog vremena, objavljen Ivanin recept za Majmunski hleb u magazinu MEZZE, izazvao je opšte oduševljenje svih čitalaca. Još tada sam želela da ga napravim ali nikako da stigne na red, i konačno evo ga sada isproban za igricu.:) Recept pročitajte ovde, veoma je jednostavan za pripremu, a hlepčić mekan i mirisan, zaista ćete uživati u ovim kuglicama uvaljanim u šećer i cimet uz soljicu čaja.:)
Možda sam trebala još malkice da ga ispečem da bi dobio onu finu glazuru karamela, ali plašila sam se da, ako ga ostavim duže u rerni, posle neću moći da ga izvadim iza kalupa. Međutim, nije bilo nikakvih problema sa preokretanjem i sigurno ću ga napraviti još koji put i ostaviti samo koji minut duže u rerni.
Po Ivaninom savetu, izmešala sam prethodno rastopljeni maslac, šećer i cimet, pa sam u tu mešavinu uvaljala kuglice pre pečenja. Ovaj hlepčić je vrlo ukusan i zanimljiv upravo zbog tih loptica koje se lako odvajaju i koje posle sa uživanjem grickate dok gledate film ili čitate omiljene blogove na netu.:)



Možda ćete pomisliti da se ovde radi o klasičnim zapečenim makaronama sa sirom koje smo navikli da spremamo.:) I sama sam tako mislila kad sam pročitala naslov i pitala se šta tu može biti drugačije, ali ipak može. Čuveni američki Mac and cheese nije ipak poput našeg tako omiljenog recepta koji obično pravimo sa svežim sirom, dodamo još koje jaje i sve kratko zapečemo u rerni.

Ovde se makaroni prelivaju bešamelom a svež sir je zamenjen tvrdim sirom, nešto poput našeg kačkavalja. Upravo je takav cheddar sir koji se spominje u receptu i za koji sam morala da potražim dodatno objašnjenje od naše Ivane. To je veoma kalorično jelo ali i uskusno, u originalom receptu pospipa se još mrvicama hleba pre nego što ga stavite u rernu, kod nas je bio posut kockicama pancete i to je samo mala izmena koju sam napravila za ručak.;)




I na kraju recept koji sam zapravo prvi isprobala kad smo se upustili u istraživanje Ivaninog bloga. Znate da volim miris domaćeg peciva, a ovi rustični hlepčići su poput najfinijih francuskih bageta, sa krckavom koricom i mekanom, rupičastom sredinom. Iako je testo potrebno pripremiti nekoliko sati unapred, veoma mi se dopalo tako da sam uskoro ponovila recept i ovog puta od pripremljenog testa napravila tanku fokaču sa ruzmarinom i posula sa malo krupne morske soli.

Ovde možete pročitati ceo recept i najtoplije vam preporučujem da napravite što pre.:))) To je sve što sam stigla da isprobam za ovih mesec i po dana, ali sigurna sam da ću se vratiti još koji put jer je ostalo još puuuuno finih recepata za probu.:))


  

38 коментара:

  1. Bila si vredna kao i uvek Lanice, pravo je uživanje gledati te sličice i zamišljati te ukuse:-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Sigurna sam da bi se tu naslo nesto fino za tebe, slobodno preskoci prva tri receptica i kreni od od onih puzica u siru.:))

      Избриши
  2. Sve što si napravila izgleda potpuno fantastično!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala, Maslincice, pogotovo sto dolazi od takvog majstora za kuvanje i fotkanje poput tebe.:)))

      Избриши
  3. Prekrasna kolekcija u kojoj se za svakog nađe po nešto. Super su mi ove košarice za muffine, kod nas ih je bilo davno u DM-u, ali samo u plavoj i crvenoj boji.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Neces verovati kako je problem nabaviti te korpice za mafine, rade ih u nekim nemogucim velicinama, ili budu suvise plitke ili prevelike da bi se mogle smestiti u kalup, stvarno ne znam kako im to polazi za rukom.:)) Ove tufnaste su bile poklon od jedne drage citateljke i jako sam se razveselila zbog paznje, nadam se da ce videti kako su lepo posluzile.:))

      Избриши
  4. Krasan izbor i sve tako lijepo prezentirano! BRAVO

    ОдговориИзбриши
  5. Bravo Lana, sve si prekrasno napravila !
    Mada me na blogu nema odavno, ovih dana sam bila par puta na tvom blogu i oduševila se okusima !!!!
    Draga moja, hvala ti što si tu !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Branka, sta bih tek onda trebala reci za recepte jedne majstorice kao sto si ti, hvala ti na svemu i na lepim recima.:))

      Избриши
  6. Lanice uvijek me ostaviš bez riječi svojim predivnim izvedbama,toliko divnih jela,ja stvarno ne znam šta je ljepše zaista,sve ti pohvale idu..veliki pozdrav ti šaljem:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veliki pozdrav i tebi leti, draga Nely, uvek me razevseli kad navratis na blog.:)) mah-mah

      Избриши
  7. kapa dole... šta drugo reći, draga lana!

    ОдговориИзбриши
  8. Draga Lana, sve tako lepo izgleda, čak I lepše nego kod mene na blogu. Hvala za toliki trud I pažnju.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Ivana, hvala tebi na divnim receptima, meni se sve svidja u tvojoj verziji!:))) p.s. saljem puno lepih pozdrava preko "bare"!:)))

      Избриши
  9. Joj, mesec se primice kraju a ja probala samo tri recepta. Inace, bas volim Ivaninu kuhinju i ranije sam dosta toga probala, ali nisam slikala. Nista, sad cu zasukati rukave... :)
    Sve si divno napravila. Pravila sam i ovaj divni hleb, a sad cu morati opet...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Milkice, i meni nekako brzo prolete ta dva meseca, pa pola stvari koje sam planirala u pocetku ne stignem ni da isprobam, ali mozemo se uvek kasnije vratiti.:))) p.s. hlepcic je zaista vrlooo ukusan a nije ga tesko napraviti.:))

      Избриши
  10. kao i uvijek, i ovog puta si me oduševila!

    ОдговориИзбриши
  11. Bas si bila vredna,sve ti izgleda,kao i obično, jako dobro.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Puno te pozdravljam, dear, i drago mi je da si ponovo pocela da kuckas recepte.:)) p.s. veeeliki pozdrav tvom malom svrci koji nas je sve odusevio na Adi.:))

      Избриши
  12. Lana ovo je prekrasno, baš krasan izbor iz Ivanine kuhinje i sve si tako dobro napravila , a tek prezentacija....., divno !

    ОдговориИзбриши
  13. lana, uvek me oduševiš svojom prezentacijom i odabirom! Svaka čast!
    Onaj hleb na kraju mi je posebno zapao za oko;)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Hvala, draga... hlepcici su posebno fini, svakako ugrabi trenutak da ih jednom napravis, testo je odlicno i za pizze, focaccie, ma za sve..:)))

      Избриши
  14. Draga Lana,
    i nadala sam se da će korpice poslužiti nekoj od Vaših divnih prezentacija. Srdačan pozdrav :)
    Brankica

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Brankice, korpice su preslatke i divno su posluzile, hvala Vam puno jos jednom na svemu i saljem lepe pozdrave sa juga!:)))

      Избриши
  15. Prelepo si ti to odradila i objasnila, a kako bi to drugacije i bilo kod tebe, haha. Divan odabir i zaista dobri receptici. Ljubim te.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nalence, hvala ti, drago mi je da si navratila, puno te ljubim i pozdravljam!:)))

      Избриши
  16. Divan izbor si napravila i uživala na kraju priče.

    ОдговориИзбриши