понедељак, 2. април 2012.

Slana lisnata torta



Prosle godine sam pravila slicnu slanu tortu, samo sam je tada punila sa oslicem, i bila je zaista vrlo ukusna i izdasna. Zelela sam da ovog puta sve ponovim ali da iskoristim meso kuvano u supi. Posto nam se priblizavaju praznici, mozete je napraviti i posluziti na pocetku svecanog rucka ili jednostavno iskoristiti da meso iz supe prezentujete na nesto drugaciji nacin uz omiljeni sos i rizu:)


Sastojci: 500 g lisnatog testa, 300 g kuvanog mesa iz supe (piletina ili junetina), 200 g rize, 1 srednji crni luk, 2 sargarepe, 100 g narendanog kackavalja, persunovo lisce, so, biber, 1 jaje za premazivanje

Priprema:

Pripremiti prvo nadev: na malo ulja proprziti sitno seckani crni luk i saragarepu iseckanu na kockice. Dodati pirinac i sipati 6 dl pileceg temeljca (ili supe od kockice), pa kuvati dok pirinac ne bude skoro mekan. Sada mozemo dodati skuvano meso iz supe, koje prethodno treba odvojiti od kostiju i sitno naseckati. Zaciniti po ukusu, dodati malo seckanog persunovog lisca i na kraju umesati naribani sir (kackavalj, trapist i sl.)

Lisnato testo tanko razviti i obloziti cetvrtasti kalup (8,5 x 26,5 cm) koji smo prethodno dobro podmazali (moze se staviti i papir za pecenje).Neka ivice testa malo prelaze i spolja. Jedan deo testa sacuvati kao "poklopac" za prekrivanje i ususkavanje nadeva.


Ravnomerno rasporediti nadev, pa sve prekriti preostalim testom koje smo sacuvali i preklopiti ivice prema unutra. Pritisnuti spojeve da se ne bi otvorili prilikom pecenja, pa staviti par ukrasnih trakica odgore (zaseci na par mesta da bi para mogla da izlazi).

Slanu tortu premazati umucenim jajetom i posuti susamom po zelji. Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 220 C oko 40-tak minuta. Kad je torta dobila lepu zlatnu boju, izvaditi je pazljivo iz kalupa uz pomoc papira i preneti na tanjir za posluzivanje. Sacekati da se malo prohladi i seci na snite. Posluziti uz sos od mirodjije ili neki drugi po zelji... prijatno!:)


Sos od mirodjije

Sastojci:1 cesanj belog luka, 1/2 vezice sveze mirodjije, 2 kasike brasna,  oko 4 dl vode, so, secer, 1 kasicica sirceta ili limunovog soka

Priprema:

Na malo ulja proprziti sitno seckani beli luk, dodati brasno i polako sipati hladnu vodu. Mesati neprestano da se ne bi napravile grudvice. Zatim dodati sitno seckanu mirodjiju, kasicicu soli i secera, pa probati i po potrebi doterati ukus. Kuvati 10-tak minuta dok se sos fino ne zgusne i na kraju zaciniti sa malo sirceta ili limunovog soka.


15 коментара:

  1. Ovaj tvoj recept sam isprobala,i zaista me oduševio,doduše pravila sam ga prošle godine,divno si me podsjetila da ga ponovim:)

    ОдговориИзбриши
  2. Mnogo volim kombinaciju pirinča i šargarepe, mislim da je ovo odlično uz kuvanu junetinu iz supice :)

    ОдговориИзбриши
  3. Ma Lana, genijalno, od tako jednostavnih namirnica dogodi se tako vrhunska delicija, meni uvijek ostaje pilećeg mesa iz juhe, baš mi je ovo super.

    ОдговориИзбриши
  4. Odlična ideja! A čim je lisnato tijesto u pitanju i prava delicija

    ОдговориИзбриши
  5. Torta za 10 Lana, sve umotano u lisnato tijesto ja obožavam!

    ОдговориИзбриши
  6. Odlično, u nekom obliku ću sigurno napraviti! Prosto ne mogu da verujem da nisi imala lisnato testo u zamrzivaču:-))) Ja sam sinoć iskoristila drugi deo testa za kroasane koje sam napravila po tvom receptu:-)))

    ОдговориИзбриши
  7. Izgleda krasno, no ima pomalo neobične sastojke (rižu). Jako dekorativno.

    ОдговориИзбриши
  8. Divna ideja da se meso iz supice servira na drugaciji način.Super!

    ОдговориИзбриши
  9. Drugari, nadam se da ce vam receptek fino posluziti, mozete slobodno napraviti i neki drugaciji nadev po zelji, mislim da bi se odlicno uklopilo razno povrce ili mozda sampinjoni... ma, sigurna sam da cete vec nesto lepo smisliti.:))
    @ Vesna, ponestalo mi je domaceg lisnatog testa, jel mozes zamisliti... a nadam se da su krosani bili fini i da ste ih lepo grickali!;))) puno pozdarava!

    ОдговориИзбриши
  10. Lana, ova slana torta je zaista divna, taj nadjev mi je jedan od omiljenijih načina pripreme riže. Moram reći da ti se divim, koliko tijesta i kolača spremaš, uh... na neki čudan način ti zavidim (bez imalo zloće, naravno) na tako opuštenom pristupu hrani. Kada bih se mogla i na jedan jedini trenutak opustiti i nemati taj stav prema škrobu - ja to ne mogu :-(

    ОдговориИзбриши
  11. Odličan način za upotrijebiti to mso, jako ukusno, a i elegantno izgleda

    ОдговориИзбриши