четвртак, 5. април 2012.

Prhke cokoladne korpice


Ako mozda jos uvek razmisljate o praznicnim kolacicima a na Vasoj listi ima jos jedno upraznjeno mesto, onda Vam najtoplije preporucujem ove prhke korpice sa mekanim filom od oraha, keksa i ruma i prelivene cokoladom glazurom. Mogu se vrlo lako napraviti (nadam se da imate metalne modlice, ako treba javite se pa se mozemo organizovati;). Korpice su divno prhke i sve su ukusnije kako duze stoje... ali isto tako, brzo i nestaju sa tanjira!:)


Sastojci (za korpice): 200 g maslaca ili masti, 120 g secera, 2 jajeta, 500 g brasna, 1/2 kesice praska za pecivo

Fil: 200 g maslaca, 200 s secera u prahu, 1,5 dl mleka, 150 g mlevenih oraha, 150 g mlevenog keksa, 1 kasicica kakao praha, 1 kasika ruma

Glazura: 200 g cokolade, 6 kasika ulja

Priprema:

Umutiti penasto maslac (ili mast) sobne temperature sa kristal secerom i celim jajima. Izmesati brasno i prasak za pecivo, pa dodati umucenom maslacu. Sjediniti sve sastojke dok se ne dobije glatka smesa. Odvajati po malo testa i oblagati metalne kalupice (ne treba ih prethodno premazivati).

Testo se lako utiskuje u kalupice i bolje je da bude sto tanje jer ce jos narasti prilikom pecenja. Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 180 C oko 15-20 minuta. Paziti da korpice ostanu svetle boje a dovoljno je da samo ivica blago porumeni.


Kad se korpice malo prohlade, pazljivo ih izvaditi iz kalupica jer su veoma prhke. Ostaviti ih da se potpuno ohlade a u medjuvremenu pripremiti fil.

Izmesati mlevene orahe, keks i kakao. Posebno umutiti maslac i secer u prahu, pa sjediniti sa orasima i keksom. Dodati mleko i malo ruma. Sve fino izmesati da se smesa izjednaci. Malom kasicom puniti ohladjene korpice ali ne sasvim do kraja, pa nozem lepo izravnati.:)


Pripremiti glazuru: otopiti na pari (ili na tihoj vatri) cokoladu sa malo ulja. Promesati da se sve lepo izjednaci, pa kasicicom sipati po malo cokolade preko fila na svaku korpicu. Sacekati da se glazura potpuno stegne i cuvati u frizideru do sluzenja.

Napomena: korpice se mogu cuvati u kutiji sa  poklopcem, a ako se redjaju u vise redova najbolje ih je odvojiti celofanom. Mogu se napraviti par dana ranije i bice divno mekane kad se posluze.:)



15 коментара:

  1. Malo je reći divne su. Svaka čast. Sigurno će se naći na mom stolu. Pozdrav i sve najbolje. Vanja

    ОдговориИзбриши
  2. Draga Vanja, hvala puno na javljanju, sve najbolje tebi i tvojima za predstojece praznike!:))

    ОдговориИзбриши
  3. divno,izgledom me podsećaju na toffite. :)
    Ja imam modlice ali nemam korpice, pa se javljam da se organizujemo. :) Ja tebi modlice, ti meni korpice :)
    p.s
    odgovorila sam na izazov, postavila slike koje su u vezi sa njim a ti pogodi koji je moj hobi :)

    ОдговориИзбриши
  4. Jako fino, slične sam radila za Uskrs prošle godine, u ovima bih samo zamijenila orahe nekim drugim suhim plodovima jer orahe ne volim.. :D
    Al volim čokoladne korpice! :)

    ОдговориИзбриши
  5. Čini mi se da od ove mjere izađe ih baš dosta. U ovom receptu je sve što volim, ali nemam modlice, moraću malo procunjati po radnjama. Koliko ih ima u pakovanju i kojeg su prečnika?

    ОдговориИзбриши
  6. @ Zoko, mislim da sam pogodila!:))
    @ Anja, orahe mozes slobodno zameniti sa bademima ili lesnicima, bice isto tako dobre.:))
    @ Cinnamon & Thyme, hvala.:))
    @ Vela, pravila sam vece i manje korpice (oko 30 velikih i 50-tak malih). Te metalne modlice se obicno mogu naci kod limara ili na pijaci (prodaju ih na komad:), manje su precnika 4,5 cm a vece 6 cm... ako ih kojim slucajem nema kod tebe, slobodno mi pisi na mejl i dogovoricemo se.:)) pozzzz

    ОдговориИзбриши
  7. Ovo izgleda takooo finoo :) Sve najbolje za ove praznike!

    ОдговориИзбриши
  8. Svaki put gledam te mini kalupe za košarice i svaki put ih uredno vratim nazad na policu. Ali sljedeći put ih definitivno kupujem i isprobavam tvoj recept. Sviđa mi se iznenađenje od oraha preliveno čokoladom.

    ОдговориИзбриши
  9. ovo ti je fantastično, prekrasni čokoladni cvjetići!

    ОдговориИзбриши
  10. Prelepo izgledaju, volim ovu kombinaciju cokolade sa prhkim testom :)

    ОдговориИзбриши
  11. Ovo moram sto pre da probam. Podsecaju me na korpice koje su nekad mogle da se kupe u Balkanovim poslasticarama. Znas sigurno na koje mislim. Bas se radujem, falile su mi :)))
    Hvala za recept Lana :))

    ОдговориИзбриши
  12. Divne su... Mogu li da upotrijebim gotove korpice od lisnatog tijesta? Hvala

    ОдговориИзбриши