уторак, 19. април 2011.

Uskrsnji zeka




Dragi moji, recept koji sam obecala da cu napisati u jednom od narednih postova... a sada je konacno dosao na red.:) Verujem da ce se malisani najvise radovati ovim zekama, ali od istog testa mozete praviti i druge oblike po zelji, pokusajte da napravite malo jagnje (kao u nastavku recepta), pogacu ili jednostavno oblikujte vencice u koje cete staviti uskrsnja jaja u boji.:))

Da ne bih kuckala kao posebne recepte, ovde mozete pronaci jos nekoliko lepih ideja za Vasu uskrsnju trpezu: uskrsnji vencici i kifliceslatke pletenicegnezda sa spanacem i na kraju nesto cokoladno delikates torta.:))


Uskrsnji zeka


Sastojci: 600 g mekog brasna, 1 kasicica soli, 25 g svezeg kvasca, oko 3,5 dl mlakog mleka, 1 kaf.soljica (0,75 dl) ulja, 1 jaje + 1 jaje za premazivanje, susam

Priprema:

Kvasac razmutiti u malo mlakog mleka, pa sa brasnom i ostalim sastojcima, umesite glatko i mekano testo. Ostavite da se odmori 10-15 minuta.

Testo podelite na dva dela od kojih cete napraviti dva zecica. Od jednog komada testa oblikujte dve kuglice (vecu i manju) za telo i glavu, te nos, usi i sapice (kao na slici). Od dva zrna bibera napravite okice, a za brkove upotrebite spagete. Na isti nacin napravite jos jednog zeku.:))


Zeke stavite na pleh za pecenje preko masnog papira i ostavite na toplom jos 10-tak minuta dok se rerna ne zagreje. Testo ne treba dugo da stoji jer ce rasti pa se moze desiti da zeke izgube oblik, dovoljno je sacekati samo nekoliko minuta. Pre pecenja testo premazite umucenim jajetom i po zelji pospite susamom. Pecite na 200 C oko 20-25 minuta.

Ako vise volite pecivo u slatkoj varijanti, pogledajte onda Nadine uskrsnje zecice sa grozdjicama, kao i slatke zeke koje je pravila Monika.:))


Uskrsnje jagnje


Od iste kolicine testa kao u prethodnom receptu, mozete napraviti i uskrsnje jagnje.Testo podelite na jednu vecu lopticu (za glavu) i 15 manjih (za telo i nozice). Slozite ih na oblozen pleh tako da dobiju izgled jagnjeta. Za oci i nos stavite po jedno zrno bibera (kao na slici).


Testo premazite umucenim jajetom i pospite susamom ili kimom. Pecite u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 30 minuta. Od navedene kolicine sastojaka mozete napraviti jedno manje jagnje i jednog malog zeku... lepo provedite praznike!:))

37 коментара:

  1. Preslatka peciva si napravila, bravo!
    Lijep pozdrav Mignonne:)

    ОдговориИзбриши
  2. Jagnje me oborilo s nogu :) za Uskrs ću imati goste sa dečicom pa bi ovo zista mogla da napravim

    ОдговориИзбриши
  3. I ja bih uvek da uzviknem "bravo!" kad god ti objaviš novi blog post.

    ОдговориИзбриши
  4. Ja se uvijek divim tvojim spretnim prstima i prekrasnim rukotvorinama, mene ovi oblici vesele baš kao da sam malo dijete :) Bravo, prekrasno! I što je najvažnije- jako ukusno!

    ОдговориИзбриши
  5. preslatki su i divno su ti uspjeli. Kako za ovo ne treba sate dizanja, bilježim!

    ОдговориИзбриши
  6. Mary had a little lamb,
    little lamb, little lamb...
    Odlične ideje, a jagnje mi se baš dopada:)
    Pozdrav, dear

    ОдговориИзбриши
  7. Preslatko mi je !!Ne znam sta mi se vise svida...ako budem imala vremena,mozda i ja napravim za poklon !!!:)

    ОдговориИзбриши
  8. Ne znam sta mi se vise svidja,zeka ili jagnje.Majstorice!!!:))

    ОдговориИзбриши
  9. Lana, taman kad pomislim da su tvoje majstorije dosegnule toliko visoku granicu da sve savršeno izgleda (uvijek!!) i da me više ne možeš iznenaditi jer ništa manje od savršenog od tebe ne očekujem, ti me (ipak, uvijek i iznova) uspiješ iznenaditi :) Savršeno!

    ОдговориИзбриши
  10. Preslatki su draga Lana, kao sto kaze Maja, troji recepti i fotke su zaista pravo savrsenstvo!!! Hvala ti na divnim idejama, bas si mi ulepsala dan, ovo cu obavezno praviti za Uskrs svojoj unucici!!! Poljubac mila!

    ОдговориИзбриши
  11. Prekrasno ! Kada sam vidjela zeca oduševila sam se a tek kada sam vidjela jagnje skroz me osvojilo ! Bravo na ovim izvedbama , izvrsno !!

    ОдговориИзбриши
  12. Lana, neprestano me oduševljavaš. Predivne su ti ove uskršnje ideje. :)

    ОдговориИзбриши
  13. I meni se jako sviđaju. Mislim da je klincima ovo posebno zanimljivo. Bilježim recept.

    ОдговориИзбриши
  14. Pa ovo je prekrasno! ne znam sta mi se vise svidja, zecic ili jagnje... Savrseno!!! Pokusacu napraviti zecice za necake :)
    Pozdrav :)

    ОдговориИзбриши
  15. Stvarno oduševljavaš uvijek iznova svojim divnim idejama,ovo je preslatko napravljeno i vjerujem da je preukusno..velika pusa!

    ОдговориИзбриши
  16. Dragi moji, hvala vam puno svima na poseti i lepim komentarima, bice mi drago ako neki od ovih receptica fino posluzi...zelim vam svako dobro i da lepo provedene uskrsnje praznike, pa nastavljamo posle sa novim delicijama!:)))

    ОдговориИзбриши
  17. Božanstveno,Lana!
    Srećan Uskrs želim tebi i tvojoj porodici!

    ОдговориИзбриши
  18. Pa evo zeka i kod tebe :-) Preslatki su. Steta sto nisam ranije vidjela ovaj post, rado bih napravila ovo jagnje. Bas je super.
    Srecni praznici :-)

    ОдговориИзбриши
  19. :))Hvala, cure...a zeke samo iskacu sa nasih blogova, hihih...ma, neka ih samo kad su tako slatki, sve najbolje za Uskrs!:))

    ОдговориИзбриши
  20. Draga moja minjoncic,
    tebi i tvojoj porodici zelim srecan Uskrs i uskrsnje praznike! :)
    Hvala na ovim divnim idejama, jagnjence sam napravila i svi su bili odusevljeni kako izgledom, tako i ukusom pogace.
    :-***

    ОдговориИзбриши
  21. Kod mene ponovo ali ove godine i na stolu i na blogu
    http://kadjakuvam.blogspot.com/2013/05/uskrsnji-zecici-i-jagnjad.html

    ОдговориИзбриши