понедељак, 25. октобар 2010.

Cemberlen torta

Ako ste ljubitelj klasicnih torti, sa puno oraha i bogatom kremom od cokolade i maslaca, pa jos sve posuto grilijasom od lesnika, onda vam preporucujem ovaj raskosni desert. Za ovu priliku torta je bila dekorisana slagom sa ukusom nes-kafe i ukrasena "cipkom" od cokolade.


Sastojci za 3 kore: 12 belanaca, 12 kasika secera, 300 g mlevenih oraha, 3 kasike brasna

Fil I: 10 zumanaca, 10 kasika secera, 250 g maslaca, 70 g cokolade

Fil II: 2 zumanca, 2 kasike secera, 2 kesice vanilin secera, 2 kasike gustina (skrobnog brasna), 2,5 dl mleka

Grilijas: 150 g secera, 100 g lesnika

Priprema:

Umutiti cvrstu penu od 4 belanceta, dodati 4 kasike secera (jednu po jednu) i na kraju pazljivo umesati kasiku brasna i 100 g mlevenih oraha. Sipati u okrugli kalup precnika 26 cm (na dno kalupa staviti krug od masnog papira za pecenje). Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 20-tak minuta. Postupak ponoviti i za preostale dve kore.

Zumanca i secer mutiti na pari zicom dok se krema ne zgusne, pri kraju dodati cokoladu izlomljenu na kockice i izjednaciti smesu. Kad se krema malo prohladila, dodati polovinu maslaca i izmesati sa drugim filom koji je pripremljen sa mlekom.

Za drugi fil, umutiti 2 zumanca sa 2 kasike secera, dodati gustin i oko 0,5 dl hladnog mleka koje smo odvojili od 2,5 dl. Preostalo mleko staviti da provri sa vanilin secerom, dodati polako umucena zumanca i skuvati kremu. Kad se fil ohladio (najbolje je da bude sobne temperature), dodati drugu polovinu maslaca, sve dobro umutiti i izmesati sa prvim filom.

Pripremiti grilijas: rastopiti secer kao karamel, dodati cele, oljustene i propecene lesnike. Sve izmesati i sipati na pleh koji smo podmazali uljem. Kad se grilijas ohladio, usitiniti u avanu/muzaru ili multipraktiku ako vam je zgodnije.

Filovati korice i svaku obilno posuti sa usitnjenim grilijasom (poslednju koricu ne treba posipati). Da bi se grilijas bolje zalepio, donji deo svake korice premazati sa malo fila pre nego sto se stavi odgore, a na kraju i celu tortu premazati preostalim filom. Ostaviti da se malo rashladi a zatim ukrasiti umucenim slagom.

Za slag sa ukusom nes-kafe potrebno je razmutiti 1 kasicicu instant nes-kafe u malo hladne vode, pa zatim izmesati sa umucenim slagom. Za tortu ove velicine bice potrebno oko 300 g slag pene u prahu i oko 4,5 dl hladnog mleka ili vode.

Dekoraciju napraviti od rastopljene cokolade tako sto cemo na masnom papiru uz pomoc sprica nacrtati zeljene oblike (videti sliku). Kad se cokolada potpuno stegne, pazljivo odvojiti od papira i preneti na tortu.;))



42 коментара:

  1. Ovo je pre fino i savršenog izgleda. Harmonija okusa i izgleda. Kad bi se glasalo, ja bi dala naj višu ocjenu. Ima sve šta jedna klasik torta mora imati. Mojoj kćerki je skoro rođendan, e definitivno dobit će ovu tortu. Hvala ti draga.

    ОдговориИзбриши
  2. Doista prekrasna, puno kreme, karamel, krckavi lješnjaci i čokolada..kraljevski!!
    Zašto Cemberlen, što je to?..po nekome ili? ako se smije znati?!
    Ja obožavam raditi torte, baš, naprosto obožavam, volim smišljati i miješati te arome, kreme i okuse..i za kraj uživam u ukrašavanju..
    Bravo miggnonne, znači iduća dva mjeseca imamo isprobati ovu torticu!!?..
    Čestitke još jednom na 1. godišnjici blogovanja, sa željom da ih bude još puno, puno..Svaka čast!

    ОдговориИзбриши
  3. Torta izgleda fantasticno.
    Rado cu isprobati ovaj recept.

    ОдговориИзбриши
  4. Mmmm, pa ovo mora da se proba! Baš po mom ukusu.

    ОдговориИзбриши
  5. prekrasna ti je torta apsolutno, svaka čast,odkad znam za sebe moja mama je uvijek pripremala meni i sestri tortu od oraha za svaki rođendan.. ova čipka me osvojila, i šlag s okusom nes kafea... :)))

    ОдговориИзбриши
  6. Ovo je za mene torta! Kreme s pudingom (brrrr), želatina i margarin jednostavno nisu sastojci pravih, finih, kolača i torti. Prekrasno ti izgleda, a pretpostavljam da se zove po onom nesretnom Chamberlainu, engleskom kolaboracionisti s Nijemcima za vrijeme II svj. rata. Nema veze, taman da se zove i Hitler, ipak bih je jela i pravila.

    ОдговориИзбриши
  7. Lijepa izgledom a okusom u kojem prevladavaju lješnjaci i orasi nemam šta reći.Divna..

    ОдговориИзбриши
  8. Ovaj grilijaš od lešnika je odličan dodatak klasičnoj torti od oraha. Da joj specijalni šmek. Za dekoraciju nemam reči. Ovo izgleda jednostavno, ali kladim se da kad pokušam ovu čokoladnu šaru nešto ću zabrljati. Kada vidim tvoje dekoracije uvek dobijem polet da nešto šaram, a nisam uopšte maher za minijature i pipave stvari.

    ОдговориИзбриши
  9. E ovo je savršena torta a dekoracija još jedan plus i ne može više: maksimum maksimuma!

    ОдговориИзбриши
  10. Ova tortica mi je odavno zapala za oko a dekoracija je vrhunska :)

    ОдговориИзбриши
  11. Apsolutno predivno i "na nivou". Oduševljena sam:)

    ОдговориИзбриши
  12. Dragi moji, zaista ne znam kako je ova tortica dobila ime, ali moram priznati da je nasa Katarzis ponudla veoma originalno objasnjenje, hehe...;)))

    Draga Dunja, verujem da ces se fino snaci oko ove tortice, ali tu sam ako bude nesto nejasno...najlepse je da se napravi dan ranije, a da se sece malo rashladjena.;))

    Draga Nado, hvala na lepim zeljama!;))

    Dragi moji, ova dekoracija je samo ideja, moze se i cela tortica preliti cokoladom, ili napraviti malo vise grilijasa pa iskoristiti i za posipanje...ako se resite da crtate sa cokoladom, mozete koristiti obican, plasticni apotekarski spric od 10 ml, ili napraviti fisek od masnog papira!;))

    ОдговориИзбриши
  13. Ovo je prava torta ! Kako kažeš klasična, puna pravih sastojaka a time i pravog, punog okusa. Jako mi se sviđa recept, a napravila si je odlično. Pa još ovako ukrašena, jednom riječi : fantastično !

    ОдговориИзбриши
  14. Hvala na savjetu ono za drugi dan, to je dosta važno, a apotekarski špric, pa to je genijalno, nikad se toga ne bi dosjetila.
    A što se tiče imena, dobro je to objasnila Katarzis, ali mislim da je moje objašnjenje bolje, da nije po onom Čemberlenu, znaš onaj iz "Ptice umiru pjevajući", pojedeš komad ove torte i možeš umrijet pjevajući, ha, ha, ha.

    ОдговориИзбриши
  15. ;))) A moze biti i cuvenom glumcu, hihih...ako se niko ne bude javio zbog zastite autorskih prava, onda cemo usvojiti predlog!;)))

    ОдговориИзбриши
  16. Savrsena torta!!! Bas kao sto su devojke rekle, ima sve sto jedna dobra torta treba da ima! Dekoracija je odlicna i stvarno ti je super ova ideja za spric, kontam da je s njim mnogo jednostavnije nego sa fisekom od papira :)

    ОдговориИзбриши
  17. dekoracija ove torte je upravo savršena, ne mogu joj se nadiviti
    a što se okusa tiče, mogu točno zamisliti kakvog je okusa, odlična je, obožavam ovakve tortice

    ОдговориИзбриши
  18. Sviđa mi se torta. U stvari nemam pojma da li bi mi se stvarno svidela, ali ova čipka od čokolade mi se jako sviđa. Volim da ugledam nešto novo i zanimljivo. Nisam ja ni sumnjao da će to rođendansko "čudo" biti veličanstveno.
    No, znaš ti Mignonne mene. Ne mogu ja da ti (al stvarno u dobroj nameri) ne ukažem na malu greškicu. Imaš u receptu TRI KORE od 12 belanaca. Greškom si koristila 3 belanca i 3 kašike šećera, a očito bi trebalo da stoji broj 4 belanca i 4 kašike šećera. Nevažna greška, al ovakva torta ne sme da ima GREŠKU. Zar ne? Verujem da će je mnogi praviti, pa će se zbuniti. Mada može biti da sam ja premoren, i da ja nisam nešto dobro shvatio, a recept i uputstvo su sasvim u redu. U tom slučaju ti se izvinjavam.

    E sad ono mnogo važnije. Da malo razmenimo ZNANJE. Ja u ovakve kore ne stavljam brašno. Ni mrvicu. Samo orahe i to je čini mi se bolje. Od brašna kore postanu žilave. Ako već hoću da ne budu klasične kore za Reformu, nego da napravim nešto drukčije, onda stavim malo mlevenog keksa, i tada nisu žilave, a dobiju malo drukčiji ukus. Naravno ima i to svoju manu, jer kad ubaciš keks, onda belanca mnogo brže padaju, nego kad staviš brašno. Tako da je moj savet, najbolje ne stavljati ništa.

    Pošto se ovde radi o takozvanom hladnom filu, naime puter se ubacuje u ohlađena žumanca i ohlađen puding, mislim da nije loše naglasiti da se ovakvi filovi najlakše rade kad su i puter i žumanca/puding na sobnoj temperaturi. Nipošto ne sme da bude mlako, ili iz frižidera. Kad je temperatura prava "sobna" ceo posao se uradi jako brzo, a ako krem neće da se umuti penasto ili kremasto(vide se tačkice) treba dodati još putera, jer to znači da su ili žumanca nedovoljno kuvana, ili je gustina premalo. Ovo je čest slučaj, jer je "kašika" uvek bila jako neodređena jedinica mere. :)))

    Ćao Mignonne, kao i uvek i u ovoj kreaciji sam uživao. To što ja stalno nešto gunđam, to ti je više kod mene na "nervnoj bazi" :)))), i nemoj mnogo da obraćaš pažnju.

    ОдговориИзбриши
  19. Cao, Dade...hvala ti puno, dobro si primetio za kore, trebalo je da stoji 4 belanceta, sad sam odmah ispravila...eh, blago meni sto ti pazljivo citas receptice!;))
    Recept sam kuckala kasno uvece i to sam se onako u sebi preslisavala sta sve ide od sastojaka, ali me to ne opravdava...nadam se da ce se gosti jos jednom vratiti po recept ako mozda budu hteli da isprobaju ovu torticu!;))
    Ok je i to sto kazes za temperaturu fila, treba to naglasiti ako neko mozda nema puno iskustva u pravljenju tortica, pa ce mu ti saveti dobrodoci...idem sada da dopunim!;))

    p.s. i hvala ti sto nadjes vremena da navratis na moj blog, uvazavam uvek konstruktivnu primedbu ...puno pozdrava!;))

    ОдговориИзбриши
  20. E,da ne zaboravim jos...to sto kazes za brasno u koricama, stvarno nisam znala da postaju zilave, a keks nemam obicaj da koristim (ja ti se to strogo drzim receptica, ali probacu jednom da ne stavim nista;))... s obzirom da se ova tortica obicno pravi dan ranije, ima fore da omeksa do sutra!;D

    ОдговориИзбриши
  21. Hvala Dade i od mene, naučila sam 2-3 stvari - ono za orahe u korama i ono za krem! Hvala:)

    ОдговориИзбриши
  22. Ti mignonne zaslužuješ PUNU PAŽNJU čitanja recepata :))) no da ne bi pomislila o meni da sam ja neki sumanuto precizan tip, jer to je daleko od mene, da ti pojasnim otkud ja stalno uočavam neke greške. Radi se o tome da ja i dan danas nemam više od petnaestak recepata, i to uglavnom tako neke stvari koje pravim jednom u deset godina, pa da ne zaboravim. Postavlja se pitanje kako onda uopšte kuvam. E vidiš ja pamtim odnose. Kod kora je idealan odnos kolko šećera toliko oraha. Ima tu i tamo bezveznih odstupanja od ovog pravila ali to je čisti folklor. Stvarno treba zapamtiti samo ovaj odnos. A da li neko stavi 35 grama šećera više ili manje, to su za mene igrarije, koje i ne gledam. Odnos belanaca i šećera je 10 belanaca i 250 grama šećera. Kada TO ZNAM za mene su sve kore za bilo koju varijantu torti završene. Ako umesto oraha u kore staviš brašno ili keks, i dalje će to biti TAJ ODNOS. Kolko brašna tolko šećera. Kad čitam recimo tvoj recept, ja preračunavam sve u "svoje odnose" pa ako vidim da mere ozbiljno osdstupaju, znam tačno da li će to biti preslatko ili nedovojno slatko.

    Ako treba da pravim neko testo, ja za osnovu uzimam ono testo za razvlačenje kora. 500 gr brašna, 300 gr vode. Tačno znam njegovu mekoću, i ako mi daš recept sa bilo kojim drugim odnosom, odmah ću uočiti da to nije dovoljno meko da bi ga kvasac podigao ili obrnuto.

    O filovima ću morati da napišem kod Majčeta jednu "ozbiljnu" studiju, jer znaš i sama da tu postoje dva osnovna modela. Žumanca i šećer na pari, i puding/gustin varijanta. Dodavanjem ovog ili onog dobićemo varijacije na temu, ali suština torti je u ova dva osnovna fila. Međutim svaki od njih je pun TAJNI, i zato će mo te tajne morati ozbiljno da izložimo u jednom "podužem" postu. Ne može to na brzaka. Kad budemo to objavili jednog lepog dana, videćeš i sama da nije moglo kraće. Tada ću dokazati ispravnost i toga što ti radiš, a to je da kad se rade oba ova fila, svaki treba da se odvojeno umuti sa puterom, pa tek onda sjedini. Ali nećemo sad o tome.

    Pozdravljam te Mignonne, s tobom je uvek lepo malo ćaskati. Žao mi je što ne stižem da svratim češće, ali ovaj period do Nove Godine, je prepun slava pa mi radni dan traje 12 sati, a posle nisam nizašta :)))

    Vidiš i sama zašto uočevam greške. Pošto stalno poredim, onda nije ni čudo što ih otkrivam, kad god se pojave, a ti mignonne zaslužuješ da ti na nijh skrenem pažnju.

    ОдговориИзбриши
  23. Draga moja ja sam naprosto oduševljena tvojim tortama. Ova je toliko predivna da je ne mogu prestati gledati. Sve mi se ssviđa od kombinacije sastojaka do dekoracije i fotografija.
    Zbilja si veliki talent. :)

    ОдговориИзбриши
  24. Bože koja ljepota, uz to predivni sastojci i lijepe fotke koje jednostavno mame. Pri svakoj posjeti tvom blogu usne mi se razvuku u osmijeh, a okusni pupoljci probude. Stvarno doživljaj!

    ОдговориИзбриши
  25. Pozdrav, Dade... jedva cekamo taj novi post o tajnama i filovima, pa bilo kada da stigne na red....a tebi zelim da svi kolacici i tortice lepo ispadnu, da sve stignes da napravis ali i da uspes malo da odmoris i!;))

    Draga Andrea i Nena, hvala vam na lepim recima...torticu zapravo nije uopste tesko napraviti, i mozda ce nekada biti prilike da je isprobate...nadam se da ce vam se svideti!;))) puno pozdrava

    ОдговориИзбриши
  26. Jos uvek sam pod utiskom tvog "pijanog Isidora" koga sam danas napravila, pa sam svratila da vidim i sta ima novo na blogu. I ova tortica ti je prelepa, kvalitetna, sa sastojcima koje obozavam. Grilijas mi je slaba tacka :)))))

    Dade jel imas svoj blog, bilo bi lepo citati te?

    ОдговориИзбриши
  27. Predivno izgleda!Ukus je sigurno božanstven!Prava kvalitetna torta!!!

    ОдговориИзбриши
  28. ;)) Hvala, cure, drago mi je da vam se tortica dopada.;))
    A evo, ako mi Dade dozvoli, odgovoricu umesto njega, on jos nema svoj blog osim sto povremeno gostuje kod Maje na blogu Cooks and bakes, a bilo bi stvarno lepo cesce ga citati...;))

    ОдговориИзбриши
  29. Torta je sjajna. Pravila sam je od 15 jaja i povecala srazmerno ostale sastojke, pekla u velikom plehu isekla na 6 korica i dobila dve torte. Nisam neki strucnjak za tografiju ali sam je uslikala i stavila na coolinariku.
    http://micka47.coolinarika.com/slike/prikazi/416722
    Dodatak nesice u slag je dobitna kombinacija.
    Pozdrav od Zlate

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Zlato, tortica je sjajna, hvala puno na poverenju i isprobanom receptu.:))

      Избриши
  30. Pravila sam tortu i odusevljena sam sa ukusom. Samo nisam uspela da napravim cokoladnu dekoraciju, jer mi se brzo topila kad sam je sa papira prebacila na tortu. Ne znam da li se radi o kvalitetu cokolade ili sam saru radila previse tanko. Pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Aleksandra, drago mi je da Vam se dopao recept.:) Sto se tice cokoladne dekoracije, moguce da se brzo topila zbog toplog vremena, probajte da sledeci put zamrznete sare pre nego sto ih prebacite na tortu (mozete ih staviti na 15-tak munuta u zmrzivac). Mozete slobodno preci i 2-3 puta po istim linijama da bi dekoracija bila stabilnija. Tortu obicno drzim u frizideru do trenutka sluzenja jer se onda puno lepse sece a rez je pravilniji.... eto, nadam se da ce pomoci za sledeci put.:) Saljem lepe pozdrave!

      Избриши
  31. Perfektna torta! Celu sam je premazala preostalim filom i posula sa grilijažom po ivicama.Ukućani su bili oduševljeni!
    Hvala Vam na ovom divnom receptu!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bas ste me obradovali!:)) Hvala puno na javljanju i drago mi je da su utisci bili tako lepi, veliki pozdrav Vama i ukucanima!:))

      Избриши
  32. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  33. Draga Mignone, Hvala na divnim receptima! Probala sam puno recepata sa Vaseg bloga, posebno za kolace i torte i svaki je uspio zahvaljujuci preciznim uputstvima:) Vec sam jednom radila Cemberlen tortu, i htjela sam probati opet ali Vas moram konsultovati vezano za grilijas u filu. Meni se otopio narednog dana, da li je to normalno ili sam ja mozda u necemu pogrijesila? Hvala unaprijed na odgovoru. Takodje, jos jedno pitanje -da li se izdanja Vasih recepata mogu naci i kupiti u Crnoj Gori?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Lep pozdrav!:) Drago mi je da su receptici koristili i da su uspesno isprobani... sto se tice grilijasa, on se brzo topi na sobnoj temperaturi, pa je zato preporucljivo tortu cuvati na hladnom (u obicnom frizideru ili cak u zamrzivacu). Isti je slucaj sa Zerbo tortom koja ima sloj preprzenog secera, ako se cuva van frizidera secer se otopi vec za par sati.... on se i dalje oseti u filu kao karamel, jedino sto nije vise krckav.:(
      Lepa vest je da se izdanja Bakine kuhinje mogu kupiti u CG, a postoji i opcija pretplate na elektronska izdanja (preko sajta Novinarnica), kao i nabavka ranijih brojeva.:)
      Hvala puno na javljanju i zelim Vam srecne praznike!:)))

      Избриши
  34. Hvala puno na brzom odgovoru! Da, da, vec juce sam nasla online izdanja na sajtu Novinarica!:) Mozda i fil nije bio do kraja ohladjen kada sam filovala tortu. Probacu za praznike po ovom uputstvu. Hvala Vam puno! Takodje, neka su nazdravlje Nova godina i Bozic! Pozdrav, Jelena

    ОдговориИзбриши