четвртак, 14. октобар 2010.

Bullari

Fino svedsko pecivo sa cimetom prijace po ovom tmurnom i kisovitom vremenu uz soljicu kafe ili caja... pravila sam ih po originalnom receptu nase drage Rijeke sa Coolinarike.

Jedino sto nisam imala krupnog secera za posipanje (ne znam gde se to uopste moze naci kod nas), pa sam koristila obicni kristal secer, ali ako ipak uspete da ga pronadjete efekat ce biti puno lepsi... i obavezno mi javite gde se moze nabaviti.;))

Bullari



Sastojci: 1 kg brasna, 50 g kvasca, 1 kasicica soli, 150 g secera, 150 g maslaca, oko 5 dl mleka; 1 jaje za premazivanje, malo krupnog secera

Fil: 100 g secera, 75 g maslaca, 1 kasicica cimeta

Priprema:

Razmutiti kvasac u pola solje toplog mleka, dodati kasicicu secera i brasna, poklopiti i ostaviti na toplom mestu dok kvasac ne ispuni solju. Izmesati brasno, so i secer, dodati pripremljeni kvasac, maslac koji smo rastopili na tihoj vatri i sa mlakim mlekom zamesiti testo. Ostaviti da odmara oko 40 minuta.


Testo podeliti na dva dela, svaki razviti u pravougaonu koru debljine oko 0,5 cm, premazati maslacem i posuti secerom izmesanim sa cimetom. Zaviti kao rolat i seci na snite debljine 1 cm. Puzice stavljati u parpirnate korpice i redjati na pleh.


Premazati umucenim jajetom i posuti krupnim secerom. Neka odmaraju jos 15-ak minuta dok se rerna zagreje. Peci na 200 C oko 15-20 minuta i posluziti tople... nemojte zaboraviti da jedan tanjir posaljete i komsijama prekoputa.;))

22 коментара:

  1. ... Podsetila si me na detinjstvo ... Nekako su mi ostale u secanju i po ukusu i po mirisu te sjajne ruzice ili puzici koje je moja mama znala da pravi ... Jedino sto je umesto cimetata stavljala orahe .... mmm, obozavala sam ih ....

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala na receptu, podsetio me je na moju omiljenu komsinicu kod koje sam prvi put jela bullare (ona je dobila recept od rodbine iz Svedske)! Slike su odlicne, kao bullari:)

    ОдговориИзбриши
  3. Ja obožavam ove pužiće s cimetom i još ih volim onako obilno posuti šećerom i cimetom da curi kao sirup i sav se karamelizira.

    ОдговориИзбриши
  4. Eh, ovo je za mene... ima ga dosta, mogu najesti one moje žderomire a brzo je i uksno. I meni se sviđa kada mi se onaj šećer i cimet karameliziraju, mmmm

    ОдговориИзбриши
  5. Pravila sam nešto slično ali sa lisnatim testom, čini mi se ipak da je ovo bolje!

    ОдговориИзбриши
  6. Dragi moji, ove puzice sam pravila pre izvesnog vremena, ali mogu vam reci da taaaako divno mirise cela kuca...ranije sam vec objavila slican recept za ruzice koje se pred kraj pecenja prelivaju vrelim mlekom i onda postanu fino mekane...napravite ih svakako!;))

    ОдговориИзбриши
  7. ajme meni, uvijek se raspametim kad vidim neko pecivo fino poput ovoga :) ne bih se mogla zaustaviti da se ispred mene :)

    ОдговориИзбриши
  8. Divne su! I slike su ti super! Probacemo i ovo!
    Pozdrav! :)

    ОдговориИзбриши
  9. Ja više ne kupujem ni kruh, ni mlječno pecivo za doručak, nego sama pravim. Kao pokraj kuće imam tržnicu, nisam imala gdje ići u nabavku istog, nego tamo. No higjena je na takvom lošem nivou da mi se okreče želudac, sa stropova im padaju insekti po kruhu (ne mogu im ni izgovorit ime), nema šanse da to više kupujem. Još ono što se termički obrađuje kako tako, ali ovo što se stavi odmah na stol, pa da mi gmiže okolo, ne dolazi u obzir.
    To je bilo pred godinu dana, a ni sad se nije situacija popravila. No popravio se moj buđet. Osim što mi je praveći kruh i pecivo puno jeftinije, jedemo zdravo i ukusno. Zato sam se obradovala ovim tvojim bullarima, pravit ću i njih za doručak.

    ОдговориИзбриши
  10. Draga mignnone,ovo izgleda božanstveno!Čin ugrabim vremena ,pravim;))
    I naravno šaljem komšiluku;))

    ОдговориИзбриши
  11. I ja sam ih radila nedavno.. najprije sam napravila cardamom švedsko tijesto, a onda sam pužiće radila.. i ja volim pretjerati u nadejvu pa se malo karamelizira i iscuri blago tokom pečenja. Ipak, na neko vrijemeizbjegavam cimet i kardamom jer sam zadnji put pretjerala u bullarima :DDD

    ОдговориИзбриши
  12. btw. najbitnije - očekivajuće prekrasno su ti ispali..

    ОдговориИзбриши
  13. Baš sam se iznenadila da se tako lako priprema a da ovako lepo izgleda:) Obožavam ukus cimeta u pecivu i rado bih pripremila da se zagrejemo u ovo led-ledeno doba:)))

    ОдговориИзбриши
  14. Nadam se da ce vam se svideti, stvarno se lako i brzo naprave. U originalnom recepticu se stavlja i kardamon u testo, ali nisam ga imala pa sam pravila bez toga, verujem da on da posebnu aromu....;)) a komsiluku obavezno poslati tanjir jer ce se sigurno pitati sta ste to fino spremali kad ceo sprat tako lepo mirise!;)))

    ОдговориИзбриши
  15. jako simpatično izgledaju, ja sam radila od lisnatog na gotovo identičan način, s ovim tijestom bi morali biti još bolji

    ОдговориИзбриши
  16. Prekrasni su bullari koje si napravila. Baš izgledaju super i jako dobri ! Ja ih inače jako volim , mirisni, mekani, tako fini..... !

    ОдговориИзбриши
  17. He he evo javljam vam se iz Stockholma i ko bolje zna sta je u originalu Kanel Bullar (kanel je cimet)
    Odmah sam prepoznala po slici. Kanel bullar se jako puno jedu u Svedskoj i vas recept je jedna komercijalna verzija. Ni jedna domacica ovde ga nece napraviti bez jednog zacina koji se zove KARDEMUMMA Kardemomme jer to je zapravo ono sto ovo pecivo cini izuzetnim.
    Ja na zalost ne znam kako se to zove na Srpskom ali verovatno da postoji kao i sve ostalo. Obavezno probajte. otrudicu se da napravim ovo na jedan malo drugi nacin i ako hocete ostavite mi poruku na mom bloggu moze na nasem pa cu vas obavestiti kad da pogledate.
    Ovo sam pravila najmanje 500 puta ali nikada nisam slikala. Upravo je bio Kanel Bullar dan.

    ОдговориИзбриши
  18. Ooo, pozdrav za moje citaoce iz Stokholma!;)) Nisam sigurna da li sam bas sve potrefila kako treba, ali "puzici" su nam bili fini...kod nas se ovaj zacin zove kardamon, ali nazalost nisam uspela da ga nadjem... jednom prilikom sam dobila paketic od prijateljice iz Australije i cuvala sam ga samo za bozicne keksice i medenjake.;))
    Volela bih da procitam jos neki receptic kako ove kolace prave u originalnoj verziji, pa cu navratiti i do Vaseg bloga...puno pozdrava i hvala na javljanju!;))

    ОдговориИзбриши
  19. Joj kako ovo izgleda savršeno. Imam u pripremi vrlo slična peciva i znam da su i ova preukusna.
    Što se tiče krupnog kristal šećera ja ga kupujem u Muller drogerijama, ne znam jel ima toga kod vas, oni imaju šećere raznih granulacija. :)

    ОдговориИзбриши