петак, 3. септембар 2010.

Piroske


Recept koji sledi mozete isprobati za veceru ili kao posluzenje ako ocekujete goste, brzo se naprave, najukusnije su dok su jos tople, ali nece smetati ni ako ostanu za kasnije... prijatno!;)))

Sastojci: 350 g brasna, 150 g kuvanog krompira, 20 g kvasca, 1 kasicica soli, 50 g maslaca, 2 zumanca, 1,5 dl mleka

Nadev: 150 g praske sunke, 1,5 dl kisele pavlake, biber, seckani persun

Priprema:

Zamesiti testo od brasna, kuvanog i propasiranog krompira, dodati so, zumanca, maslac, pripremljeni kvasac i toplo mleko. Dok se testo malo odmara, pripremiti nadev: sunku iseckati na sitne kockice, zaciniti biberom, dodati seckano persunovo lisce i pavlaku, te sve dobro izmesati.


Razviti testo debljine 0,5 cm, izrezati pravougaonike 8x4 cm. Na sredinu svakog pravougaonika, po duzini staviti nadev, oblikovati pirosku i odloziti na tanjir, tako uciniti i sa ostalim testom.

Kad smo napravili sve piroske, spustati jednu po jednu u zagrejano ulje i kratko prziti dok lepo ne porumene sa svih strana. Izvaditi na kuhinjski papir da upije visak ulja. Posluziti ih dok su jos tople uz jogurt ili kiselo mleko.

Napomena: piroske se mogu puniti i nekim drugim nadevom po zelji: sirom, mlevenim mesom, pecurkama, povrcem...;))

33 коментара:

  1. Majko mila moja:)) ... pa ovo je prekrasno! Blago tvojima što oni fino papaju:))

    ОдговориИзбриши
  2. Predivno izgledaju, svaka cast :) Svidja mi se sto su tako malecki, nisu oni standardni, duzi, nego bas fini zalogajcici :)

    ОдговориИзбриши
  3. Juče sam napravila pun pleh piroški i ovaj recept mi je fantastičan. Baš sam se pitala danas kako da ušpricam fil u pirošku kad nemam poslastišarski špric. Nisam znala da mogu da se roluju . Zabeleženo, samo da pojedemo ove kod kuće. I krompir testo mi se dopada jako!

    ОдговориИзбриши
  4. Fantasticne su :)) Testo s krompirom volim i bas cu ih probati..Kako bi bilo da se peku u rerni???

    ОдговориИзбриши
  5. Dragi moji, nisam bas sigurna odakle mi ovaj receptic, vec prilicno dugo ga imam zapisanog u svescici, ali cini mi se da je Podravkin...mozda i gresim.;))
    Ove piroske na slikama su napravljene od duple mere, pa samo da znate ako budete mozda resili da isprobavate...jako su mekane i ne upiju uopste puno ulja, mozda bi se mogle ispeci i u rerni, ali to nisam probala, pa ako neko bude eksperimentisao, neka nam posle obavezno javi utiske!;D

    ОдговориИзбриши
  6. Ovo je jako fino ,slično kad mi ostane tijesta od njoka ih napunim i pržim u masnoći,baš fini kroketići.

    ОдговориИзбриши
  7. obozavam piroske ali ih nisam imala prilike jesti vec godinama jer ovdje gdje ja zivim niko to ne pravi a ja nisam znala recept tj. izgledalo mi je prekomplicirano.
    hvala puno na ovome, izgleda super, ja cu zamijeniti sunku sirom i gljivama jer ne jedem meso, ali mislim da ce dobro ispasti :))

    ОдговориИзбриши
  8. Zaintrigirao me je onaj maslac. 50 grama maslaca u krompir testu. Čini mi se da nikad nisam video maslac u toj vrsti testa, a može biti da ja i grešim, i da je to jedna sasvim česta pojava. No, tako sam i primetio da ga nisi stavila u postupku pripreme. Sve si pomešala a putera nema. Verujem da si ga i ti previdela jer baš se ne pojavljuje često u receptima, ali sam siguran da si ga ipak stavila, i da je testo upravo zbog njega drukčije. Moram ja to da probam i da utvrdim razliku. Napraviću pola sa maslacem a pola bez. Jako me interesuje da li će postati sipkavije a verujem da hoće.

    A kad sam već počeo da komentarišem, a nisam planirao, časnu reč ti dajem :) ajde da ti predložim jedan jako neobičan nadev. Prodinstaš malo luka i iseckaš manju glavicu kupusa na krupne rezance (3-4 mm) i pustiš da se kupus prži kao za flekice sa kupusom. Znači baš baš da se isprži. Kad postane smeđ dodaš kašiku šećera kašičicu soli i kašičicu bibera. E umesto da u sve to istreseš obarene flekice, taj nadev bi bio prekrasan u tim tvojim piroškama. Ja ne postim ali verujem da bi onima koji to rade, ovakav nadev prilično odgovarao, da malo razbiju monotoniju u ishrani. E sad to što ja ne postim ne znači da se ne obratim povremeno Bogu, gotovo nikad ne propustim to da uradim kad ugledam neke od tvojih kreacija na blogu. Evo teksta tog obraćanja: "HVALA TI BOŽE ŠTO MI MIGNONNE NIJE ŽENA JER BI IMAO 200 KILA"

    Uopšte me ne čudi što ih praviš u tiražu od 50 komada (ja brojo) pa to ne možeš stati kad kreneš da jedeš. I šta kažeš dobre su i hladne. Lebati Mignnone kad su ti zadnji put ostale, pa da to i proveriš. :)))

    ОдговориИзбриши
  9. Mmmm..Minonne, predobre su, prava fantazija!! Sigurna sam da su toliko "zarazne" i da se jede jedna za drugom jer mirišu skroz preko monitora! Odlično!

    ОдговориИзбриши
  10. Odlicno izgledaju, a pouzdano znam da su i jakooo ukusne :)

    ОдговориИзбриши
  11. Obožavam krumpirovo tijesto i sve od njega, nije važno jeli slano ili slatko.
    Piroške dugo nisam jela, a nikad ih nisam radila tako da ću ih morati isprobati po tvom receptu. :)
    Jako lijepo izgledaju ove tvoje. :)

    ОдговориИзбриши
  12. Dragi moji, bice to fino i sa drugim nadevom, a testo od krompira je uvek tako mekano... i obavezno stavite malo maslaca u testo (Dade, hvala ti sto si primetio, u sastojcima sam lepo napisala ali mi je promaklo u postupku pripreme;))... sreca da moji gosti, sve pazljivo citaju.;)))
    p.s. ne znam koliko tacno ispadne piroski od duple mere (sad sam morala i ja da brojim;))...nego, nesto razmisljam da sledeci put zamolim goste da ih broje, i da mi posle dostave tacnu evidenciju, hihih...na to cemo dodati one koje su ostale u tanjiru, pa tako dobijamo tacan rezultat koliko ih je bilo na pocetku!:D

    ОдговориИзбриши
  13. odlične piroške i super si ih napravila ! Nekada sam ih dosta jela ali ih sama do sada nisam radila. Ove tvoje me tako mame i baš jako lijepo i dobro izgledaju !

    ОдговориИзбриши
  14. Ovo je stvarno predobro.
    Izbjegavam prženo, ali ovo tako zove da se radi

    ОдговориИзбриши
  15. volim piroške ali ja ih stvarno rijetko radim, nadjev mi se čini odličan no već u glavi imam još kombinacija nadjeva koje bi mogla kombinirati sa ovim tijestom

    ОдговориИзбриши
  16. Mignone, bio sam od reči, i napravio sam piroške. Još su bolje uživo nego kad ih gledaš. Čuj bolje, ne da se porediti. Tvoje su naravno lepše, moje baš i nisu iste veličine :))) ali ukus je nezaboravan. Znam i odgovore na oba pitanja. Margarin (puter) obavezno treba staviti jer se tada testo ne lepi za podlogu, i ne mora da se stavi brašno. Ovo je važno jer ako se stavi brašno onda se teže uvije i slepe ivice, pa se pireško raspadaju pri pečenju. Neko je pitao može li u rernu. PROBAO SAM. Može, ali nećeš dobiti piroške nego sasvim lepe kiflice. Nije to TO, prema tome, ako hoćeš piroške, moraš ih peći na ulju.

    ОдговориИзбриши
  17. Hvala cure...draga Nina, ako se setis jos nekog zgodnog nadeva, a ti nam brzo sapni!;)))

    E, pa Dade, svaka cast...bas si me obradovao sto si se upustio u eksperimentisanje, i raduje me da su vam se svidele.;)) Nisi nam samo rekao da li si ih pravio sa onim tvojim nadevom od kupusa...to sigurno mora biti dobro, jer sam nesto slicno koristila u prolecnim rolnicama.;))
    Uz ove rolnice je vezana i jedna smesna prica, jer sam ih prvi put narucila u jednom restoranu kineske brze hrane, i jako su mi se dopale, tako da sam sledeci put donela nekoliko rolnica kuci i pristupila "seciranju" i detaljnoj analizi nadeva, da bih otkrila sa cime su ih to punili kad su bile tako ukusne... tako sam otkrila/prepoznala rezance od kupusa pored ostalog povrca i naravno morala odmah da isprobam.;D

    p.s.hvala ti i sto si eksperimentisao sa maslacem i ispekao u rerni par komada i podelio utiske sa nama... prijatno grickanje!;)))

    ОдговориИзбриши
  18. Te varijante sa kupusom sam isprobao u nekim drugim kombinacijama. Pravio sam čak i burek sa TIM kupusom i gde god da ga staviš on se ponaša jako lepo. Tako da za prvi put, nisam hteo da otstupam od tvog recepta. To je neko nepisano pravilo koga pokušavam da se držim. Kad radiš nešto prvi put, drži se RECEPTA. Kad ti se nešto svidi, ne menjaj ga, ali ako ti se ne svidi, onda radi šta hoćeš. Ne držim se uvek, i slepo ovog pravila, ali kad nešto deluje savršeno, a ove piroške deluju savršeno, onda je stvarno greh menjati ih već u prvom pravljenju. Tako sam ti ja Mignonne pravio ovo od 2x350 gr brašna. Sa i bez margarina, i naravno da je ukus ISTI ali ko god je smislio da stavi malo putera u krompir testo, bio je jako mudar, jer možeš ga lakše i bolje slepiti i urolati, a to je zbilja važno. One bez margarina sam MORAO da pospem brašnom da bi ih razvukao oklagijom, i to me je koštalo jedne ture ulja, jer su se sve raspale i sav fil je iscureo, i sve je to lepo zagorelo. Veruj mi čak sam i takve slatko pojeo, ali je zato ova druga tura, stvarno ličila na TVOJE.

    Eto to ti je cela priča od danas, a pošto je i cela moja porodica ODUŠEVLJENA, praviću ih ja još mnogo puta, pa će i KUPUS za flekice doći kao nadev. Kako mu odoleti. Ja obožavam flekice sa kupusom. Teško da bi piroške mogle da budu LOŠIJE.

    Te proletnje rolnice mi je Jaca (ćerka) donela iz McDonaldsa, da ih probam, i da joj kažem od čega su. Mene nisu impresionirale, ali te koje je ona donela Mec očito ne radi od kupusa, nego od mlevenog belog pilećeg mesa sa dosta začina. Možda ima i kupusa, ali ja ga nisam primetio. Sve u svemu mogu bez njih, a Jaca ako ih voli nek ih pravi sama. :)))

    ОдговориИзбриши
  19. Gde me nadje sa piroškama! Patim za njima još od studentskih dana, kad sam ih jela u pekari Atina kod Filološkog Fakulteta u Vasinoj.
    A ćerka me ganja mesecima (od kad je prošle godine bila u Rusiji) da je naučim da pravi. Čuj, kao ja znam:)
    Odmah ću morati da napravim pola mere (ne smem više, jer ne bih mogla da odolim - laka sam na testo)
    Baš ti hvala.
    Pozdrav iz Kalifornije.

    ОдговориИзбриши
  20. Joj, Dade, zao mi je sto te je ona prva tura piroski (bez maslaca) toliko namucila...sad cu ih imati na savesti, sve zajedno sa filom.;P
    Te rolnice iz Meca nisam probala, nisam cak ni znala da ih prave, ali jedino sto mi se svidja kod njih je ona pita od jabuka, pa jos onako topla, mmmm...;)) Puno pozdrava tebi i tvojima!;))

    Draga Lana, raduje me da je receptic onda stigao u pravom momentu, nadam se da ce vam se svideti...punoo pozdrava!;))

    ОдговориИзбриши
  21. Odlicne su, sinoc je planula dupla tura i ponovicemo, sigurno. Iskoristila sam pire krompir, zaostao od rucka, uvek ga imam viska i evo jos jednog nacina da upotrebim, da ne zavrsi u kanti....:)

    ОдговориИзбриши
  22. Supeeer, bas sam sretna da su fino uspele, i odlicna ideja da se iskoristi visak pire krompira!;)) kad mi tako nekada preostane pire, dodam jos malkice brasna, razvijem koru i casom izvadim pogacice, pa u brasno, umucena jaja i prezlu, i kad se kroketi isprze budu jaaako fini!;)))

    ОдговориИзбриши
  23. Reših da pravim ove piroške prvi put kad mi bude dolazio unuk. Moram da probam da ih pržim u rerni:-) Za razliku od Dadeta ja ću i pleh i njih namazati uljem i tek onda peći. Samo sam u dilemi na kojoj temperaturi da ih pečem? Imaš li ideju?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veki, nadam se da su piroske uspele, ja bih pekla na 200 C dok fino ne porumene.:)

      Избриши
  24. Хвала за велики рецепту, ја сам спреман и да је укусно! Köszönöm a szuper receptet, elkészítettem és nagyon finom volt!!! http://vicuska13.blogspot.com/2013/03/toltott-pirog-pirozski-krumplis.html

    ОдговориИзбриши
  25. Molim vas da mi detaljnije objasnite kako oblikujete piroske?Da li jedan pravugaonik stavite preko drugog,pa oblikujete ili?Nikada ih nisam pravila!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Suzana, testo za piroske je veoma mekano, tako da kad stavite fil samo malo skupite krajeve testa sa svih strana da se dobro zatvori i da ne iscuri prilikom pecenja. Posle toga, piroske mozete jos malo oblikovati u ruci da bi dobile lepsi oblik. U pocetku mozete praviti i nesto vece pravougaonike, bice vam onda lakse da ih zatvorite.:) Puno pozdrava!

      Избриши