четвртак, 9. септембар 2010.

Kuglof i kolac od jabuka


Ovde je trebao da bude post o omiljenoj piti sa jabukama, posto je sada njihova sezona i pijace su prepune ovih vockica... slike sam davno napravila i smestila na komp da mi budu pri ruci kada mi zatrebaju, ali problem je sto ne mogu da se setim gde sam ih sacuvala, pa dok ne pronadjem trazeni folder, kuckam vam dva fina receptica za kuglof i kolac od jabuka.:)

Recepte koji slede mi je poslala draga prijateljica Tanja uz napomenu: "Uvek uspiju i jako su fini i jednostavni ." Receptici su mi se dopali "na prvo citanje" i kako sam kod kuce imala zalihu jabuka, resila sam da ih odmah napravim, a kako su uspeli mozete procitati u nastavku.:)


Kuglof od jabuka



Sastojci: 250 g secera, 3 zumanca, 1 vanilin secer, 130 ml ulja, 60 g mlevenih oraha ili lesnika, 1 kasicica cimeta, 275 g brasna, 1 kesica praska za pecivo, 250 g narendanih jabuka (ili tikvica), sam od 3 belanceta

Priprema:

Izmesati sve navedene sastojke i na kraju pazljivo dodati sam od umucenih belanaca. Sipati u kalup za kuglof koji smo namazali maslacem i posuli sa malo brasna. Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 175 C oko 50 minuta, zatim iskljuciti i peci jos oko 10 minuta.

Napomena: ako vam se cini da kolac na slikama izgleda pomalo "cupavo", to je zbog toga sto sam ga pekla u silokonskom kalupu u obliku ruze.;)) Htela sam da isprobam novi kalup, ali mi se tokom pecenja smesa iskrivila na jednu stranu (toliko o prednostima kalupa od silikona), pa bih vam ipak preporucila da kolac ispecete u klasicnom kalupu za kuglof ili venac... ovo je pravi jesenji desert u kome cete uzivati uz popodnevnu soljicu caja ili kafe.;))

Kolac od jabuka


Sastojci: 150 g mekanog maslaca, 150 g secera, 3 jaja, 1 flasica arome vanile, 300 g brasna, oko 600 g jabuka u komadicima

Priprema:

Jabuke oljustiti i iseci na sitne kockice. Umutiti penasto maslac i secer, dodati jedno po jedno jaje, vanilu, brasno i na kraju jabuke. Izjednaciti smesu i sipati u duguljasti kalup ili male cetvrtaste modlice za muffine (kao na slici). Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 175 C oko 50 minuta... posluziti toplo i uzivati!;)))

25 коментара:

  1. Ajme ovo stvarno čarobno izgleda i još su ti fotke tako prozračne i romantične. Prekrasno, ne znam što mi se više sviđa, kolač ili kuglof. :)

    ОдговориИзбриши
  2. Fino, pravi jesenski kolači rekla bi, odlično izgledaju oba, serviraju se topli..a slikice predivne! Tanjur i vrčić s roza cvjetićima, prekrasno sve skupa!

    ОдговориИзбриши
  3. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  4. Prekrasni kolači a najviše mi se sviđaju što su jednostavni za napraviti!
    Slike su izvrsne:)

    ОдговориИзбриши
  5. ... Slike sve govore .... Savrseno i jednostavno, verujem i jako ukusno ...

    ОдговориИзбриши
  6. super.. baš imam pun frižider jabuka i smišljam što ću sa njima :)

    ОдговориИзбриши
  7. Bilježim recepte za zimu. Tada nam se više ne jedu jabuke koje smo ostavili za zimu (iz našeg vrta), a treba ih potrošiti. Stoga nikada dovoljno ovako finih i malo drukčijih recepata. Baš sam se razveselila!

    ОдговориИзбриши
  8. volim kolače s jabukama, sviđaju mi se i ovi tvoji recepti, jednostavni za napraviti, fotke su odlične

    ОдговориИзбриши
  9. Odlično,sigurno može da prodje i kao muffin...:)

    ОдговориИзбриши
  10. Dragi moji, ovi receptici su sasvim lagani i fini, i dobro dodju kad pozelimo da isprobamo nesto novo i drugacije...u drugom receptu nema praska za pecivo, a modlice obavezno treba namazati sa malo maslaca i posuti brasnom ako vec ne koristimo papirante korpice.;))

    ОдговориИзбриши
  11. ne znam kojeg bih prije! sjajno...obožavam jabuke u kolačima :)

    ОдговориИзбриши
  12. Odličan i kuglof i kolač i u predstojeće zimske dane ću ih sigurno isprobati ! ja ću samo dodati i malo cimeta , to mi je omiljena kombinacija uz jabuke i u okusu i u mirisu.
    Slike su jako lijepe !

    ОдговориИзбриши
  13. sviđa mi se mogućnost dodavanja tikvica umjesto jabuka u prvom receptu...treba probat i tu mogućnost.
    jako su ti lijepi ovi četvrtasti muffini, iskreno još nisam u prodaji naišla na takve kalupe, baš su zanimljivi

    ОдговориИзбриши
  14. ogladnela sam gledajuci ove slike :D savsreno izgleda :D
    jjbeautysecrets.blogspot.com - poseti me, nov je blog :)

    ОдговориИзбриши
  15. Ja pravim skoro isti kolac od jabuka i mogu posvjedociti da je super, jednostavan, brz i ukusan!

    ОдговориИзбриши
  16. Oba kolača, a naročito kuglof su prekrasni. Vjerujem da bi mi se dopali, sudeći po sastojcima već su me očarali.

    ОдговориИзбриши
  17. Dragi moji, bas me raduje da Vam se svidja...draga Branka, i meni je cimet nesto najlepse u kombinaciji sa jabukama, to dvoje tako fino pasu jedno sa drugim!;))
    Draga Neno, da znas da i mene kopka kako bi to izgledalo sa tikvicama, ovako sam dobila receptic u originalu...a kalup nije bas praktican za pecenje, mislim da cu ga ipak koristiti kao modlu za sladolede i tako neke slicne poslastice.;))

    ОдговориИзбриши
  18. Divni su, i kuglof i kolac :) Kalup je bas interesantan, steta sto kazes da je npraktican, vec sam pocela da razmisljam gde da ga nabavim :))
    Imas nagradicu kod mene, pozdrav

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Taci, poslacu ti moj kalupic, koristila sam ga samo jednom.:) p.s. hvala na nagradici.:))

      Избриши
  19. Napravila sam kuglof. Kod mene se je pekao kraće, samo 35 minuta. Jako ukusan i sočan kolač, drago mi je da sam ga isprobala.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Tamara, drago mi je da si isprobala receptic i da je sve fino uspelo.:))

      Избриши
  20. Draga Lana, hvala na super receptu, zapisan je i kod mene, te linkan prema tebi :)
    Ugodni blagdani :*
    http://domacica.com.hr/kuglof-s-jabukama/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Sanja, hvala puno na isprobanom recepticu, divno izgleda!:)) Sve najlepse u Novoj i hvala na linkovima.:)))

      Избриши