четвртак, 17. јун 2010.

Sladoled od vanile - osnovni recept


Verujem da ce nam svima prijati da se malkice osvezimo uz sladoled po ovim tropskim vrucinama... ovo je osnovni recept za pripremu ukusnog domaceg sladoleda od vanile, koje se po zelji moze obogatiti novim ukusima cokolade, svezeg voca, kafe, lesnika....uzivajte!;)))

Sastojci: 2,5 dl mleka, 2,5 dl slatkog vrhnja, stapic vanile, 6 zumanaca, 125 g secera

Priprema:
Staviti u posudu mleko i slatko vrhnje i dodati stapic vanile. Zagrejati da provri, pa skloniti sa ringle i ostaviti 10-tak minuta. Umutiti penasto zumanca i secer, dok smesa ne pobeli, pa zatim pazljivo sipati u vruce mleko.

Vratiti na ringlu i zagrevati ponovo na laganoj vatri dok ne pocnu da se pojavljuju mehurici, jos oko 5-10 minuta. Da biste proverili da li je gustina odgovarajuca, povucite prstom po spoljnoj strani drvene varjace koju ste provukli kroz smesu, ako ostana cista linija mozete skloniti sa ringle.

Smesu sipati u metalnu modlu za sladoled i ostavite neko vreme na sobnoj temperaturi da se ohladi, pa staviti zatim u zamrzivac. Mozete pokriti folijom ili masnim papirom da se ne bi stvorili kristalici leda. Posle 2 sata, smesu izvaditi iz zamrzivaca i promesati, pa vratiti nazad na hladjenje.

Ovo je osnovni recept za sladoled od vanile, po zelji mozete dodati jos i rastopljenu cokoladu, izmiksano voce (maline, banane i sl.), orasaste plodove, kafu, cimet, grilijas...uzivajte u novim ukusima;))

Napomena: za puni ukus sladoleda, pre sluzenja prebacite smesu u obican frizider da se malo opusti i tek onda servirajte... kao dekoracija ce vrlo lepo izgledati Palmiers od lisnatog testa.;)))

14 коментара:

  1. ovo je pravi kremasti sladoled! mljac :)) još uz palmiers - mmm :)

    ОдговориИзбриши
  2. mmmmmmmmmm, kako dobro izgleda.
    Ja sam jučer prvi put pravila sladoled od jagoda (bez jaja), svima se svidio.

    ОдговориИзбриши
  3. Jučer sam baš tražila kako napraviti sladoled bez mašine za sladoled i odustala sam, privremeno, jer treba strašno puno vremena: smrzni, miješaj, smrzni, miješaj. Ovo je fini sladoled, ali meni je vanilija zadnji okus koji volim. Nervira me što i kupljeni sladoledi najčešće imaju samo kombinaciju vanilije i čokolade, a voćni su opet vanilija + voće. Ima veze s cijenom sirovina, znam, ali - dosadno. Ovaj tvoj izgleda super i njega bih pojela.

    ОдговориИзбриши
  4. Odličan recept a najviše mi se sviđa što se žumanci kuhaju!

    ОдговориИзбриши
  5. Drage moje, i ja sam sada prvi put pravila po ovom recepticu, i svima se dopao pa ga zato rado preporucujem... meni je cokolada omiljena, obavezno mora biti bar u jednoj kombinaciji, hehe...;)))
    A htela bih vam preporuciti jos jedan fini vocni sladoled, stavicu ovih dana recept ali da ne biste cekali napisacu sada na brzaka: ide po jedna casa (od 2 dl) kisele pavlake, secera i pasiranog voca...sve se izmiksa i zamrzne, secera moze i manje, a najlepsi je od jagoda i breskve, mmmmm.;))))

    ОдговориИзбриши
  6. Volim domaći sladoled, baš fino paše uz ove ljetne vrućine.

    ОдговориИзбриши
  7. Odlican recept iako je kod nas hladno, pa mi sladoled nije aktualan (ali niko ne kaze da se na 15ak stepeni ne moze jesti!!!), hvala za recept!

    ОдговориИзбриши
  8. Sladoled uvek i u svakom obliku. Hvala za recept.

    ОдговориИзбриши
  9. super sladoled ! kremasti i punog okusa. I meni se sviđa da se žumanjci kuhaju jer uvijek pomalo zazirem od "sirovih" jaja pogotovo u ovo toplo doba i u hrani koja će malo odstajati. Sladoled prekrasno izgleda, odlične fotkice !

    ОдговориИзбриши
  10. Pravila sam ga,zaista je božanstven!!!Pravila sam i pinat buter kekse,nisam bas zadovoljna fotkicom,ali zurila sam ..:)deci se jelo...:)Uskoro ću opet praviti,jako su meki i ukusni!!!

    ОдговориИзбриши
  11. Prekrasan i vredi se malo potruditi i imati domaCI SLADOLED :)) uKUSNIJI, SIGURNIJI I PO SVOM UKUSU :))

    ОдговориИзбриши