среда, 9. јун 2010.

Karamel sutlijas

Lagana letnja poslastica sa rizom i finom penicom od karamela, ako se posluzi dobro rashladjena prijace poput sladoleda...uzivajte!;)))

Sastojci: 220 g rize okruglog zrna, 6 dl vode, 1 kasicica secera, 50 g suvog grozdja

Krema: 4 dl mleka, 3 zumanceta, 4 kasike secera, 2 vanilin secera

Pena: 5 belanaca, 12 kasika secera, naribana cokolada za dekoraciju

Priprema:
Skuvati rizu u 6 dl vode zajedno sa jednom kasicicom secera. Ako je potrebno ocediti visak vode, pa dodati grozdjice i sve izmesati.

Umutiti zumanca sa 4 kasike secera, dodati i 1 dl hladnog mleka. Preostalo mleko staviti da provri zajedno sa vanilin secerom, pomeriti sa ringle i umesati zumanca. Vratiti nas ringlu i sasvim kratko kuvati, paziti da ne provri jer ce se stvoriti grudvice, dovoljno je da krema pocne da se podize i odmah pomeriti sa ringle.

Jos toplu kremu preliti preko rize i sve pazljivo izmesati. Raspodeliti u male cinijice za kompot, ili servirati u jednoj vecoj iz koje cemo posle sluziti.


Umutiti cvrst sam od belanaca, dodati 5 kasika secera, a preostali secer rastopiti kao karamel. Ne prekidajuci mucenje, sipati u tankom mlazu rastopljeni secer preko belanaca i sve jos kratko mutiti mikserom. Ne brinite, secer koji ostane na zidovima posude lako ce se kasnije istopiti, samo sipajte toplu vodu i ostaviti tako neko vreme.

Preko rize staviti sam pa uz pomoc dve male kasice napraviti puslice, odgore naribati cokoladu ili posuti cokoladnim mrvicama. Ohladiti dobro pre sluzenja.;)))

Napomena: za pripremu ovog desert koristiti kočansku rizu iz Makedonije, koja je kratkog, okruglog zrna i ima veliku moć upijanja.


Recept za stampu

15 коментара:

  1. Odlično zvuči, okus karamela mi je predobar..Super desertić..
    Moram i napomenuti da sam zastala nad tvojim novim zaglavljem..ruža i ljubavni roman..predivno!

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo je prava stvar za karamel-fanatika poput mene! Hvala na receptu, sigurno ću probati. I fotke su sjajne.

    ОдговориИзбриши
  3. Dopada mi se ovaj tvoj kremasti desert od riže. Super je. A novo zaglavlje na blogu je krasno i tako romantično.

    ОдговориИзбриши
  4. svaka čast za predivno uzglavlje..! desert sam sigurna da bi mi se strašno svidio, volim rižu na 1000 načina :)))

    ОдговориИзбриши
  5. Nisam znala da se ovako pripremljena riža zove sutlijaš. Čini mi se jako fino, a kako volimo ovakve domaće poslastice (zamjena za vječni sladoled), bilježim tvoj recept i isprobati ću ga.

    ОдговориИзбриши
  6. Super, jako volim rižu u slatkim kombinacijama, odličan sutlijaš !!
    I ja se moram osvrnuti na zaglavlje,divno je i ostavlja dojam kada ga ugledaš.

    ОдговориИзбриши
  7. Joj, prekrasan recept. Ovi moji ne vole sutlijaš, ne znaju šta propuštaju a ja obožavam!
    Zaglavlje je čarobno! Tako je romantično!

    ОдговориИзбриши
  8. Drago mi je da vam se svidja receptek, mi ga cesto pravimo u letnjim mesecima, pa sam pomislisla da bi i vama bilo zanimljivo da mozda isprobate...najlepse je ako se posluzi istog dana, sutradan penica vec pocinje da se topi, mada nista ne smeta ukusu...;)) Grazie, Stefania!;)))
    p.s. stranice koje su mi posluzile za novo zaglavlje su iz romana Kise dolaze, L.Bromfild...;)))

    ОдговориИзбриши
  9. questo budino è davvero ottimo!:)
    complimentissimi per la tua cucina originale!:D

    ОдговориИзбриши
  10. ovo zbilja zvuči i izgleda sjajno. Definitivno ide na listu za isprobavanje. :)

    ОдговориИзбриши
  11. Hi, nice to meet you! This dessert is looks very delicious!

    ОдговориИзбриши
  12. Very nice pics and recipe! Adorable!
    Have a nice day :)

    ОдговориИзбриши