уторак, 22. јун 2010.

Rolnice sa kackavaljem


Ovih dana dok traje fudbalski maraton mozete isprobati neki novi receptek za slane grickalice, pa tako evo jedne zgodne ideje koju mozete fino iskoristiti u duhu navijacke atmosfere....prijatno grickanje!;)))

Sastojci: 750 g brasna, 250 g margarina, 2 zumanca, pola paketica svezeg kvasca, 1,5 kasicica soli, oko 5 dl mleka, 200 g kackavalja ili svezeg sira, 1 jaje za premazivanje

Priprema:

Razmutiti kvasac u pola solje toplog mleka, dodati kasicu secera i brasna, poklopiti i ostaviti da ispuni solju. U posudu staviti brasno, so, zumanca, dodati pripremljeni kvasac, margarin ili mast (moze i pola-pola), pa sa toplim mlekom zamesiti srednje meko testo. Pokriti i ostaviti da odmara oko pola sata.


Testo razviti tanko u cetvrtastu koru i iseci na kvadrate 7x7 cm. Na svaki kvadratic staviti po stapic kackavalja (ili nekog drugog tvrdog sira tipa gaude, ementalera i sl.). Ivice premazati sa jajetom da se bolje zalepe, zaviti u rolnu i redjati na podmazan pleh. Sve jos odgore premazati umucenim jajetom i posuti susamom ili kimom, vec sta vise volite.
 
Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C dok fino ne porumene... moze se desiti da malo sira iscuri prilikom pecenja, to nista ne smeta ali mozete staviti i krace stapice sira ili malo pritisnuti krajeve testa da se ivice zalepe.;))

Napomena: testo ce biti fino mekano i posle par dana ako deo margarina zamenite sa mascu, cak su ukusnije sutradan pa ih mozete pripremiti i dan ranije. Testo se moze koristiti i za rolovane virsle, bice isto vrlo ukusno.;)))

22 коментара:

  1. Fantasticno!!! Tvoje fotke pripreme me totalno ostave bez teksta... sve rolnice su kao jedna, svaka cast!!!

    ОдговориИзбриши
  2. Uf, baš sam gladna... Kako samo primamljivo izgledaju i sve su jednake. Ja sam šlampava pa se divim kada netko taki fino slaže tijesto.

    ОдговориИзбриши
  3. Evo nas svih kod tebe na gledanje utakmice!!!:))
    super su grickalice i sa sunkicom ,tako isto su dobre ,mmm...:))

    ОдговориИзбриши
  4. ovakve kiflice su zakon za gledanje utakmice uz pivu :)

    sretno večeras ! :)

    ОдговориИзбриши
  5. Joj meni joj draga..što nam to radiš?..Savršeno..

    ОдговориИзбриши
  6. Prekrasno!! Od takvog testa pravim kiflice koje nadevam cvarcima ili ml. mesom..Probacu i ovo :)))

    ОдговориИзбриши
  7. Prekrasne su ove rolnice, djeluju tako mekano i prozračno. :)

    ОдговориИзбриши
  8. odlično izgledaju !! volim ovakve "grickalice" i ove su mi super !!

    ОдговориИзбриши
  9. Mignonne, ne bilo ti zapovijeđeno, ali jesam li ja sanjala ili si ti negdje, kod nekog u komentaru ili kod sebe, jednom rekla da ćeš staviti recept za kačkavalj???!!
    Ja sam čak nekoga i pitala da mi objasni što zapravo karakterizira kačkavalj kao sir, ali nisam dobila odgovor.
    E, sad ako si to bila ti, bilježim se sa štovanjem ;)) i čekam recept. A ako je već negdje stavljen, a meni promakao, onda moja isprika, ali molim navođenje! ;)

    ОдговориИзбриши
  10. Draga Tadeja, dobro si zapamtila, nisi sanjala, hihih...rekla sam da imam receptek za "home made" kackavalj, ali nikako da ga ponovo napravim, uslikam i okacim ovde...moram ti priznati da sam potpuno zaboravila na to (ccc, sram me bilo;))
    Kackavalj ti je kod nas neka vrsta tvrdog zutog sira (dobro, ne bude bas toliko zut, nego vise nekako bledo zut), ali je u rangu gaude, ementalera i slicnih sireva...znam da sam na Coolinarici jednom nasla potpuno isti receptic, i mislim da sam cak tamo ostavila komentar, ali sad ne mogu da ga nadjem...cini mi se da si ti vec eksperimentisala sa pravljenjem domaceg sira, tako da verujem da nece biti problema...doduse, pravila sam ga samo jednom, fino je uspeo, ali se dobije taaaako mala kolicina (ma, loptica stane na dlan), pa nisam bila raspolozena za reprizu, kad vec ima da se kupi tako fini gotov;))...evo receptica:

    Domaci kackavalj - 5 litara prokuvanog vrelog mleka, 1 kasika soli, 1 kasika esencije, sve sjediniti i staviti u platnenu vrecicu da se cedi (moze i preko neke gaze), a odgore pritisnuti tezim predmetom. Kad se ocedi ( najbolje je ostaviti preko noci), kackavalj je spreman za posluzenje.

    ОдговориИзбриши
  11. Isprobane!
    Ma fantazija su rolnice. Hvala na receptu :-*

    ОдговориИзбриши
  12. Interesira me da li stavljate glatko ili oštro brašno..Hvala

    ОдговориИзбриши
  13. Mery,
    Stavlja se meko brasno i ja za peciva uvek koristim tip 400 ili ono na kojima pise "namensko". Ono se koristi za fina peciva. Tip 500 meko, koristim najvise za pravljenje hleba.

    Ostro brasno je najbolje za kolace, korice i testa koji trebaju da budi sipkavi (prhki), za neka testa koja se kuvaju ili prze - knedle, tulumbe; kao i za kuvanje filova kada koristis brasno umesto gustina.

    ОдговориИзбриши
  14. Mery, oprosti...ne stignem svaki put da vidim novi komentar, pa mi neki mozda i promakne, a Taci je to odlicno objasnila.;))

    Taci, hvala ti puno...ma, ti si nasa majstorica za fina peciva.;)))

    ОдговориИзбриши
  15. Ja sam uletela kao padobranac da objasnim :))) Nema na cemu, pamti pa vrati :-* salim se :)
    Hvala na komplimentima, rastem rastem :)

    Jedino sam mozda omanula za definiciju prhkog. Mislim da se vise odnosi na kobinaciju brasno-puter testo nego da ima mnogo veze sa ostrim brasnom.
    Sipkavo je prava rec za testo od ostrog ali ne znam kako bih ga prevela na hrvatski.

    ОдговориИзбриши
  16. Hvala na odgovoru, vidjela sam da ide kvasac pa sam mislila da bi trebalo ići brašno za dizana tjesta, ali nisam bila sigurna jer ljudi znaju svašta iskombinirati pa da baš ne upropastim recept. Pozdrav

    ОдговориИзбриши