среда, 12. мај 2010.

Korpice sa jagodama

Sastojci za 10 korpica: 150 g brasna, 50 g secera, 100 g maslaca

za tamno testo: 50 g cokolade, 1 kasika kakaa

Fil: 2,5 dl jogurta, 3 kasike secera, 1 kesica zelatina u prahu (10 g), 1 kesica slag pene (40 g), 1 dl mleka, 100 g cokolade, oko 300 g jagoda, listici badema, 1 kesica DrOetker preliva za tortu

Priprema:

Zamesiti prhko testo od brasna, secera i maslaca sobne temperature. Ako zelite da napravite cokoladne korpice u smesu dodajte i rastopljenu cokoladu i kasiku kakaa, i po potrebi jos malkice brasna. Testo zamotati u foliju i ostaviti da stoji u frizideru oko 30 minuta.

Razviti testo debljine 0,5 cm, izvaditi krugove precnika 10 cm i obloziti namascene metalne korpice. Izbockati viljuskom i peci u prethodno zagrejanoj rerni na 180 C oko 20-tak minuta.

Kad se korpice potpuno ohlade, premazati ih rastopljenom cokoladom da ne bi omeksale kad se stavi krema. Pre nego sto se cokolada poptpuno stegne, posuti listice propecenih badema po obodu korpice.

Pripremiti kremu: zelatin u prahu preliti sa 4 kasike hladne vode i ostaviti par minuta da nabubri. Na tihoj vatri zagrejati jogurt i secer, dodati zelatin i mesati dok se ne rastvore grudvice. Pomeriti sa ringle i ostaviti da se ohladi.

Umutiti kesicu slag pene sa 1 dl hladnog mleka (mozete umutiti i slatku pavlaku), pa pazljivo spojiti sa jogurtom i zelatinom. Sacekati da smesa pocne da se steze i napuniti korpice sa kremom. Mozete ih staviti u frizider da bi se krema sto pre stegla. Odgore rasporediti jagode i sve preliti DrOetker crvenim prelivom za tortu pripremljenim prema uputstvu sa kesice. Desert dobro rashladiti pre sluzenja.;))


Recept za stampu

18 коментара:

  1. Prekrasne su, dekorativne, kad ih vidiš ne zaboravljaš ih.

    ОдговориИзбриши
  2. Predivne su, ali ja se još ne usuđujem pripremati ništa sa želatinom!

    ОдговориИзбриши
  3. Ajme kako ovo dobro izgleda. Obožavam jagode, a mogu mislit kako su fine u ovoj kombinaciji. :)

    ОдговориИзбриши
  4. Hvala cure...draga Snjezo, i ja sam u pocetku imala sumnju kako je to raditi sa zelatinom, a zapravo je vrlo jednostavno, samo treba pratiti uputstva sa kesice, prah se obicno rastvori u par kasika hladne vode, saceka malo a zatim sipa u toplu ili vrucu smesu, i jos kratko sve promesa...posle ide na hladjenje pa svaki cas viris u frizider da proveris da li se stegao, hihih...;)))

    ОдговориИзбриши
  5. Korpice su pravo malo savsenstvo. Ocima ih gutam :-) Jos samo da "uhvatim" jagode.

    ОдговориИзбриши
  6. savršene! presjek je fenomenalan! ne mogu dočekati jagodeeee :)

    ОдговориИзбриши
  7. Prekrasne su! Upravo mi se tope po ekranu! :)

    ОдговориИзбриши
  8. Već godinama pokušavam sebe da nateram da napravim korpice. Kupio sam i modle, ali ni to me nije nateralo. Eno ih stoje u fioci, neotpakovane :)

    Kad sam video ove tvoje, rekao sam u sebi, ovo ću da napravim, a onda se setim da više nema jagoda, i da ti pravo kažem nisam siguran da li sam se obradovao ili razočarao. Voleo bih da te tvoje isprobam, jer ne samo da su korpice nešto što nisam pravio, nego ima tu još 2 sastojka koje nikad nisam probao. Jogur ti želatin, ubeđen sam da je to PRAVA podloga za jagode. Nikad nisam probao ni DrOetkerov preliv za torte. Ubeđen sam da to nije ni želatin ni puding krem, nego nešto između. Moram da uzmem jednu kesicu i da isprobam. Delu je jako zanimiljivo, sija kao da je tečan, a verujem da je nekako gusto tečan i da ne curi. Živo me niteresuje, da li bi se zaledio u zamrzivaču.

    Moraću da isprobam, pa ako održim obećanje, javiću ti kako se ponaša. Možda bi mogao da uđe u sastav nekog SLADOLEDA :)

    ОдговориИзбриши
  9. Cao, Dade... mislim da je onda ovo prava prilika da otpakujes konacno te modlice iz fioke!;))
    Korpice su napravljene prema klasicnom receptu za prhko ili masno testo (za tart i slicne kolace), a umesto kreme sa jogurtom i zelatinom mogla bi se staviti sasvim fino i neka zuta krema, na bazi mleka i gustina/ili pudinga... ili mozda iskoristiti visak fila od neke torte.:))
    Ove korpice su nastale kao rezultat eksperimenta, pa sam tako kremu pravila po ovom receptu http://www.coolinarika.com/recept/summer-fantasy , a vrlo su dekorativne i sa drugim vocem, recimo sada se mogu staviti breskve (iseci ih tanko i rasiriti kao lepezu), pa zatim bobice crnog i belog grozdja, dok zimi vrlo lepo izgledaju kad se napune sa kriskicama mandarina i stavi koji kolutic kivija.;))
    Sto se tice preliva za torte, samo pratiti uputstvo na poledjini kesice, moze se pripremiti sa vodom ili vocnim sokom, a postoji u crvenoj i bezbojnoj varijanti...tu sa ako nesto zapne.;)))

    ОдговориИзбриши
  10. Hvala ti Mignonne, što me nagovaraš na "blud" znaš li ti bre kolko ja kila imam, jedva sam se dovukao do ispod stotke, ne jedući hleb. Zamisli svidi mi se to sa breskvama, čuj ima li ikakve šanse da mi se ne svidi. No činjenica jeste, sramota je ne napraviti korpice sa voćem, nikad u životu, a ove tvoje su prave...Tako da ću morati da bataliti dijetu na par dana, i da konačno napravim korpice sa voćem. Dal sledeće nedelje il one tamo, videću ali javiću ti sigurno.

    ОдговориИзбриши