недеља, 25. април 2010.

Zelene kockice

Sastojci: 500 g spanaca, 100 g margarina, 80 g brasna, 4 dl mleka, 5 jaja, malo soli

Nadev: 300 g svezeg sira, 300 g sunke, 2 dl kisele pavlake, kiseli krastavcici

Za premazivanje i dekoraciju: 200 g krem sira, listici persuna

Priprema:

Spanac ocistiti, oprati i kratko blansirati u kipucoj vodi. Ocediti i i sitno iseckati. Na tihoj vatri otopiti margarin, dodati brasno i kratko proprziti. Staviti iseckani spanac, posoliti po ukusu pa postepeno sipati mleko uz neprestano mesanje, kuvati dok se ne zgusne. Ostaviti da se ohladi.

Umutiti cvrst sam od belanaca, a zumanca dodati u ohladjenu smesu od spanaca. Na kraju, pazljivo umesati i belanca i izjednaciti smesu. Sipati u veliki pleh od rerne preko masnog papira. Peci u prethodno zagrajnoj rerni na 200 C.

U medjuvremenu pripremiti fil, sunku i krastvacice sitno iseckati, sir izgnjeciti, dodati kiselu pavlaku i sve lepo sjediniti.

Ohladjenu koru preseci na dva dela, pa jednu koru premazati filom od sira i sunke, lepo izravnati i sve premazati tankim slojem pavlake da bi se gornja korica bolje zalepila. Odgore staviti drugu koru, blago pristisnuti i premazati umucenim krem sirom. Obleziti nozem kvadrate na gornjoj kori, pa svaki ukrasiti pufnicom od sira i listicima svezeg persuna. Dobro rashladiti i seci na kockice.


Slane kockice sa sunkom

Sastojci: 100 g margarina, 100 g brasna, 5 dl mleka, 6 jaja, malo soli

Nadev: 300 g kackavalja , 300 g sunke, 2 dl kisele pavlake, 1 dl majoneza

Priprema:

Na tihoj vatri otopiti margarin, dodati brasno i kratko proprziti. Sipati polako mleko i skuvati gusti krem. Ohladiti, dodati zumanca i umucenu penu od belanaca pa sve pazljivo izmesati. Ispeci koru u velikom plehu, oblozenom masnim papirom. Peci na 200 C oko 30 minuta.

Kackavalj ili neki drugi zuti sir (trapist, ementaler i sl. ) narenadati, dodati seckanu sunku i krastavcice, pa sve sjedniti sa kiselom pavlakom i majonezom. Ohladjenu koru preseci na pola, premazati filom i poklopiti drugom korom. Za gornji sloj mozete koristiti krem sir ili samo tanko premazati pavlakom i posutu naribanim sirom.

Napomena: od istih sastojaka se mogu napraviti i ukusni rolati, dovoljno je samo jos toplu koru umotati u rolat preko vlazne kuhinjske krpe. Kad se kora ohladi, filovati i ponovo zaviti. Premazati majonezom i posuti naribanim kackavaljem, kao dekoraciju mozete napraviti cvetice od kuvane sargarepe.;))

20 коментара:

  1. Ja od ovog testa pravim rolat, ali je i ovo tvoje fantasticno..Cak i dekorativnije :))

    ОдговориИзбриши
  2. Cao, draga, i kod mene su najcesce u formi rolata, ali ovo je zgodno kad su potrebni neki sitni zalogajcici, za neku zurku, rodjendan ili nesto tako slicno...;))

    ОдговориИзбриши
  3. Ovo bas volim. Pravila sam, jako slicnu, slanu tortu po tvome receptu sa Coolinarike i svi su bili odusevljeni :-)
    Jako lijepe slike.

    ОдговориИзбриши
  4. Volim ove kockice! Prekrasni sa! Pozdravi :)

    ОдговориИзбриши
  5. Prekrasno izgledaju! Svaka častz, toliko ih je, znači i gostiju je puno. a to traži puno posla. Ako ništa drugo, možeš biti sigurna da će dugo pamtiti ove fantastične kocke!

    ОдговориИзбриши
  6. Kako dobro izgledaju! Stvarno super za neka veća okupljanja ili proslave, odlično!

    ОдговориИзбриши
  7. Slani kolači, to je nešto za mene. Harmonija oblika i sadržaja.

    ОдговориИзбриши
  8. Nikad nisam radila ovakve slane kolače, ali tako dobro mi izgledaju da ih moram jednom probati. Prekrasno. :)

    ОдговориИзбриши
  9. Ja sam znala svojedobno za potrebe cateringa raditi slične kombinacije i znam da to može biti i jako ukusno, a istovremeno je vrlo dekorativno i vizualno efektno. Kombinacija ti je odlična, fotke fenomenalne, složeni su k'o u apoteci! :)

    ОдговориИзбриши
  10. Savrsen receptić,to svi volu i kod mojih ovakvi slanisi uvek prolaze.Pedantno isečeno,kao i uvek sve pod konac!

    ОдговориИзбриши
  11. Odlične kocke, zelene su mi posebno zapele za oko :) . sastojci odlični, super izgledaju, ....jako mi se sve sviđa !

    ОдговориИзбриши
  12. Jorgovan je u zaglavlju, aktualna kao i uvijek.
    A kockice su ti čarobne u svakom pogledu!

    ОдговориИзбриши
  13. :))) Hvala, cure...ovo su zapravo dva slicna recepta, samo sto je nadev malkice drugaciji, a zgodno je sto se mogu napraviti dan ranije, pa ste onda slobodni da se posvetite gostima.;))
    Draga Snjezo, volim da povremeno promenim fotkice u zaglavlju, da bi i vama i meni bilo zanimljivije...;)))

    ОдговориИзбриши
  14. c'est magnifique ces petits carrés et surement excellent, bravo j'aime beaucoup
    bonne soirée

    ОдговориИзбриши
  15. prekrasno izgleda, ja ne znam, da tako dobro kuham kao ti, nebi ni mogla kuhati koliko bi se udebljala, ja uopce nebih mogla stati jesti ovo. izgleda bozanstveno!
    usudit cu se napraviti samo kad budem imala puno gostiju :))

    ОдговориИзбриши
  16. Slike su prekrasne, kako ti se samo dalo sve to postavljati...zadivljena sam!

    ОдговориИзбриши