недеља, 11. април 2010.

Prolecna torta

Ponovo jedna rodjendanska torta, ovoga puta u neznom izdanju sa rascvetalim cveticima tresnje, napravljena za dragu prijateljicu kojoj je juce bio rodjendan. Posto je torta trebala da stigne citava u drugi grad, ne tako daleko ali se ipak putovalo autobusom, mislila sam da je najbolje da se prekrije fondanom...ovo je ujedno moj prvi pokusaj rada sa ovom masom, i mislim da cu se od sada cesce igrati sa fondanom.;)))

Torta koje pravljena za ovu priliku je Mikado torta, sa finom kremom od cokolade i kafe, i mekanim koricama sa orasima...jedna je od omiljenih koju rado pravim i za nas kuci, nije komplikovana za pripremu i relativno se brzo pravi. Veoma je ukusna tako da se po ovom receptu mogu napraviti i fini minjoni.

Zelela sam da postupak pripreme bude sto laksi i za pocetnike, pa sam zato recept napisala sa nesto vise detalja...inace, znate da je to kod mene sve obicno vrlo kratko i jednostavno.;)))


Sastojci za 4 kore: 12 jaja, 12 kasika secera, 4 kasike brasna, 200 g mlevenih oraha, 4 kasicice kakaa

Fil: 3,5-4 dl kuvane jake kafe, 5 zumanaca, 5 kasika secera, 4 kasike brasna, 2 vanilin secera, 100 g cokolade, 375 g maslaca, secer u prahu po potrebi

Sirup: 200 g secera, 2 dl vode


Priprema:

Umutiti cvrst sam od 3 belanceta, dodati 3 kasike secera, jedno po jedno zumance, skoro ravnu kasiku brasna, 1 kasicicu kakaa i na kraju pazljivo umesati 6 kasika (50 g) mlevenih oraha. Sipati u okrugli kalup precnika 26 cm koji je oblozen masnim papirom. Obicno samo na dno kalupa stavim krug od masnog papira, ivice kalupa ne premazujem jer se biskvit na taj nacin nece skupiti prilikom pecenja. Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 200 C oko 20-tak minuta. Na isti nacin ispeci jos 3 korice.

Za fil skuvati 4 dl jake crne kafe i ohladiti. Izmesati zumanca, secer i brasno, razmutiti sa malo ohladjene kafe a zatim dodati i preostalu kolicinu kafe. Skuvati krem kao kad se priprema puding, stalno mesati da se ne stvore grudvice i zaista vrlo brzo bude gotovo. Ako vam se ucini da je krema suvise gusta, dodajte jos malo kuvane kafe i vratite kratko na ringlu.

U jos toplu kremu staviti kockice izlomljene cokolade, promesati i ostaviti da se prohladi. Dodati maslac i po potrebi jos malo secera u prahu, ako volite da fil bude sladji.

Maslac obicno stavljam u kremu koja je jos mlaka, pa se tako fino umuti, samo treba paziti da ne bude suvise topla, jer onda ce se skroz istopiti.


Skuvati sirup od secera i vode, dovoljno je samo da provri, iskljuciti ringlu i ostaviti jos 2-3 minuta. Skloniti i ohladiti.

Filovati tortu, svaku koricu preliti sa par kasika rashladjenog sirupa, premazati filom i redjati korice. Premazati celu tortu tankim slojem fila odgore i sa strane. Ostaviti par sati da se rashladi u frizideru.

Za dekoraciju sam ovog puta koristila fondan napravljen po Minjinom receptu, i mogu vam reci da je odlican, brzo se napravi, fino se razvija i prebacuje na tortu. Jedna mera je bila sasvim dovoljna za oblaganje tortice, a od preostalog materijala sam napravila cvetice.


Fondan tanko razviti, modlicom izvaditi cvetice pa ivice malo rastanjiti da dobiju oblik tresnjinih latica. To mozete uciniti prsticima ili uz pomoc zaobljene olovke ako nemate poseban pribor. Svaki cvetic skupiti malo i oblikovati pupoljak, ostaviti par minuta da se prosusi.

Na sredinu cvetica staviti par gotovih tuckova (mogu se nabaviti u specijalizovanim radnjama, na primer Eurowilt). Cetkicom obojiti latice u neznu pink nijansu i posuti sa malo svtlucavog pink praha.


Odvojiti deo fondana i obojiti zelenom bojom za listice, i smedjom za grancice. Oblikovati i zalepiti na tortu uz pomoc malo hladne vode, na kraju rasporediti i cvetice.;)))

20 коментара:

  1. Predivna torta, ostavila me bez teksta. :)

    ОдговориИзбриши
  2. Prelijepa je, nemam riječi. Ovaj prah na cvjetićima me je ostavio bez teksta.

    ОдговориИзбриши
  3. Kod mene je ovog meseca sve u znaku proleca, pa je tako i tortica dobila cvetnu dekoraciju.;)) A za ovaj prah se iskreno nadam da je jestiv, hihi...sada ga prvi put koristim, i on je nabavljen u specijalizovanoj radnji za poslasticarsku opremu, ima ga u zlatnoj, sedefastoj, zelenoj boji...inace, vise volim kad je torta diskretno ukrasena,bez puno vestackih boja, a inspiraciju za grancicu tresnje u cvatu sam nasla na netu, tamo se zaista mogu videti predivne kreacije...ako nekoga zanima samo neka ukuca cherry blossom decoration"...i uziva u prekrasnim fotkama.;)))"

    ОдговориИзбриши
  4. Ajme :)), stvarno vrhunski rad! Gotovo kao prava grana! Prekrasno! Ja se nedam fondanu, nekako imam osjećaj da je to strašno za jesti, a volim da mi je gotovo sve na hrani jestivo, ali morati ću pokušati da me želja mine! :)

    ОдговориИзбриши
  5. Ti si prava majstorica i trebala bi nekamo na takmičenje! Zadivljujuće, prekrasno, čestitam!

    ОдговориИзбриши
  6. Jako lijepa torta, kao da si već stotinu puta koristila fondant. A i sama torta zvuči prekrasno.

    ОдговориИзбриши
  7. Rano ujutro vidjela sam recept za ovu tortu ili minjone. Kako sam trebala napravit neki fini kolač za ponjeti u goste, pala je odluka. Napravljeni su minjoni po tvom receptu (s malim izmjenama). Poslikam i stavim još danas na blog. Izuzetno profinjen kolač. Klasik.

    ОдговориИзбриши
  8. Pa kako ti to uspjeva?! Kao da si sliku zaglavlja prenijela na tortu! Savršeno!

    ОдговориИзбриши
  9. Divna, nježna torta ! Baš je prekrasna , prava proljetna, majstorski napravljena !!

    ОдговориИзбриши
  10. torta je predivna! baš je nježna i romantična...a i recept mi se jako jako sviđa i mogla bih ga isprobati za neki rođendan :)

    ОдговориИзбриши
  11. fantasticno izgleda, prava si umjetnica!

    ОдговориИзбриши
  12. Divno si ju dekorirala...cvjetici su super obojeni!

    ОдговориИзбриши
  13. prekrasna je..tako njezna... nemam rijeci...

    ОдговориИзбриши