недеља, 22. новембар 2009.

Rodjendanska tortica




Danas je bakin rodjendan... bilo bi puno svecica na torti da smo ih kojim slucajem sve stavili, pa smo odavno prestali sa tom praksom. ;) Torta je obavezna, i mada se svaki put kao ljuti sto smo je napravili, mislim da joj je ipak drago...to je samo mala paznja da joj pokazemo koliko nam znaci i koliko je volimo...i zato su, umesto rodjendanskih svecica, na tortici ruze.;)))

Tortica je nezna, poput nekog finog sladoleda, sa vazdusatim koricama od belanca i bogatom kremom od cokolade i lesnika...receptek je vrlo jednostavan, ovo je zapravo verzija spanskog vetra, onako kako je najvise volimo:


SPANSKI VETAR

Sastojci za beze korice: 6 belanaca, 300 g secera, 1,5 kasika brasna, 1 kasika sirceta

Sastojci za kremu: 1 l mleka, 6 zumanaca, 9 kasika secera, 4,5 kasike brasna, 4,5 kasike gustina (skrobnog brasna), 2 vanilin secera, 250 g maslaca, 150 g cokolade, 150 g lesnika


Priprema:

Umutiti cvrst sam od belanaca, dodavati postepeno secer i na kraju pazljivo umesati brasno i kasiku sirceta. Smesu ravnomerno rasporediti preko masnog papira kojim smo oblozili veliki pleh od pecnice. Susiti 1,5-2 h na 125 C.

U medjuvremenu pripremiti kremu: zumanca umutiti sa 4-5 kasika secera, dodati brasno, gustin i malo hladnog mleka. Mleko staviti da provri sa preostalom kolicinom secera, dodati zumanca i skuvati krem. Kad se ohladi, umesati maslac i podeliti na dva dela, pa u jedan deo staviti rastopljenu cokoladu a u drugi deo dodati samlevene pecene lesnike.

Ohladjenu beze koricu iseci na pola, preko prve korice nanati fil od cokolade, staviti drugu koricu pa premazati filom od lesnika. Dekorisati slagom i ruzicama. Dobro rashladiti pre sluzenja.



Ruzice od slaga: umutiti 200 g slag pene u prahu sa 1 dl hladne vode, po zelji obojiti sa par kapi prehrambene boje, i staviti u frizider da se jos malo stegne. Pomocu nastavka za pravljenje ruzica (Wilton #121), napraviti ruzice i preneti ih na tortu.

23 коментара:

  1. Prekrasna torta !! Podsjetila me na cappuccino tortu :)
    Mogla bi naslove ubacivati u onaj kvadratić gdje su i predviđeni, onda bi svaki naslov bio i kao link :)

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala ti, draga...u pravu si, capuccino torta se pravi vrlo slicno, samo su kreme malkice drugacije...jos ne snalazim sa svim opcijama na blogu, ucim polako, hihih...moracu da vidim to za naslove!;)))pozzz

    ОдговориИзбриши
  3. Baki Srecan Rodendan !!..torta je divna,bas je kremasta !!:)

    ОдговориИзбриши
  4. Španski vetar je torta koja mi je među najomiljenijim. Pravila sam je, ali iskreno nema boljeg majstora za nju od moje strine, uffffff, kad je ona napravi, to je pravo uživanje i za pojesti i za gledanje.
    Tvoja tortica je baš lepo, mnogo si je lepo ukrasila.

    ОдговориИзбриши
  5. Baki srecan rodjendan i da ih jos puno proslavi :)
    Tortica je pravo malo umetnicko delo. Ukus je sigurno fantastican, lesnici i cokolada su kombinacija iz snova.

    ОдговориИзбриши
  6. joj, ne bi vjerovala kojim sam pute dosla do tebe:))) jako mi je drago da si nam se pridruzila u blogerskim vodama, znas da obozava tvoje receptice i slike, a ova torta u tvojoj izvedbi je nesto fenomenalno. Bakici sretan rockas:))

    ОдговориИзбриши
  7. Hvala na lepim zeljama, prenecu baki...drago mi je da mozemo i ovde da se druzimo!;)))

    ОдговориИзбриши
  8. Draga torta je prelijepa, a bake toliko značajne u našim životima zaslužuju najljepše. Znam ja da se ona raduje svojoj tortici, mada ne bi željela da se vi mučite oko nje, ali bi bila beskrajno tužna da maleni ritual izostane.
    Neka poživi još mnogo godina u dobrom zdravlju sa djecom i divnim unucima kao što si ti.

    ОдговориИзбриши
  9. pravila sam je juce, danas probali, ocena 10!!! :)

    ОдговориИзбриши
  10. Аутор је уклонио коментар.

    ОдговориИзбриши
  11. Zdravo. Pravila sam spanski vjetar i super je ispao al posto je prosao 1 dan, kora je postala mekana. Zasto?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pozdrav, tortice koje se prave sa beze koricama je najlepse posluziti istog dana kada su napravljene jer sutradan vec upiju kremu i postanu mekane, to naravno nista ne smeta ukusu, samo sto nisu tako fino krckave kao kad smo ih napravili.

      Medjutim, mozemo malo produziti hrskavost korica tako sto cemo ih prvo premazati rastopljenom cokoladom, a kad se stegne onda ih nafilovati kremom.

      Jos jedan zgodan nacin je da se tortica odmah zamrzne cim se napravi, ako nam recimo treba tek za sutra, pa je onda izvadimo 1h ranije pre sluzenja.;)

      Eto, nadam se da ce koristiti za sledeci put, sve najbolje i puno pozdrava!:))

      Избриши
  12. Pravila bih ovu tortu ali da ne treba mi velika količinski.
    Zato bih vas pitala, da li kod kora može varijanta recepta za beze kore kao kod Beze torta sa jagodama?
    (5 belanaca, 250 g šećera, 1 kašika brašna i 1 kašika sirćeta)
    Hvala puno
    Predivni su vam recepti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Iva, mozete napraviti koru od 5 belanaca, samo je lepo osusite i bice isto tako fina.:)) Puno pozdrava!:))

      Избриши
  13. Juce je bio rodjendan mojoj sestricni i dobila sam od nje tanjir kolaca a izmedju ostalog i parce ove divne torte. Parce je bilo poveikokao bar dva normalna parceta ali sam ga ja smazala odjednom

    ОдговориИзбриши
  14. Koje su dimenzije Vašeg velikog pleha iz pećnice? Je li u pitanju manja pećnica? Pitam jer mi se čini da će kore biti prilično tanke sa 6 bjelanjaka. Hvala Vam mnogo

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Jenny, dimenzije pleha su 30x37cm a ispecena korica bude oko 1cm, mozete naravno staviti jos koje belance ako zelite da korice budu deblje.. eto, nadam se da ce pomoci.:) Lep pozdrav!:))

      Избриши
    2. Hvala Vam mnogo na informaciji. Veceras je zelim napraviti i nadam se da ce korice ispasti ok. Jos saaaamo jedno pitanje..imam jabucni i vinski ocat. Koji da koristim ili je svejedno? Prvi put stavljam pa me interesuje da li korice povuku kakav neprijatan miris? Bolje ocat nego limun? Oprostite i hvala jos jedanpu.

      Избриши
    3. Nadam se da odgovor ne stize kasno, ja sam koristila alkoholni ocat, on je prilicno neutralan i bezbojan, ne oseti se nimalo u pecenim koricama, ali umesto octa mozete slobodno staviti i limunov sok.:)) Drzim fige da sve lepo ispadne, veliki pozdrav!:)))

      Избриши
  15. U pravom trenutku ste dali odgovor. U kuci sam imala jabukovo i vinsko. Odlucila sam se ipak za limun. Korica je vani. U pecnici je bila skoro 2h. Sutra bih trebala dekorisati slagom i dvoumim se izmedju topljene cokolade preko korice i zamrzivaca. Bojim se da ce mnogo omeksati. Vjerujem da ce biti super ukusna. Ovo je sigurno deseti recept s Vase stranice i svaki put su svi bili odusevljeni. Ne sumnjam da ce i za ovaj. Hvala Vam mnogo.

    ОдговориИзбриши