недеља, 19. април 2015.

Prhke štrudlice sa makom



Jedan od onih finih starinskih recepata iz kuvara naših mama i baka, kada su se najukusniji kolačići pravili od jednostavnih sastojaka. Umesto masti možete koristiti i maslac, ali mast im daje posebnu mekoću i kolačići postaju sve lepši što duže stoje, taman uz šoljicu omiljenog napitka nedeljom popodne.:)

Recept je objavljen u februarskom broju magazina MEZZE.


Prhke štrudlice sa makom


Sastojci: 300 g brašna, 100 g masti ili maslaca, 15 g svežeg kvasca, 1 kašičica šećera, 1 dl mleka, prstohvat soli, malo naribane limunove korice

Fil: 300 g mlevenog maka, 300 g šećera, 1 vanilin šećer, oko 1 dl mleka, 2-3 kašike meda, malo suvog grožđa po želji

Priprema:

Kvasac razmutiti u toplom mleku sa kašičicom šećera i brašna. Ostaviti na toplom desetak minuta.
Izmešajte brašno i malkice soli, pa razmrvite prstima sa masnoćom da se naprave grudvice. Dodajte pripremljeni kvasc i skupite testo. Ostavite da odmara desetak minuta. Za to vreme napravite fil: izmešajte mak sa šećerom i prelijte vrelim mlekom, pa stavite da se malo prohladi.


Testo podelite na tri dela i oblikujte loptice. Svaku lopticu razvijte u pravougaonu koru i premažite filom od maka po celoj površini. Poprskajte sa malo meda odgore i pospite suvim grožđem ako volite. Testo preklopite samo jednom na trećinu, pa odgore prebacite drugi deo testa da dobijete uzanu traku.  Napravite još dve iste štrudlice na isti način.


Pažljivo ih prenesite na pleh obložen papirom za pečenje. Premažite mlekom i pecite u prethodno zagrejanoj rerni na 180 C oko 20-25 minuta. Štrudlice treba da ostanu svetle boje. Kad se malo prohlade isecite ih na šnitice i pospite šećerom u prahu.

Prijatno grickanje!:)


28 коментара:

  1. Mak u bilo kojem obliku obožavam, ali štrudlice su posebno neodoljive.

    ОдговориИзбриши
  2. Samo ti pravi i dalje ovakve štrudlice i očas ću se stvoriti pred tvojim vratima. Ne izazivaj me ;)
    Pravim ovo, to je sigurno. <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nale, cekam te samo da znas, sada bi vec stvarno bio red da se vidimo, hihihi...:))

      Избриши
  3. Štrudlice su predivne.
    Jedva čekam da ih napravim.
    Duška

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Duska, nadam se da ce ti se videti, drzim fige za probu i saljem lepe pozdrave.:))

      Избриши
  4. Ovo moram probati :) Još da mi se posreći da mak bude dobar, često sam znala spremiti štrudlu i na kraju je bacim.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U pravu si, nekada je vrlo tesko potrefiti dobar mak... nesto razmisljam da bi bilo lepo staviti fil samo na sredinu, pa onda sve zamotati.:)

      Избриши
  5. Divna ti je štrudlica, ta sa makom je moja omiljena... Kod tebe baš fina i elegantna, idealna uz kafu sa mlekom, baš kako si je servirala... ♥

    ОдговориИзбриши
  6. Gago, cuvam ti komadic strudlice, izvooooli na kaficu! :)))

    ОдговориИзбриши
  7. prediiivne štrudlice...i još moj omiljeni mak...mogu samo či pariti na njima :)

    ОдговориИзбриши
  8. Ovakvo testo bih mogla da jedem svaki dan i u svakoj kombinaciji, a ti si ga spojila sa makom, nema lepseg:)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Testo je vrlo zahvalno za razne kombinacije, moze se puno toga finog napraviti sa njim.:))

      Избриши
  9. Fino sto su male, jer se onda mogu pojesti DVIJE!

    ОдговориИзбриши
  10. Volim prhke štrudlice i ja sam ih pravila sa pekmezom od dunja. ( nisam makoljubac ) Fantastično izgledaju štrudlice, verujem da bi moj muž im teško odoleo. Topli pozdrav.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Mogu se filovati sa bilo kojim nadevom po zelji, nama su nekako sa makom najdraze.:) Saljem lepe pozdrave!

      Избриши
  11. Evo još jedne obožavateljice maka, molim jednu porciju za Rijeku :)

    ОдговориИзбриши
  12. Studlice su prelepe a jos sa makom moj favorit,pozdrav!!!

    ОдговориИзбриши
  13. Mak obožavam i sigurna sam da bi mi se i ove štrudlice jako svidjele

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Draga Ingrid, volela bih da ti mogu poslati paketic strudlica, ali sigurna sam da ces ih vec ti fantasticno napraviti.:)) puse...

      Избриши
  14. Ja napravio i odlicne su :) Nisu izdrzale slededci dan :D

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bravo, tako i treba... drago mi je da su fino uspele.:)) Hvala puno na isprobavanju i javljanju, lep pozdrav!:))

      Избриши